Valopallo Itä-Helsingissä 14.12.2009

Valoilmiöt, ufot, avaruusolennot, ulottuvuudet, kontaktit, viljapeltokuviot, karjansilpominen yms.
Avatar
northeast
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 16:59
Paikkakunta: Helsinki

Valopallo Itä-Helsingissä 14.12.2009

ViestiKirjoittaja northeast » 25 Tammi 2010, 18:54

Olin muutama päivä sitten ystäväpariskunnan luona käymässä, ja pariskunnan naispuolisko kertoi minulle tekemästään oudosta havainnosta. Tapaus sattui maanantaina 14.12.2009 kello 18 ja 19 välillä.

Kyseessä oleva pariskunta asuu Vesalassa n. 5 minuutin kävelymatkan päässä Mellunmäen metroasemalta. Havainnon tekijä oli ollut parvekkeella tupakalla kun hän näki taivaalla liikkuvan valopallon. Pallo oli väriltään vaalea, sen verran kirkas että kiinnitti huomion, ja naisen oman arvion mukaan "ehkä pingispallon kokoinen" (eli ei pelkkä pieni piste kuitenkaan). Pallo oli liikkunut vastapäisen talon katorajan yli, tullut vasemmalta ja mennyt oikealle (en ole ilmansuunnasta yhtään varma mutta käsitykseni mukaan suunnilleen idän suunnasta länteen päin). Talot ovat nelikerroksisia, havainnon tekijä asuu ensimmäisessä kerroksessa. Pallo oli ollut näkyvissä n.3 sekunnin ajan, ja oli lopulta hävinnyt muiden kerrostalojen taakse. Pallon nopeus, kirkkaus, väri, suunta yms eivät olleet havainnon aikana muuttuneet, vaan se oli lentänyt nopeasti vaakasuorassa koko havainnon ajan. Lentokoneen tai helikopterin ääntä tai muuta kumpaankaan viittaavaa ei ollut kuulunut/näkynyt. Nainen oli ollut tapahtumahetkellä yksin kotona, hänen puolisonsa oli tullut vauvan kanssa takaisin kotiin jonkin aikaa tapauksen jälkeen.

Itse en voi sanoa olevani UFOjen suhteen mikään asijantuntija, mutta aihe on kiinnostanut jo jonkin aikaa ja olen tästä kiinnostuksestani suhteellisen avoimesti myös puhunut. Tämä on luultavasti osasyynä siihen että kyseessä olevan nainen halusi tai "uskalsi" havainnostaan kertoa. Itse sanoin hänelle ja hänen puolisolleen alustavasti että kyseessä voisi mahdollisesti olla sateliitti, mutta oma "asiantuntemukseni" riittää lähinnä tasolle educated guess, joten lupasin tälle pariskunnalle että koitan saada asiaan hieman enemmän selkoa. Paranormaaliblogi tuntui oikealta paikalta tälläiseen (olen aikaisemminkin tätä sivustoa seurannut, ja nyt sain oikein hyvän "tekosyyn" vihdoinkin tehdä myös tunnukset tänne).

Eli mielipiteitä siitä mikä tämä valopallo on mahdollisesti ollut, tietoja onko samoihin aikoihin ollut samalla alueella muita vastaavanlaisia havaintoja, samantyyppisiä tapauksia jossain muualla ymsyms. Kiitän jo etukäteen.

edit. tarkka päivämäärä saatiin selville
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act.

http://www.myspace.com/painajainen

Kimalle
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Tammi 2010, 04:56

Re: Valopallo Itä-Helsingissä 14.12.2009

ViestiKirjoittaja Kimalle » 14 Touko 2010, 16:34

Saatto olla tulipallo? :?:


Palaa sivulle “Ufologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa