Vasemmisto

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Ali G- » 24 Marras 2008, 22:55

Aqua vitae kirjoitti:Taitaa Ali G-:n tulevaisuuden utopiassa siintää kolhoosit^^


Jos kuulit, niin sanoin etten ole kommunisti/stalinisti/maolainen, kiinnostavia aatteita nämä ovat, muttei toimivia, ainakaan noi kaks viimestä, koska noiden aatteiden ansiosta murhattiin tommoset 140 miljoonaa ihmistä (50 miljoonaa Neuvostoliitossa ja 90 miljoonaa Kiinassa).
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 24 Marras 2008, 22:55

miksi meidän pitäisi verrata omaa maatamme johonkin vitun kuubaan.
se ei auta meitä yhtään. vaan itse olen tyytyväinen nykyiseen vero tasoon.
työttömät saa tukea ihan tarpeeksi (esim minä) mitä muuta me tarvitsisimme?
ja itse puolostan yksityis yrittäjiä. ilman niitä olisi moni paikkakunta todella ankea persläpi.
ja koulussa muutenkin opetellaan suurimmaksi osaksi sellaisia asioita millä normaalielämässä ei tee hevon vitun vertaa. joten en kunnioita nykyistä koulutus tasoakaan.

jos ei olisi yksityis yrittäjiä. ei olisi maan mainioita kebab / pizzeerioita.
ei hyviä atk palvelu liikkeitä.
vaan kaikki pitäisi asiopida niissä mega marketeissa... kyömää ja ankeaa.
itse asioin yksityis yrittäjien liikkeissä aina kuin mahdollista.

PS: Stadiin en tule ellei ole ihan pakko. se on niin paskamoine kaupunki ku olla ja voi.
sinne en muuttais vaikka maksettais.
Feel the LOVE

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Ali G- » 24 Marras 2008, 23:00

HAH! Selväst huomaa ett tuut landelt!!? Tietenkin kapitalismilla on useita hyviä puolia, mutta jos kiistät sen huonot puolet, sun kans on ihan turha puhuu...
Tiedokses, Itä-Helsinki on jo melkein oma kaupunkinsa, ei nyt ihan, mut ei se varsinaisesti stadiikaa oo...
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja tuputhy » 24 Marras 2008, 23:01

Esim. jos en olisi käynyt niitä kouluja, mitä kävin, niin en olisi tässä nykyisessä ammatissani, joten koulua kyllä kannatan! Nyt kuitenkin, kun lama on päällä ja porukkaa irtisanotaan joka paikasta, niin harkitsen taas kouluunmenoa, vaikka olen jo 48v..Ehkä se on turhaa, sillä kun /jos valmistun, olen jo yli viisikymppinen ja kuka semmoisen töihin ottaa? Koulunkäynti on kuitenkin mukavaa, paitsi matematiikka ja fysiikka, (mikä on enemmän matematiikkaa, kuin varsinainen matematiikka..)

Ps. itsekin olen asunut pariinkin otteeseen Helsingissä, enkä tykännyt. Tää oli Zrudille.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 24 Marras 2008, 23:05

ja kyö huomaa et oot stadin pellei :-/
niin täynnä itteää ja luulee olevasa parempi ihminen ku ne ihmiset täälä kehä 3 ulkopuolelta..
hanki vaa kakara elämä enneku tuut valistamaa muita.
Feel the LOVE

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja tuputhy » 24 Marras 2008, 23:16

Oliko tuo kommentti minulle? On kaksi kakaraa, joista toinen syntyi Helsingissä. En ole siellä kovinkaan monta vuotta asunut, mutta kuten aikaisemmin jo sanoin, en tykännyt siellä olla. Selvennä vähän, mitä tarkoitit.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 24 Marras 2008, 23:17

iha tolle Ali Gn tardille mainittin. hää ny näyttää tykkäävän winettaa ja avautuu mulle.

ja sitäki koulussa ku... esim pakko ruotsi = 100% turha aine.
ja matikassakin on sellasia lasku tapoja joita et tuu ikinä tarvitsemää... ellet sit ala jokskuu insinööriks.
Feel the LOVE

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Ali G- » 25 Marras 2008, 00:00

Okei, okei, Sori. Mut oikeesti stadi on mahtava paikka asuu, usko tai älä! Kaikella on hyvät ja huonot puolensa, sille ei mahda mitään, se kuuluu elämään. Mut pysytään aihees, meni vähän offtopicsi, Pysytään Vasemmisto-oikeisto-keskustelussa?
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Marras 2008, 00:51

"""OFF TOPIC"""

itse olen jokuset viikot elämäni aikana stadissa asunnu... en en vain voi sietää koko paikkaa.
itse kun olen vähän erakko luonteinen ja niinkuin Ali G yksityis viestissä mainitsi: "en ainakaan väännä mieltä itsetuhoisissa ajatuksissa taikka vihaa ihmiskuntaa vaan siks ku oon itte *****."

itse tuhoisia ajatuksia en ole ajatellutkaan. ja jos olen niin en tosissani. en alennu oman käden katta tuotettuun kohtaloon. ja kyllä itse olen menettänyt uskoni ihmisiin.
sen takia tykkään elellä täälä "V'tun Landella" mutta niinkuin jo äsken mainitsin. vaikka lotossa voittaisin 6 miljoonaa. en edes harkitsisi muuttamista sinne pers-silmään.
Feel the LOVE

Avatar
Spiff
Kummitus
Viestit: 97
Liittynyt: 14 Touko 2008, 14:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Spiff » 25 Marras 2008, 13:37

Ali G- kirjoitti:HAH! Selväst huomaa ett tuut landelt!!? Tietenkin kapitalismilla on useita hyviä puolia, mutta jos kiistät sen huonot puolet, sun kans on ihan turha puhuu...
Tiedokses, Itä-Helsinki on jo melkein oma kaupunkinsa, ei nyt ihan, mut ei se varsinaisesti stadiikaa oo...


Hävettää asua samassa kaupungissa.
Hey ho let's go!

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Marras 2008, 14:52

Omasta mielestä pakkoruotsi ei ole turha aine. Monessa Suomen osassakin "tarvitaan" jo ruotsia. Tai ainakin pärjää paremmin. Ei siinä muuta tarvita kuin vähän perusteita.

Totta kyllä että Matikasta ne "tärkeät" laskut karkasivat 7. luokan jälkeen. Eipä näillä Paraabeleilla yms. mitään tee. Paitsi jos tietenkin joku semmoinen ammatti jossa sitä tarttee ja siksihän niitä opetetaankin.

Turhimpana pidän äidinkieltä. Varsinkin ylä-asteella. Ala-asteen lopussa homma alkaa jo karkaamaan käsistä ja ylä-asteella siitä ei ole enää mitään hyötyä, ellei sitten ala äidinkielen opettajaksi. Voin vain kuvitella minkälaista se on lukiossa yms.

Mutta pitää tyytyä siihen mitä on. Omasta mielestä suomessa koulutus on todella hyvä. Paljonhan niitä aineita on mitä itse tietää/luulee ettei tule niitä tarvitsemaan. Mutta joku niitäkin tarvitsee ja ehkä jopa sinä itsekin joskus. Hyvähän ne on siellä pohjana olla.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Marras 2008, 14:55

niimpä. kyl stadissa on nöit mega egoistejä jotka on niin tatti pystyssä jak attelee nenänvartta pitkin näitä kehä 3 ulkopuolisia. siis asiahan on niin. kehä 3 ulkopuolella asuu 60% enemmän PAREMPIA ihmisiä kuin sen sisä puolella....

Siis Pakko ruotsi... kaupunkeja missä tarvitaan ruotsia suomessa on vain joku alle 5%
koko suomen pinta alasta... joten miksi ihmeessä sen on oltava pakollista ?
itse en tule tarvitsemaan ruotsia enkä sitä homo hurrien kieltä puhuisikaan vaikka tarve tulisi.
se vaan yksinkertaisesti kuulostaa niin .... hintahtavalta.
Feel the LOVE

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Marras 2008, 16:08

ja johan sen saa nimestäkin selville... vasemmaisto = väärä. oikeimmisto = oikea

:-3
Feel the LOVE

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Ali G- » 25 Marras 2008, 16:20

Noh, ton perusteella sanosin että kehä 3;n ulkopuolella asuu ylimielisiä paskiaisia, mutten mee yleistämään... Ainakaan vielä, koska kyllä mä joten kuten tunnen monia mukavia vihtiläisiä, turkulaisia, kirkkonummelaisia ymn.
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Marras 2008, 16:54

Hahhaha! Itse Kirkkonummelainen! Ja Turkulainen!! (<--- Turkulainen sukunimenä^^)
Jaa että minun pitäisi sitten olla kaksinkertainen p****ainen?
Hyvin heitetty! Ei ne mielipiteet nyt oikeasti aina jakaudu puolueittain. Kaikki ei ole mustaa ja valkoista tässä maailmassa. Usko pois. Pitäisi alkaa jo vähän heliittää. Ei ihmisiä voi tuomita sen perusteella, missä asuvat. Esim. pohjoisemmassa helsinkiläiset ovat roskasakkia. Ei kannata siellä mennä ylpeilemään siellä sillä ei.
Jos oikeasti haluat elää kolhooseissa lopun ikääsi, siitä vain, ja lopeta se vineeminen yksityisyrittäjyydestä. Ilman heitä, ei olisi kunnollista talouttakaan. Kaikilla on jokin osa tässä yhteiskunnassa.
Deal with it.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Marras 2008, 17:47

Kyllähän se nyt on fakta että kusipäitä on ympäri suomea. Ei sitä voi mennä yleistämään että Helsingisä kaikki on jotain kusipäitä jotka ei katokkaan kehä 3 ulkopuolella oleviin. Ja sitten taas muualla asuvat ovat mahtavia tyyppejä.

Ja tuosta pakkoruotsista. Ainakin yksi hyvä puoli siinä on että pääsee näille ruotsalaisille vittuilemaan ihan heidän omalla kielellään. :) Ja vieläkun ääntelee sen oikein hintahtavasti niin ei ne oikein siitä tykkää.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Marras 2008, 19:02

noh... ai Ali G voi sille mitään jos hän on vielä lapsi :-/
eiköhän hänkin joskus ala ymmärtämään elämän tosiasioita.

ja helsingissä asuu muutenkin enemmin ihmisiä kuin esim omalla paikka-kunnallani.,
niin tottakai helsinkiin mahtuu enemmänkin näitä ylimielisiä lapsia.
(ei mitään henk koht vaan ihan perus faktaa)
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Marras 2008, 19:31

Tottakai Helsingissä on enemmän kusipäitä kuin esim. Merijärvellä koska Helsinki on todella paljon isompi kaupunki ja todella paljon enemmän ihmisiä. Mutta tuosta viestistäsi sai käsityksen että sinun mielestäsi joka toinen helsinkiläinen on kusipää.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja Zrud » 25 Marras 2008, 21:03

siltä se vaan tuntuu... suurin osa mitä oon tavannu helsinkiläisii jannui o just nait...
Stadin kuninkaita jotka o sitä mielt et kehä 3 ulkopuolella ei ole elämää.
Feel the LOVE

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Vasemmisto

ViestiKirjoittaja DS8 » 25 Marras 2008, 21:05

Mielenkiintoisesta keskustelusta tähän? Oikeasti, miksi ketään tosissaan väittäisi (tosissani toivon etten epähuomiossa missannut tämmöistä kohtaa) että ihmisten idioottimaisuuteen vaikuttaisi jotenkin asuinpaikka?
Tunnen hyviä tyyppejä Kuopiosta Ahvenanmaalle, kuten myös niitä idiootteja. Herätys ja takaisin.

Keskustelunjatkoyritys.

Millaisia mielikuvia sana "vasemmisto" tuo ensimmäisenä teille mieleen?
Itselleni vasemmistosta ensimmäisenä mieleen tuli kommunismi.
"So this is life?"


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa