Hallusinaatiot

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Loka 2008, 21:42

Haa... ei eka kerta kun kyselen näiden outojen sanojen merkitystä, joten mikä on hallusinaatio?
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Loka 2008, 21:46

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hallusinaatio

^^

Kuka nyt wikipediaan luottaisi??
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 21 Loka 2008, 16:41

Brecle kirjoitti:Olin nuori varmaan 4vuotias? Ja minulta piti poistaa hammas hammaslääkärissä joten lääkäri antoi jotain ainetta jonka vuoksi sitten näin kun maisa-hiiri juoksenteli katossa. Muistaakseni myös poliisiautoja ajelehti katossa.
Kun Hammaslääkäristä pois päästiin niin olin kuulemma sanonut että "Kato, toi auto lentää"



Tuo katossa ajelehtivien olentojen näkeminen on tuttua minullekin, ikää minulla oli 4 vuotta ja kuumetta nelisenkymmentä astetta.. :) Näin sellaisia pieniä fosforinhohtoisia tikku-ukon tapaisia kavereita, muistan ne aivan selvästi. Kun tulimme lääkäristä ja olimme menossa hissiin, oli sanonut äidilleni, että "Kato, Kato!! Tuo jää kohta oven väliin!!" ja kun äitini oli kysynyt, että mikä jää väliin olin sanonut jotain "noita pieniä on joka paikassa, tuo yksikin ajelee katossa traktorilla!" :)

Eipä ole sen koommin (onneksi) ollut niin paljoa kuumetta, että olisin näitä kavereita nähnyt. Aika hienoa, että muillakin täällä on ollut vastaavia pikku-ukkojen näkemisiä, en ole koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa, joka olisi nähnyt vastaavaa.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Loka 2008, 18:56

ite tiiän pari tyyppiä jotka on joskus nappaillu vähä vahvemman puoleisia huumeita...
1 niist kerto et se ku ol napannu omas olohuoneessaa niit. nii oli alkannu eessä oleva sohvapöytä sulamaan...

ja 2'nen kerto vähä pahemman että se ol nähny sellase hallusinaatio et joukku jannuja oli alkanu potkimaasitä ku se makas maassa.... eli ulkopuolise silmis se vaa näytti varmaa silt et se piteli päätää kyljellää maaten ja sätki :S

ihmisen aivot ovat mielenkiitonen kapistus.
Feel the LOVE

Laamanni
Alieni
Viestit: 113
Liittynyt: 21 Loka 2008, 18:08
Paikkakunta: Hamina

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Laamanni » 21 Loka 2008, 19:01

Tavallisia "oliko tossa joku?" - silmiä ärsyttäviä nopeita ilmiöitä, PLUS...

...olin kaverin kanssa Kaunissaaressa Galleria Marin kohdalla. Sitten mä olin aivan SATAVARMA, että lähellä olevassa rekassa istui pieni poika. Menin siihen rekan luokse, kun mä aattelin, että olisko se Galleria Marin omistajan poika joka vois kertoo milloin taidegalleria aukee.
Ja ei siinä rekassa ollutkaan ketään. Seisottiin siinä pokkana koko ajan, mulla toinen silmä siinä rekassa, joten tuskin poika ulos rekastakaan pääsi(?)

Kaveri tais pitää hulluna ton jälkeen. :P

E: Kyllä, Kaunissaari on creepy paikka. Siitä on mainittu jo mun kahdessa viestissä, ja lisää saattaa tulla.
Naapurin poika ajeli pyörällä ohi juuri tarpeeksi sumuisesti näkyen kameralle = Laitan sen YouTubeen ja saan kaikki uskomaan että hallitus kusettaa meitä.

Avatar
Zareth
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2008, 12:17

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Zareth » 13 Marras 2008, 14:12

Kai tuo noin viikko sitten tapahtunut heräämiseni voidaan laskea hallusinaatioksi sillä tunsin itse olevani jo hereillä ja kännykkäni herätyskello soi yöpöydällä. No aloin sitten kurkotella kännykkääni kädellä kun huomasin silmissäni että jalkalamppu on pahasti tiellä ja yritin siirtää sitä pois tieltä mutta kaskummaa en saanutkaan lampusta kiinni vaan käteni tuntui menevän siitä läpi koitin sitten vetää pöytää sen kulmasta itseäni kohti enkä saanut siitäkään kiinni vaan käteni vaan valui pöydän läpi ilman että tunsin mitään jatkoin tätä vielä muutaman kerran kunnes lopulta nousin oikein pystyyn ja otin kännykän ja laitoin herätyksen pois oli siinä vähän kumma olo tapahtuneen jälkeen. Olin ollut viikon selvänä ennen tapahtumaa että ei pitäisi mistään sellaisesta johtua, luultavasti vain aamu astiepävakautta.
"God didn't create us, we created God."
Everything that has been done can be seen as good or bad.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Jaarno » 13 Marras 2008, 17:10

Zareth. Tuossa oli varmaan kyse lucid unesta.

Tuossa lisää tietoa.
http://hoyhensaaret.info/index.php

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Marras 2008, 18:22

Itselleni tuli tuosta mieleen kyllä osittainen ruumiista irtautuminen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 13 Marras 2008, 21:31

Wespa kirjoitti:Itselleni tuli tuosta mieleen kyllä osittainen ruumiista irtautuminen.

Tai sitten se on vain hallusinaatio, tai uni.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Jaarno » 13 Marras 2008, 21:46

Tuossa ruumiissairtautumisessa olisi kyllä enemmän järkeä koska hän ei itse tiennyt olevansa unessa.
Mutta itsellä ainakin yksi lucidiin pääsyn vaiheista on tämä että käteni menevät esineistä läpi. Tämän jälkeen tajuan että olen lucidissa. Ja vielä se että tämä oli aamulla. Hän saattoi tietämättään päästä (lähes) lucidiin WILD tekniikalla.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja tuputhy » 13 Marras 2008, 23:33

Ajattelin just vastata Jaarnon kirjoituksen jälkeen, että enemmänkin vaikutti ruumiista irtautumiselta, mutta en sitten viitsinyt joka paikkaan nokkaani työntää "kaikkitietävänä". Nyt kun Jaarnokin toteaa, että olis voinut olla se ruumiistairtautuminen, niin sanon, että samaa mieltä! Sitä kuvittelee olevansa hereillä, mutta jos on vaan henkenä hereillä, niin tietäähän sen, ettei paljon pysty tiheämpiä juttuja liikuttelemaan.
Jalat maassa, pää pilvissä

lollipop
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2008, 23:12

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja lollipop » 22 Marras 2008, 11:36

En tiedä lasketaanko tätä hallusinaatioksi, mutta ei tämä kai sovi muuallekkaan. Olin eilen menossa nukkumaan, makasin jo parvella patjalla silmät kiinni. Yhtäkkiä näin olohuoneen sohvan, taisin istua olkkarissa olevalla sängyllä. Sohvan edessä seisoi musta hahmo. En usko että se olisi voinut olla unta, koska avasin silmäni ja tunsin taas olevani parvella olevalla patjalla, mutta näin yhä olohuoneen sohvan ja saman hahmon. Yhtäkkiä näky taas hävisi ja näin taas seinän. Se oli kyllä aika pelottavaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 14 Tammi 2009, 20:20

Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja blood » 15 Tammi 2009, 17:00

Pienempänä näin kuumeessa vihreitä kummituksia

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja tuputhy » 15 Tammi 2009, 17:26

lollipopille: Näit siis läpi seinän? Minullekin on käynyt samalla tavalla. Olin keittiössä kuorimassa perunoita, kun aivan kirkkaasti näin , että lapseni serkku nosti häntä avonaiseen ikkunaan. (kolmas kerros) Juoksin äkkiä olohuoneeseen ja ehdin estää putoamisen!

Ei olisi pitänyt nähdä, koska siinä oli seinä ja tiskikaapit ja kaikki välissä!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Hypothermia
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Marras 2009, 14:36

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Hypothermia » 18 Marras 2009, 16:38

Olen nähnyt hallusinaatioita.
Sen minkä muistan oli kun olin kävelemässä koulusta kotiin. Koulupäivä oli tosi raskas ja minua väsytti hirveästi.
Kuuntelin mp3:sta ja keskityin musiikkiin etten ajatellut muuta kuin sitä musiikkia kun yht´äkkiä näin silmäkulmassa oudossa asennossa olevan harmaan hahmon. Se hävisi heti kun näin sen. Kun pääsin kotiin näin vielä rappusilla istuvan harmaan hahmon. Sekin oli oudossa asennossa ja hävisi samointein. Luulen, että nuo "hallusinaatiot" johtuivat vain väsymyksestä. Olin tuolloin 14 vuotta.

Avatar
solidmage
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2009, 23:18

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja solidmage » 18 Marras 2009, 17:34

Kerran näin sellaisen hallusinaation kun oksensin niin suusta tuli kuollut pieni lepakko vessanpönttöön. Tökin sitä korva puikoilla ja vaikutti ihan oikealle mutta ei voi olla kuin hallusinaatio koska en varmasti ollut syönnyt lepakkoa.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja heartyhug » 22 Helmi 2010, 17:47

Heräsin joskus yöllä luultavasti painajaiseen. Olin näkevinäni tumman hahmon sänkyni yläpuolella ja sängyn vieressä. Lisäksi katosta roikkui jonkinlainen paketti. :?
Pelästyin todella paljon, koska oli pimeää. Menin hakemaan vettä ja palattuani ei sielä mitään mörköjä ollut. :D

Myös joskus ollessani kuumeessa julisteet muuttuivat jotenkin eläviksi ja alkoivat "liikkua". :D

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Helmi 2010, 21:21

Mörkö halus antaa sulle lahjan. :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Hallusinaatiot

ViestiKirjoittaja heartyhug » 22 Helmi 2010, 23:16

Wespa kirjoitti:Mörkö halus antaa sulle lahjan. :D


Heh. Luultavasti. :D


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron