baranorm kirjoitti:Täältä löytyy tosi arvokasta tietoa.
http://www.paranet.fi/paradocs/tutkimuk ... na2003.pdf
Mukana artikkelissa on paljon muutakin, mutta myös tutkijan oma kokemus poltergeistin kanssa.
Tosin tässä tapauksessa kyseessä oli hauska henki, sillä se alkoi pelata palloa kiveä käyttäen.
Kannattaa lukea, tunnen hyvin ko. huippututkijan.
baranorm kirjoitti:Eräs parhaiten tutkittuja ja dokumentoituja poltergeistapauksia on epäilemättä Rosenheimin tapaus 60-luvulla.
Tästä tapauksesta löytyy hyvää materiaalia netistä (myös suomeksi) kun laittaa
googleen hakusanat: rosenheim poltergeist video
Kannattaa todella perehtyä tapaukseen ellei sitä jo entuudestaan tunne!
Hurjaa menoa ollut silloin aikionaan.
Anti-Gravity kirjoitti:baranorm kirjoitti:Eräs parhaiten tutkittuja ja dokumentoituja poltergeistapauksia on epäilemättä Rosenheimin tapaus 60-luvulla.
Tästä tapauksesta löytyy hyvää materiaalia netistä (myös suomeksi) kun laittaa
googleen hakusanat: rosenheim poltergeist video
Kannattaa todella perehtyä tapaukseen ellei sitä jo entuudestaan tunne!
Hurjaa menoa ollut silloin aikionaan.
Taisinpa nähdä kyseisestä tapauksesta tv-dokkarinkin joskus!
WM_ kirjoitti:En viitti uutta aihetta tedä asialleni, mutta: eräs kaverini juuri äsken:
Kaveri sanoo:
mutta,oli mulla iha asiaakin
Minä sanoo:
no?
Kaveri sanoo:
näytin jukalle eile illalla sen pikkutytön kuvan
kaveri sanoo:
sillä meni leffa koneella koko aja taustalla
kaveri sanoo:
ko se avas sen kuvan,nii sen leffan äänet sekos iha tyystin
Se puhuu siis siitä pikkutyttö kuvasta jossa on se käytävä ja se pikkutyttö siinä!
Äänet ei koneesta ihan hevillä sekoa!
Gitarre kirjoitti:Poltergeistithän ovat räyhä henkiä eivätkä mitään tuollain hiljakseen keinuvia aaveita
Katzifilth kirjoitti:Itselläni on kokemuksia [ainakin niin luulisin] pienimuotoisesta poltergeismista.
Se tapahtui isäni entisessä kodissa, joka oli kerrostalo-asunto. Siellä oli aina kamalan painostava ilmapiiri, jotenkin uhkaava. No, kaikki alkoi, kun jäin yksin sinne, kun kaikki muut lähtivät kukin taholleen. Ensin menin suihkuun ihan iloisin mielin, koska minusta oli mukavaa saada olla välillä rauhassa. Mutta suihkussa kuitenkin, alkoi yhtäkkiä kuulua outoja kopautuksia, kuin joku olisi lyönyt rystysillä suihkun lasiseinään. Sitten kuului välillä sellaisia laahaavia ääniä, kuin joku olisi vetänyt kättä pitkin suihkuverhoa. Noh, laitoin ne suihkusta roiskuvan veden piikkiin, vaikka olin hiukan epävarma. Sitten kuivasin hiukseni suihkusta tullessani ja menin koneelle. Hetken päästä siitä, alkoi kuulua outoja kopahduksia ympäri asuntoa. Ajattelin, että äänet tulivat naapurista. Sitten alkoi kuulua puhetta. Se oli miehen ääni, joka vain puhui ja puhui äänellä, jonka erotti, mutta jonka sanoista ei saanut selvää. Ja puhe tuli isäni makuuhuoneesta. Katsoin sinne, eikä mitään näkynyt, mutta minulla oli tunne, aivan kuin joku olisi seissyt huoneen toisen oven takana, juuri siellä, mihin en nähnyt [huoneen ovet olivat pariovet]. Noh, yritin vakuuttaa itselleni, että äänet kuuluivat tuuletuskanavien kautta yläkerrasta, naapurista.
Eräässä välissä tuli hiukan rauhallisempaa ja nousin ylös mennäkseni eteisen peilin luo. Menin sinne ja olin juuri laskemassa tavaroitani peilin edessä olevalle pienelle pöydälle, kun huomasin, ettei se enää ollutkaan siinä! Katsoin vasemmalle ja siinähän se pöytä olikin. Mutta se oli siirtynyt jtn metrin päähän peilistä, erään komeron oven eteen. Vedin sen äkkiä takaisin peilin eteen ja pinkaisin takaisin koneelle. Myöhemmin kuulin, kuinka ulko-ovi avautuin ja joku tuli sisään. Huokasin helpotuksesta, että nyt isäni, taikka sitten siskoni tulee. Käännyin valmiiksi katsomaan eteiseen päin. Mutta kauhukseni huomasin, ettei siellä ollut ketään. Kukaan ei ollut avannut ovea, eikä tullut sisään. Ja se ovi oli vielä sellainen, josta kuuluu kamalasti meteliä, kun joku tulee sisään. Silloin minua alkoi tosissaan pelottamaan ja lopun iltaa katsoin vain tiiviisti koneen ruutuun, musiikki päällä, siihen asti, että muut palasivat.
Tuo on yhäkin yksi elämäni inhottavimmista kokemuksista. Tuossa samassa asunnossa on tapahtunut muutakin, ja vieläpä aamulla, kun ajattelin, että nyt ei ainakaan mikään voi tulla kummittelemaan. Mutta silloinkin samat kopaukset alkoivat uudelleen. Nyt isäni asuu onneksi muualla, en nimittäin enää olisi ikinä tahtonut mennä yöksi siihen asuntoon.
Dezil kirjoitti:Oon kuullu kaverilta et eräänä iltana ku se meni nukkumaan vaimonsa kanssa niin se oli vahingossa jättänyt laavalampun päälle. Ja sitku se heräs niin laavalamppu oli heitetty lavuaarin.. Vaimo ja mun kaveri nimeltä Justin johon luotan on USA:sta väittää ettei kumpikaan ollut lähtenyt siitä makuuhuoneesta sen yön aikana + Siinä lampussa oli omituinen käden jälki.
Riikervo kirjoitti:Dezil kirjoitti:Oon kuullu kaverilta et eräänä iltana ku se meni nukkumaan vaimonsa kanssa niin se oli vahingossa jättänyt laavalampun päälle. Ja sitku se heräs niin laavalamppu oli heitetty lavuaarin.. Vaimo ja mun kaveri nimeltä Justin johon luotan on USA:sta väittää ettei kumpikaan ollut lähtenyt siitä makuuhuoneesta sen yön aikana + Siinä lampussa oli omituinen käden jälki.
Jompi kumpi on unissaan heittänyt sen sinne. Ihminen voi tehdä yllättäviäkin asioita ollessaan unessa.
Jaarno kirjoitti:Näin on. Itse olin yhtenä yönä vienyt matkatelkkarin vessanpöntön päälle. Porukat oli herännyt ku olin rymistelly sen kans ja tuli kattomaan mitä sielä on niin näki kun kävelin telkkarin kans vessaan ja jätin sen siihen pöntöt päälle ja menin takaisin nukkumaan.
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa