Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Marras 2008, 23:19

Nyt ei ole enää onnistunut lucidiin pääseminen pitkään aikaan. Ennen pääsin n. joka viidennellä kerralla kun yritin. Pitää ruveta treenaamaan. :)

Harhakuva
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 15:38

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Harhakuva » 03 Joulu 2008, 20:11

Olen kerran elämäni aikana päässyt. Sekin oli silloin GTA: Vice City-nimisestä pelistä. Unessa juoksin pakoon jengiläisiä ja koska tiesin olevani unessa, halusin siitä myös äkkiä pois, joten hyppäsin mereen ja sitten heräsin unestani. Toisin sanoen unen aikana minulle tuli paniikki, jos jengiläiset löisivät minua yms. :angel:

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja tuputhy » 03 Joulu 2008, 20:43

Tuosta muistuikin mieleeni, että pienenä/nuorena näin paljon painajaisia. Jo aika varhain, siinä ala-aste-ikäisenä tajusin monesti näkeväni unta ja joskus menin jonnekin piiloon, puristin silmät tiukasti kiinni ja sitten räväytin ne auki. Joskus heräsin, joskus valeheräsin..

Toinen tapa selvitä oli se, että jos vaikka joku pahantahtoinen joukko ajoi minua takaa, enkä jaksanut juosta tarpeeksi kovaa, (unessahan monesti jalat juuttuu maahan kiinni..)
puristin silmät tiukasti kiinni ja kuvittelin nousevani korkealle, kiusaajien ulottumattomiin. Kun avasin silmät, niin siellähän ne alhaalla kiusaajat ihmettelivät!

Olen nähnyt oikeita lucid-unia, mutta nämä eivät aivan niin selkeitä sellaisia olleet, kuin joskus myöhemmin näkemäni, mutta ehkä olivat "harjoittelua".
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja viltsu » 06 Joulu 2008, 10:13

Viime yönä näin jonkin sortin Lucidunen. Pystyin hallita puheitani, liikkeitäni ja tiesin koko ajan, että olen unessa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 06 Joulu 2008, 14:20

tuputhy kirjoitti:Toinen tapa selvitä oli se, että jos vaikka joku pahantahtoinen joukko ajoi minua takaa, enkä jaksanut juosta tarpeeksi kovaa, (unessahan monesti jalat juuttuu maahan kiinni..)
puristin silmät tiukasti kiinni ja kuvittelin nousevani korkealle, kiusaajien ulottumattomiin. Kun avasin silmät, niin siellähän ne alhaalla kiusaajat ihmettelivät!


Hyi kauhia. Tuli mieleen kun yhteen aikaan näin hirveästi unia joissa juoksin jotakin karkuun mutta tuntui että jalat painavat tonnin tai olisivat puoleksi maan sisällä. Mihinkään ei päässyt enkä meinannut pysyä pystyssä.
Toivottavasti ei nyt rupea näkemään taas tälläisä kun tuli mieleen nuo.

Oot tuputhy kuollut jos näin käy. :)

Avatar
Danae
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 13:54

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Danae » 15 Joulu 2008, 19:25

Olen nähnyt monia huonolaatuisempia lucid-unia ja muutaman todella hyvän.

Näissä todella onnistuneissa unissa olen pystynyt mm. luomaan tavaroita tyhjästä ja lentämään räpyttämällä käsilläni kuten linnut. Lisäksi olo on unissa ollut todellä "selkeä" ja unimaailma on tuntunut yhtä todelliselta kuin valvemaailmakin.
Nämä ovat olleet hienoja hetkiä ja olen unessa ollut "pakahtumaisillani onnesta". On ollut aivan loistava fiilis vielä heräämisen jälkeenkin.
http://hoyhensaaret.info/ - foorumilla on hyviä vinkkejä lucid-unien näkemiseen ja parantamiseen.

Nyt olen ikävä kyllä ollut niin väsynyt ja stressaantunut, etten ole edes jaksanut miettiä selkounia. Niiden näkeminen on kyllä upeaa.

Ilmiönä selkouni on todella kiinnostava. Kaikkeen sitä aivot pystyvätkin.
Two things are infinite: the universe and human
stupidity; and I'm not sure about the universe.

-Albert Einstein-

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 15 Joulu 2008, 19:52

Tuputhy menin sitten näkemään pari päivää ton viestini jälkeen tommoisen unen jossa tuo juokseminen "takkuili". Mutta pitää kyllä kiittää oikeestaan. :) Sitä kautta pääsin lucidiin kun tajusin että sen on pakko olla unta koska en pysty juoksemaan kunnolla.
Eli saat pitää henkesi vielä. ;)

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Joulu 2008, 03:26

Viimekertaisessa (ja ainoassa kunnollisessa) lucidissa lensin taivaalle kun huomasin, että tämä on unta. Tietäessäni olevani lucidissa kysyin, että mikä on hienoin UFO, joka kiertää maapallon ilmakehässä tms. Sitten näin sellaisen kirkonkellon muotoisen ufon, joka oli näkymätön, mutta sen ympärillä pyöri sinistä sähköä. Tuollainen kellon muotoinen ufohan noudettiin aikoinaan jostain metsästä armeijan toimesta USA:ssa. Muistaako kukaan muuten mikä tapaus oli kyseessä? Seuraavaksi sitten lensin mereen ja pelkäsin, että en voi siellä hengittää, mutta vähän ajan päästä huomasin, että onhan se mahdollista. Sitten loinkin itselleni hienon hiekkarannan jonne loin erinäköisiä naisia bikineissä. Seuraavaksi unessa yksi henki sanoi, että meneppäs välillä tuonne nakkikioskille. Päätin mennä sinne ja siellä oli kalaa myytävänä... heräsin... :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 16 Joulu 2008, 08:41

About vuosi sitten näin näitä lähes joka yö ihan automaattisesti. Se tapahtui aina joskus kello viiden/kuuden aikaan aamulla, kun tajusin olevani unessa. Myöhemmin opin myös tajuamaan tuon kellonajan unessa, kun se oli aina sama. Heräsin usein lucidunen jälkeen.

Mutta nyt tämä on hävinnyt ihan kokonaan, en ole nähnyt selkounia pitkään aikaan. Harmillista, se on nimittäin äärimmäisen hauskaa. :D Pitäisi kai alkaa tekemään jotain sen eteen, että näkisin niitä taas. Ennen se vain tapahtui ihan itsestään.

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 23 Helmi 2009, 19:51

Viime yönä pisin lucidini, eli oikeastaan ensimmäinen :)
Tuossa se vielä englanniksi Lucidipedian sivuilla.

Ja kun aiheeseen päästiin niin tuossa vielä tuo minun "linkki-pläjäykseni" aiheesta.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Aurelia » 24 Helmi 2009, 13:37

Viime viikkoina on tullut nähtyä noita. Yksi hauskimmista oli sellainen missä megazonesta oli tehty haltijazone-versio, missä pystyi hyppimään seinärakenteiden päälle, lentämään ja tekemään isoja loikkia (tosin muilla oli vaijerisysteemit ja minä lensin ihan omin avuin) ja siellä taisteltiin erilaisin valomiekoin tai taikasauvoin joista pystyi ampumaan säteitä. Meinasin hävitä yhdelle taitavalle pelaajalle niin aloin muuttaa unta omaksi edukseni ja lopulta tuulettelin voittajana seinän päällä seisten ja valopalloja käsistäni sinkoillen. :lol:

Viime viikkoisessa maailmanloppu-unessani alkuun olin serkkujeni synnyinkodissa missä palava kuusi oli kaatumassa niiden vanhan rakennuksen päälle ja tajusin että voin estää sen koska näen unta ja käänsin puuta ajatuksen voimalla niin ettei se osunut puurakennukseen.

Pari yötä sitten olin taas matkalla tehdasalueelle jossa olen monena yönä seikkaillut aina jonkun opastuksella ja kävelin hiekkatietä pitkin jonkun naisen kanssa joka oli opastamassa sillä kertaa ja tajusin, että alueen työntekijä tuli autolla kohti eikä ollut mitään paikkaa mihin piiloutua. Muistin näkeväni unta joten kohotin käteni ja työnsin autoa taaksepäin muutaman kilometrin ja iskin jalkani maahan jolloin juuria katkeili ja maahan ilmestyi kolo johon humpsahdin ja näin olin maan alla piilossa kun auto meni ohi. Ylös kömpiessäni totesin tälle näkymättömälle (itse siis näin hänet) oppaalleni että olen aika luova paniikkitilanteissa. :lol: Kysyin myös miksi olen niin usein siellä samassa tai samankaltaisessa paikassa kun en hereillä ollessa edes tiedä missä tai mikä se on ja unissakin näen lähinnä kellarikäytäviä, halleja, parkkihalleja ja hissejä jotka oikkuilevat ja joita pitäisi hallita mielellä päästäkseen oikeaan kerrokseen. Tehtäväni on kuulemma paljastaa sen paikan salaisuudet kun sen aika on. Mitähän alitajuntani tahtoo kertoa? :D
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Helmi 2009, 21:19

Juuri tuollaiset lucidit joissa on jokin erikoinen paikka ja voi tehdä vaikka mitä erikoista ovat juuri parhaita. :) Eli sellaiset joissa ei ole mitään järkeä.
Itsellä ei ole nyt kuin viikonloppuisin mahdollisuus koittaa päästä hyvään lucidiin koska arkipäivät ovat koulua ja aika ei oikein riitä. Ja nyt ei ole pariin viikkoon onnistunut viikonloppuisinkaan. :|
Noh, pitää hiihtolomalla yrittää enemmän.

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja blood » 27 Helmi 2009, 19:39

Usein unissa olen jossain laivassa joka alkaa uppoamaan, ja siinä tilanteessa tajuan että se on unta, ja päätän lähteä lentoon, ja lennän pois laivasta jonnekkin ihme saarelle, missä on monta saarta ja niissä saarissa on lisää saaria. Lennän sinne omasta tahdostani, ja viihdyn siellä hyvin, sillä siellä on kaikki minulle tärkeät ihmiset.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja viltsu » 21 Maalis 2009, 09:20

Eilen yöllä näin ihan normaalia unta(kylläkin sekava). Siinä mentiin parin kaverin ja tyttöystävien kanssa saksaan bussilla. Siellä kierreltiin ympäriinsä. Sitten yht äkkiä olinkin kavereitten ja tyttöystävien kanssa viidakossa/savannilla. Siellä tavattiin joitain alku-asukkaita ja silloin tajusi, että hei mä oon unessa!Tajusin, että olen unessa ja, että tää on ainutlaatunen tilaisuus...Joten päätin kokeilla liikkua itsekseni ja se onnistui! Seuraava kohta unessa ei sovi perheenpienimmille: No sitten yritin perustaa tissibaarin ja sehän onnistu! Sitten kun yritin päästä pukille niin tajusin ettei kelllään naisella ollu sukupuoli elimiä! No joten jouduin vaan tyytymään katseluun. Sitten yritin lennellä vähän, mutta sekään ei oikeen onnistunu, mutta lopulta nousin ilmaan. Se oli todella hieno tunne, kun saa vaan nousta ilmaan. Sitten heräsin ja olin sillai WTF?! Tämänkin uneni pilasi unityhmyys...Tyhmyyteni vaivaa jo unissanikin. :)
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 21 Maalis 2009, 12:55

Joskus pentuna näin unta että dinosaurukset oli vallannu maan (varmaan olin kattonu jonku leffan) ja sitte ne jahtas minua ja yks sai minut kiinni ja siinä vaiheessa hokasin, että hei tää onki unta ! Sitte annoin sen vaa haukata mua ja olin sillee hahhahhaa ei mulle oikeesti mitää käyny.
Fabulous babe

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 19 Huhti 2009, 18:35

Kerran tuli testattu sitä että laitoin kellon soimaan seittemältä(normaalisti herään joskus 9-10) jotta voisin muistaa uneni paremmin. Sitten aamulla kirosin aika paljon sitä herätystä koska väsytti enkä muistanut unestani kauhiasti mitään. Mutta kun nukahdin uudelleen näin aivan mahtavaa unta.

Olin nähtävästi koulun liikkasalissa ja huomasin yhtäkkiä että olin paljon kevyempi. Hyppelin edes takas ja tein kaikkea muuta mahtavaa(Vähän niiku vanhoissa ninja/samurai leffoissa tai matrixissa). Harmikseni en kuitenkaa tajunnut sen olevan unta. Unessa epäloogiset asiatkin vaikuttavat mitä normaalimmilta(Jos näkisin lauman vaaleanpunaisia norsuja olohuoneessani, se saattaisi tuntua unessa todella loogiselta tai ihan arkipäiväiseltä).

Mutta takaisin asiaan. Herätessäni muistin unen tosi hyvin ja se oli todella realistinen. Katsoin kelloa ja se oli vasta 9. Nähtävästi siinä menee juuri pari tuntia että ehtii siirtyä REM tilaan. Tänä yönä laitan kellon soimaan 3-4 ja katson mitä tapahtuu. 8-)

PS:Ainut huono juttu on,että pitää sammuttaa se herätys nopiasti ettei koko talo herää.Siinä olisi kyllä mutsille selitettävää :lol:

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 20 Huhti 2009, 14:11

Joka unen jonka muistan olen pystynyt vaikuttaman siihen ja niin, mutta jos en ohjaa itseäni (olin sitten noita tai mikä olinkaan) niin uni alko ohjaan mun hahmoa ja pystyin ottaa sen hallintaani milloin tahansa ja laittamaan automaatin päälle. Kätevää jos näkee että unessa tulee kohta itselle karmiva loppu niin ottaa vaan unen hallintaansa.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 13 Touko 2009, 19:32

Olen nähnyt Lucidunen :D Alussa oli jänis ja se juoksi puuhun (?) ja sitten hyppäsin semmosen mahtihypyn ja lähdin lentoon... Se oli aika hienoa. aamulla vain löysin itseni sängyn vierestä. Olin tippunut sängystä :alienownage:
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 13 Touko 2009, 20:53

Tiedä nyt onko tuo luciduni jos se vain on outo uni. :roll:
Lucidunihan on siis uni jossa tiedät näkeväsi unta, eli pystyt kontrolloimaan untasi.


Tomppa12345:
Tuohan se paras tapa on nähdä outoja unia kuten myös lucidejakin. :P Herätys melko aikaisten ja sitten rauhassa rentoutumaan ja nukkumaan uudestaan.

Avatar
Rie-chan
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 16:33
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Rie-chan » 20 Touko 2009, 14:12

Ihan pienenä tämä onnistui minullakin. Olin aina talomme rappujen yläpäässä, ja onnistuin saamaan itseni hyppäämään kaiteen yli sen sijaan, että kävelisin raput alas. Ai miksi halusin hypätä yli? Jos olisin kävellyt, olisi uni jatkunut ja alhaalla minua olisi odottanut jättiläiskärpänen joka olisi varmasti syönyt minut. Kun hyppäsin, uni päättyi. :mrgreen:

Jos näkee painajaista, kannattaa etsiä paikka josta voi hypätä pitkän matkan, minusta se on unessa jopa tuntunut epämiellyttävältä, mutta painajainen päättyy ja voin rauhoittua ;)


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron