Hartsa kirjoitti:Uskoisin että onneen voi vaikuttaa omalla suhtautumisella ja näkemyksellä lopputuloksesta. Eli oma asenne ja odotus lopputuloksesta vaikuttaa merkittävästi kuinka asiat lopullisesti tulevat tapahtumaan. Joillakin ihmisillä syystä tai toisesta tapahtuu 'huonoja' asioita putkeen josta he saavat oletuksen että heillä on huono tuuri, heistä tulee helposti pessimistejä, jonka jälkeen he itseaiheutetusti saavat (ja haluavat saada) aikaan lopputulokseksi 'huono-onnisen' lopputuloksen. Jolloin saa "Minä tiesin! Näin käy aina vain mulle!" -fiiliksen.
aavenainen kirjoitti:esimerkiksi itse tunnen olevani onnekas perheen terveyden ja sen suhteen ja hain mihkä työpaikka/koulutus tahansa olen aina melkeinpä päässyt niihin.
Aurelia kirjoitti:aavenainen kirjoitti:esimerkiksi itse tunnen olevani onnekas perheen terveyden ja sen suhteen ja hain mihkä työpaikka/koulutus tahansa olen aina melkeinpä päässyt niihin.
Jännä, että itselläni on sama kokemus. Mitä ikinä olen oikeasti halunnut; ihminen, koulutus tai työ, sen olen aina saanut, joskus vähän pelottavallakin tapaa. (tosin olen yleensä ne kaikki myös menettänyt)
Esim. halusin päästä yhdelle vierailulle paikkaan joka kiinnosti minua ja josta tiesin että sinne on erittäin hankala päästä käymään. Toivoin kaikin voimin että pääsisin mukaan ja vierailun lähtöaamuna minulle ilmoitettiin että voin lähteä mukaan sillä yksi ryhmän alkuperäisistä jäsenistä oli katkaissut jalkansa ja sain hänen paikkansa.![]()
Kerran halusin pyykinpesukoneen, mutta minulla ei ollut varaa siihen kun opiskelin ja olin yksinhuoltaja ja sossusta katsottiin että pyykkitupa jonne ei juuri koskaan saanut aikaa riitti. Aloin toivoa pesukonetta ja oikein mielessäni näin miten helppoa sillä olisi pestä pyykkiä. Sitten työkaverini eräänä päivänä tuli kysymään haluaisinko hänen äitinsä pyykinpesukoneen, sillä tämä äiti oli yllättäen menehtynyt. Silloin oli vähän sellainen olo että pitäisikö toiveet esittää niin ettei joku toinen aina kärsi kun minun toiveeni toteutuu.
Vastaavia on ollut paljon ja sain kouluaikana sen harjoittelupaikan minkä halusin, täysin yllättäen ja sattumalta ja siinäkin sen paikan jo varannut ihminen joutui menemään harjoittelupaikkaan mihin ei olisi halunnut kun vein hänen paikkansa. Samaisesta paikasta sain myös töitä ja sieltä sain kenkääkin kun en enää sitä ilmapiiriä jaksanut. Paikka murensi uskoni länsimaiseen lääketieteeseen ja tutkimustyöhön ylipäätään ja söi viimeisetkin halut kouluttautua lääketieteen saralla lisää.
Huvittavinta oli kun jäin työttömäksi ja tiesin heti seuraavan paikan mihin halusin. Soitin keväällä sinne ja sanoin olevani käytettävissä ja heillä ei silloin ollut paikkaa. Jostain syystä olin ihan varma että sinne vielä menen enkä oikeastaan edes hakenut mitään muuta. Olin reilut puoli vuotta työtön ja nautin siitä ajasta kun sain levätä, meditoida, syödä terveellisesti, tehdä kaikkea luovaa ja olla lapseni kanssa. Sitten siitä paikasta soitettiin että tuletko soveltuvuustesteihin ja töihin ja meninhän minä. Sain suoraan vakituisen paikan mikä nosti tietty hirveän kohun siellä. Edelleenkin aiheutan närää sillä olen paikan toiseksi nuorinta reilut 10 vuotta nuorempi ja vein monen vanhemman ja kokeneemman sijaisuuksia tehneen nenän edestä paikan. En ole kehdannut kertoa etten oikeasti edes hakenut koko paikkaa vaan minut vain pyydettiin töihin muista hakijoista huolimatta.
aavenainen kirjoitti: jossakin foorumin kolkassa kertoilen lukeneeni kirjan jossa sanotaan että ihminen määrää elämänsä ennen syntymäänsä.. en sitten tiedä kuinka tarkkaanmutta testit on osoittanut että aivoissa on jo ennestään tieto jo mitä ihminen tulee tekemään vaikka ei sitä viellä itse tiedä.
Aurelia kirjoitti:aavenainen kirjoitti: jossakin foorumin kolkassa kertoilen lukeneeni kirjan jossa sanotaan että ihminen määrää elämänsä ennen syntymäänsä.. en sitten tiedä kuinka tarkkaanmutta testit on osoittanut että aivoissa on jo ennestään tieto jo mitä ihminen tulee tekemään vaikka ei sitä viellä itse tiedä.
Olisi varmasti mielenkiintoinen kirja luettavaksi, satutko muistamaan nimeä?
ValkeaLeidi kirjoitti: Jos jollakulla näyttäisi olevan onnea enemmän kuin muilla, niin se on kyllä äitini. Hän on edelleen meidän kylien suurimman bingopotin haltija ja hänellä on ollut lotossa kaksi kertaa kuusi oikein ja kerran kuusi ja lisänumero, mutta porukkakupongissa. Hän voittaa raveista satasia usein ja kenostakin melkein viikottain.. Hän on kirkkaasti plussalla. Minulla ei koskaan ole lotossa mitään..
ValkeaLeidi kirjoitti: Jos jollakulla näyttäisi olevan onnea enemmän kuin muilla, niin se on kyllä äitini. Hän on edelleen meidän kylien suurimman bingopotin haltija ja hänellä on ollut lotossa kaksi kertaa kuusi oikein ja kerran kuusi ja lisänumero, mutta porukkakupongissa. Hän voittaa raveista satasia usein ja kenostakin melkein viikottain.. Hän on kirkkaasti plussalla. Minulla ei koskaan ole lotossa mitään..
ValkeaLeidi kirjoitti:Aika ronskia leimata äitini ongelmapelaajaksi, kun et tunne häntä ja tiedä mitään hänestä. Törkeää suorastaan.
ValkeaLeidi kirjoitti:Mitäs olette mieltä suomalaisesta sanonnasta "Kel onni on, se onnen kätkeköön?"
Tällä on luultavasti jotain tekemistä tuon aikaisemmin mainitsemani onnikonstanssin kanssa. Jos kerran onni oli saavutettavissa vain siten, että se vietiin toiselta, oli kai parempi vaieta omasta onnestaan, ettei kukaan yritä noitua siitä osaa itselleen.
Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa