ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 22 Elo 2018, 06:53
Ei mökkinaapureilla mitään droneja ole se on jo tiedossa, jos olisi, ainoa joka siihen pystyisi pimeällä, voisi olla minä sillä pienehköllä järvellä ja ainoa joka on edes kiinnostunut hiukan, muttei minuakaan enään kiinnosta dronet tai kopterit, vastaranta oli tyhjä siltä väliltä, matkaa sinne on alle kilometri, itseasiassa koko se ranta oli tyhjä näin viikolla ja tiedän ketkä naapurit käy missäkin mökeissä ja milloin ja heillä on toiset harrasteet, eli ei siellä ketään edes ollut, ei ollut mökeissä toimintaa ei valoja, lentokone ei taas lennä järven ja metsän ylärajan välissä ja äänettömästi, lentokoneen ääni kuuluisi kovana tuon matkan päästä, lisäksi kirkas vilkkuminen oli muistini mukaan vain puolikymmentä kertaa ja oliko sellainen kuin kaksi nopeaa peräkkäistä väläystä, tauko, jne. mutta kuten sanoin tilani oli mikä oli, ei muuta. Olen harrastanut myös droneja, eli koptereita tarkemmin, yhden dronen tein itse ja tiedän ne ja jos siihen vilkun asentaa eikös se häiritse infrapunakameran näkökykyä pimeässä, näinpä luulen, miten ohjaat kun vilkkuu, lasit päästä pois ja silloin menetät kopterin, ei, ei sovellu tähän havaintoon ja kuka lennättäs kun ei ennenkään ole moista gurua harrastajaa ollut siellä, harva nykyisinkään ajaa infrapunakameroilla pimeässä ja se vaatii jo gurun lennättäjän, vain huiput ja tunnen nekin täältäpäin, esim. Oulussa vain pari tyyppiä ajelee pimeässä ja hekin niille varatuilla paikoilla pääsääntöisesti, En nyt olisi tätä tähän laittanut jos olisin edes epäillyt luonnollista teknistä selitystä, kyse on nyt aivan muusta järvillä ilmenneistä oudoista valoista, myös kyse on yhteydestä.
Tässä tulee nyt hyvin ilmi, kuten vanhoissa uforaporteissa kuinka helppo skeptisen ufotutkijan on kumota tietämätön ufonäkijä troneilla tai lentokoneselityksillä, mutta se ei päde kokeneeseen havainnoijaan. Mut sinähän vain ehdotit, eli kumpikaan tekninen selitys ei käy nyt. Pari vuotta sitten näimme kirkkaan valon samoilla seuduin myös pimeänä iltana, erään toisen henkilön kanssa, sekin jäi ufoksi, se myös lensi, nyt puidenlatvojen päällä äänettömästi ja teki täyskäännöksen ja oli arviolta vastarannan puiden päällä.
Ei mitään merkittäviä, mutta drone ei käy tähänkään, tiedän ettei niillä ajeta niin kauas, yhteys loppuu, ym muut ongelmat. äänetön lentokone, valo ei sovi viralliseen lentokoneeseen, eli ufoksi sekin jäi.