The Venus Project

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 11 Helmi 2011, 21:45

Zrud kirjoitti:Pahoittelut tuplapostauksen vuoksi mutta katsoin nyt tuon dokakrin. Ja se vastas sitte niihikkin kysymyksiin mitä edellsiessä jäi auki. Kuha tässä ny katotaa kui nopeesti alkaa kansa tajuamaa oman tilanteesa.


Kiva kuulla mielipiteesi!
Itse myös pidin leffasta ja pisti taas miettimään.. Jos et ole tsekkaillut blogin puolelta niin sinne olen pari artikkelia aiheesta väsännyt

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 21 Helmi 2011, 12:52

WM_ kirjoitti:Tässäpä tämä:
Zeitgeist: Moving Forward

Muista, että vain Addendum ja tämä edustaa Zeitgeist-liikkeen ideologiaa, ei se ensimmäinen :)


Mielenkiintoinen leffa, piti oikein käydä katsomassa ensi-illassa isolta näytöltä kun yksi esityspaikka sattui olemaan lähellä.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 21 Helmi 2011, 21:21

portinetsija197 kirjoitti:Mielenkiintoinen leffa, piti oikein käydä katsomassa ensi-illassa isolta näytöltä kun yksi esityspaikka sattui olemaan lähellä.


Sama juttu :)

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Shakaali » 17 Huhti 2011, 17:10

Pakko myöntää, että itseäkin ottaa päähän se kuinka työ vie niin suuren osan elämästä, ja kaupanpäälle joudut viettämään aikaa ihmisten kanssa, jotka sattuvat olemaan samassa paikassa. Oletteko muuten katsoneet tietyn aikakauden hautakiviä? Niissä lukee vainajan ammatti. Kuka hel*etti tahtoo tulla muistetuksi siitä mitä on rahan takia pakosta tehnyt? Jollain tasolla vielä ymmärrän kutsumusammatit, mutta silti. Kyllä sen "elämän" pitäisi olla jossain muualla kun töissä.

Eli hieno idea sinänsä, mutta tiedä sitten kuinka toimisi.

Ps. Vihaan myös muiden siivellä eläviä spurguja.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 17 Huhti 2011, 23:06

Shakaali kirjoitti:Ps. Vihaan myös muiden siivellä eläviä spurguja.

Koska olet katkera siitä, että heillä on jotain mitä sinulla ei: vapaus/elämä ilman työmarkkinoille ja rahalla orjuuttautumista?

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Shakaali » 18 Huhti 2011, 04:31

Vic Rattlehead kirjoitti:Koska olet katkera siitä, että heillä on jotain mitä sinulla ei: vapaus/elämä ilman työmarkkinoille ja rahalla orjuuttautumista?


Samaa rahaa hekin käyttävät, mutta muuten joo. Oon kyllä itsekin ollut työttömänä, et eipä sillä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 20 Huhti 2011, 16:05

Mitä mää en oikeen ymmärrä suomalaisissa on tuo älytön kateus. Mäkin olen ollut nyt työttömänä valmistumisesta(mitä nyt jonkun orjatyövoimakurssin tossa käväsin suorittamassa) asti kun yksinkertasesti oman alan töitä ei löydy tai ainakaan meikäläiselle sopivalla etäisyydelle ja meikäläisen ammattitasolle sopien.

Se raha mitä on työmarkkinatuki + asumistuki ja lisäksi mahdollisesti toimeentulotuki, jota tosin esim. minä en saisi kuin muutaman hassun kympin koska tuolla pikkasen päälle neljälläsadalla josta vielä menee vuokraan asumistuen lisäksi joku 90 euroa on sen verran, että sillä "pitäisi tulla toimeen", mutta voin kyllä sanoa kokemuksesta että ei sillä tule ruoan ja muun elämisen jatkuvasti kallistuessa. Ei työttömän elämä ole ihan oikeasti minkään kateuden arvoistä. Onhan sitä aikaa ehkä enemmän, mutta mitäpä sillä ajalla tekee kun ei ole yksinkertasesti lähes koskaan rahaa tehdä muuta kun pyöritellä peukaloja kotona, etsiä töitä ja käydä välillä hakemassa jotain pientä jääkaappiin. Ja vittumaisin homma on se, että nyky yhteiskunnassa sää tarvit rahaa kutakuinkin jokaikiseen mahdolliseen asiaan.

Eikös nää isänmaan ylpeilijät aina ota puheeksi nimenomaan sen kuinka meillä "on asiat hyvin"? Tämä mun logiikallani tarkoittaa tätä meidän "hyvinvointivaltio"-statusta kokonaisuudessaan ja sen osaksi kuuluu myös tämä vähävaraisten tukeminen. Sunkin verorahoista ne otetaan, mutta mitä vitun järkeä sun on sitten tehdä töitä jos se niin kismittää ja vituttaa kun "toiset elelee mun siivellä", koska työtä tekemällähän sää tuet tätä systeemiä, ja sitä varten niitä veroja kerätään ja töitä tehdään, että tää maa olis se "hyvinvointivaltio" mistä olet niin ylpeä.

Kun kerran tämä systeemi on tämä, miksi se sitten on niin väärin varsinkin yksinkertaisesti pakon edessä, turvautua näihin vähäisiin tukiin? En pysty ymmärtämään.

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Shakaali » 21 Huhti 2011, 20:25

Vic Rattlehead kirjoitti:Sunkin verorahoista ne otetaan, mutta mitä vitun järkeä sun on sitten tehdä töitä jos se niin kismittää ja vituttaa kun "toiset elelee mun siivellä", koska työtä tekemällähän sää tuet tätä systeemiä, ja sitä varten niitä veroja kerätään ja töitä tehdään, että tää maa olis se "hyvinvointivaltio" mistä olet niin ylpeä.

Kun kerran tämä systeemi on tämä, miksi se sitten on niin väärin varsinkin yksinkertaisesti pakon edessä, turvautua näihin vähäisiin tukiin? En pysty ymmärtämään.


Meikä muuten tykkää näin sivuhuomautuksena nykyisestä työstä. Ymmärrän myös etteivät ihmiset halua tehdä sitä vihoviimeistä hanttihommaa riistopalkoilla, varsinkin kun kotona istumisestakin annetaan rahaa.

Mutta sitten on ihmisiä, jotka valittavat kuinka on systeemin vika, ettei heillä ole rahaa käydä lähibaarissa kaljalla joka päivä ja ajella taksilla kotiin. Työnteko ei kiinnosta eikä koulukaan. Itse ei olla syyllisiä/vastuullisia mihinkään ja kaikki pitäisi kantaa kultatarjottimella nokan eteen.

Eli tiivistettynä mäkään en pidä kaikkia työttömiä sosiaalipummeina, vain tällaisia elämäntapa työttömiä. Asia vaan on niin, ettei homma toimisi jollei esim. opiskelijalle maksettaisi tukea, ja työelämästä tulisi melkoista riistoa, jos työttömänä olemisessa olisi nälkään kuolemisen vaara.
Siinä taas mennään vikaan, että sitä massia annetaan välillä ihan väärin perustein.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Laura » 23 Touko 2011, 02:31

Mulla oli kyllä hauskaa lukea tätä kun välistä tuli hupaisia ilmauksia esiin... mm. ropotti ruttunen, naapurin Timpe, delfiinit ja riutuva kaali x) hohhoijaa..tää on kun yöllä alkaa käymään näitä läpi. :)

Ajatushan toki on hieno, mikä vaan on hienoa mikä vie parempaan suuntaan tätä maailmaa. Kuten se, että jokainen kasvattaisi omat vihanneksensä sun muut, tai toinen kasvattaa perunaa pellollaan ja toinen porkkanaa..

Mutta olisiko kaikille kriminaaleille sitten robottien pitämät vankilat, tunnistaisiko robotit rikollisia ja tekisivät samaa työtä kuin poliisit? Mietin myös sitä, että kun leikkauksiakin pystyy tekemään robotin avulla jne.. Mutta kuinka paljon niitä ihmislääkäreitä ja muita osaavia ihmisiä vähenisikään siinä vaiheessa kun ei ole pakko tehdä mitään ja jäljelle jää vaan ne, jotka tekee hommaa intohimostaan työhön tai aidosta halustaan auttaa toisia. Kun jo nyt on lääkäripulaa, saati sitten kun lääkärit vähenisivät entisestään... Ja kuka kouluttaa ihmisiä aloilla, jos vaan porukkaa vähenee. Siinäpä vasta kasvaisikin potilasjonot....
Ei ne kaikenosaavat robotit yhdessä hetkessä valmistu, täytyyhän sitä ennen ihmisvoimin tehdä hommat. Olisi hassua myös kuvitella lääkärikäyntiä, jossa kerrotkin vaivat robotille. Joo, ehkä kaukaisessa tulevaisuudessa se osaa sata varmasti luokitella mikä on vikana ja korjaa vaivan kuin vaivan tai sairauden...

Katoaisiko ihmisten ahneus tai kateus siltikään? Pitääkö silti saada yhtä hieno asuinrakennus kuin toisella tai parempi? Tulisiko maailman ihmisistä vain hyväntahtoisia? Veikkaanpa, että luihuilijoita olisi siltikin joukossa.... Entä ihmisten väliset erimielisyydet? Jotka joskus johtavat rikollisiin tekoihin, tarvittaisiin lait, ja ketkä niistä päättää, varmaankin enemmistö.. Silloin ei kaikkien mielestä kuitenkaan oikeus toteudu, koska kaikki eivät ole samaa mieltä. Mikä on sopiva rangaistus mistäkin teosta?

Omalla kohdallahan tämä olisi oikein mahtavaa, että ei tarvitsisi tehdä vaan jotain työtä elääkseen ja rahahuolet loppuisivat samalla. Olen yksi niistä joka tykkää nimenomaan taiteellisista asioista, mutta elannon saamiseksi olen hakenut opiskelemaan alaa, jolla työtä riittää. En siis mene sen perässä, mitä todella haluaisin tehdä. Koska sillä hyvin pienellä todennäköisyydellä tulee pärjäämään. :/ Ja koska pelkästään opiskelu tuo lisäkustannuksia, on edes lohduttavaa tietää, että opintojen jälkeen töitä riittää tällä alalla.
Käyn nyttenkin töissä, mutta töitä onvähän, ja vähän saan myös tukia. Eipä näillä tuloilla voi nauttia lomamatkoista tai mistään muustakaan tavallisuudesta paljon poikkeavasta... Olen kyllä pitkään koittanut säästää muutamia euroja, jos edes joskus pääsisin pienen lomamatkantyngän tekemään =) Tulisi vähän vaihtelua arkeen... Nyt menen katselemaan unia palmurannoista... ja delfiineistä :D maybe someday..

Avatar
Heartagram
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Marras 2012, 14:13

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Heartagram » 20 Tammi 2013, 17:22

Zrud kirjoitti:Veenus Projekti on uusi kuori ihmiskunnalle. Maailma missä ei ole työtä eikä rahaa.. Kuulostaa oudolta tiedän.
Mutta miksi ei ? Elätämme itsemme palkallisessa orjuudessa kyseenalaistamatta sitä lainkaan, vain sen takia koska meille on koko pienen elämämme tolkutettu että; näin asiat vain ovat. On aika astua pois tästä kauheasta barbaarisesta ja julmasta aikakaudesta, jossa elämästämme määrää pieni kourallinen maailman rikkaimpaan kuuluvaa eliittiä... Pankkiirit.

Eli elämä yhteiskunnassa perustuisi pelkästään ihmisoikeuksiin ja itse elämään... Ei siihen että kuka tienaa eniten ja kuka pääsee korkeammalle politiikassa. Tässä uudessa kauniissa maailmassa jonka takana on 93 vuotias Jacque Fresco,
ei olisi poliiseja, ei poliitikkoja, ei nälänhätää, ei kodittomia, ja rikollisuus romahtaisi ennenäkemättömällä tavalla.
Kun rahalla ei olisi mitään tarvetta niin sen takia ei myöskään varasteltaisi.
Idea perustuu siihen että kaikkea olisi saatavilla niin suurissa määrin että sitä ei todellakaan olisi järkevä edes myydä...
Samasta syystä kukaan ei ala myymään ilmakehämme happea tai meriemme vesiä.
Kun kaikki työpaikat olisi koneistettu, tuotannot nousisivat huimasti ja ruoastakaan ei olisi pulaa, eihän siitä nytkäään olisi jos vain poliitikot niin haluaisivat.

Eikö olisi jo aika astua pois tästä julmasta pimeältä ajalta jossa ihmiseen pistetään hintalappu heti syntyessään ja orjuutetaan palkkaa vastaan?
____
Jos janoat lisätietoa... ja varmasti janoatkin. niin vieraile seuraavissa osotteissa:
http://thezeitgeistmovement.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Venus_Project

Ja itse videon koko kyseisestä aiheesta voit katsoa tästä.


Tai jos haluat katsoa videon suomenkielisillä tekstityksillä. Katso seuraava linkki:
http://paranormaaliblogi.net/index.php/ ... -addendum/




Tuollaistahan elämän täytyisi olla. Kumpa se joskus olisi mahdollista! :peukku:
Älä tee pimeässä mitään sellaista, mitä et voi päivänvalossa tunnustaa.


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa