Elämän tarkoitus

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
JD Matthew
Henkiparantaja

Re: Elämän tarkoitus

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 29 Elo 2008, 20:20

olisse kyl aika jännää jos oikeesti olis silleen että sielu ns. kehittyis, varsinkin jos vielä uudelleensyntymisteoria olis käytössä, niin vois olla sellanen ihmemeedio tai niinkuin criss angel ja tehä sellaisia ihmejuttuja. :D
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Wespa
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Elo 2008, 23:20

Vic Rattlehead kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Itse olen miettinyt tätä ja olen ymmärtänyt, että tavallaan olemme kaikki oikeassa. Elämän tarkoitus on kuolla, jotta voisi samalla luoda uutta elämää ja lopettaa tämän etapin. Elämän tarkoitus on myös syntyä, että pääsemme kokemaan ja elämän tarkoitus on myös lisääntyä, kärsiä, iloita jne. Elämän tarkoituksia voi siis olla monia ja joillekkin ihmisille, eläimille ja eliöille ne voivat olla erilaisia.

Olemme kaikki oikeassa. :)

Olemme tai sitten emme. Kaikki on mahdollista ja mahdotonta. Sitä mä tässä hain koko ajan takaa.

Vielä selkeyden vuoksi mainitsen, että esitin vain teorian, tämä ei tarkoita, että en pidä muiden teorioita mahdollisina. Tämä "inttäminen" jatkui vain koska koin, että täällä muutama tyrmäsi teoriani, vaikka teoriaa ei voi käytännössä tyrmätä ilman tieteellisiä kokeita. Tuskimpa täällä kukaan on tutkinut tieteellisesti elämän tarkoitusta ja siten tehnyt mun esittämää teoriaani mahdottomaksi. Esim. Painovoimateoria on vain teoria, mutta sen perusteella tehdyt kokeet(nämä legendaariset "esineiden tiputus tornista" testit) osoittivat sen todeksi tai vähintään tukevat sitä. Teoria on "arvaus"=hypoteesi. Sitä ei voi kumota ilman tieteellisesti päteviä kokeita.

En halua ruveta taas inttämään, mutta itse olin kokoajan kanssasi samaa mieltä, että kaikkien teoriat ovat yhtä mahdollisina. Toki perustelin oma teoriaani, kun sitä pyydettiin. Jos koit, että jotkut tyrmäsivät teoriasi, niin olen pahoillani, sillä itse ainakin pidin sitä hyvin mahdollisena alusta asti vaikka itse et sitä näyttänyt uskovan. Elämän tarkoitus on mielestäni kuitenkin sellainen asia, minkä tutkiminen tieteellisesti on mahdotonta. Itse elämää voimme tieteellisesti tutkia, mutta miten sitten elämän tarkoitusta pitäisi tutkia?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 30 Elo 2008, 10:48

Elämän tarkoitusta ei voi tietää, mutta monet uskovat sen olevan joku näistä...

kerätä kokemuksia
kerätä varallisuutta
saada ja käyttää valtaa
saada ja antaa rakkautta
osoittaa myötätuntoa
jättää henkinen perintö, kuten taideteos tai kirja
tuottaa jälkeläisiä
edistää ihmisen luonnollista evoluutiota ja osallistua ihmiskunnan geenien parantamiseen
edistää ihmisen teknistä edistystä, mukaan lukien tulevaisuuden "yli-ihmisen" kehittäminen. (transhumanismi)
nauttia elämästä
harrastaa jotakin intohimoisesti
tavoitella unelmaa, näkyä tai kohtaloa
kilpailla tai tehdä yhteistyötä muiden kanssa
elää rauhassa toisten kanssa ja sopusoinnussa luonnon kanssa
saavuttaa yhteys muiden kanssa
etsiä totuutta, tietoa, ymmärrystä tai viisautta
etsiä ja saada hyveitä, elää hyveellinen elämä
etsiä ja löytää kauneutta
etsiä vapautta, joko fyysisesti, taloudellisesti, henkisesti tai hengellisesti
etsiä onnellisuutta ja menestystä, kokea nautintoja
palvella toisia tai tehdä hyviä tekoja
selvitä, mukaan lukien kuolemattomuuden tavoittelu lääketieteellisin keinoin
toimia oikeudenmukaisuuden ja demokratian hyväksi
saavuttaa yliluonnollinen yhteys luonnon kanssa
seurata Jeesusta, Buddhaa tai muuta uskonnollista opettajaa
palvoa tai palvella jumalaa tai yhdistyä jumalan kanssa
oppia tai löytää valaistuminen
valmistautua kuoleman jälkeiseen elämään
tuhota muut, jotka vahingoittavat sinua, tai harjoittaa passiivista vastarintaa
pelastaa muut eliöt ennen maan tuhoutumista.
yksinkertaisesti elää kunnes kuolee, ilman mitään erityisempää tarkoitusta; elämällä ei ole muuta merkitystä kuin sille antamamme
elämällä ei ole tarkoitusta
tehdä elämä merkitykselliseksi
Viimeksi muokannut Tonza133, 31 Elo 2008, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 30 Elo 2008, 15:36

Elämän tarkoitus on mielestäni kuitenkin sellainen asia, minkä tutkiminen tieteellisesti on mahdotonta. Itse elämää voimme tieteellisesti tutkia, mutta miten sitten elämän tarkoitusta pitäisi tutkia?

Niin onkin, mutta jos joku tahtoo siitä tehdyn hypoteesin tuhota ja pois sulkea, se pitäisi todistaa vääräksi hypoteesiksi. Mutta tosiaan tässä asiassa koko juttua on mahdoton todistaa, koska kukaan ei tiedä oikeaa vastausta, emmekä edes tiedä onko mitään oikeaa ja väärää vastausta(periaatteessa ei, mutta on joku universaali elämän tarkoitus yhtälailla mahdollinen kun jokaisen yksilöllinenkin tarkoitus).

Miten sitä pitäisi tutkia... Ei mitään hajua.. Kerroppa se jollekkin tiedemiehelle jos keksit, niin saadaan vihdoin ja viimein selville se vastauskin. ;)

marge15
Kummitus

ViestiKirjoittaja marge15 » 31 Elo 2008, 01:52

Tiedän, että kuulostaa tosi tyhmältä, mutta tiedän, että mulla on joku tarkotus täällä :S tuntunu jo pitkään semmoselta, että mulla on tarkotus täällä, voi tosin johtua siitäkin mitä teen ihmisten puolesta :)

JD Matthew
Henkiparantaja

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 31 Elo 2008, 12:10

itse en elä kuin itteni puolesta, ainakin tähän asti. en viitsis tuhlata elämääni elämällä muitten puolesta, kun kaikki hupi jäis väliin. tämä elämähän minulle on annettu, joten itse siitä määräänkin. ;)
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

marge15
Kummitus

ViestiKirjoittaja marge15 » 31 Elo 2008, 22:49

Voisin selittää vaikka koko yön teille mitä teen ihmisten puolesta :D taino pariin lauseeseen sen sais, mutta mut passitettais varmaanki si hullujen huoneelle :)

Wespa
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wespa » 31 Elo 2008, 22:51

marge15 kirjoitti:Voisin selittää vaikka koko yön teille mitä teen ihmisten puolesta :D taino pariin lauseeseen sen sais, mutta mut passitettais varmaanki si hullujen huoneelle :)

Herätti mielenkiinnon. Kerro vaan. Jos et halua kertoa julkisesti, niin pistä vaikka yksityisviestillä...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Elisabeth
Maahinen

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 01 Syys 2008, 16:46

Oletteko nähneet sen Monthy Pythonin leffan "Elämän tarkoitus"? Se on varsin hyvä, suosittelen. :lol:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Exitium
Maahinen

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:49

Elämän tarkoitus selviää vasta kuolinvuoteella, mutta totuuden selventämistä voi nopeuttaa syventymällä okkultismiin.
Telecvovim!

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 12 Syys 2008, 18:50

Exitium kirjoitti:Elämän tarkoitus selviää vasta kuolinvuoteella, mutta totuuden selventämistä voi nopeuttaa syventymällä okkultismiin.

Ja miten takaat, että okkultismi (joka on myös muiden ihmisten luoma "ajatusmalli") on sitä "äärimmäistä totuutta"? :roll:

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 13 Syys 2008, 21:27

Elämämme tarkoitus on lisääntyä ja pitää ihmisrotu hengissä. :|
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 14 Syys 2008, 01:45

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Elämämme tarkoitus on lisääntyä ja pitää ihmisrotu hengissä. :|

Periaatteessa sama kuin minun teoriani..

Zipuli
Poltergeist

ViestiKirjoittaja Zipuli » 14 Syys 2008, 09:51

nyt päästäänkin siihen kysymykseen, että MIKSI meidän pitää pitää ihmissrotu hengissä?
Eikö olisi "helpompaa", jos mitään ei olisikaan?

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 11:39

No tuo on vähän samanlainen kysymys kuin "Miksi on muurahaisia?"
Olisihan se tietysti helpompaa, mutta jos vaikka maapalloa ja meitä ei olisi, niin Marshan saattaisi olla lähempänä aurinkoa ja saanut kaikki jutut mitä maapallo on saanut näin marssissa olisi elämää ja siellä ajateltaisiin samoin. Tää on vähä semmone "noidankehä".
Ja muutenki, miksi sen pitäisi olla helpompaa?
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 15 Syys 2008, 11:07

Zipuli kirjoitti:nyt päästäänkin siihen kysymykseen, että MIKSI meidän pitää pitää ihmissrotu hengissä?
Eikö olisi "helpompaa", jos mitään ei olisikaan?

Jälleen osa minun teoriaani: Tarkoituksemme on pitää ihmisrotu yllä, jotta jatkossakin autamme omalta osaltamme elämän pitkää jatkumoa, jolle taas loppupeleissä ei välttämättä edes ole mitään syytä.

Exitium
Maahinen

ViestiKirjoittaja Exitium » 22 Syys 2008, 08:28

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Elämämme tarkoitus on lisääntyä ja pitää ihmisrotu hengissä. :|

Ei mitenkään voi olla. Sillä mitä ihmisrotu on tehnyt sen eteen että ansaitsee kokonaisen planeetan tuhottavakseen?
Telecvovim!

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 22 Syys 2008, 15:37

Exitium kirjoitti:

Ei mitenkään voi olla. Sillä mitä ihmisrotu on tehnyt sen eteen että ansaitsee kokonaisen planeetan tuhottavakseen?

Syntynyt?

Ali G-
Enkeli

ViestiKirjoittaja Ali G- » 11 Loka 2008, 12:50

Herätetään tämä topic eloon... Siis yksinkertaisesti elämän tarkoitus on elää ja kehittyä. Ihmisrotu hallitsee vielä, mutta Exitium voi avata samppanja-pullon, sillä jokainen tietää ettei se kovinkaan kauan kestä...
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

J. Doe
Valaistunut

ViestiKirjoittaja J. Doe » 13 Loka 2008, 06:36

Exitium kirjoitti:

Niinpä. Ihmisen kehittymisen jälkeen, kun alettiin viljeleen ja ihmiset lisääntyi, ei olla kun huomompaan suuntaan vaan menty ja tuhotaan oma elinympäristömme ja samalla muitten lajien. Ihminen taitaa olla ainoa laji joka tuhoaa itseään, muut lajit kulkee luonnonkiertokulussa. Musta ihmisen elämän taerkoitus tuntuu olevan aika hukassa nykypäivänä... Omalle elämälle en ole löytänyt tarkoitusta, ehkä se pitää paikkansa, jonka joku kirjoitti että se selviää vasta kuollessa???

Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”