Onnen jakautuvuus

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja Aurelia » 16 Marras 2008, 12:21

J. Doe kirjoitti:Se onnessa mietityttää että miks osalla on helppo elämä ja onnea jotka tekee vaan pahaa ympärilleen, on välinpitämättömiä, pahoja toisille, pahoja luonnolle, pahoja itselleen..


Mutta onko se oikeasti helppo elämä? Joskus täydelliset puitteet on se mikä näkyy ulospäin ja mitä hienojen seinien sisällä tapahtuu onkin eri juttu. Muinoin ajauduin erään miljonäärisuvun tyttösen kanssa kavereiksi ja kun aikani olin siinä perheessä vieraillut niin näin kulissien taakse hyvinkin ikävällä tavalla. Päihdeongelmia, perheväkivaltaa ja sairaalloista kulissien yläpitämistähän siellä oli. Lakkasin kadehtimasta niitä omaisuuksia viimeistään siinä vaiheessa kun perheen äiti tuhannen päissään valitti miten aina soitellaan joka suunnasta ja pyydetään lahjoituksia...että kyllä he ovat hyväntekeväisyyteen antaneet, mutta eivät voi antaa enempää etteivät köyhdy. Ihminen joka suurinpiirtein kieri rahassa oli aidosti huolissaan ja hyvin ahdistunut siitä että rahat hupenevat jos hän vähänkään antaa pois. Ja ne hamstraamiset ja säästökeinot olivat jotakin ihan käsittämätöntä. Ja arvomaailma oli tosiaan se kulissit ennenkaikkea. Hienojen juhlien jälkeen tapeltiin verissäpäin ja ajeltiin vihaisina kännissä autolla. Eipä ollut kadehdittavaa elämää se.

Sitten ne ihmiset joille ei tunnu sattuvan mitään pahaa ja joilla kaikki aina onnistuu. Olen miettinyt oppivatko he lopulta mitään ja osaavatko arvostaa omaa onnekkuuttaan? En oikein usko, että osaisivat. Sitten kun tällainen ihminen ensimmäistä kertaa epäonnistuu, tullaan alas kovaa ja korkealta. Kuten vaikkapa entinen naapurinukko. Hän ei kestänyt sitä ettei kaikki mennytkään putkeen vaikka aina oli mennyt, koki että jumala on hänet hylännyt ja että loppuelämä on pilalla kun firma meni konkkaan ja hirtti itsensä. Ennen niin täydellinen vaimo jäi lasten ja velkojen kanssa tyhjän päälle.

Olin ennen tosi katkera siitä, että elin lapsuuteni äärimmäisessä köyhyydessä, pahojen ihmisten ja asioiden ympäröimänä ja nuoruudessa aloin menettää ihmisiä milloin kuolemalle, milloin typerille riidoille. Ainoa asia minkä elämältä halusin oli perhe, sen sainkin mutta sain samalla myös väkivaltaisen ja uskottoman miehen joka lapsen kautta valitettavasti vaikuttaa elämääni siihen asti kunnes jompikumpi kuolee. Menetin perheen, työni ja läheisiäni. Siinä vaiheessa kun olin työtön yksinhuoltaja, isäni sairasti syöpää ja kahdella ystävälläni oli aivokasvain, aloin taas kerran miettiä miksei muilla ole yhtä kamala elämä. Tajusin ettei elämäni voisi olla kamalaa jollen välittäisi niistä sairastelevista ihmisistä ja jollei minulla olisi jo ollut asioita jotka halusin ja jotka menetin ja että voisin saada kaiken haluamani jatkossakin kunhan vain muistaisin etten todella tarvitse niitä enkä ripustautuisi niihin.

Raha on nykyään aivan yhdentekevä asia enkä edes yritä haalia sitä. Töissä monet panikoivat mahdollisten tulevien pakkolomien takia, itse olisin valmis jäämään vaikka vapaaehtoisesti sillä rahan menettämistä suurempi asia olisi se aika mitä voisin viettää muksuni kanssa. Ollaan sitä pienemmilläkin summilla tultu hyvin toimeen.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

J. Doe
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2008, 03:01

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja J. Doe » 14 Maalis 2009, 10:06

[quote="Aurelia"]
Mutta onko se oikeasti helppo elämä? Joskus täydelliset puitteet on se mikä näkyy ulospäin ja mitä hienojen seinien sisällä tapahtuu onkin eri juttu. Muinoin ajauduin erään miljonäärisuvun tyttösen kanssa kavereiksi ja kun aikani olin siinä perheessä vieraillut niin näin kulissien taakse hyvinkin ikävällä tavalla. Päihdeongelmia, perheväkivaltaa ja sairaalloista kulissien yläpitämistähän siellä oli. Lakkasin kadehtimasta niitä omaisuuksia viimeistään siinä vaiheessa kun perheen äiti tuhannen päissään valitti miten aina soitellaan joka suunnasta ja pyydetään lahjoituksia...että kyllä he ovat hyväntekeväisyyteen antaneet, mutta eivät voi antaa enempää etteivät köyhdy. Ihminen joka suurinpiirtein kieri rahassa oli aidosti huolissaan ja hyvin ahdistunut siitä että rahat hupenevat jos hän vähänkään antaa pois...

Eiköös se niin ole että raha ei tuo onnea. Helpottaa elämää lähinnä, kunnes sitä on liikaa ja iso vastuu tressaa kaikesta omaisuudesta.
Tolla kirjotuksessa ihmettelin yleisesti onnekkaita ihmisiä, jolle onnee ei järjellesesti sois. (ei rahasta ollut kyse)

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Syys 2009, 19:45

Onni ja onnellisuus on mun mielestä asenne. Valinta.

Sä voit murehtia kaikkee ja surra kaikkee, hakata päätä seinään kun mikään ei onnistu ja velloa siinä ikuisessa kaikki-on-paskaa-mielentilassa. Sä voit itkeä sitä kuinka et ehtiny bussiin ja sun duunipaikka meni. Sä voit miettii sitä, kuinka epäonninen oot kun koiras kuoli ja isäs on koomassa ja äidilläs on verenpainetauti ja veljes kuoli ennenku syntykään.

Tai. Sit sä voit olla onnellinen kaikesta. Kiittää kaikesta. Sä voit nähdä kaikessa valonpilkahduksen. Niin se on, et ei olis onnee ilman epäonnee. Mut se on elämää. Sä voit olla onnellinen siitä, että sä missasit sen bussin ja duunipaikan, sait olla sen päivän kotona ja nauttia ja sait tilaisuuden hidastaa elämässä.

Kolikolla on aina kaks puolta. Elämässä niin paljon riippuu ihmisen valinnoista, onni ei aina oo tietoinen valinta, mut siitä voi tehdä tietoisen valinnan.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja Wespa » 05 Syys 2009, 15:56

Puhut Mya_ täysin asiaa. Samaa aihetta käsittelen tässä videossanikin. Kaikki on omasta asennoitumisesta kiinni, jokaisella on voima vaikuttaa miten tilanteet näkee. Onnellisuuteen voi vaikuttaa tietoisesti monellakin tapaa, yhden neuvon mm. tuossa videossa. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja WM_ » 05 Syys 2009, 19:52

Asiaa! Onni jakautuu niille jotka ottavat sen vastaan.
Kaikki onni ja menestys oikein tyrkyttää itseään meille, mutta estämme niiden tuloa niin tuhannella eri tavalla!

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja kummo » 09 Helmi 2010, 20:55

Lukekaa kirjat:

Salaisuus (The Secret, Rhonda Byrne)
Vetovoiman salaisuus (Michael Losier)
ja
Ajattele oikein, menesty (Napoleon Hill)

Niin ymmärrätte ettei onnea ole olemassa vaan pelkästään asenne ja suhtautuminen elämään :mrgreen: :peukku:

Teistä osa kertoi että on saanut aina jotain jollain mysteerisellä tavalla.. noi kirjat (ainaki noi kaks ylempää) kertoo myös sen miksi saitte ne..

WM_

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Helmi 2010, 23:18

Ainoastaan tuota Napoleonin kirjaa en ole lukenut :)

Vaikutat olevan aiheesta kiinnostunut, siispä suosittelen sinulle lämpimästi Timo Ylä-Soininmäen kirjoja! Etsi kirjastosta! Erittäin lukijaystävällistä tekstiä ja kirjoittajaan saa yhteyden sähköpostilla, jos on asiaa :)

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Onnen jakautuvuus

ViestiKirjoittaja kummo » 09 Helmi 2010, 23:30

Joo, olen enemmän kuin kiinnostunut sillä oikein tutkin sitä onko tämä toiminu elämässäni aiemmin ja piirsin nuolia asioista jotka johtivat toiseen ja muistelin mitä minkäkin ikäisenä halusin (halusin oikeasti ja halusin toivoen) ja millä mielialalla milloinkin olin näitä asioita toivoessani. Sen jälkeen olen äyttänyt tätä vetovoimaa hyväkseni tietoisesti (aiemmin tiedostamattani niinkuin suurinosa ihmisistä) koska huomasin että se oikeasti on toiminut kautta elämäni ja toimii vastakin :)

Luen vain nämä nyt "lukujonossa" olevat opukset alta pois mutta laitan listaan jo jatkeeksi tämän mainitsemasi kirjailijan :) Kiitoksia :)


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron