Kuolema

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Verninia » 21 Kesä 2010, 00:18

Eipä tainnut olla tarkoitus hienostella, kuhan tuli vaan. :) Mutta tarina on silti tosi.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 21 Kesä 2010, 14:09

Verninia kirjoitti:Eipä tainnut olla tarkoitus hienostella, kuhan tuli vaan. :) Mutta tarina on silti tosi.

Jotenkin mun "korvaani" kauhean runohtavan kuulonen.. Oot ilmesesti sitten alitajuisesti runoilijasielu.:)

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Verninia » 21 Kesä 2010, 16:33

Vic Rattlehead kirjoitti:
Verninia kirjoitti:Eipä tainnut olla tarkoitus hienostella, kuhan tuli vaan. :)

Jotenkin mun "korvaani" kauhean runohtavan kuulonen.. Oot ilmesesti sitten alitajuisesti runoilijasielu.:)

En kyllä runoilijoista niin tiedä. :D Kiitos kuitenkin!
Viimeksi muokannut Verninia, 22 Tammi 2011, 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Paroni
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2009, 09:13
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Paroni » 07 Elo 2010, 17:10

haluaisko joku infota mua siitä että miks ihmisellä on niin vahva eloonjäämisvietti jos kuoleman jälkeen on niin taivaallista? vai onko meillä täällä jokin "tehtävä"?

Avatar
Hea-Ateist
Kummitus
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 02:05
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Hea-Ateist » 07 Elo 2010, 18:28

haluaisko joku infota mua siitä että miks ihmisellä on niin vahva eloonjäämisvietti jos kuoleman jälkeen on niin taivaallista?

kuka sanoo että kuoleman jälkeen olisi ''taivaallista''?
Oma näkemykseni kuolemasta on aivan normaali, kun joskus vanhenen ja kuolen, mätänen/hajoan/tai jotain (en ole asiantuntija) ja minua ei enään ole. The end. 8)
Thou shalt not underestimate the power of the bright side.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Jopelius » 07 Elo 2010, 19:15

Ihmisillä on eloonjäämisvietti/vaisto/mikälie, ihan vaan epätiedosta. Ihminen (ja kaikki muutkin eläimet) pelkäävät sitä mitä eivät tunne, kuten tässä tapauksessa kuolemaa. Tokihan mieluummin pysyy totutussa ja turvallisessa kuin astuu päätä pahkaa tuntemattomaan.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 07 Elo 2010, 19:29

Jopelius kirjoitti:Ihmisillä on eloonjäämisvietti/vaisto/mikälie, ihan vaan epätiedosta. Ihminen (ja kaikki muutkin eläimet) pelkäävät sitä mitä eivät tunne, kuten tässä tapauksessa kuolemaa. Tokihan mieluummin pysyy totutussa ja turvallisessa kuin astuu päätä pahkaa tuntemattomaan.

Asd my ass.

Eloonjäämisvietti on ollut melkoinen valttikortti evoluutiossa. Eiköhän se ihan sitä kautta tule.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Jopelius » 07 Elo 2010, 21:21

Aqua vitae kirjoitti:
Jopelius kirjoitti:Ihmisillä on eloonjäämisvietti/vaisto/mikälie, ihan vaan epätiedosta. Ihminen (ja kaikki muutkin eläimet) pelkäävät sitä mitä eivät tunne, kuten tässä tapauksessa kuolemaa. Tokihan mieluummin pysyy totutussa ja turvallisessa kuin astuu päätä pahkaa tuntemattomaan.

Asd my ass.

Eloonjäämisvietti on ollut melkoinen valttikortti evoluutiossa. Eiköhän se ihan sitä kautta tule.


Niin no siitäkin :D Väsymys tekee temppuja taas mun järjenjuoksussa.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 08 Elo 2010, 12:25

Jopelius kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:
Jopelius kirjoitti:Ihmisillä on eloonjäämisvietti/vaisto/mikälie, ihan vaan epätiedosta. Ihminen (ja kaikki muutkin eläimet) pelkäävät sitä mitä eivät tunne, kuten tässä tapauksessa kuolemaa. Tokihan mieluummin pysyy totutussa ja turvallisessa kuin astuu päätä pahkaa tuntemattomaan.

Asd my ass.

Eloonjäämisvietti on ollut melkoinen valttikortti evoluutiossa. Eiköhän se ihan sitä kautta tule.


Niin no siitäkin :D Väsymys tekee temppuja taas mun järjenjuoksussa.

Sitä varten on keksitty sellainen, kuin nukkuminen ;)
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 01 Syys 2010, 02:00

Wespa kirjoitti:Kuolema on kaiken alku, se on uusi syntymä. Ja kuinka hienoa se onkaan kun aina on luullut, että siihen loppuu kaikki. :)

Ai, että kuinka ihanaa tuo olisikaan. Mutta mistäs me sen tiedämme? Tuskin likimainkaan mitään syntymistä
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Wespa » 03 Syys 2010, 06:49

Asiaa voi pohtia monelta eri kannalta...

Itse olen tullut tulokseen, että tämän hetkinen elämä on paras todiste tietoisuuden kiertämisestä. Tyhjästä ei voi tiettävästi syntyä mitään, niin miten tyhjästä olisi voinut syntyä tietoisuuteni. "Ennen 'olin' ei-mitään (tai 'tietoisuuteni' oli tyhjää) ja sitten yhtäkkiä sainkin tietoisuuden", tähän en usko. Henkilökohtaisesti uskon, että olemme vain unohtaneet jotta tämä elämä olisi tällaisena mahdollinen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 29 Touko 2012, 22:58

luulen että kuolema on kaunis (ei tapa millälalla kuolee)kuoleman jälkeen sieluni nousee toiselle tasolle tai tietoisuuteen, uskon että se jatkaa elämää ilman ruumista.
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja aava » 06 Kesä 2014, 08:19

olen kerran irtautunu ruumiistani joten veikkaisin että hiukan sellaselta että huomaatkin olevasi joka paikassa kattovas ittees eri kulmista ja veikkaan että myös sellainen rauhallisuuden tunne täyttää mielen en tiedä mitä minulle kerran tapahtui kun synnytyksen jälkeen pyörryin olin pitkässä valkoisessa huoneessa ja vedin kättä läpinäkyvää verhoa pitkin huoneessa istui valkosessa pitkässä pöydässä ihmisiä joiden naamoja en nähnyt en tiedä poistuinko taas ruumiistani vai oliko hallusinaatio mutta aika tuntu pitkältä :D

noin ei kait pyörtyessä pitäs käydä:D mutta rauhalliselta vapaalta veikkaisin näin:)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 06 Kesä 2014, 11:04

Jopelius kirjoitti:Ihmisillä on eloonjäämisvietti/vaisto/mikälie, ihan vaan epätiedosta. Ihminen (ja kaikki muutkin eläimet) pelkäävät sitä mitä eivät tunne, kuten tässä tapauksessa kuolemaa. Tokihan mieluummin pysyy totutussa ja turvallisessa kuin astuu päätä pahkaa tuntemattomaan.

Tuntemattoman pelko pitää meidät tutuissa ja turvallisissa asioissa . Elämää on niin paljon muuallakin kuin vain näkemillämme fyysisillä tasoilla. Kaikki ns. kehollistumat, joita meillä on ollut, on luettavissa akaasisista tiedostoista. Kuolemassa sielu jättää silloisen asumuksensa eli fyysisen kehonsa, sielu eli korkeampi olemuspuolemme on ikuinen, matka jatkuu kohti uusia seikkailuja.


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa