Sinuhe Egyptiläinen

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Ziblomax
Kummitus
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Joulu 2015, 21:57

Sinuhe Egyptiläinen

ViestiKirjoittaja Ziblomax » 16 Joulu 2020, 23:42

Tervehdys pitkästä pitkästä aikaa!

Sinuhe Egyptiläisestä on olemassa teorioita, että kirja voisi olla kanavoitua tekstiä tai automaattikirjoituksella tehtyä.
Luen Waltarin pääteosta toista kertaa ja tuntuu, että siitä löytyy aina jotain uutta. Ehkä viestejä jotka on tarkoitettu nykyihmisille(kin)?

Kirja on erityisen puhutteleva ja syväluotaava, suorastaan huikea! Mika Waltari kirjoitti jättimäisen teoksensa yhden kesän aikana mikä on jo melkoinen saavutus. Voisiko Sinuhen kirjoittamisen tapauksessa olla kyseessä erityislahjakkuuden inspiraatiopiikki vai ns. korkeammalta taholta tullut viesti?

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4471
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Sinuhe Egyptiläinen

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 27 Joulu 2020, 07:16

Luin juuri Paul Bruntonin yliminää etsimässä kirjan, kun olin kokenut muutaman peräkkäisen yliminäyhteyden meditaatioissa, se oli ennen 21.12. nyt en kuitenkaan pääse noihin tiloihin. Toki joulutressi vaikuttaa haitallisesti, mutta sekin on nyt ohi ja voisi yrittää uudelleen, no yritinkin eilen illalla ja aloin kuulla meditaatiossa ääniä aina kun olin vaipumassa astetta syvemmälle, ne oli jopa vastauksia mitä pohdin, myös muita yliääniä on alkanut kuulumaan sen mukaan mitä olen vähentänyt täällä kirjoittamista, ihan päivällä esim. tuolin siirtelyn ääniä kivilattialla kun vähän hiljaisempaa, eli nyt voi vasta sanoa että selväkuuloisuus on palannut mikä alkoi vuosi sitten ja korona keskeytti edistymiseni.

Bruntonilla on todella hyviä oivalluksia kirjassa Totuuden jäljillä esim. uskonnosta kuinka uskonto tai Jeesus perustuu täysin siihen miten ihmiset haluaa nähdä Jeesuksen tai uskonnon vailla totuuden häivää, hän heittää ettei Jeesuksesta ole ollenkaan persoonallisia kirjoituksia, juuri kukaan ei tuntenut häntä, mutta ei kiellä hänen olemassaoloa vaan pitää häntä henkilönä, joka ei paennut luoliin meditoimaan vaan tuli kaduille julistamaan näkemystään mikä ei sitten miellyttänyt eliittiä. Joutui sitten siitä tuomittavaksi.
Tosi pätevää tekstiä nykyihmisille jotka luulevat olevansa älykköjä esim. nykyihmisen kehityksestä johtuen, mutta onko näin sittenkään.
Ainoa miinus on se että asiat voisi tuoda esiin lyhyemmästi, puolet tekstistä voisi jättää pois sisällön kärsimättä.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Sinuhe Egyptiläinen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 27 Joulu 2020, 10:36

https://www.jeshua.net/fi/2020/01/11/kuka-joshua-on/
Tuossa vähän erilaista näkökulmaa Joshuan (Jeesus) kertomana.

Keskustelu Joshuan kanssa lokakuussa 2002

Joshua, kuka sinä olet?

Minä olen se keskuudessanne ollut henkilö, jonka olette tulleet tuntemaan Jeesuksena.
Minä en ole kirkkoperinteenne Jeesus tai uskonnollisten kirjoitustenne Jeesus.
Olen Joshua-ben-Joseph; olen elänyt miehenä, joka oli lihaa ja verta.
Saavutin tosiaan Kristus-tietoisuuden ennen teitä, mutta siinä minua tukivat voimat, jotka ovat tällä hetkellä teidän mielikuvituksenne ulottumattomissa. Minun tuloni oli kosminen tapahtuma – annoin itseni sen käyttöön.

Se ei ollut helppoa. En onnistunut pyrkimyksissäni välittää ihmisille Jumalan rakkauden valtavuutta. Syntyi paljon väärinkäsityksiä. Tulin liian aikaisin, mutta jonkun oli tultava. Tuloni oli kuin kiven heitto suureen kalalammikkoon. Kaikki kalat pakenevat ja kivi vajoaa syvyyksiin. Kuitenkin vedenväreitä on havaittavissa pitkään jälkeen päin. Voidaan sanoa, että sellainen tietoisuus, jota halusin välittää edelleen, teki maanalaista työtään jälkikäteen. Lammikon pinnalla oli alituista, hyvää tarkoittavaa lainehdintaa, mutta harhaan menneet tulkinnat törmäsivät ja taistelivat toistensa kanssa minun nimissäni. Ne, joita energiani kosketti ja Kristus-energian antama impulssi liikutti, eivät kunnolla pystyneet sisäistämään sitä omaan psykologiseen ja fyysiseen todellisuuteensa.

On vienyt pitkän aikaa ennen kuin Kristus-tietoisuus saattoi asettautua maapallolle. Mutta nyt se aika on tullut. Ja minä olen palannut puhumaan monien kautta, kaikkien kautta ja jokaiselle, joka haluaa kuunnella minua ja joka pystyy ymmärtämään minua sydämensä hiljaisuudesta. Minä en saarnaa enkä minä tuomitse. Vilpittömin toivoni on puhua sinulle rakkauden suunnattomasta ja ehtymättömästä läsnäolosta, joka on ulottuvillasi milloin tahansa.

Olen osa paljon suurempaa tietoisuutta, mahtavampaa entiteettiä, mutta minä, Joshua, olen se ruumiillistunut osa tuosta entiteetistä (eli tietoisuuskentästä). En pidä Jeesus-nimestä paljoakaan, koska siihen on tarttunut niin vääristynyt versio siitä, mitä minä edustan. ”Jeesus” on kirkkoperinteiden ja auktoriteettien omistama. Sitä on vuosisatoja muovattu sopimaan kirkon patriarkkojen tarkoituksiin, jopa niin pitkälle, että Jeesuksesta olemassa oleva mielikuva on tällä hetkellä kaukana siitä mitä minä edustan, joten olisin kovasti mielissäni, jos voisit vain antaa sen mennä ja vapauttaa minut siitä perinnöstä.

Minä olen Joshua, lihaa ja verta oleva ihminen.
Olen sinun ystäväsi ja veljesi.
Ihmisenä oleminen on minulle tuttua kaikin tavoin.
Olen opettaja ja ystävä.
Älä pelkää minua. Syleile minua aivan kuin syleilet omaa sukulaistasi.
Me olemme perhettä.

Ziblomax
Kummitus
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Joulu 2015, 21:57

Re: Sinuhe Egyptiläinen

ViestiKirjoittaja Ziblomax » 26 Maalis 2021, 10:25

Kiitokset vinkistä! Egyptiteema on asia josta tulee innostuttua aina tasaisin väliajoin. Täytyy tuo P. Brunton laittaa korvan taakse.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Sinuhe Egyptiläinen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 13 Huhti 2021, 06:50

Brunton ei itselläni kolahtanut millään tavalla vaikka sitä moni kehaisi hyväksi. No tästä on jo aikaa kun sitä luin. Voi olla ettei se ollut juuri tuo em.kirja mitä silloin luin.


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa