Hypnoosista/suggestiohoidosta apua fobiaan?

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Mul Van
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2012, 23:06

Hypnoosista/suggestiohoidosta apua fobiaan?

ViestiKirjoittaja Mul Van » 28 Joulu 2012, 00:18

Moi! En ollut varma kirjoittaako tänne vai vaihtoehtoiset hoitomuodot -osioon, mutta kirjoitin tänne jo siksi, koska täällä on selkeästi enemmän elämää :)

Elikäs, olen kuullut jonkun verran juttuja siitä, että hypnoosilla tai suggestiohoidolla (vai mikä se nyt olikaan :D) voisi auttaa selviämään erilaisista fobioista. Kysyn siis, onko todella näin?

Heti alkuun sanon, että kyllä, tiedän, että on olemassa siedätyshoitoja, joita voi suorittaa itsekin, yms. Kysynkin nyt vain ja ainoastaan, olisiko minulle apua otsikon keinoista tai muista vaihtoehdoista. Minulla on ihan h*lvetinmoinen korkeanpaikan kammo, joka haittaa elämääni melko suuresti. Pystyn kyllä elämään sen kanssa, mutta en täysillä. Olen jutellut asiasta ammattiauttajan kanssa (käyn siellä siis muutenkin, en mennyt pelkän fobiani takia), oli puhetta mm. itsenäisestä siedätyshoidosta.

Kiitos kaikille vastaajille, olette kovasti avuksi :)

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Hypnoosista/suggestiohoidosta apua fobiaan?

ViestiKirjoittaja Wespa » 29 Joulu 2012, 01:38

Kyllä näistä apua voi olla. Itsehypnoosi on aika helppo ja halpa tapa aloittaa. Tarvitset vain hypnoosiäänitteen/nauhoitteen jonka ohjeiden mukaan toimit, tuollaisen voi vaikka itsekkin väsätä tai kuunnella tähän tarkoitettuja valmiita äänitteitä...

Helpoimmillaan voi itse meditoida tai rentoutua. Muista hengittää alussa syvään ja rentouttaa keho, sitten voit kuvitella itsesi jonnekkin korkealle turvalliseen paikkaan jossa pikkuhiljaa lähestyt korkean paikan reunaa tms. Tai vaihtoehtoisesti voit kuvitella itsesi kiipeämässä vaikka tikapuita ylöspäin pikkuhiljaa.

Itselläni on joskus ollut korkean paikan kammo, mutta se on lähtenyt itsestään pois. Huomasin alkuvuodesta ollessani lentokoneessa, että kappas ei sitä kammoa enää olekkaan. Lapsena taas pelkäsin mm. Näsinneulassa, enkä uskaltanut mennä lähelle ikkunaa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

KatieMicaela

Re: Hypnoosista/suggestiohoidosta apua fobiaan?

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 31 Joulu 2012, 02:01

Tää video on kyl "karu", mut voisko jostain tällaisesta olla itse suggestiossa apua jossei oikeasti halua altistaa itseään tuolla ulkona korkeille paikoille tai korkeitten paikkojen kuvittelu ei vaikkapa toimi.

Tässäpä tää -> https://www.youtube.com/watch?feature=p ... CYZZPwJr_c

En kärsi korkeilla paikoilla olosta mut silti toi video oli kyl vaikuttava ^^
Ainakaan tuon katsomisen jälkeen ei muut korkeat paikat tunnu ihan niin korkeilta ;)


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa