Elämän tarkoitus

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Loka 2008, 03:25

Vic Rattlehead kirjoitti:
UkkoPoikaPieni kirjoitti:Elämämme tarkoitus on lisääntyä ja pitää ihmisrotu hengissä. :|

Periaatteessa sama kuin minun teoriani..


Mutta onko ihmisrotu todellakin sen selviytymisen arvoinen...
omasta mielestäni ei. Murto-osa olisi...
omanäkemys ihmisistä ja sen hengen arvosta ei ole yhtään s
en suurempi kuin normaalien eläimien.
Kenties jopa omassa mittakaavassani suur osa eläimistäkin ansaitsisi elämän enemmin kuin suur
osa ihmisistä.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 20 Loka 2008, 15:50

Zrud kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:
UkkoPoikaPieni kirjoitti:Elämämme tarkoitus on lisääntyä ja pitää ihmisrotu hengissä. :|

Periaatteessa sama kuin minun teoriani..


Mutta onko ihmisrotu todellakin sen selviytymisen arvoinen...
omasta mielestäni ei. Murto-osa olisi...
omanäkemys ihmisistä ja sen hengen arvosta ei ole yhtään s
en suurempi kuin normaalien eläimien.
Kenties jopa omassa mittakaavassani suur osa eläimistäkin ansaitsisi elämän enemmin kuin suur
osa ihmisistä.

Kaikki eliöt yrittävät suunnilleen samaa: Pitää laji hengissä.
Ei ihminen ole välttämättä selviytymisen arvoinen, mutta silti...
En usko, että ihmisellä on mitään suurempaa tavoitetta. Miksi olisi, kun muillakaan lajeilla ei ole?
Luuleeko ihminen vain olevansa niin erityinen?

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Loka 2008, 16:28

Se on jotenkin huvittavaa kun ihmiset leikkii jotenkin marttyyriä sanomalla että ihmiset ovat arvottomampia kuin eläimet, oikeasti kukaan ei tosipaikassa olisi sanojensa takana sillä lailla vaikka että tappaisi itsensä jotta joku vaikka tiikeri voisi elää. Harva ihminen oikeasti kun tutustuu toiseen ole langettamassa tuollaista hänelle enää. Muutenkin tämä on erittäin ristiriitaista kun monet jopa niistä ihmisistä jotka sanovat eläimien olevan arvokkaampia kuin ihmisten kuitenkin syövät eläimen lihaa, miten voi olla että se silloin unohtuu?
Ja jos yksikään eläin olisi lähellekkään yhtä viisas kuin ihminen se olisi luultavasti joutunut aivan samaan tilanteeseen, mutta niiden nyt vähän on vaikeaa tehdä niin kun ne osaavat vain nukkua paskantaa ja syödä.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 20 Loka 2008, 17:33

Korvapuikko kirjoitti:Se on jotenkin huvittavaa kun ihmiset leikkii jotenkin marttyyriä sanomalla että ihmiset ovat arvottomampia kuin eläimet, oikeasti kukaan ei tosipaikassa olisi sanojensa takana sillä lailla vaikka että tappaisi itsensä jotta joku vaikka tiikeri voisi elää. Harva ihminen oikeasti kun tutustuu toiseen ole langettamassa tuollaista hänelle enää. Muutenkin tämä on erittäin ristiriitaista kun monet jopa niistä ihmisistä jotka sanovat eläimien olevan arvokkaampia kuin ihmisten kuitenkin syövät eläimen lihaa, miten voi olla että se silloin unohtuu?
Ja jos yksikään eläin olisi lähellekkään yhtä viisas kuin ihminen se olisi luultavasti joutunut aivan samaan tilanteeseen, mutta niiden nyt vähän on vaikeaa tehdä niin kun ne osaavat vain nukkua paskantaa ja syödä.

En nyt sano, että ihmiset ovat arvottomampia, mutta miksi ihmisen elämällä olisi jokin "parempi" tarkoitus?

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Loka 2008, 17:40

Tonza133 kirjoitti:En nyt sano, että ihmiset ovat arvottomampia, mutta miksi ihmisen elämällä olisi jokin "parempi" tarkoitus?

Ei minusta elämällä mitään tarkoitusta olekkaan, kunhan vain tein toteamuksen.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Loka 2008, 17:50

kaikilla erilainen tarkoitus, toisilla ei tarkoitusta ollenkaan.
Ainaskii mun elämän tarkoitus on tulla koomikoks tai jonkiilaiseks viihdyttäjäks 8-)
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 20 Loka 2008, 18:22

JD Matthew kirjoitti:kaikilla erilainen tarkoitus, toisilla ei tarkoitusta ollenkaan.
Ainaskii mun elämän tarkoitus on tulla koomikoks tai jonkiilaiseks viihdyttäjäks 8-)

Puhut nyt itse elämälle antamastasi tarkoituksesta. Kun taas mikä se todellinen tarkoitus on, eli miksi me olemme edes syntyneet, vai onko sitä tarkoitusta, sitä ei kukaan tiedä...

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Wespa » 20 Loka 2008, 18:38

Tonza133 kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:kaikilla erilainen tarkoitus, toisilla ei tarkoitusta ollenkaan.
Ainaskii mun elämän tarkoitus on tulla koomikoks tai jonkiilaiseks viihdyttäjäks 8-)

Puhut nyt itse elämälle antamastasi tarkoituksesta. Kun taas mikä se todellinen tarkoitus on, eli miksi me olemme edes syntyneet, vai onko sitä tarkoitusta, sitä ei kukaan tiedä...

Jos sen tarkoitus oli antaa elämälleen tarkoitus. Tai mistä sitä tietää vaikka hän olisi syntynytkin juuri sen takia, että hänestä tulisi hyvä koomikko. ;)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Loka 2008, 21:45

Wespa kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:kaikilla erilainen tarkoitus, toisilla ei tarkoitusta ollenkaan.
Ainaskii mun elämän tarkoitus on tulla koomikoks tai jonkiilaiseks viihdyttäjäks 8-)

Puhut nyt itse elämälle antamastasi tarkoituksesta. Kun taas mikä se todellinen tarkoitus on, eli miksi me olemme edes syntyneet, vai onko sitä tarkoitusta, sitä ei kukaan tiedä...

Jos sen tarkoitus oli antaa elämälleen tarkoitus. Tai mistä sitä tietää vaikka hän olisi syntynytkin juuri sen takia, että hänestä tulisi hyvä koomikko. ;)

Tarkoitankin juuri sitä, että meille on annettu jokin tehtävä ennen syntymää ja eläessämme suoritamme sitä. :roll: awww... hulluako? :?
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 23:25

niin. niin. ja jokaisella ihmisellä on maailan kannalta suuri tehrävä jonka he tekevät MUTTa se on niin pieni etteivät he iutse sitä tajua. ns lumipallolla aiheutettu lumivyry... sana periaate :P
Feel the LOVE

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Laamanni » 22 Loka 2008, 14:20

Neljäkymmentäkaksi.

Okei, tai sitten Jumala haluaa seurata miten muurahaiset hyppelevät pallon päällä... :)
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Dala » 22 Loka 2008, 18:12

Minun mielestäni elämän tarkoitus on rakastaa/oppia rakastamaan, oppia ja opettaa, suorittaa karmanvelka ja oppia elämään epäitsekkäästi.
Uskoa se on epäuskokin

AV-M1-A6
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja AV-M1-A6 » 22 Loka 2008, 20:39

Dala kirjoitti:Minun mielestäni elämän tarkoitus on rakastaa/oppia rakastamaan, oppia ja opettaa, suorittaa karmanvelka ja oppia elämään epäitsekkäästi.

Suurinpiirtein näin itsekkin tuon ilmaisisin.
Yksinkertaisin on toimivin.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Zrud » 22 Loka 2008, 21:06

mutta... iten on sitten se vapaa taho. että saa tehdä mitä haluaa ja miten haluaa...
joten sitte taas tuo kriteerit että sinun on pakko rakastaa opettaa ja olla epäitsekläs... se ei taas kolaha yhteen...
Feel the LOVE

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja tuputhy » 22 Loka 2008, 21:53

Hmm..jos sitten viimein oppii elämään epäitsekkäästi ja jopa rakastamaan itseään, niin kuin muita, niin mitä siitä tulee palkinnoksi? Korvapuikon vihaama "Kokemus" on opettanut sen, että mitä kiltimpi olet toisille, niin sitä enemmän sinua viilataan linssiin, halveksitaan, tai muuten vaan kusetetaan. Sitten, kun kuollaan, niin missä se palkinto on?
Jalat maassa, pää pilvissä

AV-M1-A6
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja AV-M1-A6 » 22 Loka 2008, 23:26

Hmm...Sinänsä hyvä pointti, mutta se mitä siitä "palkinnoksi" saa, niin on vaikeampi näin tekstillä kertoa kuin sanallisesti ja se miten tämä oppiminen ym. saavutetaan, tapahtuu kokemusten kautta. Tämä siis minun mielipiteeni asiasta lyhyesti.
Yksinkertaisin on toimivin.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Dala » 23 Loka 2008, 18:08

Heh, palkkion perässäkö täällä ollaankin..

Mehän olemme täällä kehittyäksemme ja auttaaksemme muita kehittymään.

Joku mainitsi vapaan tahdon ja se nimenomaan on kaiken ydin. Me teemme itse valintoja ja kannamme niistä seuraukset - jos ei tämän elämän aikana niin sitten toisen. Karma hoitaa kyllä hommansa ja kaikki tulee bumerangina takaisin, niin hyvät kuin pahatkin teot.
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja tuputhy » 23 Loka 2008, 20:32

Minä olen juuri sellainen, joka nimenomaan EI juokse palkkion perässä, auttaessaan toisia. Se vaan on niin, että silloin saa ns. "paskaa niskaan". Olen jopa ajatellut lopettavani kaikenlaisen auttamisen ja myötätunnon toisia kohtaan, koska itsellä on sen jälkeen aina vaikeampaa, mutta en pysty siihen, sillä minusta on kiva auttaa ja siitä tulee hyvä mieli.

Olisi tosi hyvä, jos maailmassa kaikki haluaisivat auttaa toisiaan, mutta se vaan ei mene niin.
Sepäs vasta olisikin hyvä elämän tarkoitus, jos eläisimme vaan sitä varten, että toisilla olisi hyvä olla. Silloin kaikilla olis hyvä olla!

Olen kuullut sanonnan: "Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat", mutta missä se kruunu saadaan ja onko sillä mitään merkitystä sitten kun kuollaan? Itselleni on luontaista toisten auttaminen, enkä tee sitä palkinnon toivossa, mutta ei se hyvältä kyllä tunnu, jos sitten itse pyytää apua, eikä sitä saa..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 29 Loka 2008, 12:58

jos toisen auttaminen saa hyvälle tuulelle niin eikö se ole jo palkkio sinänsä?
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja Phantom » 29 Loka 2008, 16:22

Itse tekee elämästään sellaisen ku se on. En sitte tiedä onko tällä puurtamisella jokin tarkotus vai ei!? Itse sain hyvän mielen kun olin tokmannin kassalla ja siinä pikku tyttö ja ilmeisesti sen broidi makseli karkkejaan äipän antamilla rahoilla. No äiti oli ilmeisesti laittanu lapset ostamaan sellasta helvetin lyhtyä tai joku sellanen hilavitkutin. no rahat ei sitten riittänytkään ja jäi eurosta muistaakseni paitsi. Lapsilla kova päätös edessä jättääkö lyhdykkö ja viedä karkit vai toisinpäin. Sanoin kassan neidille ku siinä takana oottelin vuoroani että mä voin maksaa sen euron kyllä. Kiitokseksi sain hymyn ja kiitokset ja jäi itselle helvetin hyvä mieli pitkäksi aikaa. Aina kun rupean ajattelemaan että "olenpas paska sälli mitä vittua mä oon oikee saanu aikaa" Ajattelen ko. tapahtumaa ja se saa sade pilvet painumaan hevon vittuun. Kaipa elämän tarkotus ois auttaa muita tai jotai............
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron