Entä mitä uskot tapahtuvan kuoleman jälkeen?
Onko läheisten menetys vaikuttanut suhtautumiseesi kuolemaan?
Kuolema on varmasti aina askarruttanut ihmisiä, mutta ihmiset kuitenkin usein uskovat
eri kulttuureissa kuoleman jälkeiseen elämään. Luin jostain että jo kivikaudella vainajalle
annettiin mukaan ruokaa ja aseita hautauksen yhteydessä.
Kuolemisesta kertova nettisivu:
http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/ar ... ta-kuolema
"Jotkut kertovat nähneensä koko elämänsä kuin filminauhana tai siirtyneensä tunneliin. Paluu takaisin elämään ja omaan kehoon on tuntunut vastenmieliseltä. Kivutkin ovat palanneet heti, kun henki on palannut takaisin sairaaseen kehoon esimerkiksi onnistuneen sydämenelvytyksen seurauksena."
--Seuraavat ovat siis vain omia ajatuksiani--
Itse luulen ettei koskaan saada selville mitä todella kuoleman jälkeen
tapahtuu.(paitsi kuollessa)
Mutta ehkä parempi näin, jos ihmiset tietäisivät varmaksi mitä kuoleman jälkeen tapahtuu
niin ihmiset olisivat todennäiköisesti erilaisia?
Esim: Taivas ja Helvetti olisivat 100% todistetusti olemassa, eiköhän silloin jokainen pyrkisi noudattamaan 10 käskyä sun muuta.
Ja jos todistettaisi että kaikki pääsisivät taivaaseen niin eihän kukaan välittäisi jos tappaisi jonkun, ja muutenkin yleinen moraali voisi olla aika pohja mudissa.. -.-?
Itse luulen itse kuolemisen ahdistavan ja sattuvan, tosin riippuen kuolintavasta.
Mutta kun olet kuolemassa,(elämän liekki sammumassa, "vetelet viimeisiäsi")
luulen että olo muuttuu hyväksi ja "vapauttavaksi"(<-sielu ja henki vapautuu ruumiista)
Kuoleman jälkeen uskon että saan olla katselemassa omia hautajaisiani, voin katsella
jos joku muistelee minua ja voin seurata läheisteni elämää.
Jälleensyntyminenkin on todennäköistä, mutta en usko että pakollista.
Elämä on mielestäni tarkoitettu erilaisia kokemuksia ja tunnetiloja varten. (masennus,jännitys, jne.)
Kyllä kuoleman jälkeen varmasti tapahtuu myös paljon paljon muuta, mitä en ymmärrä
mutta eiköhän se aikanaan selviä.
Itselläni läheisten kuolema on aiheuttanut tietenkin surua..
Mutta se sai minut tutkimaan kuolemaa ja uskon että heillä on hyvä olla.

"Jokainen luo itse oman käsityksensä siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu." -Sogyal Rinpoche
(Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitä ja muusta mikä mahdollisesti haittasi sinua.)