Enneunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 23 Touko 2008, 07:31

Sanoisin tuohon, että sattumaa... Kun en sitten tiedä paremmin
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Mya_ » 05 Kesä 2008, 13:48

Sanoisin, että olen nähnyt enneunia.
Tosin mikään niistä ei ole ollut millään tavalla merkittävä.

Ensimmäinen on ihan kunnon uni. Olimme juuri muuttaneet uuteen asuntoon. Näin unta, jossa pyöräilin. Oli kaunis kesäpäivä, mulla oli punainen pyörä. Unen maisemat olivat sellaisen vaalean verhon peitossa ikään kuin, oli hyvin oranssia ja ilmassa leijaili sitä vaaleaa siitepölymäistä.. juttua. Siinä unessa pyöräilin jollekin hiekkatielle, muistan ihan tarkalleen millaista se sorakin siinä oli. Sitten saavuin talolle, jossa oli valkoinen aita, vehreä pihamaa ja omenapuita. Talo itse oli keltainen. Muistan tasan tarkkaan miltä tuo näky näytti, ja muistan kuinka herätessäni mulla oli hyvä olo, se uni oli niin positiivinen.
No, sitten vähän ajan kuluttua lähdin pyöräilemään. En vielä osannut suunnistaa täällä uuten kotimme ympäristössä, joten eksyin lähes heti. Tiesin toki missä päin koti on, en vain tiennyt kuinka tuolta sokkeloisilta sorateiltä pääsee pois.
Pian kuitenkin näin sen, juuri sen saman talon kuin tuossa unessakin ! Se oli aivan täysin samanlainen, päiväkin oli samanlainen lämmin ja oranssi ja ilmassa leijaili niitä juttuja, ja minulla oli punainen pyörä ja sora oli samanlaista, samoin talon piha ja kaikki ! Pysähdyin sen talon eteen hämmästelemään. Ainoa, mikä oli hieman erilailla oli talon aita. Unessani se oli hieman korkeampi, kun todellisuudessa se oli melko matala.

Seuraava enneuneni on lähinnä välähdys ennen unitilaa. Näen tällaisia välähdyksiä aina silloin tällöin, minulle se on siis aivan normaalia.
No kuitenkin, makasin sängylläni ja pian silmieni eteen ilmestyi miehen kasvot. Tämä välähdys oli hyvin lyhytaikainen, mutta näin silti hyvin selkeästi miehen väsyneet, vaaleat kasvot, joissa iho oli ohutta. Muistan silmien muodon, hailakan värin, kasvonpiirteet, kaikki. Tämä välähdys oli niinkin tarkka ja merkittävä, että panin sen muistiin.
Vähän ajan kuluttua katselin telkkarista dokumenttia, jossa kerrottiin juuri kuolleesta Juicesta. En kauheasti kiinnittänyt mihinkään huomiota, kunhan katselin aikani kuluksi. Pian kuitenkin näytettiin lähikuva Juicen kasvoista. Tuntui kuin jotakin olisi käännetty ympäri sisälläni; nuo kasvot olivat aivan kuin ne, jotka näin siinä välähdyksessä. Hetken aikaa oli hyvin sekava olo, mutta pian tajusin että tämähän oli tosi jännää :0

Olen nähnyt useampiakin välähdyksiä, mutta tässä eräs toinen. Makasin jälleen sängylläni ja tällä kertaa näin välähdyksen naisesta. Se oli kieltämättä melko karmaiseva nainen, punainen kikkara tukka, huono iho, terävä nenä. Mutta kaikkein kummallisinta olivat sen hampaat, jotka töröttivät jotenkin kummallisesti. No nukahdin siinä kuitenkin, mutta tuo kuva jäi muistiini.
Vähän ajan kuluttua olin tulossa bussilla kotiin keskustasta, istahdin bussin takaosan penkeille ja katselin sisään tulevia ihmisiä. Katseeni osui naiseen, jolla oli kummallisen punainen tukka. Pian huomasin hänen hampaansa ja säpsähdin. Täsmälleen samanlainen nainen kuin siinä välähdyksessäni !

Puhuin jopa isäni kanssa näistä näyistä. Hänkään ei osannut selittää näitä, mutta sanoi että on ihan mahdollista että infoa tulevaisuudesta siirtyy menneisyyteen. Se info ei pakolla ole mitenkään merkittävää tms.. Mutta juu, siinä vain yksi teoria.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Trauma » 04 Heinä 2008, 19:09

Ikinä en varsinaista etiäistä ole saanut, mutta osasin aavistaa sen, että tyttöystäväni aikoi jättää minut. Tätä ennen puhuimme siitä, kuinka vähän olemme yhdessä (hänen takiaan) eikä siinä muuten yleensä ole ollut mitään erikoista, mutta tuolla kerralla todella tiesin, että hän jättää minut. p*rkele, ajattelin jo lähettää hänelle viestin siitä, että onko tämä totta, mutta en lähettänyt koska halusin kuitenkin uskoa, että hän pysyy rinnallani. En tiedä oliko se kuinka suunniteltu juttu, mutta muija olisi varmaam vähän ihmeissään ollut, jos olisin sen lähettänyt. "Kuinkas se ny noin luki miun ajatukset..." :P Hän oli ollut etäinen jo about kuukauden ennen tapausta, joten hienosti tuli se h-hetki arvioitua.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 07 Heinä 2008, 21:44

Korvapuikko kirjoitti:Skeptikko iskee taas!
Ihminen näkee joka yö unia mutta vain harvoja niistä kuitenkaan muistetaan ja kun tosielämässä sattumalta tapahtuu joku asia järkyttävä tai ei, niin joku sitä tapahtumaa muistuttava uni saattaa tulla mieleen.


Enneunethan muistetaan heti kun herätään eikä sitten kun sama tapahtuma on sattunut.
Ja millä todennäköisyydellä unessa kävisi juuri samalla lailla kuin oikeassa elämässä.

Itsellä ei ole mitään suurempaa enneunta tullut ikinä. Joskus näin unta että porukat ostivat uuden auton ja sitten seuraavana päivänä he kävivät ostamassa uuden auton ja se oli samanlainen kuin unessani. Tuo kyllä saattoi olla sattumaa koska tiesin että he aikoivat ostaa uuden auton lähiaikoina. Eli ei kyllä oikeastaan ollut edes enneuni.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja joni » 08 Heinä 2008, 12:16

Miks täällä Hallunisaatiot ja Unet osiossa on kaks lucid uneen liittyvää aihetta koska enneuni on sama asia kuin lucid uni.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 08 Heinä 2008, 12:18

joni kirjoitti:Miks täällä Hallunisaatiot ja Unet osiossa on kaks lucid uneen liittyvää aihetta koska enneuni on sama asia kuin lucid uni.

Minä kun käsitin että Lucid-uni on sellainen, missä ihminen itse ohjaa tekemisiään, kun taas enneuni kertoo tulevan. :?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 08 Heinä 2008, 12:18

Joni: Ja mistäs tämmöistä roskaa sait päähäsi??
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja joni » 08 Heinä 2008, 12:25

Ohhoh! :oops:
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 11 Heinä 2008, 19:37

Itse ole nähnyt tasan kaksi enneunta. Hassua vaan on se, etten muista mikä se toinen enneuni oli. :oops: Johtunee varmaan siitä, että näistä molemmista enneunista on jo kauan. Jotain 4 vuotta... :?:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 17 Heinä 2008, 11:42

Ikinä en muistaakseni ole enneunia nähnyt, oikeastaan onneksi. En nimittäin haluaisi tietää tulevia tapahtumia (ainakaan kovin tarkkaan). :)
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Avatar
grimreaper
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Elo 2008, 16:23
Paikkakunta: graveyard

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja grimreaper » 12 Elo 2008, 18:43

Isosiskoni on kuulemma nähnyt enneunia. Niitä vakavempia - ja ''pelkää'' niitä luullakseni juuri sen takia, että hänen unensa mitä luultavammin käyvät toteen.
keep begging for more.

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja JeiBei » 16 Elo 2008, 21:05

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 20 Kesä 2017, 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

carezze
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:27

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja carezze » 29 Elo 2008, 02:01

Näin ensimmäisen enneuneni 13-vuotiaana. Olimme purjehtimassa perheeni kanssa ja näin painajaista vedessä kelluvasta ruumiista. Unessakin olimme veneellä. Uni oli todentuntuinen ja tosi pelottava. Aamulla kerroin siitä äidilleni.

Seuraavana päivänä olimme isäni kanssa käymässä jossain ja kun tulimme takaisin veneelle, äiti oli kauhuissaan ja selitti, että venettämme vastapäätä merestä oli löytynyt hukkunut mies!
Siskoni oli nähnyt, kun ruumis vietiin paareilla veneemme edestä...
Ruotsalaismies oli lyönyt kai päänsä laituriin ja hukkunut. Ranta oli ollut tietysti täynnä poliiseja ja ambulansseja.

Että näin..

Toinen enneuneni koski kuollutta nuorta tyttöä, jolla kuitenkin oli kotibileet (?!). Seuraavana yönä uni tavallaan jatkui ja siinä katselin lehdestä naisen kuolinilmoitusta.
Seuraavana aamuna näin kännykkäni vilkkuvan viestin merkiksi.Siinä kaverini kertoi nähneensä Turun sanomissa tuttavani kuolinilmoituksen. Hän oli vain 19-vuotias, samanikäinen kuin minä nyt. En edes tiennyt hänen sairastuneen ja kuolleen.
Kun avastin lehden, aukesi se sattumalta juuri niin, että näin tämän tytön ilmoituksen ensimmäisenä. Hän oli vanhan ystäväni sisko... Ja siis kyseessä oli vielä sunnuntain tai lauantain lehti, joten ilmoituksia oli paljon. Miten silmäni löysikään ensimmäisenä hänen ilmoituksensa?

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 29 Elo 2008, 18:54

Mielenkiintoista. :?
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

carezze
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:27

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja carezze » 30 Elo 2008, 02:00

Elisabeth kirjoitti:Mielenkiintoista. :?


oliko tuo sarkastinen kommentti? :D

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 30 Elo 2008, 12:26

luulen että enneunien olevan kyll ihan todellisia, kun sellaisia tapauksia kuulee monia, itselläkin on ollut niin sanottuja enneunia..ei kuitenkaan niin vakavia juttuja kuin useimilla on ollut,- joten en viitsi kertoa omista kokemuksistani. :roll:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 30 Elo 2008, 16:59

carezze kirjoitti:
Elisabeth kirjoitti:Mielenkiintoista. :?


oliko tuo sarkastinen kommentti? :D

Ei ollut. Tuo on minusta ihan oikeesti mielenkiintoista. ;)
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 30 Elo 2008, 17:11

Ehkä ihmisille käy huonosti juuri niiden unien takia...

carezze
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:27

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja carezze » 30 Elo 2008, 18:21

Okei :)

Yks yö viime kesänä näin painajaista, että ruokalassa oli kaksi pojan ruumista, joita kiertelin.
Paikalla olivat myös uusi rehtorimme ja eräs toinen opettaja. Seuraavana aamuna kaverini oli lähettänyt mulle, että joko olen kuullut suru-uutisen. Aavistin heti, että joku on kuollut ja sanoin kaverille, että älä vain sano, että niin olisi käynyt. Hän kertoi erään pojan koulustamme menehtyneen äkillisesti. Saanut yllättäen sairaskohtauksen. Rehtorimme oli vielä pitänyt hänen muistolleen puheen, vaikka olimme jo lähteneet lukiosta muualle.

Kuulin myöhemmin, että kaverinikin oli nähyt tästä pojasta ja hänen kavereistaan unta, mutta symbolista. Pojan ystävä oli nänyt unta, että hän kuolee.. siis ennenkuin oli kuullut suru-uutisen.. outoa...

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 30 Elo 2008, 18:28

Tuo on kyllä erikoista. :?
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa