Ymmärrän. Ja olen samaa mieltä. Tuo oli aika hyvä analogia tuo kieli. Kielestä vielä alempana lisää.
Mutta uuteen asiaan, joka ei ehkä liity tänne, ehkä liittyy. Eli tässä... itse asiassa tänäänhän se taisi olla... vai oliko sittenkin eilen, yöllä, koin jotain vähän erilaista. En ainakaan muista ennen tällaista kohdanneeni. Eli siis tämä ei varmaankaan liity kiroukseen, sillä tilanteeseenkaan ei liittynyt mitään sellaista, minkä olen tottunut yhdistämään jonkinlaisiin "pahoihin" voimiin. Toisaalta en juuri enää korvaani/ silmääni lotkauttanut millekään, sen verran änkeä ja unenhaluinen olin. Saattoi siis olla kyse vaikka siunauksesta tai unihiekasta. Mutta asiaan: Makasin (taas) sängyssä pimeässä ja odottelin Nukku-Mattia. Ja ylläripylläri! Joku kävi heittämässä päälleni jotain, ehkä unihiekkaa, ehkä kirouksen, ehkä jotain muuta, mutta se tuntui usvalta, oli kuin sellainen hieman viileähkö sumupilvipelmahdus, jossa oli muutama hauras rae. Eipä tuota muutoin voi kuvailla. Ei mitään muuta. Mitä tuo nyt oikein oli? Onko muilla kokemusta samanlaisesta? Ja se heitettiin nimenomaan kasvoilleni. Ja todellakin aistin, että joku tuli tai paremminkin oli ja heitti sen, mutta en sen enempiä vaikutelmia saanut.
Toinen asia: Mieheni on alkanut leikkimään meediota unissaan. Hän on tyyppiä, joka nukahtaa vaikka ballerina-asentoon, kun sulkee silmänsä. Eräänä iltana, tästä jo joku viikko-pari kuukautta taaksepäin, "joku" kipaisi huoneeseemme, makuuhuoneeseemme, jossa jälleen kerran makasin. – Kun aina on yö, minkä sille voi! - Se oli jonkun sortin pikkudemoni tai sellaisen viritelmä. Ainakin näytti siltä, en kyllä aistinut mitään kummempia latauksia. Se hyppäsi mieheeni, mies nytkähti rajusti, korahti ja jatkoi uniaan. Mutta samantien tuo olento sanoi tajuntaani täysin selkeällä äänellä: Hello! Siinä sitten laskettelin uskontunnustuksen, josta joku yritti selvästi pölliä sanoja vaikka osaan sen unissani. Siitä oikeastaan tiesinkin, että joku kokeilee minua. Tankkasin uskontunnustuksen niin, että se meni sanasta sanaan oikein, puhdistelin ja suojailin itseni, perheeni, kotini ja jne. Muutaman sanaparin vaihdoin tuon otuksen kanssa ja kerroin, että ei kiinnosta. Hän tuntui epäilevän ja kyseli miksi sitten pelkään. En pelännyt, mutta toki aina hieman jännityn kaikenlaisesta kohtaamisesta tai vaikka puhelimen soimisesta ja sanoinkin sen sille. Ja eipä siinä oikeastaan sitten mitään muuta ollutkaan. Kysyin otukselta haluaako se olla se, mitä on vai haluaako kenties bussilipun Valoon. Sinne sen sitten lähetin. Mies ei tiennyt mistään mitään.
Toissa yönä (tai kolme yötä sitten) mieheni nukkui jälleen (makuuasennossa) ja yhtäkkiä hätkähtää ja sanoo ääneen: Moi! Ihan selkeällä äänellä. Jatkaa jälleen uniaan autuaan tietämättömänä mistään. En viitsinyt vastata, mutta tuumin hetken siinä hereillä ollessani, kirjoittelin koneella vielä, ja tein taas "normiloitsut". Ei siinäkään sitten enää sen enempää. Mies ei yleensä juttele ääneen unissaan. Hytkyy joskus niin kuin jokainen. (Eräänä yönä olikin hauskaa, kun mieheni ja molemmat lapseni rohjottivat sängyssäni (tällä kertaa istuin) ja alkoivat kaikki heiluttaa samaa jalkaa yhtä aikaa juuri samalla tavalla.)
Toivottavasti tuo kielirepertuaari ei laajene, sillä itse osaan käytännössä vain suomea ja englantia. No ehkä nyt saksaksi vaikka Tschüss. Tuleekohan se seuraavaksi... Tai tjena...
Any idea?
Tänään tyttäreni ja ystävänsä tulivat iltapäivällä kertomaan, että joku tuijottaa heitä. Eivät tienneet mikä tai mistä, mutta joku kuulemma tuijotti ja vakoili heitä ja heitä pelotti. En löytänyt itse mitään enkä edes aistinut. Tosin olin vähän närkästyneessä mielentilassa muutoinkin, jolloin en mitään aistikaan.
Meillä on aina välillä näitä tapahtumatihentymiä ja sitten, kun olen oikein reipas ja leikin "noitaa" ja karkotan kaikki pois on jonkin aikaa hiljaisempaa. Sitten taas joidenkin aikojen päästä alkaa kertyä ruuhkaa jne. Se on jo oikeastaan aivan tavanomaista.
Sanoinko jo, että makuuhuoneemme oveen on ilmaantunut takaisin lapsen käden jälki, jonka siitä aika vasta hankasin pois. Se on pienempi kuin omien lasteni jälki eikä näköjään aio lähteä mihinkään. Samoin aika ajoin, oikeastaan nykyään tiheämpään, kuulen joko ihan korvillani tai tajuntaani sanan "Äiti". Siis muutoin kuin lasteni ääneen sanomatta. Olen kyllä miettinyt voisiko esim. tyttäreni, sillä se kuulostaa jotenkin hänen ääneltään, olla jonkinlaisessa yliaistillisessa/ telepaattisessa yhteydessä minuun. Toisaalta oikeastaan tiedänkin, että hän on, sillä on aina reagoinut vahvasti tunne-elämääni. Mutta tuo äiti-juttu tulee sellaisina aikoina, että tytölläni on ihan muita touhuja kuin äitijuttuja mielessä. Tälle paikalle olen etsinyt jonkinlaista historiaa, mutta en ole löytänyt oikeastaan mitään. Rakennukset tällä perällä ovat kaikki uudehkoja ja tämä on ennen ollut jonkinlaista metsää/ lehtoa tms. Henkimaailman puolelta tulee jotain heikkoa viestiä, mutta ei mitään, minkä oikeasti voisin konkreettisena ottaa. Tai tulee sitä paljonkin, mutta on niin haurasta, että voi tulla jo osittain mielikuvituksesta, joten en siitä saa tai uskalla ottaa tartuntapintaa.
Menee kaikki täysin off-topiciin, mutta menköön.

Pitänee lähettää tämä välillä tai kohta deletoin kaikki pois.