Oon kokeillu spiritismiä muutaman kerran, ja en osaa sanoa oikein mitään siihen toimiiko se. Outoja asioita on kyllä tapahtunut, mutta hyvin ne voivat olla mielikuvituksen tuotetta tai vain sattumaa.
Mutta ihmeellisin asia tapahtui noin 13vuotta sitten kun olin seiskaluokalla. Tapahtuma todella jäi mieleen, vaikkei ehditty edes peliä aloittaa kunnolla. Muutamia kertoja on tullut pelattua tuon jälkeen, mutta tuo lienee se "oudoin" kokemus.
Olin yksin kotona kun äiti oli yön töissä ja ajattelin pyytää seuraksi pari kaveria kun en siihen aikaan tykännyt olla yksin kotona. Kun kaverit tulivat niin aloimme puhua juurikin kaikesta yliluonnollisesta, ja päätimme kokeilla spiritismiä. Teimme laudan (leivinpaperista), ja asettelimme lasin siihen päälle..ennen kuin ehdimme edes peliä aloittaa (kysyä mitään tms.) katsoimme kelloa ja minuutti viisari heitti täyden kierroksen. Ylhäältä alas ja takaisin ylös... Säikähdin aivan julmetusti ja aloin itkemään ja käperryin pöydän nurkkaan "pienen" paniikin vallassa. Ennenkuin ehdin edes rauhoittua, uuni pamahti mielettömän kovaa. Aivan kuin pelti siellä sisällä olisi tippunut, tai luukku iskeytynyt peltiä vasten.
Säikähdimme kaikki aivan julmetusti, muistaakseni revimme laudan ja heitimme sen parvekkeelta alas (pidä suomi siistinä
) ja lasinkin taisimme viskata perässä.
Menimme tuon jälkeen kaikki huoneeseeni, emmekä tulleet loppuyönä sieltä ulos. Kuulimme pitkin yötä selkeästi kuin joku olisi kävellyt eteiskäytäväämme edes takaisin raskain askelein monia kymmeniä kertoja.
Ja niin.. kuten alussa sanoin, tämähän voi olla mielikuvituksen tuotetta tai sattumaa vain.
Mutta pisti kumminkin mietityttämään ja juttu todella painui mieleen.
Olen muutama vuosi tuon jälkeen kokeillut spiritismiä, ja ollaan saatu peli käyntiinkin, mutta tapahtumat on ollu sellaisia että niitä voi tapahtua ilman pelaamistakin ja jos lasi on liikkunut olen aina epäillyt ystäviäni.
Mutta, silti enää pelaisi.