Zrud kirjoitti:ja sivu silmällä luulee näkevänsä kirkkaassa päivänvalossakin välillä kaikenlaista. mutta se johtuu vaan siite liikkeestä jonka silmä tekee. Ja pieni vinkki... pistäkää silmät kiinni ja painakaa niitä kämmenill' suht kovaan. Niin alan nälkemään kaiken maailman kuvioita ja värejä. Itse en laske kaikkea mitä ihminen näkee niin heti faktaksi.
Itse luulin kerran näkeväni nukkuvan jääkarhun kaverini pihalla sivusilmällä äkkiä katsottuna. mutta oikeasti se oli vain lumi kinos.
Hartsa kirjoitti:Ei todellakaan, ei edes se ihmissilmä mikä suoraan katsoo. Jos ruetaan kyseenalaistamaan se mitä jokainen meistä näkee, voidaan yhtä hyvin kyseenalaistaa ihan joka ikinen juttu mitä maan päällä on ikinä tapahtunut. Näki sen yksi tai moni, koska on aina olemassa joukkohypnoosit ja -illuusiot, jotka näppärästi nappaavat sisäänsä kaikki epämiellyttävät tapahtumat todistelun kannalta katsottuna. Kaikki mitä kirjasta olet lukenut voi olla silmän sattumaa tai mielen temppuilua, tämän ja eilisen tapahtumat voi olla kuvitelmaa ja illuusiota jne. kunnes mennään hieman epätodennäköisempiin vaihtoehtoihin, joille tehdään sama oletus. Kuten yleensä tehdään.
Kuten kaverini tuppaa monessa normitilanteessa sanomaan: "Se on vain illuusio", pitänee hyvin paikkansa kaikkeen jos tarpeeksi syvälliseksi mennään. Mutta jos kaikki on illuusiota, niin laskeeko se jotenkin illuusion merkitystä illuusiossa? Mielestäni päinvastoin.
Ulwoja kirjoitti:Lukekaapa viimeisin viestini niin saatte tietää etten katsonut sivusilmällä. En millään kerralla katsonut sivusilmällä kun jotain tapahtui joten se vähentää pienesti mahdollisuutta että se oli näköharha. Enkä ole koskaan nähnyt liikkuvaa harhakuvaa (elleivät nuo olleetkaan). Ja jos se olisi näköharha niin eikö se katoaisi heti? Minulla ainakin muilla kerroilla ne ovat kadonneet yhtä nopeasti kuin ilmestyneetkin.
Jaarno kirjoitti:Ulwoja kirjoitti:Lukekaapa viimeisin viestini niin saatte tietää etten katsonut sivusilmällä. En millään kerralla katsonut sivusilmällä kun jotain tapahtui joten se vähentää pienesti mahdollisuutta että se oli näköharha. Enkä ole koskaan nähnyt liikkuvaa harhakuvaa (elleivät nuo olleetkaan). Ja jos se olisi näköharha niin eikö se katoaisi heti? Minulla ainakin muilla kerroilla ne ovat kadonneet yhtä nopeasti kuin ilmestyneetkin.
So called "Itsensä pussiin puhuminen"?
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa