Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 10 Heinä 2008, 20:56

En pysty vaipumaan luciduneen suoraan valveilta, mutta sitten, kun normaaliunta nähdessäni tajuan sen olevan unta, alan ohjata sitä. Voin vaikka vaihtaa jonkin tyypin unessani toiseksi jos naama ei miellytä. Joskus käy niinkin, että kun olen ohjannut unta itse, hukkaankin sen ja vaivun uudelleen tavalliseen uneen ja huomaan taas että näen taas normaalia unta ja alan uudelleen muokata sitä. Sama piiri voi pyöriä kauankin.. :)
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
domino
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja domino » 10 Heinä 2008, 21:10

Valitettavasti en ole koskaan kokenut lucidunea, vaikka olen epätoivoisesti välillä yrittänytkin. Ei vaan tule. Olisi kyllä mielenkiintoista kokea tuollainen uni.

Avatar
Erobouzu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:01

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Erobouzu » 11 Heinä 2008, 13:23

Voi kyllä sitä riemun määrää, minkä tunsin, kun ensimmäisen kerran huomasin, että uni onkin unta. Se oli vielä sellainen kammottavan tylsä uni, jossa joku gimma selitti jotain täysin umpitylsää asiaa.

Ikävä kyllä, minulla on ainakin hankaluuksia pitää ohjat käsissäni näissä lucid-unissa, koska kaikki liikkeet tuntuu lyijynraskailta ja jatkuvasti meinaa ajatukset livetä pois siitä, mitä haluaisi olla tekemässä siinä unessa.

En ole kuin muutaman kerran päässyt lucid-uneen, ja kaikilla kerroilla on keskittyminen herpaantunut ja lucid-unesta tullut tavallinen uni. Aamulla ottaa sitten päähän, että ei ole onnistunut keskittymään tarpeeksi :lol: .

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 11 Heinä 2008, 15:26

Olen nyt harjoitellut 5 päivää eikä ole tullut tulosta vaikka olen kaikkien höyhensaari sivujen ohjeitten mukaan toiminut :cry:
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 11 Heinä 2008, 16:06

Pääsin eilen(10.7-11.7) lucid uneen hetkeksi. Oli kyllä aika takkuista. Mutta voi sitä ihmetyksen määrää kun kesken normaalin unen huomasin, että se oli selkouni.. :O
We are what we choose to be, not what we want to be..

PhyreX
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 16:26

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja PhyreX » 15 Heinä 2008, 16:39

Tervehdys kaikille

Piti oikein rekisteröityä tämän aamuisen kokemuksen takia tänne. Ja asiaan.

Tänä "aamuna" noin klo 12 koin melko merkillisen kokemuksen unen ja todellisuuden välillä. Vähän taustaa itsestäni unien suhteen sen verran, että näen todella paljon unia ja ne ovat minulle melkeimpä kuin elokuvaa aina katsoisi, lucky me. Noh, tämän oli aivan jotain uutta.

Makoilin sängyssä ja torkuttelin siinä totuttuun tapaan ja yleensä näenkin aina uuden unet 10 min torkun välissä(joskus torkuttanut 5 h putkeen). Tänää sattuin kuitenkin jotain erittäin mielenkiintoista. Pystyin unessa listaamaan sanoja tai numeroita sanotaanko jumalattoman isolle paperiliuskalle. Pystyin myös muuntelemaan niitä mieleni mukaan. Ja näitä oli siis todella paljon ja näin kaikki aivan selvästi ja pysyin jopa lotontamaan katsetta ja tai sitten menemään kauemmaksi oman mieleni mukaan tästä "paperista". Oli aivan mahtava kokemus "katsoa" tätä suurta kokonaisuutta.

Onko jollekkin muulle sattunut jotain vastaavaa kokemusta? Ja nyt en sitten puhu muutamista numeroista/sanoista vaan sadoista ellei tuhansista ja ne kaikki pysyivät siinä omalla paikallaa, jos en käskenyt niitten muuttua tai muutta paikkaa. Ja todellakin, pystin kontroloimaan tätä ihan miten halusin ja melkeimpä olo oli kuin olisi ollu valveilla.

Kyllä se ihmismieli on sitten ihastuttava :)

Avatar
Kenshin
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Elo 2008, 14:49

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Kenshin » 02 Elo 2008, 20:09

Minulle näitä tapahtuu aina välillä ja pystyn hallitseen niitä hyvin. Mutta ajattelin että se johtuisi vaan siittä että minulla on hyvä mielikuvitus jos tarpeellista, mutta nyt sain tietää että niillä unilla on oma nimensä

Avatar
oldfattie
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 10:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja oldfattie » 02 Syys 2008, 09:47

Näitä yrittänyt jo pitkään ja eilen näin ensimmäisen selkouneni, ainakin sellaisen jonka muistan.. Tiedostin samantien olevani unessa ja siitähän se si lähti. Paikkaan tai henkilöihin en kyllä pystynyt vaikuttamaan ainakaan vielä, mutta omat muuvit oli kyl sitä luokkaa että suht huisi kokemus oli.

Useille toistelin "tämä on vaa mun unta, älkää välittäkö", mutta lopulta eräs henkilö sitten mut sai jotenkin hereille sanottuaan "nyt heräät, alkaa mennä överiks".

Sen tarkemmin en viitti sisältöä kertoo, mut kaikkee mahollista(ja mahdotont) sitä piti kokeilla, ehkä enskerral sit vähä rauhallisemmin:)

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Trauma » 02 Syys 2008, 16:54

oldfattie kirjoitti:Näitä yrittänyt jo pitkään ja eilen näin ensimmäisen selkouneni, ainakin sellaisen jonka muistan.. Tiedostin samantien olevani unessa ja siitähän se si lähti. Paikkaan tai henkilöihin en kyllä pystynyt vaikuttamaan ainakaan vielä, mutta omat muuvit oli kyl sitä luokkaa että suht huisi kokemus oli.

Useille toistelin "tämä on vaa mun unta, älkää välittäkö", mutta lopulta eräs henkilö sitten mut sai jotenkin hereille sanottuaan "nyt heräät, alkaa mennä överiks".

Sen tarkemmin en viitti sisältöä kertoo, mut kaikkee mahollista(ja mahdotont) sitä piti kokeilla, ehkä enskerral sit vähä rauhallisemmin:)

Missä perspektiivissä muuten koit unesi? : ) On alkanut kiinnostamaan tarkemmin nämä lucid-unet.

Kohmelo
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Elo 2008, 22:57

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Kohmelo » 09 Syys 2008, 16:52

Itse muistan kokeneeni selkounen ainakin kerran joskus nuorempana, tajusin vain, että "hetkinen..täähän on mun unta.." Enpä kuitenkaan osannut käyttää tilaisuutta hyväksi silloin. :roll:

Viime yönä kuitenkin ennen nukkumaanmenoa, olin muutenkin lukenut juuri tätä Lucid-uni threadia, ajattelin nukkumaan käydessäni "nyt aion kyllä unessa tajuta, että tämä on unta" ... Jossain vaiheessa tosiaan muistan nähneeni jotain unta, jossa mietin heti ensimmäiseksi "nythän oon unessa..mitä pitikään tehä että tarkistaa onko varmasti unessa..äh, nipistän vaikka itteäni..kaikki näyttää kyl oudolta, onhan tää unta joo." En vain pystynyt hallitsemaan itseäni tarpeeksi hyvin, vaikka hyvän mielikuvituksen taidankin omata. Taisin olla jo välillä osittain hereillä tuossa vaiheessa, mutta näin silti unta..joten tuo oli varmaan aivan siinä Lucid-unen rajoilla...niin lähellä oli. Joskus vielä onnistun.

Voikohan ihminen nähdä unta, että näkee Lucid-unta :D? Tuntuu, että itselleni olisi käynyt juuri niin.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Twisted » 09 Syys 2008, 18:06

Minäkin olen joskus uumoillut, että mitä jos sitä vain luulee muokkaavansa unta. Luulee tekevänsä päätökset, vaikka unen on "tarkoituskin" mennä sitä rataa.. en nyt tiedä osasinko selittää asiaani oikein, jotkut ehkä tajusivat. :D

Mutta kyllähän niitä oikeitakin lucid-unia on todistettavasti olemassa, jotenkuten ainakin:
"Ilmiön olemassaolo on kokemuksellisesti tiedetty vuosituhansien ajan, mutta Alan Worsley 80-luvulla ja myöhemmin Stephen LaBerge vahvistivat unennäkijän olevan tietoisessa tilassa pyytämällä koehenkilöitä lähettämään ennalta sovittuja merkkejä selkounen aikana muun muassa silmänliikkeillä ja hengityksellä, kun heidän todettiin aivosähkökäyrämittausten mukaan olevan REM-unessa. Näiden tutkimusten tulokset ovat kuitenkin osin kiistanalaisia"
-Wikipedia

En kyllä tykkää tuosta "kiistanalainen"-sanasta.. :roll:

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 13 Syys 2008, 11:51

On mulla pari kertaa onnistunut lucidi.
Siinä vaan nukuin uneskelin, kun sitte vaa tajusin ilman mitää ajettelemista "Hei, täähä on unta." Ja siinä sitte pysty tekee kaikkee kivaa ja IHAN mitä tahansa, kaikki onnistu, kunnes sit heräsin.

Oon muute huomannu ne kummatki tuli iha aamuyöstä juuri enne heräämistä :? Vai oliko se vain tunne että unessa aika kulkisi nopeammin, vai kulkeeko unissa aikaa ollenkaan, sehän on meidän sisällämme, eli voitko nähdä unia jotka kestää monta tuntia, mutta kuluu vain minuutteja???
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Syys 2008, 16:23

Se on vaan mielen temppu.
Sama juttu, kun otat ohjelmaa nauhalle (VHS), käyttäen tekniikkaa "super long".
Se tiivstää nauhoituksen tiiviimpään muotoon, joten nauhalle mahtuu enemmän.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Syys 2008, 16:30

Aqua vitae kirjoitti:Se on vaan mielen temppu.
Sama juttu, kun otat ohjelmaa nauhalle (VHS), käyttäen tekniikkaa "super long".
Se tiivstää nauhoituksen tiiviimpään muotoon, joten nauhalle mahtuu enemmän.

hieman offtopic, mutta eikös VHS-nauhalle tallenneta joko tekniikalla standart play tai long play, eikä mitään super long...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Syys 2008, 16:40

Joissakin malleissa on super long, tietääkseni.
Termit saattavat mm. vaihdella valtiokohtaisesti. Esim. Suomessa, ei varmaan tule eteen super long - termiä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 15 Syys 2008, 11:58

Näinpä taas tällaisen unen viime yönä. Minä ja mieheni olimme unessani lomalla Lontoossa. Se oli varmasti Lontoo, koska olen siellä käynyt ja siellä näkyi tuttuja maamerkkejä ym. Sitten yhtäkkiä tajusin nukkuvani ja päätin, että en halua olla Lontoossa, vaan Kairossa, jossa kävimme pari vuotta sitten. Ja yhtäkkiä olimme sitten siellä. :) Hyvä ja rentouttava uni.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
arabr1
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 16 Loka 2008, 08:45

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja arabr1 » 16 Loka 2008, 17:47

3-4 vuotta sitten näin paljon lucid unia mutta lähiaikoina on ollut hiljaista. Aivan upea juttu kun sen kokee.
14.10. oli ja meni oli hienoa aikaa kyllä seurailla tapahtumia vaikka mitään ei tapahtunutkaan.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja viltsu » 06 Marras 2008, 20:54

Taisin muutama päivä sitten nähdä jonkun sortin luciidunen. Tiedostin itselleni unessa että nukun
ja pystyin itse kontrolloida hiukan puheitani. Älysin vasta jälkeen päin, että mitä kivaa olisin
voinut tehdä.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Doc
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Marras 2008, 16:23

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Doc » 18 Marras 2008, 17:49

Pystyn melkein aina olemaan Lucid-unessa. Tiedostan että olen unessa, ja pystyn ajattelemaan, mutta aluksi yleensä heräsin. Tässäkin harjoitus tekee mestarin.
En minäkään mestari ole, ja ianut mitä pystyn itse määräämään unessani on puheet ja esim. keskarin näyttäminen.
Kuva
Uskokoon ken tahtokoon

Avatar
oozie
Valaistunut
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Marras 2008, 02:53

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja oozie » 18 Marras 2008, 19:05

joskus on onnistunu, mut ei koko unet. joitakin seikkoja vaan :|


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa