Enneunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 01 Loka 2008, 12:37

Kiitos teille. Ehkä kerronkin, vaikka mieheni on skeptikko kaiken yliluonnollisen suhteen.

Itseäni tämä mietityttää siksi, että hän kuoli unta seuraavana iltana. Täysin terve ihminen. Tiesikö hän jollain tasolla kuolevansa vai tiesinkö minä, kun hän uneeni tuolla tavoin ilmestyi. Hän oli silti rauhallinen ja hymyilevä, kaikki tuntui hänellä olevan unessa erinomaisesti. mikä on lohdullinen asia.

Olen nähnyt muitakin tämäntyyppisiä unia koskien sukulaisia ja tuttavia ja heidän poismenojaan. En mielelläni kuitenkaan jaa kaikkia niistä, sillä pidän niitä niin äärimmäisen henkilökohtaisina. Mutta tämä uni oli pysäyttävin siksi, että muistan sen vieläkin niin erinomaisen kirkkaasti.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 01 Loka 2008, 17:21

tuputhy kirjoitti:Aioin juuri kirjoittaa saman, kuin Wespa! Siis; kerro ihmeessä! Jos kuvittelisin itseni tuohon miehesi tilanteeseen, niin minua lohduttaisi suuresti, jos saisin tietää isoäitini ajatelleen minua viimeisinä ajatuksinaan. Varmaan siinä myös tulisi tunne, että isoäiti välittää ja se lohduttaisi kovasti!


Ja tulisi varmasti myös hyvä mieli koska tietäisi että isoäiti ei ole kärsinyt eikä kärsi koska hän niin rauhallisena ja hymyilevänä oli unessasi.

Ja tuosta "kyvystäsi". Varmasti itseä ainakin rauhoittaisi jos joku läheinen kuolee mutta tietää hänen olevan "kunnossa" ja turvassa.

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja SHap » 05 Loka 2008, 23:44

Dala kirjoitti:No, en silloin kiinnittänyt vielä huomiota unen sisältöön, mutta muistin sentään kysellä häneltä kuulumiset seuraavanapäivänä irc-galleriassa. Ystäväni vastasi sitten, että olenkin ollut hänen mielessään viime päivinä, että hänellä olisi minulle kerrottavaa - hän on raskaana.

Tämä on kyllä ihmeellistä, kun ajattelee jotain henkilöä mielessään, niin kas kummaa toinen henkilö näkee toisesta unta.

Olin joku aika sitten yövuorossa töissä ja mietiskelin, että mitäköhän eräälle vanhalle ystävälleni kuuluu, kun en ole nähnyt pitkään aikaan.
Seuraavana päivänä tulikin tekstiviesti ystävältä, joka kertoi nähneen minusta unta ja päätti kysellä kuulumisia.

Tämä toinen tapaus ei kyllä liity uniin mitenkään, mutta luin yhden ystävän IRC-Gallerian päiväkirjmerkintää, jossa oli erään kappaleen sanoitukset. Vähän hätkähdin, kun samainen kappale alkoi kuulumaan radiosta, kun niitä tekstejä lueskelin.
Kyseessä oli vielä yksi vanhahko klassikko kappale, mitä ei radiossa kuule oikeastaan koskaan. :)
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Dala » 06 Loka 2008, 00:20

Tämä on kyllä ihmeellistä, kun ajattelee jotain henkilöä mielessään, niin kas kummaa toinen henkilö näkee toisesta unta.


Niin. Ja päivisin se ilmenee lähinnä tekstiviestinä tai soitteluna. Äidin kanssa minulla on kai aika läheiset välit kun ollaan aina samaan aikaan soittamassa, tai jos ei olla, niin on puhelun saajalla ollut ainakin aikomus soittaa. Mutta offiksi menee, anteeksi.
Uskoa se on epäuskokin

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Tiia » 07 Loka 2008, 19:03

Mä näen melkein joka yö enneunia.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Ali G- » 09 Loka 2008, 17:19

Meinaatko että näit Deja-Vuta vaiko ihan kunnon enne-unia?
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Suokeiju
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Loka 2008, 18:29

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Suokeiju » 09 Loka 2008, 21:29

Kerran näin unta isästäni (talvella 2001) joka seisoi hämärässä huoneessa ihan peräseinän vieressä. Siellä oli ovi josta hän kurkki ulos mistä hohti valoa. Pyysin isääni tulemaan pois mutta hän vastasi ettei voi koska hänen isänsä tulee hakemaan häntä. Kolmen vuorokauden kuluttua isäni kuoli täysin yllättäin. Seuraavassa unessa isäni leijui usvassa pääpuoli hieman koholla ja näytti nukkuvan. Kysyin millaista on olla kuollut. Hän avasi silmänsä ja vastasi ettei tämä nyt niin kummoista ole kuin kerrotaan. Kolmannen unen näin taas muutaman vuorokauden kuluttua edellisestä. Silloin katselin hyvin kirkkaasti valaistuun huoneeseen alaviistoon jossa oli isäni lisäksi paljon ihmisiä parhaimmat päällä. He tervehtivät toisiaan iloisina että ompa mukava nähdä pitkästä aikaa. Silloin isäni ei enää huomannut minua ja tiesin, että hän on päässyt "perille". Enneunia tai ei, tietämättäni tulevasta näin kuitenkin kävi.

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Dala » 24 Loka 2008, 21:45

Tulipa tuossa äsken mieleen, että näin lapsena "enneunen" muroista. :mrgreen: Joskus ala-asteella näin unta, että äiti oli ostanut jotain uusia muroja ja että ne oli tosi hyviä. No iltaruualla sitte muistin äidille asiasta mainita ja hän oli vähän ihmeissään. Oli kuulemma päivällä käyny kaupassa ja huomannu uusia muroja (cheeriossit ilmesty sillon kauppoihin) ja oli meinannu ostaa mutta ei sitte viitsinyt. No seuraavalla kauppareissulla sitte osti, kun kerran unessani olivat olleet hyviä. :lol: No pettymyshän se olikin, hirveimpiä muroja mitä koskaan olen syönyt. :roll:

Että semmonen enneuni...
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 24 Loka 2008, 21:49

Dala kirjoitti:Tulipa tuossa äsken mieleen, että näin lapsena "enneunen" muroista. :mrgreen: Joskus ala-asteella näin unta, että äiti oli ostanut jotain uusia muroja ja että ne oli tosi hyviä. No iltaruualla sitte muistin äidille asiasta mainita ja hän oli vähän ihmeissään. Oli kuulemma päivällä käyny kaupassa ja huomannu uusia muroja (cheeriossit ilmesty sillon kauppoihin) ja oli meinannu ostaa mutta ei sitte viitsinyt. No seuraavalla kauppareissulla sitte osti, kun kerran unessani olivat olleet hyviä. :lol: No pettymyshän se olikin, hirveimpiä muroja mitä koskaan olen syönyt. :roll:

Että semmonen enneuni...

Nehän ovat parhaita muroja, mitä on saatavilla. (Siis jos tarkoitat niitä, mitä on nytkin kaupassa)

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Dala » 24 Loka 2008, 21:52

Tonza, just niitä rinkulamuroja. Ei kyllä meijän perhe tykänny yhtään. :lol:
Uskoa se on epäuskokin

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 24 Loka 2008, 22:42

No ehkä ne ovat hiukan kehittyneet vuosien saatossa ;)
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
scottie
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Loka 2008, 16:44
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja scottie » 25 Loka 2008, 13:55

Okei, mä näin pienilaatusen enneunen O.o
Ei tää välttis oo mikään enneuni, mutt näin sen viimeyönä ja se toteutu äsken...
Mä näin unta, ett pienensin mun housujen pulttuja, okei... Laitoin nuppineuloja ku ne housut oli mun päällä ja sit ku otin niit pois päältäni niit housuja... Ne nuppineulat meni mun ihon läpi... Että ai *sensuroitu sana* otti äsken kipeetä! Vieläki kirveltää :S
elämä hymyilee, minä en

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja SHap » 26 Loka 2008, 00:04

Tuo hampaiden tippuminen unissa.
Jokuhan aiemmin sanoi, että se liittyy kuolemaan..
Näin tuossa viimeyönnä unen, missä koiraltani tippui hampaita.. lähdin viemään eläinlääkäriin ja uni vaihtui sitten toiseen.
Olikos niitä muita vertauskuvia hampaitten tippumiseen..?
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
cheyenne
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Loka 2008, 17:30

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja cheyenne » 30 Loka 2008, 21:58

Jotenkin sattumakin on liian helppo selitys kaikkiin enneunien yksityiskohtiin. Itsellä enneunet on liittyneet tulevaan asuinpaikkaan, työpaikkaan tai taloon. Hämmästyttävin oli uni koskien erään puolitutun koiraa joka ei mitenkään voinut tietää missä asun, mutta eksyi silti oveni taakse täsmälleen kuin olin unessa nähnyt. Ehkä aiempien parin tapaamiskerran aikana havaitsin alitajuisesti että sillä oli jokin hätänä ja se havaitsi että meillä olis turva, kuka tietää.
Eräänä yönä heräsin siihen kun edesmennyt koirani juoksi iloissaan ja törmäsi jalkoihini, käännyin automaattisesti katsomaan että jaahas... Ihan kiva että kävi katsomassa.
"Listen or your tongue will keep you deaf. " Cree

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 31 Loka 2008, 08:23

SHap kirjoitti:Tuo hampaiden tippuminen unissa.
Jokuhan aiemmin sanoi, että se liittyy kuolemaan..
Näin tuossa viimeyönnä unen, missä koiraltani tippui hampaita.. lähdin viemään eläinlääkäriin ja uni vaihtui sitten toiseen.
Olikos niitä muita vertauskuvia hampaitten tippumiseen..?


Meidän äitillä on hiiskatin huonot hampaat ja se joutuu jatkuvasti käymään laittamassa niitä kuntoon. Ennen hammaslääkäriin menoa se näkee aina unia, että repii itseltään hampaita tai ne vain tippuvat. Nämä eivät siis ole ennenunia, vaan se, mikä nukkumaan mennessä on ollut "mielen päällä" tulee myös sinne.

Hän näkee kyllä ajoittain myös enneunia, kuten minäkin.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Dala » 31 Loka 2008, 14:26

Mie näin tuossa toissayönä unta, että koulukaverini (jonka kyydissä pääsen kouluun lähes joka päivä) tuli hakemaan vähän turhan aikaisin ja toiselle parkkipaikalle kuin yleensä. Unessa näin sen ikkunasta ja ihmettelin kovasti, että miksihän se noin. Sitten se lähtikin samantien pois, vaikken ollut edes kerinnyt pukea.

No aamulla sitten odottelen kyytiäni kuten tavallista ja ihmettelen, että missähän viipyy, kun ei näy tulleen vakipaikkaansa odottamaan. Kaveri sitte soittaa, että joutu pysäköimään vähän kauemmaksi, kun tän talon vieressä oli menossa viemärinputsaus eikä siitä auto mahtunu menemään.
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 31 Loka 2008, 16:04

SHap kirjoitti:Tuo hampaiden tippuminen unissa.
Jokuhan aiemmin sanoi, että se liittyy kuolemaan..
Näin tuossa viimeyönnä unen, missä koiraltani tippui hampaita.. lähdin viemään eläinlääkäriin ja uni vaihtui sitten toiseen.
Olikos niitä muita vertauskuvia hampaitten tippumiseen..?


Joku sinun koiran läheisesi kuolee?

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 31 Loka 2008, 19:32

Hampaiden tippumiselle olen kuullut toisenkin selityksen, se voi tarkoittaa jonkin elämänvaiheen loppumista ja uuden alkamista. Verrattavissa siis maitohampaiden vaihtumiseen.

Tiedä sitten mitä se koiran kohdalla meinaa :roll:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Aurelia » 02 Marras 2008, 14:03

On noi läheisten ja vähän kaukaisempienkin kuolemat tullu nähtyä unessa, mutta kuten joku jo mainitsikin, on mikä tahansa uni helppo jälkikäteen vääntää tarkoittamaan jotakin.

Järkyttävin uneni oli silloin kun asuimme talossa jossa oli mielestäni poltergeist. Näin unta että olin huoneessani ja huoneeseeni oli tullut kehto. Katsoin kehdossa köllivää vauvaa ja silitin sen poskea kun se yllättäen muutti muotoaan ja muuntui demoniksi. Aloin kauhuissani kuristaa sitä ja huutaa jotain sekavaa millä yritin karkoittaa sen. Se muuttui pienemmäksi ja sähisi valtavasti ja lopulta oli sininen ja kuolleen oloinen. Päätin heittää sen ikkunasta ulos ja kun avasin ikkunan ja nostin vauvan se muuttuikin ikkunalaudalla marsukseni (joka siis oli jo pari vuotta aiemmin kuollut) aloin itkeä ja yritin saada sen takaisin sisälle ja pyysin anteeksi ja otin sen syliini ja painoin rintaani vasten jolloin se taas muuttui demoniksi ja kuristin sen uudelleen. Lopulta se makasi kehdossa kuolleena vauvana ja mietin mitä tekisin sille. Sitten vain heräsin ja menin keittiöön missä isäni istui juomassa aamukahvia. Kerroin hänelle unesta ja silloin ovikellomme soi ja menin aivan sekaisin ja hysteeriseksi ja sanoin ettei saa avata. Isäni meni ovelle ja naapurinrouvamme itki ja huusi siinä että tulkaa auttamaan, se on ihan sininen, tulkaa auttamaan. Tajusin välittömästi että heidän vauvansa oli kuollut. En suostunut tulemaan ulos, katselin vain ikkunasta kun ambulanssi kävi, mutta siinä vaiheessa oli jo liian myöhäistä.

Sinä iltana isäni tuijotti minua vakavana ja joi viskiä vaikka olikin sunnuntai. Minulla oli valtava puristava ahdistus ja syyllisyydentunne tosi pitkään tapauksen takia. Tuntui että olin jotenkin aiheuttanut sen kuoleman vaikkei se mitenkään ollut mahdollista. Äitini suuttui kun selitin hänelle asiaa kun hän tuli kotiin töistä. Hän käski lopettaa hullutukset ja kuvitelmat ja torui isääni minun sairaiden mielikuvitusjuttujeni ruokkimisesta ja tukemisesta.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Bugitus
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Marras 2008, 13:39

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Bugitus » 03 Marras 2008, 16:39

Olen osannut sanoa uneni perusteella tulevan lapsen sukupuolen ja ulkonäön. Olen myös nähnyt unessa vanhempien vakavan riitatilanteen, mikä tapahtui jo seuraavana päivänä.

Nuorempana näin toistuvasti unia mummini asunnosta, jossa tätini ahdisti mummiani. Myöhemmin tätini varasti mummiltani rahaa ja arvoesineitä.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa