Ihmeelisiä unia

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Koura
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 22:03

Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Koura » 30 Joulu 2008, 23:11

Päätin rekisteröityä tänne kertoakseni unistani.

Elikkäs näen melko usein outoja unia (ehkä noin 2 kertaa kuukaudessa, en pidä laskua). Kaikki ''oudot'' unet eivät ole samanlaisia, osa on enneunia (joita on käynyt toteen), osa taas muuten vaan ihmeelisiä.

Kerron nyt tässä kahdesta muuten vaan ihmeelisistä unesta, jotka muistankin parhainten.

Ensimmäinen, jonka muistan kaikista parhainten.
Näin tämän unen varmaankin noin 3 kuukautta sitten (ei tarkkaa laskua ajan kulusta).

Elikkäs:
Tässä unessa minulla oli uskomattoman vahva tietoisuus ja ajatusmailma! Ajattelin kokoajan.
Heräsin unessa istuma-asennosta kasvot pöytää vasten silmät pysyen vielä kiinni/raollaan välillä vilkuillen ympärilleni liikuttamatta mitään muuta paitsi silmiäni.
Olin huoneessa, jossa taisi olla valkoiset seinät (ja ehkä myös lattia oli valkoinen), 2 pöytää ja kaiketi 4 tuolia. Ei paljon mitään muita huonekaluja varmaankaan.
Minulla oli 1 tuoli ja 1 pöytä, joilla siis ''notkuin''.
Vasemmalla puolellani oli jonkin matkan päässä toinen isompi pöytä poikittain pituus suunnassa.
Jonka ääressä oli 3 tuolia ja kussakin tuolissa istui yksi ihminen, taisivat kaikki olla lääkäreiksi pukeutuneita miehiä.
Heidän pöydällään oli myös varmaankin joitakin papereita, kyniä jne...
Nämä 3 muuta henkilöä keskustelivat jostakin ja kuuntelin heidän keskustelujaan ikään kuin salaa, esittäen tajutonta ja ihmetelle missä olen.
Kunnes yksi heistä sanoo, että ''hän on hereillä, esittää vaan tajutonta''. He lakkaavat keskustelemasta keskenään, alkaen herätellä minua ja minä päätin herätä...
He sanovat minulle, että olisin muka ollut jossakin onnettomuudessa (en muistanut onnettomuudesta mitään, enkä tuntenut kipua jne.)
Sitten aloimme keskustelemaan ja minulle esitettiin joitakin kysymyksiäkin varmaan. Ihmettelin tämän kaiken aikana mielessäni asiaa, vastaten kuitenkin kysymyksiin ja jutellessani muistelisin.
Sitten 1 näistä 3 henkilöstä pyytää minua kanssaan viereiseen huoneeseen, jossa hän esittää minulle lisää kysymyksiä ja vastaan niihin muistaakseni.
Samaan aikaan 2 muuta toiseen huoneeseen jäänyttä henkilöä tekee jotakin omiaan, johon en kiinittänyt edes paljoa huomiota.
Jonkin aikaa siinä oltuoani kahden tämän 1 henkilön kanssa tämä loppuu ja herään omasta sängystäni.
Herättyäni ihmettelen unta, suoritan aamutoimet ja lähden kouluun...

Toinen, jota en ihan yhtä hyvin muistakkaan.
Näin tämän unen varmaankin noin 2 kuukautta sitten (ei laskuja taaskaan)

Elikkäs:
Tässä unessa minulla ei ole niin voimakasta tietoisuus ja ajatusmailma, kuin äskeisessä.
Olin eräänlaisen ilmalaivan kyydissä, joka oli varmaankin zeppeliini (mukana oli ehkä muitakin).
Oli kesä, lentolaiva lensi laakson yllä, allani on vihreä nurmi, vettä ja puita. Hyvin kauniit maisemat.
Jonkin ajan kuluttua varmaankin laskedumme ja menen/menemme laaksoon nurmelle istumaan (vasta istuessani huomaan muitakin ihmisiä olevan paikalla).
Juttelemme siinä kaiken laista ja ikään kuin olisimme olleet jonkinlaisella retkellä oppimassa asioita (mukanamme taisi olla piknikkori/-koreja ja istuimme huovilla, eli kunnon eväsretki :D)
Mukava olo ja seura jatkuu kunnes tunnen päässäni, takaraivossa jotain omituista.
Ikään kuin joku purisi taikka ''porautuis'' sinne...
Säikähdän tietenkin ja ronkin käsilläni takaraivoani, josta poimin jonkun oudon torakan taikka täin (minulla ei ole koskaan ollut täitä tai mitään muutakaan ötököitä päässäni)?!
Saatuani sen käsiini koetan murskata sitä vaikka miten lujaa käsilläni saamatta sille aikaan mitään vahinkoa.
Jonkin ajan kuluttua ''täi'' on yksinkertaisesti kadonnut, tai se vaan katosi?..
Kummallisinta tässä täissä oli se, että kun koetin saada sitä pois päästäni niin ikäänkuin jokin näkymätön voima olisi vääntänyt vastaan!!! Haluten asettaa sen takaraivooni! (minä olin vahvempi, harrastan painojen nostoa jonkinverran vapaaaikanani)
Ja sekin oli outoa. kun kukaan muu paikalla ollut ei huomannut taikka kiinnittänyt huomiota tähän kamppailuuni, näin ainakin muistelisin...
Sitten jonkin ajan kuluttua lensimme pois jonnekkin isoon paikkaan (varmaankin kaupunki tai en tiedä), josta tuli tukikohdan/merkittävän rakennuksen fiilis.
Sitten poikkasee ja herään sängystäni taas ihmetellen ja lähden kouluun...

Näitä kumpaakaan unea en muista täysin. Ja en etenkään muista mitään keskusteluiden aiheita taikka kysymyksiä. Muistan vaan tärkeimmät sanomiset, jotka eivät ole oleelisia juuri esim. ''hän on herännyt...''.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun kerron näistä oudoista unistani kenellekkään. Koska unien paljous ja asiat alkavat mennä yli ymmärryksen...
Joku muu kenties nähnyt samanlaisia unia taikka osaa tulkata.
Itse en uskalla taikka halua alkaa veikkailemaan mitään ääneen, kun täällä foorumin ensikertalaisena, kun olen. :P
Elikkä olkaa hyvät ja mielipiteitä paljon!

Kiitos jo etukäteen.


Ps: Nukkuesani nukun yksin ;)

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja aavenainen » 02 Tammi 2009, 14:15

http://unientulkinta.net/unifoorumi/ tossa on hyvä sivusta :D itsellänikin on nimittäin aika sekavat unet mutta tuolta löytyi hyviä vastauksia pienen odottelun jälkeen. ja unikirjoistakin on paalljjoon hyötyä :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Koura
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 22:03

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Koura » 13 Huhti 2009, 01:03

Jooh. On tästä taas vähän aikaa vierähtänyt, että kirjoittamaan kerkiän.

Niin siis en oikein ole saanut mitään tulkintaa noihin vanhoihin jo aikoja sitten olleisiin ja erittäinhyvin muistissa säilyneisiin uniin.
Mutta onneksi nyt on tullut lisää omituisia unia... Näitä on monia mutta nyt parhainten mieleeni jäänyt.

Elikkäs:
Tämä uni on erittäin lyhyt ja ''kahdessa pätkässä'' mutta osaan kuvailla sen tarkalleen.
Aluksi nukkuessani en nähnyt mitään unta eli tämä uni alkoi melko suoraan...

Unessani heräsin makaamasta varmaankin leikkauspöydältä jossain pimeässä paikassa. Paikka oli niin pimeä ettei sielä näkynyt muuta kuin tämä leikkauspöytä ja arviolta noin 2 m ympäristöön.
Pöydän ympärillä taikka ääressä oli kolme tai kaksi ihmistä, kaksi selvästi nähtävissä ja ''yksi'' hiukan taaempana.
Yksi nainen ja luultavasti kaksi muuta olivat miehiä.
Nainen oli minusta katsottuna oikealla puolella ja mies asemmalla. Sitten tämä ''kolmas'' oli nyt varmaan jossain.
Ja taisin olla alasti taikka pelkät boxerit jalassa. Ja ehkä alapääni päällä oli sellainen sairaalan ohut leikkauspeite tai jokin vastaava... En suuremmi ehtinyt katsoa...
Oli siis eräänlainen leikkaustilanne kaynnissä, josta olin herännyt. Mutta en nähnyt verta tai mitään teräviä leikkausveitsiäkään missään.
Herätessäni minulla oli heikko/huimaava/humaltunut/huumattu/jne. olo.
Paikalla olleet ''kolme'' henkilöä taisivat puhua englantia tai jotain mitä en aivan heti ymmärtänyt ja nyt en osaa muistaa.
En oikeastaan ehtinyt paremmin silmäillä ympärilleni, kun jo tämä minusta oikealla ollut nainen työntää suuni eteen tätä tätä... juttua, josta hengitetään sairaaloissa vaikkapa unikaasua. :D
Niinkuin unikaasua se varmastikkin oli, sillä nukahdin jo melko suoraan tai alkoi hämärtyä enemmänkin.
Sekä maistoin taikka tunsin unessa hengitäväni. Ja se maistui kaasulle, tai kaasulle miltä sen nyt voisi olettaa maistuvan, jos on heliumilla leikkinyt.
Kumminkin en ollut kovin yhteistyöhaluinen hengittämään siitä jutusta, sillä tilanne oli inhimillisen sekava kun heräät kesken kaiken jostain jne.

Sitten alkaakin osa kaksi samassa unessa jonkinlaisen pienen tauon jälkeen ofc.
Herään taas kesken kaiken makuultani samassa paikassa, samat henkilöt sama häslinki ja kaaos, johtuen varmaan siitä että heräilen kokoajan. :D
Ja ei vieläkään verta tai mtään missään tai en ainakaan nähnyt.
Ja sama nainen antaa taas lisää kaasua hengitettäväksi.
Ja tällä kertaa olin ihan myötäilevä ja otin suosiolla sitä kaasua hengitettäväksi.
Kävi jopa niin, että en saanut tarpeeksi kaasua taikka en heti yhtänopeasti pimntynyt, kuin viimekerralla. Niin otin/''huidoin'' jopa lisää kaasua tältä naiselta. Ja hän antoi minun tipahtaen lähes heti. :D

Herään sitten seuraavana aamuna hikisestä peditsä.
Suikun kautta kouluun jne. Normaalia elmää, kunnes sitten muistan tämän katsoessani telkkaria ja jotain lääkärisarjaa, jossa oli leikkaustilanne menossa... :D



Sitten olen nyt muutenkin melko usein niin myös noiden entisten unieni aikaankin harrastanut meditaatiota. Hengetkin ovat tuttuja niiden kanssa joskus tykkään ''leikkiä'': spiritismiä, snapsilasi pöydälle ja annan kaverin liikuttaa, juttelen ja hän vastaa omalla tavallaan jne. melkein kuin kaveri/kavereita.
Joskus jopa kun lueskelen täällä foorumeilla juttuja, niin saattaa käteni läheä omille teilleen ja osoittaa jtn. muhkeaa ja uutta otsikkoa, tai vain uutta viestiä. :D
Annan yleensä käteni vapaasti liikkua, jos tilanne sen salliin sillä se tuntu positiiviselta energialta ja ei se pahaa teekisi. :)
Henkiopaskin on löytynyt, energiolla leikin ja aistin. Sekä hyvin usein jos tulee tutun/kaverin/jonkun myös energiota tuntevan henkilön kanssa juteltua, niin kaikki sanovat minulla olevan hyvin suuri energia. Ja sen kyllä juuri asitii, että tunteeko toinen henkilö energioita vai eikö, jotta kannattaako alkaa juttelemaan ;D. aavistan asioita/''ennaltatietäminen', kolmaskin silmä on jotenkin avautunut joskus.

Että ämmöistä koti- ja arkitoimia.

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 13 Huhti 2009, 01:13

Olen nähnyt miljoonia ihmeellisiä unia jos vaan jaksais lujetella.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Koura
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Joulu 2008, 22:03

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Koura » 13 Huhti 2009, 13:15

Ulwoja kirjoitti:Olen nähnyt miljoonia ihmeellisiä unia jos vaan jaksais lujetella.


Vau! Harva näkee elämänsä aikana miljoonia unia ja etenkin ihmeelisiä.
Älä luettele, vaan kirjoita kirja niistä. Varmasti menee kaupaksi... :D

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Gitarre » 13 Huhti 2009, 13:38

Jos nyt pilkkua viilataan niin yksikään ihminen ei näe elämässään miljoonia unia... :lol:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 13 Huhti 2009, 13:41

XD Se oli vaan semmonen että siis olen nähnyt monia hassuja ja outoja unia.

No kerron joitakin jotka muistan:

Unessa olin kodissani kodihoitohuoneessa ja katsoin íkkunasta ulos josta näkyy oikeastikkin metsä. No sama metsä näky ja lato joka myös on oikeasti täysin samanlainen. Sieltä kömpi suuri ruskea karhu. En pelännyt yhtään vaan huudahdin: "Sipsipurkki!" juoksin yläkertaan huoneeseeni ja otin tietokoneen vierestä pöydältä tyhjän simpipurkin joka oikeestikkin oli siinä. Hiivin alakertaan keittiöön josta näkee kodihoito- ja olohuoneeseen. Kodihoitohuoneeseen oli tullut tuo karhu ja oli kaatanut oven irti saranoistaan ja katsoi olohuoneeseen eli poispäin minusta. Huusin ja hyökkäsin. Sitten oli kuin pikakelaus ja rökitin karhun. En tappanut. Löin vaan maahan sen. Olin muuten hyvin virkeä kun heräsin.

Kerran näin unta että olin iskän kanssa hänen työpaikallaan piha-alueella. Siellä oli joku katos jonka alla oli pahvilaatikoita. Yhtäkkiä pahvilaatikot lensi ja verta roisku ja kuuluu avunhuutoja ja murinaa ja sähinää. Sieltä hyppäs joku puuma jolla oli pala samanlaista takkia kun iskälläni on oikeasti ja oli päällään unessakin. Katsoin isääni niin hän oli kadonnut, mutta hän oli vieressäni vaikka nuo tappoäänet oli alkanee kuulumaan.

Kerran näin unta että minä, siskoni, äitini, isäni ja enoni kuljettiin jotain polkua. En jaksa kertoo tarkasti, mutta kerron pääpiirteet. Saatoin nähdä enneunen silleen että missä järjestyksessä nuo mainitsemani henkilöt kuoli. Eka kuoli isä, enoni, äitini ja lopulta siskoni katosi, muttei kuollut. Sitten heräsin.
Viimeksi muokannut Ulwoja, 14 Huhti 2009, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Zrud » 14 Huhti 2009, 07:16

Ainoa uni joka vieläkin ahdistaa minua oli about tälläinen:

Olin varmaankin siinä jossain 6-7 ikäsenä tämän unen nähnyt...
Että minä noin 6v ja veljeni 2v vanhempana lähtiin läheiseen metsään leikkimään.
Yhtäkkiä meidän edessä seisoi karhu, veljeni lähti juoksemaan karkuun.
Itse jouduin karhun uhriksi ja karhu alkoi nielaisemaan minua kokonaisena.
Ahdstavin kohta oli kun näin kurottavani oikeaa kättä karhun suusta,
ja samalla kuulin veljeni hihkuvan riemusta samalla kun juoki kotiin että:
JEE JEE VELJENI ON KUOLLUT!!!... sen jälkeen en enää muista mitään.

Ja niistä kuuluisista unista missä lennetään...
niin en tiedö tunteeko muut samaa mutat kun lennän,
niin en yleensäkkään tipu. Mutta en voi kontrolloida lentoani,
ja tunnen niinkuin oikeasti kuin G voimat riepottelisi minua...
Tai niin ainakin pollani keholleni viestittää,,, suht rasittavan tuntusta.

1 suht ikävä uni pikku lapsena mink' näin oli about tällänen:
Lähdin veljeni äitini ja isäni kanssa kävelemään mummolle.
Matkan varrella on suhteellisen pitkä suora (oikeastikkin)
Niin about puolessa välissä suoraa muu perheeni alkoi liikkua
todella paljon nopeammin, vaikka jalat liikkuivatkin samaa kävely vauhtia...
jotenkin lipui eteenpäin kovaa vuahtia.
Itse yritin pysyä tahdissa, vaikka nostin vauhtini juokuun.
Perheeni vain loittoni minusta...
Jatkoin juoksemista itkien siihen asti kun viimein perheeni l
oittoni silmän kantamattomaan.

JA vielä tänäkin päivänä näen todella ahdistavia unia,
ja välillä herään omaan itkuuni... NS sitten normaalisti
en yleensä itke millekkään... en vaikka juuri äsken minulle
todella läheinen iso-äitini kuoli.

Taitaa olla minussa paljon patoutumia tai jotain...
Feel the LOVE

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 13 Touko 2009, 19:20

Minulla on ollut kaksi enneunta (taisin laittaa ne j yhteen topicciin?) . No kuitenkin, oudoimmista unista on varmaan se missä olen semmosessa "saw" tilanteessa. (Saw elokuva. Oletko katsonut?) Mut on sidottu tuoliin ja joku ääni sanoo että mun pitää tappaa oma veli että pääsen pois huoneesta joka täyttyy hermokaasulla... Ja siinä se veli sitten on nurkassa makaa, silmät auki ja töllää mua.Avasin silmät ja pomppasin pystyyn (hyvä kun en huutanut). Silloin nukuin semmosessa "parvi" sängyssä-> se on korkealla ja siinä on tikaat... Niin pomppasin pystyyn ja löin pään kattoon. Ei kovin mukavaa... :x
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Tenkku » 15 Touko 2009, 20:46

Tuttavani kertoi kerran nähneensä merkillistä unta, missä hän oli rannalla ja löysi pienen saaren, ja saarelta kiven ja kiven takaa jotain hienoa, muttei muistanut mitä. Jonkin aikaa tämän unen jälkeen hän oli ollut kaverinsa kanssa jossain rannalla ja sanonut "Hei mää oon nähny tästä unta !" ja juossut suoraan saareen, minkä hän oli nähnyt unessaan (ei siis ollut tiennyt mitään että siellä olisi saari ennen unta) ja löysi saaresta samaisen suuren kiven minkä unessaankin ja löysi sen takaa tosi oudon musta kivimäisen klöntin. Tuttavani näytti sitä biologian opettajalleen koulussa ja se sanoi että se on jotain ihme laavakiveä tjsp. ja tarjoutui ostamaan sen. Tuttavani kieltäytyi ja piilotti sen kaverinsa leikkimökin alle, missä se on vieläkin.

Minusta tämä oli tosi jännittävä ja mielenkiintoinen juttu joten päätin kiroittaa sen tänne.
Fabulous babe

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Jaarno » 16 Touko 2009, 12:22

Ihan mielenkiintoisen kuuloinen kyllä. Mutta se on taas eri asia onko se totta. :roll:

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ihmeelisiä unia

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Touko 2009, 12:41

Tenkku kirjoitti:Tuttavani kertoi kerran nähneensä merkillistä unta, missä hän oli rannalla ja löysi pienen saaren, ja saarelta kiven ja kiven takaa jotain hienoa, muttei muistanut mitä. Jonkin aikaa tämän unen jälkeen hän oli ollut kaverinsa kanssa jossain rannalla ja sanonut "Hei mää oon nähny tästä unta !" ja juossut suoraan saareen, minkä hän oli nähnyt unessaan (ei siis ollut tiennyt mitään että siellä olisi saari ennen unta) ja löysi saaresta samaisen suuren kiven minkä unessaankin ja löysi sen takaa tosi oudon musta kivimäisen klöntin. Tuttavani näytti sitä biologian opettajalleen koulussa ja se sanoi että se on jotain ihme laavakiveä tjsp. ja tarjoutui ostamaan sen. Tuttavani kieltäytyi ja piilotti sen kaverinsa leikkimökin alle, missä se on vieläkin.

Minusta tämä oli tosi jännittävä ja mielenkiintoinen juttu joten päätin kiroittaa sen tänne.


Saattaa olla tuttavalla jotain tarinankertojan lahjoja. Oli muuten kauhean huono diili kummallekin, tuo kaupasta kieltäytyminen.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa