Kuolema

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 18 Syys 2008, 21:51

Minne se sitten vapautuu?
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Maigi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Syys 2008, 17:39

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Maigi » 18 Syys 2008, 21:54

Vaikkapa seuraavaan "elämään" tai uuteen "sieluun"?

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 18 Syys 2008, 21:56

Mutta eikös se silloin siltikin vapaudu luontoon? :roll:
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Maigi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Syys 2008, 17:39

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Maigi » 18 Syys 2008, 22:00

Riippunee siitä, miten luonnon määrittelee... Siis jos ihminen lasketaan osaksi luontoa, niin varmaan sitten niin.

Ok, en tiedä näistä asioista mitään :lol: Mutta siis, olen hyvin skeptinen tieteen/tiedon suhteen ja tarkoituksenani oli lähinnä esittää ikään kuin vaihtoehtoinen käsitys asiasta.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 18 Syys 2008, 22:06

Maigi kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Tämä just niin vaikeeta perustella näitä minun mielipiteitä kun se on jotenki niin vaikeata selittää yritetäänpä silti. Tästä aine ja energia jutusta ensi, se on siis totta että aine ja energia kiertää mutta ihmisen ajatukset (sielu jos niin haluatte sanoa) ei ole sinänsä energiaa vaan sähköimpulsseja ja kun ihmienen kuolee niin kaikki "energia" mitä siinä on vapautuu luontoon, ei ole mitää joka pitäisi sitä energiaa kasassa enää


Mutta siis miten voit olla varma, että kaikki "energia" vapautuu nimenomaan luontoon?

Minne sitten, toiseen ulottuvuuteenko? vaikka se menisikin sinne niin ei ole taaskaan mitään mikä tekisi siitä energiasta jotenkin tulkittavaa
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Ali G- » 18 Syys 2008, 22:12

En oo täys kristitty, uskon sielunvaellukseen, tai oikeammin siihen Muinaisen Egyptin uskoon kolmesta sielusta, mites se meni, Hitto vie en nyt muista, kirjotan sitte ku muistan tai löydän netistä. Luin siitä Rostislav Holthoerin kirjasta, niit on monta en muista mikä niistä?!!
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja ninjani » 03 Loka 2008, 20:19

Eikö se ollut niin, että aine ja energia kiertävät täällä maailmankaikkeudessa, ja muuttavat muotoa, tai jotain tuonne päin.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 03 Loka 2008, 20:56

Kyllä, energia kiertää. Mutta kuka sanoo, että meillä on sielu? Kuka sanoo, että sielu on energiaa?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 03 Loka 2008, 21:02

Sielu kuulostaakin turhan raamatulliselta sanalta...

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja tuputhy » 03 Loka 2008, 21:07

Kävisikö sana: "Itse", sielun paikalle? Se on sama, miksi sitä nimittää. "Itse" on kyllä hyvin kuvaava sana.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Dala » 03 Loka 2008, 21:45

Kuolemassahan vain fyysinen ruumis kuolee, koska sielu ja henki eroavat siitä. Ruumis ei voi elää ilman henkeä, eikä ollessaan liian vanha/sairas elämään. Kuolema on mielestäni vain portti, siirtymä takaisin sinne mistä aikoinaan lähdettiin.
Uskoa se on epäuskokin

Sompi
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 09:48

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Sompi » 05 Loka 2008, 19:37

tuputhy kirjoitti:Eihän sitä osaisi millään tavalla pelätä. Minut on nukutettu leikkauksia varten useita kertoja, ja vaikka muuten nään paljon unia, niin nukutuksessa en tunne todella olevani missään, tai edes olemassa! Sitten vaan herään ja huomaan, että nukahtamisen ja heräämisen välillä ei ole YHTÄÄN MITÄÄN, se on kammottavaa!


Ihminen kyllä tuntee jotain nukutuksen aikana, mutta ei vain muista sitä herätessään. Vähän sama asia ku aina ei normaalisti nukuttuaankaan muista mitään unistaan. Jos nyt käytetään järkeä, niin aivokäyränhän pitäisi näyttää pelkkää viivaa, jotta ei kokisi mitään, ja niinhän ei tapahdu kuin aivokuolleilla?

EDIT: Vai tapahtuuko?

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Loka 2008, 19:53

Omakohtaisesti uskon kaiken päättyvän kuolemaan. Se tulee olemaan samanlaista mitä ennen syntymää, eli ei mitään. Miettikääpä sitä aikaa jota te ette olleet olemassa, eli kirjaimellisesti ikuisuutta, mikäli maailmankaikkeus on ollut aina olemassa. Ihminen kuollessaan palaa siihen tilaan ja jää siihen. Sikäli harmillista.

Ja vaikka meillä olisikin sielu joka vaeltaisi, kuka sanoo, että aatoksemme ja tietoisuutemme säilyisi mukana? Jos muutumme energiaksi, niin todennäköisesti emme ole tietoisia olemassa olostamme saatika itsestämme. Se on periaatteessa täysin sama tila mitä tuossa rivejä ylempänä höpötin.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja tuputhy » 05 Loka 2008, 19:57

Sompi:
En nyt tuota ihan noin tarkoittanut! Tietenkin aivotoimintaa on. En itsekään aina uniani muista ja voihan se olla, että nukutuksenkin aikana niitä olen nähnyt, mutta en muista. Se on vaan kuitenkin jotenkin erilaista kuin tavallinen unesta herääminen, vaikka aika samanlaista se onkin. Varmaan se on se ajatus, että minua leikattiin, enkä tuntenut mitään, että miten sitä voi niin syvässä unessa olla..Kyllähän tavallisesta unesta varmaan herää, jos alkaa puukkoa tulla!

Regendokselle:
Omakohtaisen kokemukseni perusteella voin sanoa täysin varmasti,että nimenomaan juuri aatoksemme ja tietoisuutemme säilyvät!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Loka 2008, 20:03

Ja nämä kokemukset mahtavat olla millaisia? Saatika kuinka kyseenalaisia.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja tuputhy » 05 Loka 2008, 20:18

Olen kertonut kokemukseni tällä foorumilla aikaisemmin, eikä se ole mitenkään kyseenalainen. Vaikka kukaan muu ei siihen uskoisi (ei ole tarkoituskaan) niin oma kokemus on oma kokemus, eikä sitä tyhjäksi mikään tee. Ymmärrän kyllä täysin sen, että on vaikeaa uskoa jotain, mitä ei ole omin silmin nähnyt. (itse samanlainen! ..tosin olen oppinut sen verran avarakatseisuutta, etten leimaa toisten juttuja valheeksi tai mielikuvitukseksi suoralta kädeltä)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 03:27

Itse toivoisin että kuolema tuntuu smalta kuin pikku lapsena äiti otta lämpimään syliinsä ja silitti päätä. ja vaivun uneen...
itse en välitä onko kuoleman jälkeen elämää tai ei...
haluan vaan lepoon.
Feel the LOVE

Avatar
domino
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja domino » 24 Marras 2008, 18:42

Pelkään hirveästi kuolemaa. Hirvittää se ajatus etten joku päivä enää ole tämän maapallon päällä elävänä henkilönä. En tiedä mikä siinä niin pelottaa, ehkä se etten ehkä näe läheisiäni enää koskaan sen jälkeen. Toivoisin oman kuolemani olevan nopea ja kivuton, vaikkapa nukkumalla poismeno. Onneksi pelko kuolemaan on vähän laskenut vuosien varrella, mutta välillä tulee vain se kuolema mieleen. Toivottavasti pääsen tästä kuoleman pelosta pois.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja Jaarno » 24 Marras 2008, 18:59

En nyt tiedä miten sanoa tämä. Kun sitä kuolee niin sitä kuolee. Lakkaa olemasta. Häviää vain johonkin. En pelkää kuolemaa enkä pahemmin välitä kuolenko kivuliaasti vai yön aikana sänkyyn nukkuessa. Ei sitä tuskaa kuitenkaan tunne eikä muista kuoleman jälkeen.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Kuolema

ViestiKirjoittaja viltsu » 24 Marras 2008, 19:03

Itse en pelkää kuolemaa, koska se tapahtuu kuitenkin. Ainut asia joka pelottaa vähän on se mitä kuoleman jälkeen tapahtuu?
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa