Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 06 Huhti 2008, 20:04

Mutta pystyitkö itse valitsemaan unessa mitä teit?
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 06 Huhti 2008, 20:51

empä oo koskaan sellaseen ihan kunnolliseen luciduneen päässyt mutta se on varmaan jokaisella yleistä että on unessa ja tajuaa että se on unta ja herääkin melkeen heti mutta en tiedä voiko sitä nyt lucid uneksi laskea :lol:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Pätsi
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 23:36

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Pätsi » 06 Huhti 2008, 21:55

oon muutaman kerran osannu hallita unta... siks yritänkin nykyään nukkua mahdollisen pitkään että jos onnistus tekemään sen uudestaan.. se on aika jännää varsinkin jos on hyvä mielikuvitus ;)

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 06 Huhti 2008, 23:27

Muutamaan otteeseen olen törmännyt näihin "luciduniin" ( en tiennyt niiden nimitystä aikaisemmin :shock: ).
Tajuan että olen unessa ja alan hallitsemaan tekemisiäni, mutta yleensä kaikki epäonnistuu juuri hieman ennen kuin saavutan päämääräni. Eräässä unessa pyrin lentämään entisen poikaystäväni luo, koska minulla oli ikävä häntä - ja juuri ennen hänen talonsa saavuttamista uni vaihtui. :? Noh, aina ei voi saada mitä haluaa. :D

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ninjani » 14 Huhti 2008, 18:59

Olen nähny pari kertaa. Oli hienoa, kun pystyi tekemään mitä tahansa. :) Yhen kerran luulin, että se on ihan totta, mutta se oli unta ja pystyin hallitsemaan itseni siinäkin. :geek:
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Zipuli » 14 Huhti 2008, 20:09

Mä olen ehkä nähnyt näitä unia. Siis aamulla joskus kun herään, ja olen puoliunessa nään jotain ihan ihme outoa unta ja ajattelen selkeästi.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
Jussiaani
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jussiaani » 15 Huhti 2008, 17:35

Muutaman kerran on käynyt niin, että kun olen unessa tehnyt todellisuustestin, niin hetken olen voinut sitä unta hallita, kunnes tajuan jonkun tumman hahmon lähestyvän ja "näyttöön" ilmestyy punaisella VAROITUS!, jonka jälkeen herään. Omituista...
..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus...

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 03 Touko 2008, 16:36

Hmm.... Ootteko huomannu et esim. amerikkalaisissa piirretyissä/sarjoissa jos joku näkee unta nii se pystyy hallitseen sitä (siis jos se kokeilee) epäilyttävää -.- Ite ei oo koskaa tullu tommosta paitsi puol unes; ku on ollu melkei hereillä ja ajattelee jatkoa unelle jonka näki...
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 07 Touko 2008, 16:30

Mahtaisiko kukaan kertoa miten hän luci uneen pääsi eli tavallaan ohjeet :D
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Trauma » 07 Touko 2008, 18:04

joni kirjoitti:Mahtaisiko kukaan kertoa miten hän luci uneen pääsi eli tavallaan ohjeet :D

http://hoyhensaaret.info/

Siinähän sitä on. Linkin hakemisessa meni alle 10 sekuntia.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 22 Touko 2008, 09:40

Olen nyt kuukauden ajan harjoitellut, ja yrittänyt päästä lucidiin.
Kerran meinasin onnistuakkin! Tein todellisuustestejä koko ajan. Yritin lähinnä saada käteni esineiden läpi, ja sitten onnistuin laittamaan käteni seinän läpi mutta nukahdin normaaliin uneen sitten heti :S


- Anti-Gravity

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Touko 2008, 18:12

Hei! Itse olen yhden lucid-unen pystynyt itse havaitsemaan katsomalla kelloa. Se nimittäin ei näyttänyt mitään järjellistä...

Mutta harvoin olen pystynyt näitä unia hallitsemaan, sillä aina kun huomaan unessa, että mua nyt vedetään nenästä, herään.
"Hei! Miten tuo esine vaihtoi paikkaa kun käänsin selkäni??"
Näin havaitsen, että olen unessa.
"Tämähän on unta!!"
Kerkiän vilkaista ympärilleni ja herään... melkein aina.

-Kerran uneksin olevani hyvin kummallisessa sodassa ja olin parhaita sotilaita joukossa.
Seivästin kymmeniä sotilaita eräänlaisella atraimella. Sitten he saivat minut. Atrain lensi hikisistä käsistäni ulottumattomiin ja he ottivat minut vangiksi ja veivät teloitettavaksi.
Teloitus olisi tapahtunut keihästämällä.
Kuitenkin jotenkin ihmeellisesti huomasin, että tämän täytyy olla unta. Tiesin myös, että tulisin myös tuntemaan iskeytyvän keihään jollakin tasolla.
Ja juuri kun teloittaja oli valmiina antamaan iskun, suljin silmäni todella tiukasti ja toivoin, että heräisin NYT!

Ja heräsinkin... minua alkoi naurattaa helpotuksesta ja huusin ääneen siitäs saitte surkimukset!!
Olo oli mitä mahtavin...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 22 Touko 2008, 21:06

Olen nähnyt useasti unia, joissa lennän. Unessa minä mietin aina tarkasti mihin haluan mennä ja sitten vain lennän sinne ihan kuten peter pan. :lol: Kerran kävin yhdessä unessani Egyptissä ja sen jälkeen pelastin itse Julius Caesarin Brutuksen kynsistä. Julius tuosta mielissään teki minusta kleopatran. ;D Mitenköhän tuonkin sain aikaan. :lol:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 27 Touko 2008, 15:51

Olen nähnyt muutamia kertoja lucideja, ne ovat hauskoja :D Yhdessä lähdin lentelemään lohikäärmeellä. Joo tuo unipäiväkirja on hyvä, sen kautta itsekin aloin useammin muistamaan uniani ja saamana lucideja. Minulla lucideihin liittyy yleensä valeherääminen, eli ennen lucidia olen nähnyt unia joissa muka herään unesta siitä paikasta jossa oikesastikin nukun ja ympäristö näyttää ihan normaalilta eikä uniympäristöltä. Joskus heräsin koko ajan vain uudestaan unessa enkä meinannut ollenkaan oikeasti herätä, oli jotenkin karmivaa :D Ja varsinkin jos tiesi jonkun henkilön lähteneen jo töihin mutta valeheräämisessä tuo henkilö tuli minulle juttelemaan niin tiesi ettei se oikeasti ollut se :D

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Kalhe » 06 Kesä 2008, 10:57

Omat lucinduneni ovat yleensä aikamoista painajaista.. Kun tajuan että voin luoda kuin jumala niin kaikki riistäytyy käsistä, vääristyy ja menetän voiman ja vallan.. Sitten nousee vastaan toinen henkilö jonka motiivista ja henkilöllisyydestä minulla ei ole hajuakaan.. Se alkaakin luomani unen uudeksi jumalaksi.. Aina vain sama henkilö jokaisessa lucindunessa.. Jään taistelemaan kunnes huomaan että minulla ei olekkaan enään jumalanvoimia ja se tyyppi sinkoaa meteoriittisateen päälleni ja jos kerkeän pois alta niin se tyyppi avaa maan ja tipun maan syvyyksiin.. Tipun ja huudan kunnes herään.. Voi kun mulla on kivat unet :lol: ..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Mya_ » 07 Kesä 2008, 18:11

Oon nähnyt lucideja ihan pennusta lähtien, enkä oikein tajua mitä erikoista niissä on :o Tai siis.. että eikö kaikki näe niitä..
Näen lähes joka viikko edes yhden lucidin. Saan siis päättää unessa mitä tapahtuu, ja yleensä se on todella hauskaa. Arvatkaa vain onko kivaa lennellä ympäriinsä jne. Tosin joskus jos olen lentänyt liian korkealle, on mulle iskenyt korkeanpaikankammo :'D Mitä en siis ihmettele, kammoinen kun olen.
Muutakin hauskaa on tullut kokeiltua, muunmuassa asioiden läpi kävelyä, "näkymättömäksi muuttumista", toisten elämään vaikuttamista jne. Kaikki on mahdollista ! :D
Painajaisissakin usein tajuan että ei hitsi täähän on unta, minkä takia pystyn alkaa veljeilemään sen pahiksen kanssa, kääntämään sen aikeet hyviksi tai tekemään unesta muuten vain positiivisemman.

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 19:18

On niitä lucidunia nähty. Melkein joka yö. Joskus voin vaikuttaa uneen vain lopussa, joskus näen tavallisen unen, mutta seuraavana päivänä uni toistuu, mutta tällä kertaa voin itse päättää asioista. Vaihtelua joka uneen :D
Elämä=Kuoleman odotusaika

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Arctica » 01 Heinä 2008, 16:10

Eipäs ole tullut kokeiltua. Olen kyllä muutaman kerran nähnyt unta jossa tiedän sen olevan unta.
En kyllä muuten ole uniini yrittänyt vaikuttaa kun siten että herätän itseni unesta, sekään ei ole aina niin helppoa.
Nyt kävi
näin

Avatar
Riwander
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 23:47
Paikkakunta: Sänkysi alla
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Riwander » 01 Heinä 2008, 18:57

Hahaa... näitä näen joskus ja ne ovat mahtavia unia :D En kyllä mitään maailmoja ole pystynyt luomaan, mutta kyllä siinä tapahtumiin on pystynyt vaikuttamaan ja on muuttunut jopa uhkarohkeaksikin. Se on jäänyt mieleen, kun olin koulunpenkillä ja yks kaks hokasin, että tämähän on unta. Lähdin koulusta ja lähdin tekemään kaikkea kivaa :D Viettämään vapaata elämää ja tekemään sellaista, mitä ei oikeassa elämässä saisi. : p Onhan noita nähnyt ja unista parhaimpia.
Kuva
Tosi ystävä
Puukottaa aina edestä

Ui aina vastavirtaan
Pääset lähteelle

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 06 Heinä 2008, 13:37

WM_ kirjoitti:Näitä tuli aikoinaan yritettyä todella paljon! Yritän aloittaa uudestaan sillä aika niukkoihin lukemiin unet ovat jääneet. Todella upea "harrastus"!
Jos nyt en ekana iltana bännejä tästä saisi, mutta mainostaisin Höyhensaaria! Suomen kattavimmat selkouni sivustot + lucidwiki
:alien2:


Tuo on kyllä paras sivusto lucid uni ohjeisiin. Ja itse oon vasta yhen yön serkkuni kanssa harjotellu.
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa