Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Marras 2009, 22:45

no pyh... et ite jaksa vaivaantuu googlettamaa ees :P

No kato aluks si ees tää video nii siit pohjalta voit tuksia ite... en mie sulle kaikke työtä tee. sen nautinnon jätän sulle.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750&ei=4Fl3StmzIc2E-QbRq9HWBg&hl=fi#docid=-1953021675758713495

Zeitgeist... pitkä dokkari. ehkä olet nähnyt ehkä et... veikkaisin että et. Mutta kato tuo video nyt ennenkun jatkamme tätä keskustelua :P koska muuten se o vaa mun ajasta pois.
Feel the LOVE

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja carcass » 17 Marras 2009, 03:22

Tuolla zeitgeistillä voi meilkeimpä heittää vesilintua.. kyllähän siellä muutama hyvä pointtikin toki on, mutta kys. "dokkari" on sen verran objektiiviseksi pelkistetty, etten menisi sille faktan leimaa antamaan.
-filmi kompastelee useampaankin otteeseen omiin jalkoihinsa.

Riippumatta siitä, onko keskustelun aiheena Syntiinlankeemus tai joku muu aihe, jota ei tieteellisesti voi muuttaa täysin todennettuun tai kumottuun muotoonsa; -Tulee faktojen tunnistaminen huomattavasti vaikeammaksi, eikä siihen riitä pari aihetta sivuavaa dokumenttiä tai pari kirjallista teosta.
-Tokihan näitä tuotoksia voi käyttää suuntaa antamaan, mutta ne eivät yksin tarjoa todistetta itse konkretiasta.
Toiset tutkivat samaa aihealuetta vuosikymmeniä, löytäen monia eri mahdollisuuksia ja näkökantoja tarkastellessaan kinkkistä dilemmaa, kirjaten ainestoa ja havaintoja osana tutkimustaan.
Sitten on niitä, joiden tajuntaan ei mahdu moniulotteisuutta, sillä he näkevät maailman täysin mustavalkoisena, pitäen faktana yksinkertaista dokumenttia, jonka katsomisen jälkeen pitävät faktana sitä, ettei ole minkäänlaista todellisuutta tämän materialistisen maailman ulkopuolella.

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Marras 2009, 06:07

Zeitgeist on nähty, muistaakseni pariinkin kertaan.
Olen vain pahoillani, sillä odotin, että jos heität tuollaisen mielipiteen, sinulla olisi todistuspohjaakin sille.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Marras 2009, 07:47

siis oletko nähnyt sen videon vai et ??? siitä saat tarvittavat todisteaineistot...
Iha samat asiat kun Astrologiassa... vaan annettu eri nimet niille.... itse odotin sinulta enemmän järjen käyttöä :P
JA se o sinu ongelmasi jos sivuutat faktat jotka umaamat valheelle kasattua uskoasi... *sigh*
Feel the LOVE

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Wespa » 17 Marras 2009, 13:41

1. Zeitgeist vääristelee kaikkien siinä mainittujen uskontojen peruskertomusten tosiasiallista sisältöä. Tämä koskee Jeesusta, Attista, Dionysiosta, Krishnaa, Mithraa, Horusta, Adonista, Buddhaa ja monia muita. Tehdyt vertailut ovat virheellisiä.
2. Zeitgeist yksinkertaistaa liiaksi muiniaisia myyttejä ja tukeutuu ei-akateemiseen sekundaari lähteistöön sen sijaan että se perustaisi väitteensä akateemiseen sekundaari tai suoraan primaarilahteisöön.
3. Osa Zeitgeistin käyttämistä lähteistä yksinkertaisesti keksii aineistoa siinä toivossa, että kukaan ei huomaa.
4. Zeitgeist perustuu astronomisille ja astrologisille ajatuksille, jotka eivät istu käsiteltävään aikaan.


http://uskonpuolesta.blogspot.com/2008/ ... ankka.html

Aika paljon on tuota Zeitgeistiä kritisoitu muuallakin netissä. Osa väitteistä on varmaan ihan päteviä, mutta osa menee aika paljolti ohi. Itse en sen pahemmin ole tutustunut kritiikkiin tai puolesta puhujiin, mutta kritiikkiä ainakin löytyy.

Tässä linkkejä kritiikkiin:
http://www.robertwrose.com/2007/08/use- ... geist.html
http://www.godlikeproductions.com/forum ... 436241/pg2

Itse pidän Zeitgeist Addendumia suuremmassa arvossa, vaikka toki aihe siinä onkin ihan eri.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Marras 2009, 20:55

ja moni ihminen haluaa kiistää zeitgeistin fakta pitoisuuden sen takia koska ei voi hyväksyä totuutta...
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 17 Marras 2009, 21:24

Zrud kirjoitti:ja moni ihminen haluaa kiistää zeitgeistin fakta pitoisuuden sen takia koska ei voi hyväksyä totuutta...

Tai sitten ihan oikeasti se kaikki ei tule astrologiasta. Koita nyt vähän ymmärtää, ketkä on tehnyt tutkimusta ja ketkä ovat katsoneet vain Zeitgeistin. Kyllä sitä sieltäkin tulee, mutta ei niin paljon kuin ehkä uskallat uhkailla.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Marras 2009, 21:53

Zrud on menettänyt lukutaidonkin näemmä kun sanoin nähneeni ehkä peräti kaksi kertaa kyseisen dokkarin..
Mielenkiintoista, miten nimimerkkisi on sininen, skeptikko, ja skeptikot niiiiin usein arvostelee tuon tapaiset dokkarit maan rakoon, mutta tässä taas näemme, niitä käytetään kyllä omien tarkoitusperien mukaisesti :roll:

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Marras 2009, 22:02

No sanotaan sitten näin, kun ei se muuten herroille jakeluun mene.... Ota Raamttu toiseen käteen ja toiseen käteen Maailman ensimmäinen uskonto Astrologia "tähtien palvonta". Ja ala vertailemaan sielä tapahtuvia numeroita ja päiviä itse planeeettojemme ja tähtien kierokulkuun..... toivottavasti tämä nyt tuli tarpeeksi selväksi että tekin sen ymmärrätte -_-

Mutta jos teitä ei kiinosta koko vitn aihe vitunkaan vertaan, ainoastaan siitä diipa daapa inttäminen... niin sitten en voi asialle minkään.
Feel the LOVE

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Marras 2009, 22:28

En tiedä miten otan uskonnon käteeni, ja kehittävämpi kysymys, onko astrologialla sellaista kirjaa sinulla suositella, että ei sitten sanota satukirjaksi. Plus, että en ihan vieläkään usko löytäväni vanhinta mahdollista mallia.
Kysyisin vielä, oletko itse tehnyt mitä pyydät muita tekemään?

PS. Vai oliko tuo "tähtien palvonta" teoksen nimi?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 17 Marras 2009, 22:35

siis p*rkele... missä oot ollu uskonnon tunneilla ??? Kai tiedät että maailman alussa kun ihmiset alkoivat vasta tiedostamana ns itsensä ihmisinä sun muuta potaskaa... niin siitä eteenpäin ensimmäisinä mite he alkoivat palvoa "suurempana juttuna" oli aurinko kuu ja tähdet. Itse kylä saat netistä tietoa aurinkomme kuun liikkeistä ja tähti muodostelmista netistä, ja perus tietona vertaat sitä jeesuksen kuolemaan ja että hän heräsi 3 päivänä kuolleista ja 3 itämaan tietäjää sattumoisin on todella vanha tähti muodostelma. jne jne... Todella TODELLA paljon yhteneväisyyksiä raamatussa olevasta asiasta itse astrologiaan.... en sitten sano siihen juuta enkä jaata... mutte voiko moinen olla pelkkää sattumaa ja vahinkoa ???

There is no such a thing as accident....
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Jaarno » 17 Marras 2009, 23:30

Zrud kirjoitti:siis p*rkele... missä oot ollu uskonnon tunneilla ??? Kai tiedät että maailman alussa kun ihmiset alkoivat vasta tiedostamana ns itsensä ihmisinä sun muuta potaskaa... niin siitä eteenpäin ensimmäisinä mite he alkoivat palvoa "suurempana juttuna" oli aurinko kuu ja tähdet. Itse kylä saat netistä tietoa aurinkomme kuun liikkeistä ja tähti muodostelmista netistä, ja perus tietona vertaat sitä jeesuksen kuolemaan ja että hän heräsi 3 päivänä kuolleista ja 3 itämaan tietäjää sattumoisin on todella vanha tähti muodostelma. jne jne... Todella TODELLA paljon yhteneväisyyksiä raamatussa olevasta asiasta itse astrologiaan.... en sitten sano siihen juuta enkä jaata... mutte voiko moinen olla pelkkää sattumaa ja vahinkoa ???

There is no such a thing as accident....


Oletkos itse nämä asiat tarkistanut? Vai uskotko vain kaiken joka sattuu sinun näkemyksiisi sopivaan?

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Marras 2009, 06:26

Jaarno kirjoitti:Oletkos itse nämä asiat tarkistanut? Vai uskotko vain kaiken joka sattuu sinun näkemyksiisi sopivaan?


Nimenomaa, haluaisin tietää ensin mikä sinun, Zrud, tietämyksesi asiasta on, ennen kuin alan itse kokeillla heikkoja jäitä. Ei sillä etten uskoisi sinua, mutta pahasti näyttää että olet vain kuullut kivan jutun muttet itse tutkinut yhtään.

Tuo taivaanakappaleiden palvonta oli kyllä totta, aivan. Ja uskonnon tunneilla tullut aktiivisesti käytyä.. Maanantaina oli lukion pakollisen ussan kurssin koekin, että veikkaan käyneeni enemmän uskonnossa kuin sinä ala ja yläasteella vaan ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 18 Marras 2009, 08:04

No ennenkun alatte angstaamaan että olen väärässä ja en tiedä vittuakaan mistä puhun... nii ottakaapa asiasta selvää niinkuin minä tein...

Mutta ymmärrän kyllä jos ette jaksa. Kaikkeahan ei ole aina hyvä tietää jos haluaa varjella omaan uskoaan..... *lol*


Mutta... olen sanonnut sanottavani. usko tai älä. i dont care. Mutta jos haluat vähän tekemistä iltapäiviksi niin alkakaa iha tosissaa vertaamaa astrologiaa raamattuun... Astrologia kun ei ole mitään vitun huuhaa paskaa... jos haluat todisteita astrologiasta niin Doh. meillä on päivät ja yöt kuut ja auringot tähtineen... ja ne suurimmalta osin liikkuvat rytmissä.
Feel the LOVE

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 18 Marras 2009, 11:47

Mitä tulee ''tähteen'' jota itämaantietäjät seurasivat Jeesuksen syntymäpaikalle,niin kyseessä ei ollut mikään tähti eikä myöskään avaruusalus vaan kyseessä oli Jumalan Shekinah kirkkaus joka johdatti itämaantietäjät Jeesuksen luokse.

Tähdet eivät liiku taivaalla ja johdattele ihmisiä,kuitenkin Jeesusksen ''tähti'' johdatti itämaan tietäjät kaldean maasta Israelin maahan Beetlehemiin.

Eli tiedoksi Zrudille että kyse ei ole astrologiasta,vaan vanhan testamentin ennustamasta messiaasta,iätmaantietäjät lukivat vanhan testamentin kirjoituksia koska eihän uutta testamenttiä vielä silloin ollut ja vanha testamentti ennusti Jeesuksen ''tähdestä''

Matteuksen evankeliumi:
2:9 Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.

Kyse ei siis ole astrologiasta eikä tavallisesta tähdestä,tähti siis liikkui ja pysähtyi sen paikan päälle jossa Jeesus oli.tähdet eivät toimi tällä tavoin.


Itämaantietäjät osasivat vanhan testamentin kirjoitusten perusteella laskea milloin tämä ''tähti'' syttyy taivaalle.

Kaikki viittaukset Zeitgeist elokuvassa ovat lähinnä keinotekoisia.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 18 Marras 2009, 21:05

Okei, riippumatta nyt siitä kuinka paljon facepalmasin juuri Rabiljukselle...

Niin Zrud, en ole aivan varma viittaatko auringoilla ja kuilla astronomiaan, vai astrologiaan. Toinen on tiedettä ja toinen pas-

Niin WM_. Seuraavanlaiset naljailut voidaan jättää vähemmälle:
Mielenkiintoista, miten nimimerkkisi on sininen, skeptikko, ja skeptikot niiiiin usein arvostelee tuon tapaiset dokkarit maan rakoon, mutta tässä taas näemme, niitä käytetään kyllä omien tarkoitusperien mukaisesti

Jätin silmien pyörittelyt pois, niitä tuskin tarvitaan.

Se, että joku meistä on skeptikko ja käyttää jotain Zeitgeistin osaa aineistona, siinä missä yleisesti sitä haukutaan ei muokkaa kenenkään todellisuutta mihinkään suuntaan joten virnuilu voisi loppua lyhyeen.
Voisin esimerkiksi käyttää The Secretistä joitain filosofisesti hyviä palasia jossain esseessäni tietäen kuitenkin koko ajan, että paskaahan tuo koko opus on. Samaten Masaru Emoton hiutalekuvat. Kauniita ne ovat, mutta eivät tiedettä.

Zeitgeist koostuu monesta osasta. On siinä faktojakin. Ei sen kanssa tarvitse väännellä, okei?

Verfall iskee ja kovaa tähänkin argumentointiin. Yksi esittää väitteen, ei puolustele sitä. Toiset sitä ihmettelevät ja argumentin aloittaja käskee tutkimaan itse ja heittää pari henkilökohtaista loukkausta sekaan. Siitäkös muut riemastuvat ja soppa tulee suolaisemmaksi.
Yksi uusi jäsen yrittää epätoivoisesti kertoa mitä raamattu sanoo.

............................................________........................
....................................,.-‘”...................``~.,..................
.............................,.-”...................................“-.,............
.........................,/...............................................”:,........
.....................,?......................................................\,.....
.................../...........................................................,}....
................./......................................................,:`^`..}....
.............../...................................................,:”........./.....
..............?.....__.........................................:`.........../.....
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../........
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/...........
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}...........
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../............
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../.............
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”...............
............/.`~,......`-...............................\....../\...................
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__...........
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,....
.....`=~-,_\_......`\,.................................\........................
...................`=~-,,.\,...............................\.......................
................................`:,,...........................`\..............__..
.....................................`=-,...................,%`>--==``.......
........................................_\..........._,-%.......`\...............
...................................,<`.._|_,-&``................`\..............
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Marras 2009, 22:37

Aqu, ymmärrän kommenttisi ja minä harrastin suuressa määrin yleistystä. Mutta outoa silti, että jos esimerkiksi on henkilö: ":) " ja henkilö " ;) "
He ovat molemma lääkäreitä. :) sanoo että sikkarokote on vaarallinen ja henkilö ;) sanoo että höpöhöpö, kaikki huiviin vaan mitä tarjotaan.
Miksi siis sokeasti uskoa sitä hymiötä (henkilöä) joka puhuu niinkuin itse toivoisi kuulevan?

Ei sillä ettei sitä kuka tahansa harrastaisi, mutta tuo on aika häiritsevää aina joissain tapauksissa.

Aiheesta:
Rabi.. Taivaankappaleet ei liiku? :o

Zrud, arvostan kovasti tutkimuksiasi, mutta olisi se ollut kivaa jos jonkinlaista materiaalia olisit voinut tarjota (kirja vinkkejä tai nettisivuja..)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Marras 2009, 00:01

WM_ Etkö sinä muka nauti itse asioiden tutkimisesta ja oppimisesta ?... Voin minä alkaa joo cpypasteemaan tänne romaanin verran tietoa ja linkkejä ja videoita... mutte itsee en moista monster postaamista harrasta... joten jätän sen oppimisen nautinnon niille jotka sitä oikeasti halajavat.
Feel the LOVE

WM_

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Marras 2009, 12:33

Zrud kirjoitti:WM_ Etkö sinä muka nauti itse asioiden tutkimisesta ja oppimisesta ?... Voin minä alkaa joo cpypasteemaan tänne romaanin verran tietoa ja linkkejä ja videoita... mutte itsee en moista monster postaamista harrasta... joten jätän sen oppimisen nautinnon niille jotka sitä oikeasti halajavat.


En näe aihetta niin tärkeäksi elämässäni, että lähtisin ainakaan lähiaikoina etsimään, joten olisi kiva silmäillä jonkun (kuten sinun) ennalta hyväksi näkemiä sivustoja :)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Syntiinlankeemus:ihmiskunnan rappio

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Marras 2009, 17:14

WM_ kirjoitti:Aqu, ymmärrän kommenttisi ja minä harrastin suuressa määrin yleistystä. Mutta outoa silti, että jos esimerkiksi on henkilö: "A" ja henkilö " B "
He ovat molemma lääkäreitä. C sanoo että sikkarokote on vaarallinen ja henkilö D sanoo että höpöhöpö, kaikki huiviin vaan mitä tarjotaan.
Miksi siis sokeasti uskoa sitä hymiötä (henkilöä) joka puhuu niinkuin itse toivoisi kuulevan?

Ei sillä ettei sitä kuka tahansa harrastaisi, mutta tuo on aika häiritsevää aina joissain tapauksissa.

Niinno kun se mitä ;) kannattaa, niin sillä saattaa olla valtavirran lääketiede takanaan. Hän saattaa myös olla erikoistunut virologiaan. Vaikka tämä :) lääkärikandidaattikin olisi neurologi, ei se auta mitään jos muu neurologiyhteiskunnasta katsoo hänet lähinnä osaamattomaksi.

Toiseksi, olen melko varma, että henkilön :| uskoessa mieluummin ;) hän on myös käynyt läpi paljon :) tarjoamaa materiaalia, sekä etsinyt kolmansien osapuolien argumentointia. Hän saattaa olla myös kiinnostunut tieteellisistä tutkimuksista tai osaa itse jonkun verran kyseisestä aiheesta.
Tällöin hänellä on luonnollisesti tietyt obligaatiot luottaa enemmän henkilöä ;) kuin :)
Joku taas voi pitää itselleen parhaimpana vaihtoehtona henkilöä :)
Samaan aikaan :| ihmettelee miten kukaan voi miltään pohjalta uskoa henkilöä :)

Ymmärrätkö mitä olen ajamassa takaa?

(Vaihoin sinun hymiösi kirjaimiin koska: "Viestissäsi on liian monta hymiötä. Hymiöiden maksimilukumäärä on 10 kappaletta.")
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron