Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Sienna
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 09:07
Paikkakunta: eteläinen Suomi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Sienna » 11 Helmi 2008, 10:32

Hei, tässähän päästään sivuamaan yhtä mieliaiheistani, unia! Ja kaikenlisäksi selkounia, joista mulla on kokemusta. Mä olen aina ollut todella aktiivinen unien näkijä ja saatan muistaa kolmekin unta yöstä. Unipäiväkirjaa oon pitäny säännöllisen epäsäännöllisesti siitä saakka kun osasin kirjottaa.

Yksi ensimmäisistä selkounistani oli ala-asteella kun tiesin näkeväni unta. Se oli kiva uni ala-asteen maisemissa, kunnes totesin että haluan jännitystä siihen ja aloin pälyillä epäiolevästi ympärilleni silmiä siristellen. Saman trien pilvet alkoivat kerääntyä taivaalle ja unesta tuli painajainen. Painajaisesta osaan yleensä herättää itseni pään heilautuksella.

Tästä eteenpäin säännöllisesti muokkailen uniani. Lennän, teen temppuja joita en tavallisesti osaa, "taion" paikalla jaikenmaailman julkkuja joita haluan tavata. Lisäksi osaan muuttaa itseäni viehättävämmäksi, esim tissit kasvavat ja sellasta pientä unenomaista plastiikkakirurgiaa :D

Yhden kerran herätin itseni unesta, jossa olimme jonkun kaverin kanssa kummitustalossa. Tiesimme että pahoja henkiä on tulossa ja piti piiloutua. Kaveri sitten vei minun piiloni eikä päästänyt sisään. Totesin hänelle tyynen rauhallisesti että jää sä lehmä tänne aaveiden etittäväks niin mä herätän itseni.

Sellainenkin outo kokemus mulla on unien saralta, että näin painajaista pirusta tms. Siinä piru tuli ja tarttui mua koko ajan inhottavasti kyljistä kiinni niin että sen todella tunsi unessakin inhottavan selvästi. (pienestä saakka olen nähnyt painajaisia kutittamisesta, etenkin kyljistä). koitin epätoivoisesti herättää itseäni, mutta olin siihen liian väsynyt, joten vaivuin uneen vähän väliä. Siellä se piru odotteli mua ja välittömästi unen tullessa iski kylkiini. Tätä jatkui usean minuutin ajan ja oli todella KURJA kokemus, koska hereilläkin tunsin sen kosketuksen heijasteen. Minulla on ollut myös pari muuta vastaavaa kokemusta.

Erikoisin uni kokemukseni on kuitenkin tapahtunut kahdesti lapsuusiällä. Olen ollut hereillä ja nähnyt silti unta. Olen samaan aikaan selittänyt sen tapahtumia veljelleni, joka nukkui lapsena samassa huoneessa. Tätä pystyi jatkumaan muutaman minuutin, kunnes kuva alkoi hiipua mielestä ja katosi.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ropsoni » 06 Maalis 2008, 17:24

.............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pazernus
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 17:46

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja pazernus » 06 Maalis 2008, 23:13

itselle monta kertaa nähny näitä, myös tunnetaa syvimpänä rem unena, jossa tiedostat että se on unta ja pystyt "alitajuntaisesti" ohjailemaan sitä. se ihmisestä riippuen aktivoituu iha ;)

itelle kerra olin heräämässä unesta ja tajusin se jote pistin silmii enemmä kiinni ja jatkoin nukkumista..no....siitä mihi uni jatkui johti 2 unettomaan yöhön sillä viikolla :S

toinen oli että olin unessa jonka tajusin et se oli unta mut olin huolissani kellosta, tapana kun nukkua pommiin, jollain ilveellä sain ajateltua itseni siitä tilanteesta toiseen jossa putosin jonka seurauksena heräsin :P

Avatar
s3nsi
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 12:15

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja s3nsi » 08 Maalis 2008, 14:29

Tässä pari viikkoa sitten näin painajaista. Olin yhessä pelissä missä piti kiduttaa ihmisiä eri tavoilla. Ne tais kaikki olla vielä aika hyvännäköisiä muijia. Ikävä peli. Sitten ne pelihahmot rupes kapinaan ja alkoivat jahtaamaan mua murhanhimoisina. Lähdin jollain traktorilla karkuun mutta ne saavutti mua. Sitten vaan jotenkin älysin että täähän on unta ja rupesin tavallaan rimpuilemaan itseäni hereille.

Muutama yö sitten kanssa jotenkin ymmärsin näkeväni unta. No ajattelin että lähdenpä lentelemään. Lensin jossain metsien yläpuolella. Ei sitä kestänyt kuin korkeintaan minuutin mutta aika hienolta se tuntui. En oo mitenkään valveilla ollessani koittanut harjoittaa tuota lucid -unien näkemistä esim. tekemällä sitä kellonkatsomis -harjoitusta mutta ehkä pitäisi. Muuten sekä tuossa painajais ja lentelyunessa nukuin sohvalla enkä omassa sängyssäni. En tiedä onko sillä sitten jotain vaikutusta.
Believe The Unbelievable...

11:11

http://www.youtube.com/user/abbazaba

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 11 Maalis 2008, 01:51

Mulla on pari kertaa sattunu niin hyvä tuuri, et olen oikeesti voinu hallita omaa unta. kerran näin painajaista että zombit jahtas mua (ja ne oli niitä lujaa juoksevia yksilöitä joita näissä uusintaversioissa on nähty) :D . Tajusin umpikujaan juostuani että tää on unta ja mulla ei ole mitään hätää..Mitäpä jos saisin tuosta viereisestä roskiksesta vaikka samuraimiekan ja yliluonnollisia voimia, ja näin kävi...oli muuten aivan uskomaton fiilis aamulla herätessä kun ei ollu varma että käviskö mulle kuinkaan jos hyppäisin meidän omakotitalon parvekkeelta tuplavoltin kerien pihanurmelle ;D.. tai vastaavasti jos ottaisin naapurin mikkoa kädestä ja viskaisin sen meidän pihan nurkassa olevan koivikon läpi niin että puunrangat menis poikki ja mikko paiskautuis oman tiilitalon seinästä läpi, vieden mukanaan puolet talon ulkovuorauksesta. aika nopeesti se todellisuus kuitenkin iski kun heräsin ja löin pikkurillin sängyn kulmaan...kyl siinä perkeleet lensi :P

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Lucid-unia...

ViestiKirjoittaja Ufomies » 13 Maalis 2008, 01:44

Omakohtaisista kokemukisistani voinen mainita erään mielenkiintoisen yön, jolloin näin ainakin neljä kappaletta lucid-unia. Unien välillä heräsin ja tunsin olevani hyvin väsynyt, ja erittäin tietoinen siitä että vaipuisin nopeasti REM-uneen mikäli vain sulkisin silmäni.

Ensimmäisessä unessa tajusin kesken REM-univaiheen kykeneväni hallitsemaan unessa tapahtuvia asioita. Tämän jälkeen REM-vaihe oli ilmeisesti jonkinlaisessa herkkyystilassa, sillä vaikka heräsinkin, tiesin että kykenin päättämään seuraavan unen miljöön ajattelemalla jotakin aihetta ennen silmien sulkemista ja rentoutumista.

Tapaus on (valitettavasti) ainoa kokemukseni lucid-unista ja hyvin tuore. Valveunista minulla on myös kokemuksia, tosin vuosien takaa. Jatkan aiheesta sille pyhitetyssä ketjussa.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Jussiaani
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jussiaani » 13 Maalis 2008, 14:54

Sienna: Sellainenkin outo kokemus mulla on unien saralta, että näin painajaista pirusta tms. Siinä piru tuli ja tarttui mua koko ajan inhottavasti kyljistä kiinni niin että sen todella tunsi unessakin inhottavan selvästi. (pienestä saakka olen nähnyt painajaisia kutittamisesta, etenkin kyljistä). koitin epätoivoisesti herättää itseäni, mutta olin siihen liian väsynyt, joten vaivuin uneen vähän väliä. Siellä se piru odotteli mua ja välittömästi unen tullessa iski kylkiini. Tätä jatkui usean minuutin ajan ja oli todella KURJA kokemus, koska hereilläkin tunsin sen kosketuksen heijasteen. Minulla on ollut myös pari muuta vastaavaa kokemusta.


Kerrankin jollakin on samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Siitä nyt on aikaa mutta taistelin unissani muutaman kuukauden lukioikäisenä Pirua vastaan. Se löi läpi sellaisella harppuunalla ja se kipu todella tuntui oikealta. Niitä isoja harppuunoita sain mahan läpi vähän väliä aina siihen asti kun karkoitin sen Pirun unistani. Muistan hajoittaneeni sen palasiksi unessa, siis räjäyttäneeni sen huudollani.

Viimeisimpiä tiedostettuja unia on pari yötä sitten kun näin unessa unta siitä että näin unta unessa. (Tiedän hieman hankala..) Sitten heräsin unesta yksi kerrallaan ainakin seitsemän kertaa tehden joka kerta TT:n ja heräten aina siihen asti kun en saanut hengitettyä pitäessäni nenästäni kiinni.
..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus...

Avatar
B-note
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 20:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja B-note » 24 Maalis 2008, 20:13

On tullu nähtyä muutama pitkä lucidi, ja sitten aika paljon lyhyitä. On se joka kerta aina yhtä hienoa :ghost:
ORANJE

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 24 Maalis 2008, 21:28

En oo koskaan nähny... Mutta mää todella paljon haluaisin nähä tollasen :D
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ufomies » 24 Maalis 2008, 23:25

Viimeisimpiä tiedostettuja unia on pari yötä sitten kun näin unessa unta siitä että näin unta unessa. (Tiedän hieman hankala..)


- Tuosta tulee väistämättä mieleen Haibane Renmei-sarjan Nemu... :D


Sitten heräsin unesta yksi kerrallaan ainakin seitsemän kertaa


- Ja tästä taas legendaarinen Karvinen-strippi, jossa Karvinen herää punkastaan, venyttelee, ja lopuksi tajuaakin että on vielä unessa. "Voihan rotta, olikin unta että heräsin." Muistaakseni Esko vielä kutsuu Karvista, ja tämä miettii että "parempi olla niin kiinnostavaa asiaa, että kannattaa herätä kahdesti". :lol:

Maksimaalinen laiskuus on maksimaalisen hauskaa. Vakavasti ottaen unimaailmassa on kuitenkin loputtomasti tutkimattomia seikkailuja. Vähän kuin katselisi elokuvia jossain kehittyneessä virtuaalitodellisuudessa... Tiedä vaikka tulevaisuudessa unien avulla saataisiinkin viihde aivan uudelle tasolle. 8-)

Kannattaa muuten tutustua unien yhteydessä myös psykologi Carl Jungin tuotantoon.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja viltsu » 25 Maalis 2008, 18:34

Tuollaiset unet olisivat mahtavia. :o
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 25 Maalis 2008, 18:36

Mää ainaki toivoisin että olisin siinä unessa jossain tissi baarissa :D :D
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 27 Maalis 2008, 17:26

joni kirjoitti:Mää ainaki toivoisin että olisin siinä unessa jossain tissi baarissa :D :D

Mainio idea. Voit tehdä mitä ikinä haluat, ja päätät mennä tissibaariin :alien2:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 27 Maalis 2008, 17:42

No tietenki mihis muuhun sitten? :D
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 27 Maalis 2008, 18:06

joni kirjoitti:No tietenki mihis muuhun sitten? :D

Hm... Ajatuksesi on ymmärrettävä sikäli, että olet alaikäinen, joten et olisikaan vielä pääsemässä noihin paikkoihin.

Kylläpä kuulosti viralliselta :shock:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja joni » 27 Maalis 2008, 18:13

Ai niin joo yhyyy! :cry: :cry: Mihin mä sitten meen särkänniemeen possujunaan! vyähäähähää! :cry:
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 27 Maalis 2008, 18:16

joni kirjoitti:Ai niin joo yhyyy! :cry: :cry: Mihin mä sitten meen särkänniemeen possujunaan! vyähäähähää! :cry:

Älä itke ruma lapsi, ota omena :mrgreen:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja viltsu » 29 Maalis 2008, 13:54

ridikulous kirjoitti:
joni kirjoitti:No tietenki mihis muuhun sitten? :D

Hm... Ajatuksesi on ymmärrettävä sikäli, että olet alaikäinen, joten et olisikaan vielä pääsemässä noihin paikkoihin.

Kylläpä kuulosti viralliselta :shock:


ridikulous valistaa nuorempia. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 29 Maalis 2008, 16:35

viltsu kirjoitti:ridikulous valistaa nuorempia. :D

Vaikka on itsekin vielä alaikäinen ;) Kolmisen viikkoa vielä mutta kuitenkin...
yes, it may seem ridiculous.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ropsoni » 04 Huhti 2008, 18:10

.............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa