Hea-Ateist kirjoitti:Kyllä uskon, me ihmiset olemme peräisin avaruudesta. Olemme "niin sanottuja" avaruusolentoja...
oikeilla jäljillä olet: ilman aminohappoja ei olisi kaltaistamme elämää, ja osa välttämättömistä aminohapoista on peräisin asteroideista/meteoreista joita satoi tänne pallomme alkuvaiheissa. myöskin (lähdettä en muista eli älkää pitäkö luotettavana tietona) jotkin meteorit sisältävät pieneliöitä/muita elämän synnylle välttämättömiä aineita/muita juttuja.
on myös hyvin mahdollista että edes yhden meteorin sisältämät aminohapot ja muut ovat sopivia maassa selviytyvälle elämälle. tämä on vain teoria, faktaa on vain jutut välttämättömistä aminohapoista. en muista mistä olen kuullut että meteorit sisältäisivät pienelämänmuotoja, taisi olla peruskoulun kemian opettajan juttuja jotka eivät kuitenkaan liittyneet opetukseen.
Aminohapot meteoriittien mukana? Se on minulle uusi juttu. Sen olen aikaisemmin tiennyt, että meteorit toimivat erinomaisena raaka-aineiden kuljettajina Maapallolle, mutta aminohappojen synty toimii ihan Maankin pinnalla.
Se teoria, että meteorit olisivat voineet tuoda pieneliöitä, on myöskin mahdollinen, mutta se ei ole sellainen, johon tykkään itse nojata.
Itse tykkään ehkä eniten RNA-maailma-teoriasta. Sitä tukee myös mahdolliset esiaikaiset "reaktiokammiot", joita nykyisin kupliksikin kutsutaan. Orgaaniset aineet joutuvat ahtaaseen tilaan kuplan sisään, eivätkä pääse pintajännitteen takia pakenemaan. Näin yhä monimutkaisempien reaktioiden todennäköisyys kasvaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/RNA-maailmaHea-Ateist kirjoitti:sehän olisi erittäin epätodennäköistä että eläisimme ainoalla pallolla jolle elämää on syntynyt.
eikös muuten ole melko naurettavaa että yritetään poimia ''maan ulkopuolisen elämänmuodon lähettämiä viestejä'', jotain radioaaltoja ja muuta, vaikkei meillä ole pienintäkään hajua millaisi ne viestit olisivat! ennen luultiin että säännöllisessä täydellisessä rytmissä tulevat aallot ovat viestejä, mutta myöhemmin selvisi että ne olivatkin nopeasti keskipistettään kiertäviä kaksoistähtiä.
Onhan se melko epätoivoinen projekti tuo SETI tosiaan, mutta ihan hauskakin.
Ennen tosiaan luultiin niin, mutta nykyäänkin on mahdollista tunnistaa kieli "sattumanvaraisista sykäyksistä", sillä kielen perusprinsiippejä on, että siinä esiintyy toistoa.
Jos on koodi, eikä siinä ole minkäänlaista järjestelmää tai toistoa, niin se on tyhjä koodi se.