Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
InVenereVeritas
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:39

Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja InVenereVeritas » 01 Heinä 2012, 19:53

Terppa! :)
Olen 20v. nainen ja olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut kaikenlaisista yliluonnollisista asioista ja kuunnellut kummitustarinoita korvat höröllä :) :ghost: Useamman vuoden ajan olen pistänyt merkille, että näen toistuvasti unia, joissa näen jonkun asian tulevasta. Tätä tapahtuu myös hereillä ollessani, saatan ennustaa asioita, esim. joku tietty lause alkaa pyörimään päässäni, ja sitten hetken päästä kuulen, kun joku sanoo sen.. Olen huomannut, että mitä enemmän ikää tulee, sitä useammin näitä ''sattumia'' tapahtuu.

Keräsimpä siis listan näistä asioista, joita on tapahtunut lähivuosina (valitettavasti en muista läheskään kaikkia enteitäni, ne pitäisi kyllä aina kirjoittaa ylös, kun semmoinen sattuu kohdalle..)


Enneuneni:

1. Ennen kun edes tiesin, että kotipaikkakunnalleni avataan pizzeria entisen kahvion tilalle, niin näin monesti unta, että siinä oli pizzeria..

2. Tämä tapahtui yli 2 v. sitten. Juuri ennen kun heräsin, näin unta delfiineistä. Noustuani ylös pistin tv:n päälle ja sieltä tuli ohjelmaa delfiineistä.

3. 30. kesäkuuta näin unta, että puolisoni bändikaverit olivat menneet treenikämpälle ilman häntä. Puolisoni sanoi vielä unessa, että ''siellä ne on nyt soittelemassa ilman mua''. Sitten kun puolisoni soittaa illalla bänditoverilleen, niin bändikaveri sanoo, että he olivat olleet treenikämpällä ilman puolisoani ja tehneet uuden biisin.

4. Sitähän sanotaan, että jos näkee unta hampaista (varsinkin huonokuntoisista), niin se tietää kuolemaa..
Kerran näin unta vastaavasta asiasta ja puolisoni tulee herättämään mut kesken unien, ja sanoo, että Osama Bin Laden on kuollut .....?! :peukku:

5. Tämä ei ole enne (kai?), mutta olen nähnyt parin vuoden ajan ihan älyttömän USEIN unta laivasta (yleensä risteilyaluksesta) ja yleensä uni on
päättynyt johonkin huonoon asiaan, esim. laiva on uponnut. Kerran näin 3 krt/viikko tämmöistä unta...
Mitä tämä voi tarkoittaa? Muutenkin näen paljon unta vedestä..

Muut enteet:

1. Perjantaina 29.kesäkuuta töistä päästyäni mulla alkoi soimaan päässä Pinkin 'So What'. Se soi ainakin parin tunnin ajan päässäni ja se alkoi jo raivostuttamaan! Sitten kun menin ystävälleni kylään ja aloin lukemaan Cosmoa, siellä oli juttua Pinkistä, ja silmäni osuivat
juuri siihen tekstiin.. ''Pink- Suosituin hitti: So what''!

2. Tämä tapahtui kanssa lähiaikoina, ja myöskin töistä päästyäni.. Kun olin pakkailemassa kamoja ja lähdössä pyöräilemään kotiin päin työpaikalta, niin Anssi Kelan biisit alkoivat soimaan päässäni, ja eritoten 'Mikan faijan BMW'. Minun piti käydä vielä toimistolla ennen kotiin menemistä ja kun olin tullut paikan päälle ja jutellut pomon kanssa hetken aikaa, radiosta alkoi soimaan yllätysyllätys 'Mikan faijan BMW'... :D

Että semmosta... :roll:
‎"Älä välitä siitä, mitä ihmiset sinusta sanovat. Eiväthän he puhu sinusta, vaan siitä, millaisena sinut näkevät."

elamanoppilas
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 00:26
Paikkakunta: Maapallo
Viesti:

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja elamanoppilas » 02 Heinä 2012, 01:19

Moi!
Paras mittari kokemallesi olet sinä itse. Ovathan nuo useimmat aikalailla sellaisia sattuman piikkiin meneviä, ja useimmat ihmiset ne kuittaisivat siten. Keskustelunpätkien etukäteen tietäminen, jos se on enemmän kuin deja vu -tyyppistä hämmennystä, on sitten jo merkki jonkunlaisesta herkkyydestä. Itse kävin kerran niin kummallisen keskustelun mielessäni, kun ajatukset laukkasivat omia reittejään kyläpaikassa, sellaista keskustelua en ole koskaan ennemmin kenenkään kanssa käynyt, enkä tule käymäänkään, oli se niin kummallinen. Hetken kuluttua kyläpaikan isäntä aloitti tuon keskustelun kanssani, ja tiesin juuri kuinka siinä tulee käymään, koska olin keskustelun jo käynyt. Sain häneltä omaksi erään tavaran jota hän ei käyttänyt, ja minä tarvitsin. Mutta ei siitä sen enempää.

Merkityksiä saa helposti tehtyä tuollaisista biisi- ja delfiiniasioista. Mutta sen yksinkertauden vuoksi sitä voi myös harjoituttaa. Esimerkiksi yrittää virittäytyä johonkin biisiin, kun radio on päällä. Sitten katsoa tuleeko se seuraavaksi. Itsellä alkaa radiomainosten aikana monesti soida tietty kappale, joka sitten seuraavaksi esitetään. Ehkä sattumaa, ehkä ei. Itselle ei niin väliä.

5. Tämä ei ole enne (kai?), mutta olen nähnyt parin vuoden ajan ihan älyttömän USEIN unta laivasta (yleensä risteilyaluksesta) ja yleensä uni on
päättynyt johonkin huonoon asiaan, esim. laiva on uponnut. Kerran näin 3 krt/viikko tämmöistä unta...
Mitä tämä voi tarkoittaa? Muutenkin näen paljon unta vedestä..


Tästä osaankin sitten jo sanoa enemmän. Arkkityypit ovat unissa todella yleisiä. Laivaunet, ja ylipäätään veteen liittyvät ovat vahvasti sidoksissa tunteisiimme. Vesi elementtinä liitetään tunteisiin. Itse olen laivaunia nähnyt valehtelematta kymmeniä kertoja, ehkä 100+ joitain vuosia sitten. Tiedän millaisia ne ovat ja miten ne heijastelevat elämäämme.

Vesi on tunteet, laivalla olet tavallaan tunteidesi sisällä. Se, miten uni koetaan, kertoo omalla tavallaan siitä miten suhtaudumme tunteisiimme. Sitä voi eksyä hyttisokkeloihin, ohjata laivaa kapteenin sijasta mallikkaasti, olla tax freen kassajonossa ja huomata joutuvansa varkaudesta syytetyksi tai vaikka mitä. Kerran laivani kutistui Tukholman satama-altaassa ja tavallaan ratsastin innoissani laivalla(ni). Monesti olen mennyt saaristoalueiden ohitse jännittyneenä ajanko tai ajaako laiva karille.
Hädän tunne siellä laivalla, sen uppoaminen.. Oikeastaan sinä itse sen voit tulkita tarkasti, ja liittää omaan elämääsi mihin liittyen asia näin menisi, mutta.. Yleisellä tasolla koet olevasi tunteidesi kanssa, ei ehkä solmussa, mutta epätasapainossa. Pidätkö tiettyyn asiaan liittyen tunteesi piilossa tai et tuo mielipidettäsi esiin? Tai murehdit toisten reaktioita sinuun itseesi jos ilmennät itseäsi sellaisena kuin olet? Se, että laiva uppoaa, kuvastaa että tunteesi eivät ole täysin hallinnassasi, tai niillä on epätodelliset mittasuhteet. Esim. murehtijalla ja jännittäjällä käy niin, että heti kun oma ote lipsahtaa, mopo, tai laiva karkaa käsistä ja sitten käy huonosti. Jos ihminen ei anna itselleen riittävästi arvoa, alentaa itsensä, voi tulla noin konkreettisesti unessa opetuksena. Ja se toistuu koko ajan, kunnes ihminen ymmärtää.
Kaikki mitä siellä laivalla tapahtuu, on sinua itseäsi. Sillä kun unilaiva lähtee satamasta (fyysisestä maailmasta poistuminen - nukahtaminen) eikä ole vielä perillä toisessa satamassa (fyysiseen maailmaan palaaminen - herääminen) ihminen on laivalla (itsensä kanssa/sisällä), siten koko laiva kuvastaa omaa itseä. Sen vuoksi mieti esim. laivan ohjaamista, onko sillä unissa rooli, tai veden syvyys. Onko maata näkyvissä vai aava ulappa, eli onko turva koko ajan lähellä vai ollaanko tavallaan rohkeita ja mennään avomerellä? Onko vain sinä, vai muita ihmisiä, ja mitä siihen liittyy (esim. ihmispaljous - tuleeko ahdistus jne,)

Nuo ovat mielenkiintoisia juttuja! Itse asiassa taisinkin saada kipinän uuden jutun kirjoittamiseen, kiitos tästä ;)
Kirjoittele kolahtiko yhtään vai onko vielä hakusassa!

Avatar
InVenereVeritas
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 19:39

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja InVenereVeritas » 03 Heinä 2012, 23:04

elamanoppilas kirjoitti:
Laivaunet, ja ylipäätään veteen liittyvät ovat vahvasti sidoksissa tunteisiimme. Vesi elementtinä liitetään tunteisiin.
Vesi on tunteet, laivalla olet tavallaan tunteidesi sisällä. Se, miten uni koetaan, kertoo omalla tavallaan siitä miten suhtaudumme tunteisiimme. Sitä voi eksyä hyttisokkeloihin, ohjata laivaa kapteenin sijasta mallikkaasti, olla tax freen kassajonossa ja huomata joutuvansa varkaudesta syytetyksi tai vaikka mitä.
Yleisellä tasolla koet olevasi tunteidesi kanssa, ei ehkä solmussa, mutta epätasapainossa. Pidätkö tiettyyn asiaan liittyen tunteesi piilossa tai et tuo mielipidettäsi esiin? Tai murehdit toisten reaktioita sinuun itseesi jos ilmennät itseäsi sellaisena kuin olet? Se, että laiva uppoaa, kuvastaa että tunteesi eivät ole täysin hallinnassasi, tai niillä on epätodelliset mittasuhteet. Esim. murehtijalla ja jännittäjällä käy niin, että heti kun oma ote lipsahtaa, mopo, tai laiva karkaa käsistä ja sitten käy huonosti. Jos ihminen ei anna itselleen riittävästi arvoa, alentaa itsensä, voi tulla noin konkreettisesti unessa opetuksena. Ja se toistuu koko ajan, kunnes ihminen ymmärtää.
Kaikki mitä siellä laivalla tapahtuu, on sinua itseäsi. Sillä kun unilaiva lähtee satamasta (fyysisestä maailmasta poistuminen - nukahtaminen) eikä ole vielä perillä toisessa satamassa (fyysiseen maailmaan palaaminen - herääminen) ihminen on laivalla (itsensä kanssa/sisällä), siten koko laiva kuvastaa omaa itseä. Sen vuoksi mieti esim. laivan ohjaamista, onko sillä unissa rooli, tai veden syvyys. Onko maata näkyvissä vai aava ulappa, eli onko turva koko ajan lähellä vai ollaanko tavallaan rohkeita ja mennään avomerellä? Onko vain sinä, vai muita ihmisiä, ja mitä siihen liittyy (esim. ihmispaljous - tuleeko ahdistus jne,)

Nuo ovat mielenkiintoisia juttuja! Itse asiassa taisinkin saada kipinän uuden jutun kirjoittamiseen, kiitos tästä ;)
Kirjoittele kolahtiko yhtään vai onko vielä hakusassa!


Kiitos paljon vastauksestasi, elamanoppilas! Kiva että sain sulta noinkin selventävän viestin.
Tänä iltana tapahtui kanssa tuollainen ''selvännäkö''. Olin juuri kommentoinut tutulleni facebookissa hänen tilapäivitykseen, menin keittiöön ja ajattelin että kohta se kirjoittaa mulle yksityisviestillä siihen liittyvää asiaa (tämä ihminen juttelee mulle siis todella harvoin naamakirjassa...), ja niinhän se teki, heti kun menin keittiöstä takaisin koneelle niin se pisti viestiä :D Tähän vielä selvennän, että en tiennyt että henkilö oli silloin facebookissa paikan päällä kun ajatus tuli mieleeni, joten periaatteessa en olisi edes voinut tietää, että hän laittaa mulle ihan kohta viestiä!
Onhan nää aika pikkujuttuja, muttakun tämmösiä tapahtuu melkeimpä päivittäin niin on se aika hassua. Tai sitten olen vaan niin herkkä ''vaistoamaan'' asioita toisista ihmistä.. Omasta mielestäni mulla kyllä on hyvä ihmistuntemus, kyllä sitä äkkiä vaistoaa jos joku ihminen ei ole aito..

Olen joskus kokeillut tollaista 'radioharjoitusta', mutta mulla on menny hermot, kun en ole osunut oikeaan. Näitä 'biisien aavistamisia' tapahtuu yleensä juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa. Kaippa siinäkin täytyis virittäytyä tiettyyn tunnetilaan.. Transsiiin.. ommm.... :alien2:

Ja noi asiat mitä kerrot laivaunista... Ne tuntuu kyllä ihan järkeenkäyviltä.
Koen laivaunet unimaailmassa yleensä jännittävinä, välillä koen pelkoa ja ahdistusta, välillä taas nautin siitä kun laiva keinuu ja se ottaa mahasta, niinkuin viimeyönä TAAS kävi! Näin jännää unta, jossa laivan hytti oli tavallaan mun uusi kämppä, ja minusta oli mukavaa kun mulla oli uusi asunto.. :D Siinä sivussa seurasin elokuvaa itsestäni, jossa olin mukana, mutta en muista yksityiskohtia. Unen lopussa laiva menikin takaisin satamaan, ja ku laiva oli lähdössä Tallinnasta, tuli kamalat aallot ja laiva meni melkein ympäri, mutta ei kuitenkaan mennyt, ja jatkoi sit normaalisti matkaa.. Sitten heräsinkin hetken päästä.
Yleensä laivaunissani on aika paljon ihmisiä, sanotaanko että puolet tuntemattoa, puolet taas tuttuja ja aika läheisiäkin ihmisiä jotkut, välillä väenpaljous ahdistaa.

Tunteista puheenollen, olen kyllä sellainen ihminen, joka yleensä sanoo suoraan mitä mieltä on, plus että olen saanut vanhemmiten paljon itseluottamusta, joten harvoin tulee kyllä ajateltua mitä toiset minusta ajattelevat, YRITÄN ainakin elää niin, etten välittäisi muiden mielipiteistä. Mutta ehkä sitä välillä tulee alitajunnassa ajateltua ja murehdittua? :/
Mutta mua saattoi eilisiltana stressata tuleva työpäivä niin paljon, kun oli taas paljon uutta ja pari asiaa tuli aika yllättäen. Eli toisaalta olen aika järjestelmällinen ihminen, että jos joku asia menee ihan toisenlailla kun on suunniteltu, niin sit mulla menee pasmat ihan sekaisin ja siihen uuteen systeemiin on vaikea suhtautua, joten voisiko tämä heijastaa siihen uneen jotenkin...
Mutta siitä olen varma, etten mä sattumalta voi noin usein nähdä noita laivaunia.. Kyllä niillä joku merkitys täytyy olla.
Muistaakseni ikinä en ole ite ohjannut laivaa, aina olen ollut matkustajana, yleensä tulee seikkailtua ympäri laivaa, välillä eksynkin, mutta aina löydän uudestaan jotain kiinostavia paikkoja joihin tekee mieli mennä. Eli aina mulla on kuitenkin joku suunta siellä.
Vesi ei ole yleensä kauhean syvää, ja harvemmin laiva seilaa avomerellä, yleensä on maata lähellä.
‎"Älä välitä siitä, mitä ihmiset sinusta sanovat. Eiväthän he puhu sinusta, vaan siitä, millaisena sinut näkevät."

Pammachio
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 08:19

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Pammachio » 22 Huhti 2015, 19:39

Nämä ”enteet” ovat mielenkiintoisia asioita. En usko, että itselläni on mitään erityisempää lahjaa, mutta olen koko ikäni huomannut, että jos minulle tulee sattumalta mieleen joku henkilö, josta en ole kuullut tai jota en ole tavannut aikoihin, niin ei mene kuin hetki siihen, että jollakin tavalla tuo henkilö ”ilmestyy” esiin. Hän saattaa soittaa tai ottaa muuten yhteyttä, tai joku tuttava mainitsee tämän henkilön, josta emme ole puhuneet pitkään aikaan tai jollain muulla tavalla tämä yllättäen mieleen tullut henkilö tuleekin taas elämääni. Tätä ei tapahdu kovin usein, mutta tasaisesti niin, että aina jälkeenpäin huomaan taas tapahtuneen näin. Deja-vù –jutut onkin sitten taas ihan toinen tarina… J

__________________
lahja-ideoita.com - lahjaideat ja persoonallisia lahjoja !!!

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 12 Touko 2015, 15:49

Enneunia vaiko oppaittesi yrityksiä saada huomiosi johonkin asiaan? Fiilisteleppä tuota ihan kaikessa rauhassa, kiireessä tuo harvemmin onnistuukaan.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Wespa » 12 Helmi 2016, 03:48

Intiaani kirjoitti:Mitä on yliluonnollinen ? Kaikki tapahtuu luonnonlakien mukaan.


Luonnonlait eivät ole aina vakioita. Yliluonnollisena itse pidän asiaa/ilmiötä joka on harvinaisempi tai vähemmän tunnettu. Yliluonnolliset ilmiöt kuuluvat siis todellisuutemme vähemmistöön, ovat tavallaan bugeja koodissa.

Enteet ovat jänniä kyllä, itsekin olen nähnyt muutaman enneunen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 16 Helmi 2016, 14:43

Piiloluonnollinen, piiloluonnollinen.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Wespa » 08 Maalis 2016, 01:42

Andromedan Star Nation kirjoitti:Piiloluonnollinen, piiloluonnollinen.


Joo piiloluonnollinen on hyvä sana. :tapu:

Välillä tuntuu kuin todellisuus ei haluaisi paljastaa oikeaa luonnettaan, tapahtuu jotain outoa, sitten vähän ajan päästä jollain kummallisella tavalla se voidaan luokittaa normaaliksi. Tavallaan kuin skeptinen mieli loisi kokemukselle uuden kerroksen, jolla sen voi selittää normaalina... tai tuntuu siltä kuin välillä kokisi jotain yliluonnollista, mutta sitten yhtäkkiä pomppaisi "normaalius rinnakkaistodellisuuteen".

Silti koen, että mielikuvitus ja meditaatio on yksi vahvimpia työkaluja jos haluaa kokea jotain merkityksellistä ja harvinaisempaa. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Andromedan Council
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 18:44

Re: Enteeni.. Sattumia, vai onko minulla lahja?

ViestiKirjoittaja Andromedan Council » 12 Maalis 2016, 23:42

Kyllä, mielikuvitus on hyvin lähellä ns.kanavointitilaa ja meditaatiossa voi päästä Universumin NYT hetkeen.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa