samuli kirjoitti:Ajatuskin " haamujahdista" on jotenkin kummallinen. Ajatelkaa skeptikkoja, minkä kiksin siitä saa, kun joku lähtee haamujahtiin. Kyllä ne haamut vastaan tulee ilman jahtiakin, kun sattuu oikea ihminen, oikeaan paikkaan, oikeaan aikaan, mutta luulen, että kaikki niitä ei kohtaa koskaan, vaikka perustaisivat hirviseuran tarkoitusta varten. Toisaalta luulen, että oikein jahdilla saattaa kyllä haamut jäädä tulematta, vaikka muuten olisikin ehkä paikalla.
portinetsija197 kirjoitti:Videokamera, useampi digikamera kuvien vertailua varten, digitaalinen nauhuri on hyvä, EMF-mittari ja jos oikein hitech juttua haluaa kunnollinen infrapunakamera (noi tosin maksavat ihan hitosti). Tietysti sopiva paikka pitää olla tiedossa.
portinetsija197 kirjoitti:Mulle kunnollinen infrapunakamera tarkoittaa vähän muuta kuin perusinfrapunakamerat joita saa kyllä joillakin sadoilla euroilla tosiaan. Mutta turha siitä on kiistellä.
portinetsija197 kirjoitti:Niinhän sinä ilmeisesti luulet, tarkoitan tämäntyyppisiä kameroita esim. Guidir IR928+ Thermographic Camera.
portinetsija197 kirjoitti:Noilla halvoilla tarkoitan sellaisia normaalikameroita joiden linssissä ei ole IR-suodatusta ja joissa ei ole valaisevia IR-lamppuja. Passiivisesta IR-tunnistuksesta siis on kyse. Nuo aktiiviseen IR-valaisuun perustuvat kamerat on sitten eri juttu.
OSITutkimusseura kirjoitti:Aktiivinen IR nimenomaan on halpiskamaa, eli niissä on oma valaisin mukana ja löytyy hyvin useista videokameroista.
OSITutkimusseura kirjoitti:Tosin OSIT:illa on käytössään tarvittaessa tuollainen: http://flamber.ru/files/photos/1211922554/1229368722_g.jpg Joka siinä mielessä on "passiivinen", että siinä ei ole mitään omia valonlähteitä. Laite kuitenkin tarvitsee ympäristöstä valoa, oli se sitten tähtienvalo tai valaistut pilvet. Eli kyseessä perinteinen valonvahvistin... Tosin julmetun iso ja painava.![]()
carcass kirjoitti:Sä Pasi unohdit että se on myös pirun tyylikäs ja tehokas!
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa