Henkisyys yleisesti

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 16 Tammi 2009, 04:25

Yleistä keskustelua henkisyydestä. Olkoon sitten näkökulma ihan oma päänsisäinen pohdinta tai vaikka uskonnollinen henkisyys.

Näen itseni muuttuneen kokoajan henkisempään suuntaan. Vielä noin 6 kk sitten en paljon henkisiä asioita miettinyt, mutta sen jälkeen käänsin elämässäni uuden sivun ja otin sen ison askeleen kohti itseni kuuntelua, asioiden pohtimista toisista näkökulmista jne. En näe itseäni niinkään meditoijana, vaikka hiljennynkin pohtimaan asioita, koska en vielä mielestäni tarvitse niin syvää hiljentymisen tasoa (tosin sekin olisi kiinnostavaa kokea). Silti pystyn nykyään entistä enemmän pohtimaan mm. maailmaa, egoa ja omaa minuuttani entistä enemmän.

Harrastan myös ns. kanavointia, jonka joku voi nähdä huuhaana, mutta itse näen sen lähinnä ulos ja sisäänpäin kääntymisenä samaan aikaan. Se on vain toisenlaista kommunikointia mihin moni on normaalisti tottunut.

Minusta tuntuu, että henkisyys nostaa kokoajan entistä enemmän päätään ja ihmisiä on alkanut henkiset asiat kiinnostamaan entistä enemmän tämän materiaalisen hössötyksen keskellä. Ehkä tämä ylimateriaalisuus ja sodat ym. ovat saaneet meidät miettimään ja kiinnostumaan toisista lähestymistavoista. Ei kuitenkaan mikään ihme, sillä jokainen ihminen kehittyy elämänsä aikana henkisesti tavalla tai toisella. Ajatelkaapa vaikka omaa lapsuuttanne, moni teistä on henkisesti kehittynyt siitä eteenpäin, mutta silti taas on muutamia askeleita otettu mm. yhteiskunnan tuomien paineiden takia taaksepäin. Ehkä meidän pitäisi osittain palata myös siihen vapaaseen lapseen mikä olimme. Näen henkisen kehitykseni tien siinä, että olen oppinut asioita ja nyt koitan lisätä oppimiini asioihin niitä asioita, jotka jo lapsena tiesin ja osasin. Haluaisin siis olla myös yhtä vapaa kuin tuo lapsi joka joskus olin...

Millaista roolia henkisyys näyttelee elämässänne? Harratatteko itsepohdintaa, hiljentymistä tai vaikkapa meditaatiota? Kertokaa mielellään myös omia henkisiä kokemuksianne jos niin haluatte.

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 16 Tammi 2009, 04:40

Niin ja haluaisin tässä jakaa muutaman henkisen kokemukseni kanssanne:

Olin syönyt HBW:n siemeniä ja järjestänyt itselleni pienen shamanistisen menon. No sitten minulle tuli suuri tunne tanssia, jota en yleensä harrata ja ymmärsin elämän pienuuden ja kaiken turhan, mitä olemme luoneet rajoiksemme. Näin erilaisia symboleja ja tekstiä, joka muistutti Japania, sekä hieroglyfejä ym. (montaa eri tekstiä sekaisin). Vähän ajan päästä näin ison valoa täynnä olevan ristin, jonka ymmärsin Jeesukseksi tai Jeesusenergiaksi. Tämä valoa täynnä oleva risti sitten sanoi minulle, että "Sinä olet Jeesus" ja sain ymmärryksen, että me kaikki olemme samantasoisia ja palvominen on turhaa. Lopulta sitten rupesin leikkisäksi ja näytin tälle hahmolle keskisormea, jota sitten pyysin anteeksi, mutta samalla tajusin, että siinä ei ollut mitään väärää, koska tarkoitukseni olikin olla leikkimielinen.

Tämän jälkeen kohtasin henkioppaani, joka opetti minulle erilaisia asioita lähinnä itsestäni. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin pelkäämään tätä henkiopastani, koska egollani oli tähän vaikutusta.

Myöhemmin otin taas siemeniä ja kohtasin tämän pelkäämäni hengen uudestaan ja pyysin Jeesukselta apua. Lopulta kuitenkin ymmärsin, että henki ei ollut paha vaan oma henkioppaani. Oma egoni oli saanut minut pelkäämään.

Tästä alkoi suuri seikkailu, jonka jälkeen lopetin siementen ottamisen useiksi kuukauksiksi ja huomasin samalla, että en tarvitse siemeniä tai mitään muutakaan aineita keskustellakseni henkioppaalleni tai muille hengille.

Tämän 6 kk aikana olen oppinut paljon itsestäni, sekä todellisuudesta. Suurimpia oppejani olivat egoni voittaminen, sekä tajuaminen, että yhteyteen henkien kanssa riittää pelkkä luottamus ja usko, eikä mitään poppaskonsteja tarvita.

PS. Haluaisin vielä mainita, että en ole kristitty ja olen eronnut kirkosta. En usko Jeesuksen näkemisen siis mitenkään liittyvän ristinuskoon itseensä.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja Aurelia » 25 Tammi 2009, 21:06

HenkiMaailma kirjoitti:Harrastan myös ns. kanavointia, jonka joku voi nähdä huuhaana, mutta itse näen sen lähinnä ulos ja sisäänpäin kääntymisenä samaan aikaan. Se on vain toisenlaista kommunikointia mihin moni on normaalisti tottunut.

Miten tuo kanavointi käytännössä tapahtuu?
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 26 Tammi 2009, 00:38

Aurelia kirjoitti:
HenkiMaailma kirjoitti:Harrastan myös ns. kanavointia, jonka joku voi nähdä huuhaana, mutta itse näen sen lähinnä ulos ja sisäänpäin kääntymisenä samaan aikaan. Se on vain toisenlaista kommunikointia mihin moni on normaalisti tottunut.

Miten tuo kanavointi käytännössä tapahtuu?

Haluasin myös hieman lisää tietoa.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
HenkiMaailma
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 04:46

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja HenkiMaailma » 26 Tammi 2009, 09:26

Kanavointini tapahtuu seuraavanlaisesti:

Rauhoitun ja menen esim. sänkyyn makaamaan. Tyhjennän hetkellisesti mieleni ja esitän esim. kysymyksen. Jos haluan johonkin tiettyyn henkeen yhteyden, niin ajattelen kyseistä henkeä ja yritän päästä samalle ajattelutaajuudelle. Joskus yhteys taas saattaa tulla ihan spontaanisti, kun tulee vain tunne, että joku haluaa yhteyttä minuun päin. Nään sen kuitenkin kaksisuuntaisena prosessina oman tajunnan ja hengen tajunnan välillä.

Kanavoinnin aikana saan ajatuksia päähäni ja joskus henki puhuu kauttani. Tässä välissä toimii välillä myös henkioppaani tavallaan tulkkina. :)

Voisin tässä pikaisesti samalla kertoa viime kanavoinnistani, jonka avulla olin yhteydessä entiseen itseeni. Olin yhteydessä itseeni, joka eli joskus kauan sitten Mayana. Sain tietoa heidän kulttuuristaan ja tavoistaan yms. ja samalla opetin heitä kunnioittamaan enemmän toisiaan. Tästä kirjoittelen tarkemman selostuksen lähiaikoina blogiini.

Yenene
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 22:56

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja Yenene » 20 Heinä 2010, 22:54

Minua on aina kiinnostanut henkiset asiat yms. Joskus näkemykseni ihmetyttävät muita ihmisiä kun löydän tarkoituksen erinäisille asioille.

Saanko kysyä jotain henkiopas asiasta. Mikä/kuka voi olla henkopas ja mistä tämän saisi tietää? Kuinka voin tavata tämän?
Maailmankaikkeus koostuu tarinoista, ei atomeista.

Every animal knows more than you do. - Nez Perce

What is life? It is the flash of a firefly in the night. It is the breath of a buffalo in the wintertime. It is the little shadow which runs across the grass and loses itself in the sunset. - Blackfoot

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja Jopelius » 21 Heinä 2010, 20:28

Minuakin henkiopas kiinnostaa, olen usein yrittänyt ottaa yhteyttä johonkin, mutta turhaan. Vaikka olen saanut mieleni tyhjäksi ja kokeillut sitä henkimaailmajutun opasta (olikohan se siellä.. kumminkin). Jotenkin epäilen ettei minulla ole semmoista ollenkaan, kun olen suurimman osan elämästäni elänyt niin täysin materialistista elämää.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Henkisyys yleisesti

ViestiKirjoittaja Aurelia » 25 Heinä 2010, 19:34

Jopelius kirjoitti:Minuakin henkiopas kiinnostaa, olen usein yrittänyt ottaa yhteyttä johonkin, mutta turhaan. Vaikka olen saanut mieleni tyhjäksi ja kokeillut sitä henkimaailmajutun opasta (olikohan se siellä.. kumminkin). Jotenkin epäilen ettei minulla ole semmoista ollenkaan, kun olen suurimman osan elämästäni elänyt niin täysin materialistista elämää.

No sinun valintasi ovat sinun valintojasi. Kyllä kaikilla silti on henkioppaita vaikka miten eläisivät.

Itse olen joitakin omistani tavannut ohjatussa meditaatiossa, mutta yksin vastaavia tehdessä ei tapahdu mitään. Jossain vaiheessa olisi kyllä mukava kuulla lisää ja oppia kommunikoimaan heidän kanssaan. Viimeksi kun yritin mielikuvaharjoituksella saada yhteyttä, minun henkiseen pyhäkkööni tunkeutui joku perhanan Irene-niminen vittuimainen kukkamekkotäti joka ei suostunut vastaamaan mihinkään asiallisesti. Oikeaa henkiopasta pitää pystyä koettelemaan ja vastausten tulee olla johdonmukaisia ja toistettavissa, lisäksi oikea oma henkiopas pystyy pyydettäessä aiheuttamaan ihan fyysisiä tuntemuksia, esim tietyn tuoksun, kosketuksen, jonkin esineen ilmestymisen tms.

Nyt on meinellään taas sellainen epätoivovaihe ettei mitään yliluonnollista ole ja ettei mikään mitä yritän toimi...mutta entuudestaan tiedän, että kun lakkaan yrittämästä ja kiukkuamasta niin selittämättömiä alkaa taas tapahtua. En tiedä mihin ja miksi näitä takapakkivaiheita tarvitaan ja miksen kykene ottamaan keneltäkään apua enkä neuvoja vastaan kun näitä tulee. Mulla on varmaan lähinnä ego-ongelma, mikä estää aika paljon asioita tapahtumasta.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa