Suvaitsevaisuus.

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Exitium » 16 Syys 2008, 14:13

Suvaitsevaisuus lienee kaikille tuttu käsite. Viime aikoina kyseistä termiä (ja varsinkin sen sanomaa) on alettu tuputtamaan joka mediasta kovaa vauhtia, jos ei suoraan sanottuna niin ns. “piilomainontana”. Jokaisen halutaan nyt edustavan suvaitsevaisuutta eli sitä, ettei tuomitse ketään. Kaikkien pitäisi olla samanarvoisia ikään, sukupuoleen, rotuun, ajatusmaailmaan, seksuaaliseen suuntautumiseen tai ulkonäköön katsomatta (=tasa-arvo).
Tämä ajattelutapa on kuitenkin mielestäni suoraan sanottuna luonnoton. Ihmiset ovat niin erilaisia, että kaikista ei saa samanlaisia millään. Ihmisten älykkyys ja toiminta eroaa toisistaan niin paljon, että kaikkia ei mitenkään voi pistää samalle viivalle. On suorastaan järjetöntä, että työläistä ja varasta pitäisi pitää yhtä hyvinä ihmisinä, vaikka toinen vie yhteiskunnalta ja toinen tuo yhteiskunnalle (yhteiskunnallisen edunhan pitäisi olla yleismaailmallisesti tärkeintä[=väite perustuu esim. rikoksien rangaistuksiin: veropetos pahimpana rikoksena ja henkirikos pikkurikkeenä]).
Tätä ajatusmaailmaa tuntuvat kannattavan lähes jokainen ihmisryhmä niin lapsista vanhuksiin, kuin myös suurin osa “alakulttuureista” hipeistä punkkarien kautta hoppareihin ja jopa metallipäihin (“alakulttuurit” termi on siksi suluissa, että tietoni noista perustuu aika pitkälti pinnalliseen imagoon[=yleensä nuoret “alakulttuurin“ harrastajat joiden kiinnostus rajoittuu lähinnä pukeutumiseen asiaan syventymisen sijaan]).
Mutta miksi suvaitsevaisuutta tyrkytetään nyt niin paljon? Kenen etuja se palvelee, että hymyilemme niin varastelevalle ulkomaalaiselle kuin paikkoja hajottavalle narkkarillekin? Yltiösuvaitsevaisuus ei johda ainakaan mihinkään hyödylliseen. Mikä kummallisinta, suvaitsematonta ihmistä pidetään tyhmänä!?
Olisihan se hienoa, jos ei enää olisi mistään ennakkoluuloja ja kaikki olisivat lähtökohtaisesti samanarvoisia. Ihminen ei kuitenkaan toimi sillä tavalla, ennakkoluulot ja omat oletukset toimivat aina muodostettaessa kuvaa ihmisestä, jonka kanssa on tekemisissä. Suvaitsevaisuutta voi kyllä olla pienissä määrin, mutta liika on liikaa.
Pakko vielä mainita kristityt, jotka luovat itsestään kuvaa kaiken suvaitsevaisuuden kuninkaina. Raamattu kuitenkin opettaa myös tuomitsemaan, joten taas kristityt ovat ristiriitaisuuden umpikujassa.

Mikä on Teidän näkökulma? Menikö koko aloituskirjoitukseni aivan metsään? Olenko sittenkin tyhmä kun en tykkää katsoa bussipysäkillä suutelevia miehiä tai kun nauran puhelimeen molottavalle Turkkilaiselle? Keskustelua oli tarkoituskin herättää, ja aihe on ajankohtainen. Se ei kyllä mistään hypännyt silmiini niin että olisin suunnattomasti ärsyyntynyt, mutta silloin kun tähän tuputtamiseen törmää, näen punaista
Telecvovim!

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Hartsa » 16 Syys 2008, 14:49

Jaa'a. En itse ole varsinaisesti tuota tuputtamista huomannut.. mutta tottahan se on että esim. muutama vuosi takaperin sarjoissa/elokuvissa oli nämä ns. Kiintiötummaihoiset/-homoseksuaalit yms. kun taas nykyään tuntuu että varsinkin homoseksuaalisuutta 'mainostetaan' sarjojen ja ohjelmien kautta varsin trendi-ilmiönä. En tiedä sitten onko ilmiö vain tällainen alkupyrähdys nyt kun on hyväksyttävää tulla ulos kaapista, ja homma tasoittuu sellaiselle tasolle että se ei hypi silmille, mutta ei myöskään painu takaisin maan alle..

Oma asenteeni asioita kohtaan on kyllä että muita ei pitäisi tuomita minkään asian tähden. Mielestäni kenelläkään ei ole järkevää valtaa pistää itseään toisen yläpuolelle sillä tavalla että pystyisi toisen tuomitsemaan. Oikeusjärjestelmät tietysti on luotu yksinomaan tätä varten, ja ilman lakeja yhteiskunta muuttuisi äkkiä anarkiaksi, joten tietyllä asteella tällainen toiminta meidän yhteiskunnassamme on välttämätöntä.

Minullakin löytyy omien kokemusten ja yleisten käsitysten mukaisia ennakkoluuloja tiettyjä ihmistyyppejä kohden, mutta yritän parhaani mukaan jättää ennakkoluulot pois kuvioista kun itse varsinaisesti joudun tekemisiin tällaisten ihmisryhmien kanssa. Nimittäin ennakkoluulojen kanssa kun on tekemisissä jonkun kanssa niin on varsin helppo löytää juuri tämä stereotyyppiset ominaisuudet ihmisistä ja olla sokea kaikelle muulle. Parannettavan varaa tämän asian suhteen löytyy minulta, paljonkin.

Summa summarum, jokainen saa olla ja tehdä aivan mitä haluaa, teoilla on monesti seuraukset joihin pitää olla valmis tehdessään valintoja. Itse yritän välttää toisten tuomitsemista missään tilanteessa, mutta olen sitä mieltä että toisilla on täysi oikeus olla oma itsensä. Jos tämä tarkoittaa että he haluavat tuomita muita ihmisiä, niin se on heidän oikeus, eikä ole tuomittava teko minun silmissäni. En pidä yhtään parempana vaihtoehtona siis oman asenteen pakottamista toisen päälle kuin hänen tuomitsemistaan. Tosiaankin, näin olen homman miettinyt, mutta toteutuspuolella riittää vielä töitä, ja näinhän se pitääkin olla. Tuskin kukaan on omasta mielestään tällä hetkellä juuri se, minkänlainen haluaisi olla jos kuvittelee vaikka jälkikäteen miten päivän tilanteet olisi omasta mielestään ihanteellisesti voinut toteuttaa. Pitäähän niitä tavoitteita häämöttää tuolla jossain kaukana, pääasia ettei lopeta kävelemistä vain siksi että kauas on pitkä matka. ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Exitium » 16 Syys 2008, 14:52

Itse olen sitä mieltä että pommi maan ytimeen ja kaikki tuhkaksi. Siinä on tasavertaisuutta.
Telecvovim!

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja ridikulous » 16 Syys 2008, 17:22

Hm. Yllättäen tähänkin käsitteeseen pätee parhaiten se kultaisen keskitien vaihtoehto.

Ihmisten luontainen erilaisuus pitää hyväksyä, mutta raja menee viimeistään toisten vahingoittamisen kohdalla. Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.

Pyrin siis olemaan suvaitsevainen, enkä anna ihmisten luontaisten piirteiden vaikuttaa suhtautumiseeni. Periaatteessa ymmärrän kaikenlaista käyttäytymistä, mutten sen varjolla aio kuitenkaan hyväksyä kaikkea.

Kukin vetää omat rajansa.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 16 Syys 2008, 17:27

ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.

Taustastasi en tiedä mutta tiedän että tieteellä on kyllä todettu että geenit vaikuttavat ihmisiin paljon enemmän kuin elinympäristö. Ja se on siis todettu sillä kun identtiset kaksoset eläneet täysin erilaisissa elinoloissa mutta luonteeltaan silti lähes identtiset.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Syys 2008, 19:30

Korvapuikko kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.

Taustastasi en tiedä mutta tiedän että tieteellä on kyllä todettu että geenit vaikuttavat ihmisiin paljon enemmän kuin elinympäristö. Ja se on siis todettu sillä kun identtiset kaksoset eläneet täysin erilaisissa elinoloissa mutta luonteeltaan silti lähes identtiset.

Ohan se näinkin, mutta monissa tapauksissa myös ympäristö ja sen vaikutteet todella vaikuttavat asiaan. Jos isä on esim. väkivaltainen lapsiaan kohtaan, niin monissa tapauksissa valitettavasti pojista tulee myös sellaisia. Aikalailla ihmisen kehittyminen on geenien ja ympäristön yhteispeliä + henkilön omaa luonnetta. Näin ainakin itse käsitän asian.

Mitä itse suvaitsevaisuuteen tulee, niin kyllä mielestäni pitää suvaita erilaisia ihmisiä, vaikka heillä olisikin joku vamma tai vaikka he sattuisivatkin olemaan ihonväriltään erilaisia...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 16 Syys 2008, 19:39

Wespa kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.

Taustastasi en tiedä mutta tiedän että tieteellä on kyllä todettu että geenit vaikuttavat ihmisiin paljon enemmän kuin elinympäristö. Ja se on siis todettu sillä kun identtiset kaksoset eläneet täysin erilaisissa elinoloissa mutta luonteeltaan silti lähes identtiset.

Ohan se näinkin, mutta monissa tapauksissa myös ympäristö ja sen vaikutteet todella vaikuttavat asiaan. Jos isä on esim. väkivaltainen lapsiaan kohtaan, niin monissa tapauksissa valitettavasti pojista tulee myös sellaisia. Aikalailla ihmisen kehittyminen on geenien ja ympäristön yhteispeliä + henkilön omaa luonnetta. Näin ainakin itse käsitän asian.

Mitä itse suvaitsevaisuuteen tulee, niin kyllä mielestäni pitää suvaita erilaisia ihmisiä, vaikka heillä olisikin joku vamma tai vaikka he sattuisivatkin olemaan ihonväriltään erilaisia...

Joo traumat menevätkin sitten omaan osastoonsa niistä voi hyvin tulla koko elämään vaikuttavia asioita, ei tuollaisia ole otettu huomioon, lähinnä kulttuuri ja seurapiirit...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja tuputhy » 16 Syys 2008, 20:32

Jos minulle on opetettu kotona,( ja noudatan sitä vieläkin) että pitää olla rehellinen, eikä huijata ketään, niin kyllä minusta tulee suvaitsematon just siinä vaiheessa, kun tapaan ihmisen (ulkomaalaisen tai suomalaisen ) joka on opetettu toimimaan eri tavalla.

Ei yhteiskunnassa voi toimia siten, että katsoo joidenkin sääntöjen noudattamattomuutta läpi sormien ja joitakin taas rangaistaan samasta asiasta.. vaikka kyllä näköjään kuitenkin voi:

Hmm..kuten olette huomanneet, asun itärajan lähellä ja rekkajonot ovat arkipäivää. Pysäköivät moottoritielle, (ei mahdollista Suomalaiselle), Pysäköivät pysähtymiskieltomerkin kohdalle ilman seuraamuksia (Suomalaiselle sakot ) Pysäyttävät autonsa jopa keskelle ajorataa, jos on tärkeää asiaa kaverille (Suomalaiselle poliisiasemalle lähtö...kai ?)

Yksi menee vaatekaupan kassalle ja kymmenen kaveria perässä, Suomalainen avuttomana jonottaa ihmismuurin takana ja lopulta jättää haluamansa ostoksen lähimpään koriin ja suuntaa Tampereelle, siellä sentään voi Suomalainenkin ostaa.

En ole perusluonteeltani rasisti, mutta kyllä tämmöiset tapaukset pikkuhiljaa minusta sellaisen tekee. ( vaikka pitäis kai syyttää Suomalaisia virka-ym. miehiä siitä, ettei olla tasapuolisia kaikille.
Jalat maassa, pää pilvissä

J. Doe
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2008, 03:01

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja J. Doe » 17 Syys 2008, 04:18

Omalla kohdalla olen huomannut että, vasta sitten kun oikeesti on tekemisissä eri kulttuurista olevan kanssa opii ymärtämään paremmin toisen tavat ym. Vaikka sen lukisi jostain eise ole sama.
Mullakin on ollut ennakkoluuloja ja tavattaessa osa ennakkoluuloista kariutuu ja osa vahvenee, tai osottautuu todeksi. Osalla maahan muuttajista on shokki kokea suomalainen kulttuuri, ja yrittää elää siinä. Menee oma aikansa että sopeutuu. Niin en ihmettele jos suomalaiselle on shokki, kun naapuriin muuttaa kova äänisiä ulkomaalaisia jne.
Itsellä sellainen periaate että ottaa henkilö yksilönä oli se sitten minkä värinen tahansa tahi narkki tms. Eikä kaikkien kans voi tulla toimeen.
Suomalaisessakin rodussa on eroavuuksia. Mä hämäläisenä en monesti tule tosi karjalaisen kans toimeen kun ollaan niin erillisia, tosin karjalaista sukujuurta olevia mulla on ystävinä silti.
Ulkonäöllisesti on myös eroavuuksia mitä sukujuurta edustat.
Tota en ymmärrä mikä homoissa kiikastaa. Ystäviini kuuluu mös muutama homo en niissä huomaa paljon mitään erillaista. Lesbot tuntuu olevan enemmän hyväksyttyjä.
Geenit vaikuttaa luonteeseen mutta myös ympäristö paljon.
Omalla kohdallla ympäristö on vaikuttanut paljon valitettavasti. Nyt tälläinen sekamuotoinen personallisuushäirion omaava henkilö. :ghost2:

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 22 Joulu 2008, 13:43

Siis suvatsevaisuushan ei ole sitä, että "hymyillään narkkareille sun muille". Suvaitsevaisuus ei velvoita sua pitämään jostakin asiasta, se vain velvottaa sut ns. antamaan sen yksilön olla sellainen kuin on hyväksymään sen faktan, että noin se asia vaan menee.

Esim. tuntuu monilla olevan se käsitys, että sun täytyy pystyä pussailemaan miehenä muita miehiä ja naisena muita naisia "hyväksyäksesi homot". Eihän asia nyt ihan noin mene...

Itse en voi sanoa erikoisemmin pitäväni siitä "homouden periaatteesta". En itse pysty käsittämään mitä kiihottavaa joku voi nähdä saman sukupuolen edustajassa jne. En edes tohdi kuvitella niitä tapoja joilla nämä ihmiset osittavat sen rakkautensa. Mutta siitä huolimatta, annan heidän tehdä mitä lystäävät ja voin kaveeratakkin homon kanssa, vaikken erikoisemmin nauti siitä mitä tiedän hänen mahd. tekevän joskus makkarin puolella. Mielestäni tämä on jonkin asian hyväksymistä ja kuka tahansa pystyy siihen ja maailma olisi parempi paikka jos kaikki tosiaan koittaisi tulla toimeen.

Mutta kun todella on näitä idiootteja, joita hetkauttaa niin helvetisti se minkä värinen joku on tai mitä joku ajattelee jostakin jne. Mielestäni nämä ihmiset ovat mielipiteineen äärimmäisen surullisia, mutta ei ketään voi muuttaa. Heille pitää antaa yhtäläillä se "hyväksyntä" olla sitä mieltä, vaikka he sitä tuskin ansaitsisivat, yhtäläillä kun hyväksyt sen, että joku on syntynyt jossain päin maailmaa ja näyttää siksi vähän eroavalta kuin sinä.

Ei ole mitään hierarkiaa. Koko termi on vain ihmisen keksimä järjestelmä siitä mitä jokin on. Ei todellisuudessa ole "arvokkaampaa" kuin jokin toinen, kaikki on yhtä arvokasta ja arvotonta. Yhtä merkityksellistä ja merkityksetöntä samaan aikaan. Tälle ei kukaan voi yhtään mitään ja johonkin tuollaiseen vetoaminen on itselleenkin valehtelua.

Mutta kuten jo todettu, kaikilla kuuluisi olla oikeus olla mitä mieltä he ovat jne. Koko systeemi voi tuntua absurdilta, mutta kun loppupeleissä miettii eihän millään tällä ole mitään yhteyttä, paitsi se ihmisen keksimä mikä tahansa "linkki(esim. yhteiskunta), joka ei mielestäni riitä perustelemaan jonkin asian merkitystä mihinkään.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Tammi 2009, 00:43

itellä o sellane menetelmä...
että suvaitsen ihan kaiken kuha se ei tuu hyppii mun nenille.
mut oha niit asioita mitä ei voi vaa siitä syystä suvaita että perus maalaisjärkikin sanoo sen olevan sairasta, sekä väärin.
Feel the LOVE

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja afonya » 28 Joulu 2009, 02:23

Itse pyrin olemaan mahd. suvaitsevainen missä tilanteessa tahansa. On minullakin saattanut olla joskus jotain pieniä ennakkoluuloja mutta ne on kariutuneet pois.

"Ihmiset ovat niin erilaisia, että kaikista ei saa samanlaisia millään". Täh? Miksi ihmisten pitäisi olla samanlaisia? Yksi suvaitsevaisuuden tärkeimpiä seikkoja on ymmärtää, että maailma on täynnä erilaisia ihmisiä ja se pitää vain hyväksyä.

Enkä tosissaan väitä, että (niinkuin Vic kirjoitti) pitää hymyillä narkkareille ollakseen suvaitsevainen. Itse kierrän narkkarit kaukaa mutta samalla säälin heitä ja tiedostan että heidän ongelmansa on lähtenyt liikkeelle joskus valinnasta. En itsekään tee aina hyviä valintoja, ja joku ihminen saattaa sääliä minua yhtälailla.

Ja toki ihmisen kokemuksillakin on painoa tässä asiassa. En minäkään tällainen olisi jos olisin elänyt erilaisen lapsuuden...
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja aavenainen » 03 Helmi 2010, 15:54

minusta ollaan menty liian pitkälle "suvaitsevaisuudessa" ainankin esimerkiksi noiden ulkomaalaisten kanssa.. suomi hyysää ja paapoo sellasia ihmisiäkin joita ei hittojakaan kiinnosta kun sosiaalituilla loisiminen suomessa. ja sitten jos jostakin puhuu negatiiviseen sävyyn on se heti rasismia.

kyllä jos suomeen tulee pitäisi heti laittaa ehdot: opettele kieli ja mene töihin. toki sen aikaa voisi saada sitä korotettua rahaa kun oppii suomen joten kuten mutta sitten lähtöpassi pois maasta jos ei kieltä opi/halua oppia mene töihin koulutukseen jne. MUTTA! kyllä pahin vika on noissa päättäjissä paapojissa ja hyysääjissä! (astrid jne muissa johanna suurpää) miten semmoiset ihmiset edes istuu viellä tuolla päättämässä järkeä tarvittavissa asioissa. (toverit tuntuu vetävän vaan tunteella tuota hommaansa). kyllä me nyt niitä lemmikki ulkomaalasiä tänne jne.

sitten unohdetaan oma kansa tyystin veroja kiristetään kouluja sairaaloita lakkautetaan koulu ruokaa huononnetaan (saa maksaa vaan joitain senttejä per lautanen).. sitähän siinä sitten tietää mitä sitä saa... (ja miten paljon kumminkin menee hukkaan niitä tarvikkeita kun ei voi jostain pilipali syystä halvalla myydä pois vedotaan noissakin "oma valvontaan")

ja jos joku nyt tulee mussuttamaan miten vaikeeta niillä ulkomaalasilla täällä on.. "pa**at sanon minä".. olen tavannut nimittäin montakin ihmistä ulkomaisia jotka ovat opetelleet kielen puhuvat suomea ihan kivasti ovat sopeutuneet tänne ja yksi mies sanoi: jos hänen maalaisensa ihmiset tietäis miten hyvin ulkomaalainen saa täällä rahaa kaikki muuttas tänne xD. ja kaiken lisäksi suomessa ei pitäisi olla edes mamuja koska kaikki lennot ja muut maahan muutto virrat menee muihin euroopan maihin mutta kyllä niitä vaan tänne tulee kun muissa paikoissa on jo paskat housuissa rikoksien alue-valtausten jne kanssa koska tosia asia on että kun johonkin paikkaan muuttaa mamuja niin paljon kaikki vaaleet ihmiset lähtee veks.. niin ja ottaen senkin huomioon että muut eu maat on kiristänyt noita maahanmuutto virtojaan ja nyt suomen täytisi ottaa sitten viellä enemmän niitä mutta miksi? "koska ruotsilla on jo pas**t housussa ja eivät tässä asiassa olleetkaan niin loistavia mitä suomelle leukailtiin?

loppujenlopuksi jokainen on oma persoonansa että ei sillä väliä mistä tulet mitä olet ja miten koska mukava voi kyllä olla ja ehkä sitä pitäisi osata elää suvaitsevammin monessa asiassa mutta olenkin pohtinut että olisiko ihmiset onnellisempia jos kukaan ei omistaisi mitään ja elettäs luonnon ehdoilla metsästys kalastus ei olis maita vaan voisi vaeltaa paikasta toiseen no mene ja tiedä :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Suvaitsevaisuus.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 03 Helmi 2010, 22:25

Suomessa on suurimpia maahanvirtauslukuja, kun on levinnyt sana, että sisäänpääsylupaa/-kieltoa saa parhaimmillaan odottaa parikin kuukautta. Eli se on ilmaista suhteessa laadukasta oleskeluaikaa ilman, että tarvitsee tehdä mitään :)
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron