Pelottavat Yöt ja yö unet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Wespa » 04 Tammi 2011, 19:00

Näin jonkin aikaa sitten hieman ahdistavan unen, jossa oli jotain hämähäkkejä. Heräsin ja näin kun hämähäkki meni seinällä, tosin ei se oikea ollut vaan jonkinlainen unihalvauksesta tai sen tapaisesta johtuva hallusinaationomainen kuvajainen (tavallaan puoliksi läpinäkyvä kuin "kiinteästä valosta" muodostunut) joka vähän ajan päästä haihtui. Jälkeenpäin ajateltuna aika mielenkiintoinen tapaus. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Hartsa » 04 Tammi 2011, 20:40

En nyt tiedä onko kyseessä mitenkään pelottavia unia, mutta jännää että ensimmäistä kertaa muistan moisia nähneeni ja nyt on pari kertaa lähiaikoina tullut putkeen samanmoisia. Eli pikkuötököitä saa urakalla kauhoa pois itsestään.

Eka kerralla nenästä rupesi tulemaan jotain pieniä koppakuoriaisia satamäärin ja niitä sai kauhoa oikein kaksin käsin veke, sitten heräsin, niitten tuleminen jatkui hetken päästä ja niin teki kauhominenkin, sitten heräsin uudestaan ja eikun nennää kopasemmaan niin siihen se loppu ja ihan oikeasti hereillä tällä kertaa. Toisella kerralla oli jotain muita öittiäisiä muutama yö myöhemmin, olisikohan ollut jauhomatoja tai vastaavia ja näitä sai sitten ikenistä kauhoa tällä kertaa, mutta ei muistaakseni ollut vastaavaa valeherätystä välissä.

Jollekin tällasellekin mahtanee unikirjoissa joku selitys olla, mutta en ole jaksanut katsoa kun ei hirveänä ole uskoa siihen että jokaisen alitajuntaa voitaisi yleisillä tulkinnoilla tulkkailla.. voisihan se tietysti ideoita antaa että mistä lie kysymys.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 19 Tammi 2011, 17:35

Mulla on hyvin voimakas unimaailma ja voimakaita ja pelotavi asioita näen. Viime yönä s*atana yritti vallotaa minua ja maailmaamme, taistelin vanhan raamatun ja lapsen uskon voimin, taistelu oli pelottava ja melkein hävisin sen. jotenkin kuitenkin voiti ja s*atana peräänty. toisessa unessa vanha aikamme loppu ja me siiryttiin uuteen aikaan.
Mulla on aina öisin musiikki päällä muuten en uskalla nukkua.
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 17 Maalis 2011, 10:20

En muista millon viimeks olisin nähny painajaista, mutta ny viime yönä tais olla yks moinen. Ei se kyllä unessa tuntunu niin pelottavalta mutta.

Se meni jotenki näin että oli ilmeisesti talvi-ilta, oli pimiää ja lunta vähäsen. Oltiin jonku maantiesillan alla jonkun tyypin, ilmeisesti jonku mun kaverin, kanssa. Sitte katoin kun siitä taivaalta kiisi ifo UFO ohi. Otin äkkiä kännykän esiin ja olin kuvaamassa mutta se ehti kadota. Kohta se tuli uudestaan, ja rupesin kuvaamaan. Kameran läpi se näky paljon tarkemmin ja paremmin, ja näin miten siihen tuli kaikennäkösiä aluksia ja jotain satelliittien tms. näkösiä härpäkkeitä taivaan täydeltä melkein. Ne lähti liikkumaan siitä kaupunkiin päin.
Lopetin siinä vaiheessa kuvaamisen ja soitin siskolle joka oli kaupungissa ja varotin ja käskin tulla äkkiä pois. Eipä se tietenkään uskonu. Sitte tässä kohtaa olinkin siinä maantiesillan päällä, sanoin siskolle puhelimeen että avaruusolennot (mitkä lie) on siellä ihmisten seassa, mennään äkkiä jonnekkin syrjäseudulle turvaan. Näin miten mun takana käveli joku tyttö/nainen joka kyyläsi. Sisko löi luurin korvaan ja menin jonkun jutun taakse istumaan peloissaan (en tiiä mikä se oli, joku random möykky siinä) ja vilkasin taakseni, ja se nainen oli pysähtynyt siihen ja kahto vaan. Alko kuulumaan jotaki ihme huminaa ja räsähyksiä sieltä kaupungista päin.

Sitten heräsin. Herätessäni huudahdin jotaki ja tunsin ko sydän hakkas hitaasti, mutta mahottoman lujasti. Ei se uni tuntunu yhtään pelottavalta nyt eikä sillon, mutta aika jännä oli.
Fabulous babe

olematon
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Heinä 2011, 12:48

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja olematon » 14 Heinä 2011, 12:58

Näin unen jossa olin rannalla istumassa pienellä hiekkaosalla, ja takana oli synkkä musta metsä. Edessä horisontissa näkyi aurinko nousemassa punaisina ja kellertävinä väreinä. Silti kaikki tuntui harmaalta ja synkältä.

Kun olin katsonut mitä ympärilläni on huomasin siinä vieressä 20m päässä kivihökkelin, pienen mökin kokoisen ja neliön muotoisen jossa ei ollut ovia eikä ikkunoita. Kivihökkelin vieressä oli mies ja punamekkoinen nainen juomassa punaista viiniä. Ajattelin mennä lähemmäksi jostain syystä ja pääsin jotenkin kivihökkelin taakse. Sitten keräsin rohkeuteni ja menin suoraa kohti miestä ja naista. Pöytä oli kaatunut kumoon ja nainen makasi maassa ja mies söi sitä naista O_o siihen loppui.

Ufoista olen nähnyt unia mutta aina se on jotain juoksentelua kaupunki/metsä alueella. Aika harvoin nään unen jossa parvekkeella näkyy jotain outoa liikettä ja sitten ufo tulee sieltä ja kävelee suoraa minua kohti kovalla vauhdilla ja huutaa.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja thebel » 12 Joulu 2011, 19:50

Toissayönä näin kyllä aika pelottavaa unta, ja tuntui hyvin aidolta.

Muistan kun katsoin muiden ihmisten kanssa taivaalle, ja kuten usein unissani taivas näyttää jotenkin "oudolta". Tähtitaivas on ihan käsittämättömän upea, mutta samalla pelottava. Tähdet ovat paljon lähempänä kuin oikeasti, galaksit näkyvät selvästi ja valoja kulkee jatkuvasti taivaalla, ties mitä ufoja ovat.

No kuitenkin, tällä kertaa lentokoneita lensi jatkuvasti ylitse, ja yhtäkkiä horisontissa näkyi ydinpommin sienipilvi. Myöhemmin unessa kuulin että kaksi ydinpommia oli räjähtänyt lähellä. Muistan jopa suunnan missä tämä sienipilvi näkyi, tästä luoteeseen, meren yläpuolella. Uni loppui siihen että lähdimme johonkin.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 13 Joulu 2011, 09:32

Itse mieleen on jäänyt kaikista pelottavista unista kaksi, joista tämä tuli nähtyä ehkä vuosi sitten, olin kotona ja kello oli melkein kaksitoista yöllä, kaveri oli luonani ja oli lähtemässä kotiin jolloin katsoin kelloon, näin että muutamia sekunteja vielä ja kello lyö kaksitoista ja sanoin kaverille että nyt kannattaa lähteä, kaveri kysyi että miksi jolloin kello löi kaksitoista ja järjetön, useita sekunteja kestävä karmiva huuto kuului vaatehuoneesta. Kun se loppui sanoin kaverille että sama toistuu joka yö samaan aikaan. Sitten heräsin mutta jotenkin siitä jäi outo olo ja siitä lähtien on vaatehuone yöaikaan vähän häirinnyt.

Toisen unen näin joskus 7-8-vuotiaana, siinä heräsin aamulla vanhempieni sängystä, vanhemmat olivat jo alakerrassa. Huomasin että oikeassa jalassani oli pieni haava ja jostain syystä koskin sitä, ja se tuntui oudolta. Joten aloin raapimaan haavaa ja se isoni niin paljon että sain laitettua käteni haavan sisälle ja aloin repimään sitä jolloin jalkani alkoi haljeta kahtia ja se piti sellaista kuivaa ääntä, kuin kuivia lehtiä olisi repinyt ja mureni samalla tavalla mitä enemmän sitä revin. Heräsin siinä sitten hetken päästä ja se on jäänyt päähän elävästi
"There's something out there and it ain't no man"

riekkujaja
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Marras 2011, 20:42

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja riekkujaja » 12 Tammi 2012, 14:24

Itselläni on tapana nähdä "jatkounia". Esim 2vk sitten näin painajaista, jossa uin järvessä kavereitteni kanssa ja kesken uinnin järven rannoilta alkoi valua ISOJA käärmeitä veteen. No, nyt tämän 2vk olen joka yö nähnyt unta samasta kaveriporukasta, ja uniin liittyy aina jokin urheilumuoto ja petoeläimet.
Viimeyönä näin unta, jossa olimme pyöräilemässä minulle erittäin tuttua pyörälenkkiä. Yhtä-äkkiä susilauma lähti jahtaamaan meitä. Ne lähestyivät kokoajan, mutta eivät ikinä saavuttaneet meitä. Uni päättyi yhtä päättömästi kuin se alkoikin, sudet vain katosivat.
Näitä urheilumuotoja ja petoeläimiä riittää joka lähtöön :D Unia yhdistää myös se, että petoeläimet pääsevät aina erittäin lähelle, mutta ne eivät kuitenkaan koskaan saa meitä kiinni.

Toisinaan "jatkounet" eivät kestä kuin yhden yön. Esim herään kesken unen vessaan, menen takaisin nukkumaan ja uni jatkuu siitä mihin se oli jäänyt.

Onko kukaan muuten koittanu valveunia? (Jos se nyt oli oikea termi??) Eli käytännössä unen "hallintaa". Eli unta jossa pystyy itse päättämään mitä tekee.
Se on erittäin mielenkiintoista ja hauskaa, en ole tuota vuosiin enää harrastanut, mutta toisinaan tulee unissa pelleiltyä mitä hauskimmin tavoin. Ja kannattaa muistaa, että valveunessa mm. tahdonvoimainen lentäminen on mahdollista, itse olen unissani mm. lentänyt Helsingistä Saariselälle katselemaan maisemia ;)

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 12 Tammi 2012, 16:57

riekkujaja kirjoitti:Onko kukaan muuten koittanu valveunia? (Jos se nyt oli oikea termi??) Eli käytännössä unen "hallintaa". Eli unta jossa pystyy itse päättämään mitä tekee.
Se on erittäin mielenkiintoista ja hauskaa, en ole tuota vuosiin enää harrastanut, mutta toisinaan tulee unissa pelleiltyä mitä hauskimmin tavoin. Ja kannattaa muistaa, että valveunessa mm. tahdonvoimainen lentäminen on mahdollista, itse olen unissani mm. lentänyt Helsingistä Saariselälle katselemaan maisemia ;)

Puhutko siis ruumiistairtautumiskokemuksesta? Vai lucid-unesta eli valveunesta? Kannattaa etsiä täältä foorumeilta molempiin liittyviä aiheita, niissä porukka kertoilee kokemuksistaan
"There's something out there and it ain't no man"


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron