Tämä ennaltatunteminen/näkeminen tuntuu olevan aika suht yleistä. Ainakin itse olen kuulut monia tarinoita tuttavilta ja sukulaisilta, kun olen itse ottanut asian ensin puheeksi. Tuntuu, kuin ihmiset eivät näitä muuten viittisi kertoa eteenpäin, ellei vähän vihjaise uskovan moisen olevan mahdollista..
Noh, ehkä itseni vakuuttuneeksi ko. lahjasta on saanut sisareni, jolla on monia etiäisiä sattunut kohdalle. Ehkä kaikkein vakuuttavin, muttei mukavin, tapahtui viime vuonna kun tämä sisareni (asuu ulkomailla) oli soittanut toiselle sisarelleni yöllä. He ovat pienestä pitäen olleet läheisiä keskenään. No tämä ulkomailla asuva sisareni oli vain itkenyt puhelimeen hullun lailla, ei tiennyt miksi, itkenyt vain peloissaan hysteerisenä. Lopulta toinen siskoistani oli saanut hänet rauhoittumaan ja lopettamaan puhelun.
Tämän jälkeen asiat etenivät nopeasti. Suomessa asuva siskoni sai samana yönä vanhemmiltani ikävän puhelun kolmannesta sisarestani. Oli joutunut auto-onnettomuuteen ko. yönä samoihin aikoihin hysteriakohtauksen kanssa ja vanhemapi olivat matkalla teho-osastolle, sillä sisareni ei ollut tajuissaan, eikä reagoinnut muutenkaan mihinkään. Pelkäsimme kaikki pahinta, sillä lääkärit eivät oikein suostuneet kertomaan mitään.. Onneksi kuitenkin siskoni sai pitää henkensä ja pääsi teholta pois seuraavana päivänä.
Sattumaa tai ei, niin aika vakuuttavaa mielestäni kuitenkin. Kaikki tapahtui niin äkkiä, että koko perheemme oli tapahtuneesta sekaisin monta päivää ennen kuin osasimme yhdistää tuon hysteriakohtauksen tapahtuneeseen.