kukaan ei ole osannut selittää

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 30 Elo 2009, 04:48

tätä. Kyseessä ei ole valitettavasti mikään raflaava tai hiukset nostattava juttu mutta tämä palsta on viimeinen mistä osaan kysyä: Tämä asia tapahtuu vain mieheni talossa: Mieheni lähtee töihin ja minä jään nukkumaan. Mutta: Toisinaan "herään" siihen, kun hän tuleekin takaisin, aukaisee oven, potkaisee kengät jalastaan, juo vettä, käy vessassa, riisuu vaatteensa ja (edelleen olen silmät kiinni) tunnen kuin hän tulee viereeni nukkumaan:Patja painuu, liikahdan itsekin hieman sen voimasta, tyyny ja peitto nousee ja kahisee. Hän nukahtaa ja nukahdan itsekin...kunnes herään muutaman tunnin päästä ja totean että hän eikä kukaan muukaan nukkunut vieressäni. Siis tottakai hän on ollut työssä jo monta tuntia, se on selvää.
Samanlainen tapaus kävi kun olin ystäväni luona käymässä. Tapahtuma kesti huomattavan pitkän aikaa ja sisälsi monia pieniä arkisia yksityiskohtia,jotka muistan selvästi, silmät kiinni olin silloinkin. Olin silloinkin yksin tapahtumahetkellä.
Olen kysynyt tätä samaa asiaa monelta palstalta, mutta kukaan ei osaa vastata. Valveunta voi olla tms, en etsikään mitään ihmeellistä selitystä. Omalla kämpilläni en ole koskaan kokenut tätä.
Olen kuullut vain yhdeltä ihmiseltä samoja kokemuksia.

WM_

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Elo 2009, 11:11

Onko jonkin asteista unihalvausta vielä tarjottu vastaukseksi? Tosin yleensä ne ovat pelottavia eikä kokija kykene liikkumaan vaan on "halvautunut". Mutta ne ovat realistisia ja tapahtuvat sängyssä maatessa.

Tai pelkkää unta?

Tai jokin hyvin "aistillinen", tarkka, fyysinen etiäinen?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Jaarno » 30 Elo 2009, 12:21

Kuten on sanottu monesti niin sitä tuossa heräämisen partaalla voi nähdä/kuulla/kuntea vaikka mitä.
Melko monesti olet varmaan sängyssä ollut kun miehesi on siihen tullut niin "tiedät" mitä ääniä pitäisi kuulua ja mitä tuntua.
Aukaise ensi kerralla silmäsi ja katso ettei siihen naapurin mies ole tullut. :)

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 31 Elo 2009, 00:53

hohoo, täällä aloittaja. Kiitos kun vastasitte. Olisko se sitten todella se etiäinen, unihalvauksen olen myös kokenut, tämä ei vaikuta siltä.
Vai naapurin äijäkö se oliskii, ai perhana....nooh, kun kerran nukkuu noin kiltisti, nii olkoon :D
Mutta jos joku vielä keksii selitystä tai omia samanlaisia kokemuksia, niin otan kiitollisena vastaan.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 31 Elo 2009, 15:35

Anon delivers.

Kuten jo mainittu, unen ja heräämisen välimailla kokee väliltä "ihan mitä vain" tuonne "ihan mitä vain" asti. Jaarnon selitys oli hyvinkin looginen ja kenties järkiperäisin mahdollisuus.

Unihalvauksen oireita en tuosta pätkästä havainnut. Aivosi voivat olla viritetty juuri tämän olettamista varten. Voit myös olla tiedostamatta unessa.

[Tai sitten miehesi on salaisesti suggestiomestari ja temppuilee aivoillasi.]

Etiäiset sun muut voidaan todennäköisesti jättää ihan rauhaan ja keskittyä vaikka siihen miten etiäiset on nykytieteessä selitetty. Vastaa muuten aika hyvin tämänkin tapauksen profiilia.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Wespa » 31 Elo 2009, 21:05

No miten etiäiset on nykytieteessä selitetty? Monestihan etiäisiä koetaan ihan hereilläkin ollessa...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 24 Maalis 2012, 12:59

Etiäiselle ei ole tieteellisiä perusteita. Se on ns. "kansanuskomus" jos wikipediaan on luottamista.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja yenn » 03 Touko 2012, 00:32

Mulla kävi joskus samantapainen asia entisen poikaystäväni luona vuosia sitten.

Jätkä lähti aamulla terkkariin hakemaan saikkua kun oli kipeenä ja mä jäin nukkumaan sinne yläkertaan.Heräsin kun kuulin selkeesti että ukko tuli kotiin, käveli rappuset yläkertaan. Kuulin askeleet aivan selkeesti rappustasanteelta viereisen huoneen kautta huoneeseen jossa nukuin, päätin että kun se on mun selän takana että leikin nukkuvaa ja säikytän sen.. no askeleet tuli mun selän taakse, hyppäsin ylös ja olin karjasemas, mut perskele, siinä ei ollukkaan ketään. :mrgreen:
Voisin sanoa että itellä nous karvat pystyyn aivan huolella tuon jälkeen... :o

Soitin sit jätkälle niin sehän oli terkkaris vielä, tuli himaan vasta parin tunnin päästä. Mitä lie ollukkaa, mutta pisti se mietityttämään. Onneks ei viereen saakka ehtiny nukkumaan...
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 05 Elo 2012, 21:48

Uskonpa, että aloittaja jo tietää, mistä on kyse.

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja aava » 07 Huhti 2014, 18:17

itelle on ihan siis pariin kertaan käynyt niin että joku on istunut yöllä viereen ennen kun edes olen nukkunut taikka millään rajamailla:) voisiko olla puolisosi niin vahvat aatokset viereesi köllähtämisestä että jollain lailla aistit ne? se etiäinen taikka ehkä teillä on "kotikummitus" joka matkii miestäsi:)

nää tuli vaan mieleen koska itselleni on tapahtunut mitä kummallisempia juttuja ja ihan täysissä järjissäni olen hiukan herkkä vaan monille sellasille asioille jolle monet ei ole tai eivät huomaa olevansa:) (eli ehkä sinäkin olet vaan herkkä tälläselle kaikenmoiselle tapahtumalle tietyissä paikoissa ympärilläsi):)
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Koalani » 13 Huhti 2014, 22:41

Niin, mäkin uskon, et sä yksinkertaisesti olet herkkä eri energioille ja aistit tätä henkeä. Se voisi olla sun mies edellisestä elämästä, ja muistaa silloin tällöin sua, tai sitten joku avaruusolento, joka matkii eri ääniä ja tunnelmia. Tää ei kuitenkaan selittäisi, miksi se ei ole tapahtunut omilla kämpilläsi. Ehkä tää entiteetti on sitten kytkeytynyt sun mieheen, eikä suhun. Sun asunnossa on todennäköisesti hyvää suojelua, eikä se pääse. Energiat sun kaverin asunnossa ovat ehkä matalammat, niin et olento pääsee läpi.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Varjotar » 10 Maalis 2019, 14:10

Mahdollisia selityksiä tälle tosiaan on joku entiteetti, jonka tunnet energiatasolla, mutta joka ei ole fyysisesti tässä maailmassa
Jokin harha unen rajamailla tai sitten ihan hän itse, entiteettinä jonka aistit, kun olis halunnut oikeasti töiden sijasta vaan nukkumaa takasi sun viereen.

Joku näkijä vois tähän auttaa.
I do not know if you do not know.. :ghost:

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4474
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 11 Maalis 2019, 08:52

Kommentoin toiseen asiaan ja samalla kuvailen etiäistäkin.

Portinvartijan wikipedialainaus että etiäinen olisi kansanuskomus, kyseessä ei ole uskomus, olen kokenut näitä etiäisiä useamman, yhden yhteisen jollei niitä ollut useampi vähän heikompia vain nämä muut yhteiset, myös tyttöni kanssa ja yhdessä kuultiin kuinka vaimoni tuli kotiin samoin äänin molemmat kuultiin, no ei mennyt kauan kun hän tuli juuri kuten äänet kertoi. Aiemmin kuulin autotallissa puuhatessa, eri talossa, mitenkään tyttöäni ja vaimoani edes odottaen etiäisen keskittyneenä jotain silloin värkkäämään, kuulin kuin auto tuli pihaan, oven äänet, heidän askeleet pihalla, lautaterassilla kävelyn ja ulkooven avauksen kun he menivät sisään. menin sitten kattoon ei mitään, no tämä sitten toistui kohta samoin äänin ja he tulivat, no ei tässä kaikki, samanlainen etiäinen sitten vuoden parin päästä, ja ei ne tässä ole, varmaan kaikkiaan yli kymmenen etiäistä kokenut. Olen myös nähnyt ajassa hiukan eteenpäin, luulenkin että tämä voisi liittyä myös siihen jotenkin. Ei välttämättä ollenkaan niin kuinka ajatellaan, että se olisi jokin koettu aiempi muisto ja se vain koetaan uudestaan ennen kokemusta, nimittäin yksi hyvä juttu oli että näin mutkaisella tiellä rekan perän joka katosi kohta mutkan taa, pari kolmesataa metriä edellä, alue oli metsää ja ilman isoja liittymiä, eikä rekka sinne kovin nopeasti taitu, viimein tuli suora, kaksi kilometriä ja näin rekan sen puolivälissä tai jopa yli sen, eli minuutin ero ainakin, saavutin sen lopulta sitten, tälle ei voinut olla mitään enakkotietoa, tie on pohjoisen syrjäisiä teitä ja muutenkin hiljainen.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Andromeda » 11 Maalis 2019, 09:39

Ei ole kansanuskomus. Itselläni on myös kokemuksia etiäisistä. Pari päivää aikaisemmin näin aamulla herätessä että tulen saamaan lopputilin. Näin miten pomo tulee luokseni ja miten kävelemme sellaiseen kokoustilaan ja hän alkaa sitten kertomaan että minun duuni loppuu nyt sitten koe ajalla. Ihan prikuulleen kaikki meni kuten ne minulle näytettiin muutama päivä aiemmin. Pomo ihmettelikin miten pystyin ottamaan tilanteen niin rauhallisesti, no en alkanut sitä hänelle kuitenkaa selittämään että näin asian jo pari päivää etukäteen mitä tulee tapahtumaan :mrgreen:

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: kukaan ei ole osannut selittää

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 11 Maalis 2019, 17:37

vähän sama asia kun on tunne että jokin asia vaivaa, muttei kuitenkaan tiedä mikä se on, vaikka asian jotenkin tuntee.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa