Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Joulu 2008, 17:20

Eikö sitä kelloa nyt voi vain pistää soimaan samantien siihen aikaan milloin voit samantien herätä? :) Tai laitat heti illalla monta herätystä ettei sitä tarvitse yöllä sitten ruveta (puoli)unessa laittaan.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 05 Joulu 2008, 21:35

En voi tehdä kumpaakaan kohtaa.
Ekaan kohtaan: En halua.
Tokaan kohtaan: Kännykkäni ei ole niin hi-tech, että se suoriutuisi sellaisesta^^

Ps. Se tapahtui taas....
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Joulu 2008, 23:09

No ei kait siinä mitään jos jotenkin muuten varmasti herää esim. kouluun.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 06 Joulu 2008, 13:46

Aqua vitae kirjoitti:Sama tapahtui edellisenäkin yönä, muttä tällöin kännykkä löytyi kädestäni.
Alkaa vain pelottamaan, että jos kykenen tällaisiin tietämättäni, voin vahingossa vaikka nukkua päivän läpi tai jtn muuta hirvittävää.

Mä alan tehdä tuota aina kun olen ollut huonoilla unilla tarpeeksi pitkään. Kerran laitoin sekä olohuoneeseen, että makuuhuoneeseen herätyksen. Nukuin olohuoneessa ja siellä mulla oli kännykkä jossa oli herätys. Siirsin kännykän kauas sängystä että heräisin. Lisäksi oli siitä kymmenen minuutin päästä herätyskello soimassa makuuhuoneessa. Lopulta heräsin makuuhuoneessa puhelin kädessäni siihen että poikani ravisteli mua ja olin myöhästynyt töistä. Olin siis hakenut ensin kännykän, poistanut siitä herätyksen ja tästä kymmenen minuutin päästä kävellyt toiseen huoneeseen puhelimeni kanssa, sammuttanut herätyskellon ja nukahtanut päiväpeitteen päälle, tai ehkä tehnyt tämän kaiken unissani sillä mitään muistikuvia ei ollut.

Pystyn myös puhumaan unissani puhelimessa jos minulle soittaa yöllä tai aikaisin aamulla. :lol:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 06 Joulu 2008, 13:49

Viime yönä nähtiin poikaystäväni kanssa samasta paikasta painajaista. Hän siis näki mökilleen sijoittuvaa painajaista. Minä en ole käynyt siellä enkä ole koskaan nähnyt paikasta kuvia tai kuullut minkäänlaisia kuvauksia siitä. Näin kuitenkin vähän toisenlaisen painajaisen ja ukon hämmästys oli suuri kun kuvailin ulkorakennukset, maiseman ja järven sijainnin ja kyseessä oli hyvinkin tarkasti sama paikka. Luulen, että olen jotenkin aistinut hänen ahdistuksensa painajaisen aikana ja aistinut hänen kauttaan maisemaa, sillä olen ennenkin nähnyt samaa unta kuin joku joka on nukkunut vieressäni.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 06 Joulu 2008, 21:47

Aurelia kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:Sama tapahtui edellisenäkin yönä, muttä tällöin kännykkä löytyi kädestäni.
Alkaa vain pelottamaan, että jos kykenen tällaisiin tietämättäni, voin vahingossa vaikka nukkua päivän läpi tai jtn muuta hirvittävää.

Mä alan tehdä tuota aina kun olen ollut huonoilla unilla tarpeeksi pitkään. Kerran laitoin sekä olohuoneeseen, että makuuhuoneeseen herätyksen. Nukuin olohuoneessa ja siellä mulla oli kännykkä jossa oli herätys. Siirsin kännykän kauas sängystä että heräisin. Lisäksi oli siitä kymmenen minuutin päästä herätyskello soimassa makuuhuoneessa. Lopulta heräsin makuuhuoneessa puhelin kädessäni siihen että poikani ravisteli mua ja olin myöhästynyt töistä. Olin siis hakenut ensin kännykän, poistanut siitä herätyksen ja tästä kymmenen minuutin päästä kävellyt toiseen huoneeseen puhelimeni kanssa, sammuttanut herätyskellon ja nukahtanut päiväpeitteen päälle, tai ehkä tehnyt tämän kaiken unissani sillä mitään muistikuvia ei ollut.

Pystyn myös puhumaan unissani puhelimessa jos minulle soittaa yöllä tai aikaisin aamulla. :lol:



Noniin. Löytyihän se vastaus. Täsmälleen samat oireet ja syyn ja seurauksen kaavat.
Pitää siis alkaa mennä aikaisemmin nukkumaan.... Huoh...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Katepillar
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2008, 13:25
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Katepillar » 29 Joulu 2008, 23:53

Jos näen unta, on melko tyypillistä että se tapahtuu minun näkökulmasta, joskus jopa jonkun täysin vieraan silmistä. Mikä mielenkiintoista, että unet liittyvät melko samalta pohjalti siihen mitä olen edellisenä päivänä tehnyt. Varsinkin yksi uni jäi mieleeni.

Olin edellisenä päivänä katsonut dokumentin Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuudesta, ja lukenut paljon lisätietoa tapahtuneesta. Kun uni alkoi, olin koulussa. Siellä rehotrimme kuulutti keskusradiosta että koulu on evakuoitava välittömästi. Olin tietenkin ymmälläni enkä tiennyt mitä oli tapahtumassa. Kysyin sitten ystävältäni mitä oli tapahtumassa. Hän kertoi että suuri meteoriitti oli syöksymässä juuri siihen kaupunkiin missä asuin. Tietenkin panikoin että mitä pitää tehdä, entä perhe toisella paikkakunnalla. Kuitenkin menin kämpille hakemaan välttämättömät tavarani ja minut lyötiin linja-autoon, joka kuljetti meidät lähimmälle rautatieasemalle, jossa meidä t pistettiin junaan, joka menisi Helsinkiin. Kuitenkin tämä meteoriitti ehti iskeytyä ennenkuin juna oli liikkeellä ja näin valtavan räjähdyksen, siitä seurasi suuri paineaalto. Uni päättyi ja heräsin hiestä märkänä sängystäni.

Tämä ei ole ensimmäinen kertani kuin olen nähnyt tuollaisia unia.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 30 Joulu 2008, 14:52

^Minulla on myös ollut noita katastrofiunia. Useampaan otteeseen on ollut tuo meteoriitti, tosin omalla kohdallani se on tullut aivan yllättäen ilman varoitusta. Siihen päälle vyöryvään paineaaltoon olen sitten yleensä herännyt. Ydinsodasta olen myös nähnyt unia, mutta niissä olen yleensä selvinnyt hengissä - muut eivät.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 03 Tammi 2009, 08:14

Wespa kirjoitti:Vinkki:

Siirrä puhelimesi kauemmaksi niin, että sinun pitää nousta sängystä ottaaksesi se pois päältä.

Itselleni tämä ei auta. Minustakin on tullut nykyään niin hyväuninen, etten aina edes kuule puhelimeni hälyttävän aamuisin. Ensin luulin, että minä vain aina sammutan sen ja nukahdan saman tien, mutta kun sitten eräänä aamuna laitoin puhelimeen taas herättämään, niin en ollut kuullut sitä mokomaa. Eihän se tietenkään mahdotonta ole, että olen unissani noussut sen sammuttamaan, mutta se on hyvin harvinaista, että nousisin sängystä heräämättä. Olen sentään niin vilukissa, että olisin viimeistään siihen kylmyyteen herännyt kun ilman peittoa nousee sängystä. :D
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
akba
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 15 Loka 2008, 17:10

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja akba » 03 Tammi 2009, 21:47

Itse suunnilleen näen kaikki unet sivukatsojana, vaikka olisin itse unessa mukana, niin en ole itse siinä mielessä ja yleensä uneni ovat aivan sekavia esim. joku tyyppi menettäisi käden ja yhtäkkiä se käsi on paikoillaan jne. mutta joskus unet tuntuvat ihan todelliselta, kuten olen monta kertaa pudonnut sen takia sängystä :D
Maailmassa on tuhansia mielenkiintoisia asioita, joista kaikista voi oppia.

amntz
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Loka 2008, 18:56

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja amntz » 05 Tammi 2009, 19:10

Emt kuulusko tää tänne, mutta ihmetyttää kun oon mennyt nukkumaan, ja oon just vaipumassa uneen nii kuuluu pään sisällä semmonen tosi kova särisevä basso "vingahdus", ja säpsähdän hereille.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 05 Tammi 2009, 20:09

Joitakin ääniä voi kuulla varsinkin silloin kun on "pääsemässä" lucidiin. Koita joku kerta vain maata rauhassa välittämättä äänestä ja tee sitten todellisuustesti ja kokeile pääsitkö lucidiin. :)

http://hoyhensaaret.info/index.php?sivu=tekniikat Enemmän tietoa tuolta

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja blood » 25 Tammi 2009, 00:38

Näin viimeyönnä unta jostain fantasia paikasta (ei mitään k-18 fantasioita, vaan keijuja ja muita jännittäviä) ja muistaakseni etsin siellä jotain poikaa, sillä unessa ainakin jahtasin häntä, mutta hän aina lähti. Jossain vaiheessa olin raskaana ja näin taivaalla revontulia. Kiva uni, ja olisi kivaa jos se olisi totta ilman raskauksia.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Tammi 2009, 15:37

Itsellä on nyt muutaman viikon aikana ollut ihmeellisiä unia. Kymmenisen kertaa olen päässyt lucidiin. Eli tajunnut kesken unen että olen unessa ja pystyn kontrolloimaan mitä teen. Mutta, en pysty silti tekemään mitään "ihmeellistä". Kun yritän esim. lentoon niin en vain pääse. Pystyn tekemään vain asioita joita pystyisin "oikeastikin" tekemään.

Lucidissahan tavallisesti pystyy tekemään mitä itse haluaa. Vaikka lentäviä limukkapulloja.
Ja itsekin olen ennen pystynyt, mutta nyt en moneen viikkoon.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 25 Tammi 2009, 20:58

Jaarno kirjoitti:Itsellä on nyt muutaman viikon aikana ollut ihmeellisiä unia.


Mulla myös. Se tosin saattaa liittyä shiatsuunkin jossa nykyään käyn, mutta uniin on tullut selkeä aihepiirienmuutos ja niissä on aivan käsittämättömiä tapahtumia. Yksi mihin kiinnitin huomiota on, että unissa on usein kissoja tai kissa. Samoin orpoja lapsia on vilahdellut muutamaan otteeseen ja yhden lapsen ostin irtokarkkipussilla välinpitämättömiltä vanhemmiltaan ja myöhäisemmässä unessa sama pikkupoika oli lastenkodissa ja puhui todella törkeitä ja aloin itkeä kun mietin että kuka adoptoisi niin vaikeasti ongelmaisen lapsen, että onko sillä mitään tulevaisuutta. Hassuinta on, että kyseisen pikkupojan nimi on unissa Jesus. :lol:

Muistan nähneeni vuosia sitten kissapainajaisten sarjan. Niissä kissat olivat kokoisiani ja kävelivät kahdella jalalla ja olivat erittäin häijyjä ja aggressiivisia. Nyt unien kissat ovat haavoittuvaisia tai sairaita. Yksi hyppäsi alas parvekkeelta ja meni tuusannuuskaksi. :cry: Sinänsä hassua nähdä painajaisia kissoista kun pidän niistä kovasti.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 26 Tammi 2009, 00:38

Olen alkanut näkemään jotain todella omituisia unia. Ja usein niissä esiintyy lähes aina samat henkilöt, tai henkilöillä on jokin yhteys toisiinsa
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Tammi 2009, 16:10

Höyhensaarien foorumilta luin tälläisesta "univahdista". Elikkäs jokin henkilö joka on suurimmassa osissa uniasi. Heille voi lucidissa kuulemma puhua ja jotkut yrittävät sanoa tälle univahdille jotain että: "Seuraavalla kerralla kun näen unta niin sano minulle että tämä on unta" ja sen avulla sitten päästä lucidiin.

En pahemmin katsonut mitä tuo univahti tarkoittaa. Suunnilleen tuollain selitettiin jossakin topicissa siellä.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 27 Tammi 2009, 17:38

Äääh, näin taas unta, että tuli maailmanloppu. -__-' Tällä kertaa oli UFOt ja tulvat asialla, mitähän seuraavaksi. Olen varmaan lukenut liikaa juttuja tuosta 2012 vuodesta, ja se on sitten jäänyt alitajuntaan hautumaan...(?)

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 27 Tammi 2009, 21:34

Luultavasti näin. Itse ainakin näen usein unta asioista joista olen vasta ottanut selvää/saanut tietää. Varsinkin jos aihe on jokin mielenkiintoinen ja se jää päähän.

Koitat nukkumaanmennessäsi ajatella jotain aivan toista asiaa niin luulisi noiden maailmanloppu-unien loppuvan. Itsellä ainakin auttaa kun keskittyy johonkin tiettyyn asiaan nukkumaanmennessä niin näen melko varmasti siitä unta.

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 13 Helmi 2009, 22:45

Onko joku muu joskus nähnyt unta esim. 'demoneista' joilla on punaiset, hehkuvat silmät, ja joita syntyy tavallisista ihmisistä ihan koska tahansa... ja ettei koskaan voi tietää, että koska perheen jäsen tai paras kaveri tulee tappamaan sut demonina tai muuna hirviönä?
näin kerran tollasta unta yhtenään, mut toi ei todellakaan ollu se pahempi! toi oli kukkaniitty mun toiseen painajaiseen verrattuna >.<

se toinen uni oli tämmönen: vaan mä näin ne, vihreet hohtavat suuret ja kirkkaat napit... ne leiju ilmassa meillä sisällä... sitten ne muutti muotoaan vähän ihmisen tyyppiseks, mut puolet niiden naamasta hohti yhä sellasta kirkkaan vihreetä valoa ja sitten vähän ajan kuluttua, siis tosi nopeesti, koko hahmo katos näkymättömiin.. sitten kun niitä oli tullu meille jotain 2 ehkä, ne alko varastaa meijän tavaroita, eikä kukaan uskonu mua, vaan sanos et mä vaan esitän tai jotain. se oli ihan hirveetä...
näin sitä samaa unta varmaan 2 kuukautta ja olin ehkä jotain puol vuotta ihan hermoheikko joka ilta! kaikki kaapinovet oli oltava kiinni ja huoneen ovi samaten... ikkuna ja kaikki mistä ikinä vois päästä sisälle mun huoneeseen: kaikki kiinni. Sitten vielä peitto korville ja possu (uni lelu -.-') kainaloon ja tärisemään peiton alle :( se oli vaan jotenkin kamalan pelottava ja sellanen... jos peitto ei ollu korvilla, nii näin koko ajan sellasia "valoja" jotka vaan tuli mun mielestä jotenkin.. no kyl te varmaan tiiätte... joskus en saanu nukuttuu ollenkaan ja piti mennä äitin viereen nukkumaan.. (ihan tosi =') ja olin 6. luokalla... =P pelotti vaan nii hirveesti ;]
mistä unet tulee(alitajunnasta?), miten ne voi selittää!? mä haluun vastauksia :cry: en haluu enää ikinä mitään sellasta unta :ghost:

voiko unet "periytyy"? näin joskus pienenä nimittäin sellasta unta, et joku juna tuli meijän talon "läpi" tiiättekö sellanen talo josta pääsee 'kävelemään ympäri' toivottavasti, niin me mukamas asuttiin sellasessa ja se juna vaan meni siellä meijän talossa... mä en pelänny sitä unta vaan se oli oikeestaa aika kiva, mut äitille se oli joskus oikee painajainen.. en ny kerro siitä sen enempää...

minkä takia mä aina kirjotan näin paljon... ei näitä kukaan kumminkaan jaksa lukee xD
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa