Transsitilat yms.

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Kalhe » 05 Kesä 2008, 22:08

Flow ilmiö on tapahtunut minulle myös esim: pelaan jotain, luen piirrän..
Aika kuluu liian nopeasti...
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Riikervo » 15 Kesä 2008, 23:20

Hei, en tiedä kuuluuko tämä asiani tänne tai onko tästä mainittu aiemmin, mutta esitänpäs nyt sellaisen kysymyksen, että onko kenellekään käynyt niin, että esim. televisiota katsellessa tuntuu yhtäkkiä kuin olisit kaatumassa selällesi? Minulle käy usein näin jos istun pitkän aikaa aloillani lattialla. Alkaa tuntua siltä, että jokin voima vetää sinua taaksepäin ja silloin tulee vähän turhan herkästi nojattua liian eteen, jolloin joudun tavallaan "tasapainottelemaan". Minulle tulee tälläisiä outoja juttuja välillä silloinkin, kun istun tuolilla tai sohvalla eli jopa silloin kun on selkänoja.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja tuputhy » 17 Kesä 2008, 23:22

Minulla on joskus semmoinen tunne, kuin kaatuisin vasemmalle, kuten silloin, kun irtosin ruumiistani vuosia sitten. Silloin tulee aina mieleen tömpsäyttää jalka lattiaan, ettei kaatuisi, aina toimii! Jälkeenpäin sitten harmittaa, että miksi ei vaan antanut mennä...
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Kesä 2008, 14:16

Muistan yhden. Olin pienenpänä juhlissa ja istuin tuolilla nurkassa. Sitten heitti tosi rajusti taaksepäin. Niin että menetin tasapainoni ja putosin lattialle. Eikä mitään ollut tietysti tapahtunut.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Riwander
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 23:47
Paikkakunta: Sänkysi alla
Viesti:

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Riwander » 01 Heinä 2008, 02:44

Itse aika kehnosti saa transsi tilaa, että lukeemiseenkin täytyy keskittyä paljon ja siksi en kyllä paljon luekaan :lol: Ehkä sitä miettii, kun kamalasti sivuja. Noh, riippuu kirjasta. Mutta kuitenkin huonosti menen, että pitäisi keskittyä pää punaisena. En mene telkkaria katsoessa... enkä tutuilla paikoilla kävellessäni...

Mutta.

Tanssia olen harrastanut kymmenen vuotta ja sitä teen transsissa. Olen muissa maailmoissa ja poissa todellisuudelta. Se on todellisuuden pakoiluani ja olenkin sanonut ja todennut itsellenikin monta kertaa, että en pystyisi elämään ilman tanssia. Ja olen tanssinut joskus helposti neljä tuntia :shock: Ja on terkkarit ja lääkärit sanoneet joskus noista liikunnan aiheuttamista ongelmista, että vähentäisin tanssia :oops: Pyh. Nyt ollut kamalasti pohje ongelmia, ne eivät veny yhtään, ovat kivikovat ja helppo kävellä varpaillaan, mutta tanssiessa ei huomaa :P Ja nilkkoja reväytellyt ja tanssahdellut kainalosauvojen kanssa. Kaikkea sitä.

Ja toinen asia, jossa menen transsiin on kirjoittaminen. Aloitan illalla ja huomaan kirjoittelun jälkeen, että kappas vain... kello on kuusi aamulla. Juon siinä välissä vaikka teetä, jos älyän ja muistan ottaa, mutta aika menee kamalan nopeasti kun noita tarinoita kirjoittelee :ghost2: yli 400 sivuisia juttuja löytyy ja yksi 500 sivuinen ja nyttenkin ollut paljon uusia juttuja, että hulluksi menee mistä kirjoittaa ja kirjoittaa sitä sun tätä. Tuohonkin kirjoittamiseen on mentävä transsi tilaan ja mentävä maailmaan mukaan. Näin on.

Eli, kun vaivun mielikuvituksiin, niin menen transsiin :roll: Ajan taju häviää, oman kropankin mm. kunnon laatukin häviää, ei muista syödä, ei juoda... ja pitää muistaa nukkuakin :ghost2: Ja nyttenkin kello on kolme yöllä = D
Kuva
Tosi ystävä
Puukottaa aina edestä

Ui aina vastavirtaan
Pääset lähteelle

munakki
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 20:00

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja munakki » 28 Heinä 2008, 20:07

tästä flow-tilasta itsellä monta kertaa kokemusta. oli kesä 06 ensimmäistä kesää nevalla töissä, työpäivät 12h mittaisia ja työ todella yks toikkoista. päivät meni silmän räpäyksessä. aamulla klo 8 nevalle ja seuraavan kerran havahtui kun kello oli jo 11, eli tauko. sitten klo11-19 meni aivan yht äkkiä, ei mitään mielikuvaa koko ajalta silti työt tehty niinkuin pitääkin :shock: .

Avatar
Andie
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 21:59

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Andie » 06 Elo 2008, 11:25

En ole varma, olenko ollut joskus transsissa.
Useasti esimerkiksi katsoessani telkkaria vaivun tavallaan sellaiseen tilaan, missä en ajattele, tunne tai muutakaan mitään, ja säpsähdän kun "herään". Sitten en muista jälkeenpäin mitään...
"You've seen a lot of horror movies? Do me a favour, next time you see one? Pay attention. When someone says the place is haunted, DON'T GO IN!"

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 18 Syys 2008, 19:34

Mullakin on ollut näitä, että kävelee/pyöräilee jonkun matkan ja tajuaakin yhtäkkiä olevansa perillä. Perus settiä.

Kerran istuin nojatuolissani kolme tuntia täysin vajonneena johonkin. En kuunnellut musiikkia tai tehnyt mitään, istuin vain, kunnes huomasin, että kellohan on ties mitä.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Ali G- » 19 Syys 2008, 11:42

Olis kivaa päästä kunnon transiin, siinhän paljastuu omat ns "Piilevät kyvyt", siis saattaa paljastua. Mut siis juttuha on nii ett aina ihminen joka päivä, "jäätyy", :o eli jää jonkinmoiseen transsiin, tai jos kävelee vahingos, ajattelematta puuta päin.. :D
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Aevis
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Loka 2008, 09:20

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Aevis » 08 Loka 2008, 22:04

Aina, kun käytän koiraa lenkillä, niin joudun joka kerta jonkinlaiseen transsitilaan. Saatan tehdä todella pitkän lenkin ja mietin kotiovella, että mites minä jo täällä olen. Johtuu ehkä siitä, että tykkään "haaveilla" aina kun olen yksin. Eli uppoudun omaan mielikuvitusmaailmaani. : D Kuitenkin sen verran "hereillä" olen, etten ole vielä kertaakaan törmännyt kehenkään, mutta aika kuluu niin pirun nopeasti.

E: Ainiin ja aina, kun olen tässä transsitilassa, niin en halua minkäänlaista seuraa ympärilleni. Minusta tulee silloin maailman epäsosiaalisin ihminen. : D Silloinkin, kun joku kävelee ohi, niin hermostuttaa niin maan perkeleesti. Tuntuu, että "harmonia" järkkyy samalla tavalla, kun esim. joku soittaa musiikissa epävireisellä soittimella. Tai lyö väärän sävelen. Siksi käytänkin koiraani lenkillä poikkeuksetta luonnossa, missä on vähemmän porukkaa. (Lyhyitä aamulenkkejä ei lasketa, kun minnekään ei ehdi mennä.)
I'm not a pyro. I just like to watch it BURN!

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 09 Loka 2008, 17:06

Aevis kirjoitti: Silloinkin, kun joku kävelee ohi, niin hermostuttaa niin maan perkeleesti.

Mulle on käyny ihan samaa lenkillä ollessani. :D

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Ali G- » 09 Loka 2008, 17:44

Atomipommi kirjoitti:
Aevis kirjoitti: Silloinkin, kun joku kävelee ohi, niin hermostuttaa niin maan perkeleesti.

Mulle on käyny ihan samaa lenkillä ollessani. :D



Minkä ihmeen vuoksi, mua joskus alkaa epäilyttää jos joku katsoo olan yli, se hermostuttaa...
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja ridikulous » 05 Marras 2008, 21:11

Varoitus: Nyt tulee hemmetin järkevä ajatus.

Tiedätte varmaankin "jumituksen", eli tilan, jossa jää vain tuijottamaan tiettyä kohtaa, eikä päässä pyöri minkäänlaista ajatusta. Ainakin oletan, että en ole ainoa, joka jumittaa silloin tällöin :P Noh, eikö kyse ole periaatteessa eräänlaisesta meditaatiosta?

Meditoidessahan pyritään olotilaan, jossa mikään ulkoinen saati päänsisäinen ei aiheuta häiriötä.

(En tiedä kuuluuko tämä tänne vai meditaatio-osaan.)
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 05 Marras 2008, 21:17

ridikulous kirjoitti:Varoitus: Nyt tulee hemmetin järkevä ajatus.

Tiedätte varmaankin "jumituksen", eli tilan, jossa jää vain tuijottamaan tiettyä kohtaa, eikä päässä pyöri minkäänlaista ajatusta. Ainakin oletan, että en ole ainoa, joka jumittaa silloin tällöin :P Noh, eikö kyse ole periaatteessa eräänlaisesta meditaatiosta?

Meditoidessahan pyritään olotilaan, jossa mikään ulkoinen saati päänsisäinen ei aiheuta häiriötä.

(En tiedä kuuluuko tämä tänne vai meditaatio-osaan.)

Tulee noita "jumituksia" aika useastikin. Esim. Etsin jotain tavaraa, ja mietin missä se voisi olla, kun yhäkkiä tulee vain tuollainen "jumitus".

LadLiS
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Joulu 2008, 00:47
Paikkakunta: Kanin kolo

Re: Transsitilat yms.

ViestiKirjoittaja LadLiS » 07 Joulu 2008, 12:26

Kukaan koskaan kokeillut "shamaani" transsia?

http://www.thuleia.com/matkaaminen.html
When the power of love overcomes the love of power,
the world will know peace.
-Jimi Hendrix


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa