Unien tulkinta

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja ridikulous » 31 Maalis 2008, 20:05

Teinpä tälle oman aiheen, tuntuu juttua riittävän tuolla yleisessä uniaiheessa :alien:

Pohjustukseksi kerron siskoni unen. On 16-vuotias. Näki viime yönä unta, että silitteli kissaa, ja sitten yhtäkkiä tunsi tarvetta tökkäistä sitä silmään. Ja teki näin. Kuului vain inhottava ääni, ja sitten herättiin. Mitähän meinasi, vai meinasiko mitään? Uskotteko ylipäätään, että unista voi tulkita asioita? Ei nyt sotketa kuitenkaan enneuniin.

Kissahan on yleisesti naiseuden symboli. :mrgreen:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja tuputhy » 31 Maalis 2008, 20:29

Ilmeisesti aikuistuminen huolettaa..
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Eob » 31 Maalis 2008, 20:49

Uskon että unia voi tulkita, niin monesti unet jotenkin liittyvät elämään ja tapahtumiin.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja tuputhy » 31 Maalis 2008, 21:27

Kissa teinien unessa joskus tarkoittaa (siis tytöillä) aikuistumista ja kuukautisia.
(Suuri Suomalainen Unikirja; Arja Angel ja Leena Larjanko)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja viltsu » 01 Huhti 2008, 07:52

Oskon,että unia voi tulkita,mutta se on aikas vaikeaa.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja ridikulous » 01 Huhti 2008, 15:10

Toinen nuorilla naisilla yleinen symboli on kuulemma käärme. Usein käärme puraisee kantapäästä (itsekin näin tämmöisen unen joskus 13:n ikäisenä :? ). Tarkoittaa seksuaalista heräämistä.

Omasta mielestäni unet eivät välttämättä "tarkoita" mitään, vaan ovat lähinnä aivojen tapa käsitellä ihmisen kokemuksia. Joskus kovan (tiedostamattoman) pohdinnan tuloksena ihminen saattaa kuitenkin tajuta jonkin merkittävän asian, jonka aivot sitten näyttävät symbolisesti unessa.

Eli kaikkia unia ei voi tulkita, mutta joskus on vain sellainen tunne, että "tämä uni merkitsee jotakin". Ja silloin se todennäköisesti onkin näin.

Yksi mielenkiintoisimmista unisymboleista on talo. Sehän kuvaa yleensä ihmistä, ja vieras talo varsinkin omaa itseä. Poikakaverini joskus heräsi yöllä ja kysyi unissaan, että "mitenkäs me nämä talot yhdistetään?" Oli kuulemma nähnyt jotain unta meistä :P
yes, it may seem ridiculous.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja ropsoni » 02 Huhti 2008, 19:20

............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Zipuli » 13 Huhti 2008, 11:55

Minä näin unen, jossa ensin minulle kerrottin, että minulle oli järjestytty avioliitto. (asun siis supisuomalaisessa perheessä jossa aivoliittoja ei järjestellä.... ainakaan tietääkseni.)

Sitten pakenin tätä "avioliittoa" menemällä hyvin inhimillisten robottien kanssa purjehtimaan intiaan.
Mitäs tämä tälläinen voisi tarkoittaa?

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja aavenainen » 15 Huhti 2008, 09:51

toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 02 Touko 2008, 18:37

Zipuli kirjoitti:Minä näin unen, jossa ensin minulle kerrottin, että minulle oli järjestytty avioliitto. (asun siis supisuomalaisessa perheessä jossa aivoliittoja ei järjestellä.... ainakaan tietääkseni.)

Sitten pakenin tätä "avioliittoa" menemällä hyvin inhimillisten robottien kanssa purjehtimaan intiaan.
Mitäs tämä tälläinen voisi tarkoittaa?

Aika kiva uni sulla =D
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Avatar
Heeti
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Touko 2008, 10:31

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Heeti » 02 Touko 2008, 19:31

En tiedä onko tämä täällä jo kerrottu, mutta olen kuullut että jotkut unet kertoo pään sisäisistä haluista.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja aavenainen » 02 Touko 2008, 21:59

Heeti kirjoitti:En tiedä onko tämä täällä jo kerrottu, mutta olen kuullut että jotkut unet kertoo pään sisäisistä haluista.


jossain osiossa kommentoin että unen näkeminen on psykologiaa :D eli juuri noita haluja/tunteita/toiveita.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Touko 2008, 19:27

Suurin osa nykyajan unientulkinnoista perustuu Freudin tulkintoihin ja en oikein tiedä onko niihin luottamista, kun näitä Freudin juttuja selailee, n. joka toinen tulkinta liittyy seksuaalisuuteen...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Aarnikotka
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:50

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Aarnikotka » 27 Touko 2008, 15:44

Mielestäni unien tulkitseminen ja uniin liittyvät symbolit ovat lähinnä henkilökohtaisia riippuen mitä eri asiat ja symbolit itselle merkitsevät, mutta niistä voisi olla myös joitakin yleisiä symboleita tai tulkintoja :) Mutta parhaiten unia voi mielestäni tulkita itse oman sisäisen maailman kautta, tosin jos ei vielä osaa niin voi aloittaa noista yleisistä tulkinnoista :)

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja ropsoni » 28 Touko 2008, 14:29

.............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Touko 2008, 17:31

No nyt alkoi pelottaa...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Eob » 28 Touko 2008, 22:27

Aqua vitae kirjoitti:Suurin osa nykyajan unientulkinnoista perustuu Freudin tulkintoihin ja en oikein tiedä onko niihin luottamista, kun näitä Freudin juttuja selailee, n. joka toinen tulkinta liittyy seksuaalisuuteen...


Noo, Freudhan uskoi seksuaalisuuden olevan vaikuttava tekijä ihmisen psyykessä, ainakin niin sanoo Wikipedia.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 29 Touko 2008, 18:47

Niinpä niin...
Ja tämä perustuu vaikutelmaan, jonka mukaan ihmisen aivoihin "koodattu" lisääntymisvietti on melkein koko ajan hallussa... Ja kun tukahdutamme sen hereillä, vainoaa se meitä unissa?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 29 Touko 2008, 22:03

mä näin tossa pari yötä takaperin sellasta unta, että afrotukkanen neekeri varasti mun auton, juoksin sen kiinni ja revin sen ulos autosta, nappasin kädestä kiinni ja "heitin" n. 200m päähän, jolloin alko kuulumaan urheiluselostusta jollain mongobongokielellä ? wtf.. en ole rasistinen ihminen tms. ja tää oli kuitenkin hyvin hyvin paljon kaunisteltu ja lyhennetty versio unesta.. aamulla ei ollu mikään "siisti" fiilis kun heräsi
I believe..

Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Unien tulkinta

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 09 Heinä 2008, 21:55

Tällainen uni tuli joskus nähtyä: olen vanhan ylä-asteen jossain luokkahuoneessa. Huoneessa on tuttuja luokkalaisia ja oppilaita. Sitten näen kun eräs entiseltä luokoltani oleva tyyppi viittilöi minua käytävään. Menen käytävään, mutta siellä ei ole ketään. Lähden kävelemään ja saavun uuteen luokkahuoneeseen. Huone on koulun liikuntasalin kokoinen, mutta siellä on opettajan pöytä ja taulu toisessa päässä. Huoneen ulospäin olevalla seinällä on mahtavat koko seinän kattavat ikkunat. Huone on tupaten täynnä ihmisä(useimmat tuttuja). Kävelen huoneen perälle missä näen yhden kavereistani. Hän tuijottaa ikkunoista ulos. Kun lähestyn tämä kääntyy minuun kasvoillaan kuvotusta kuvaava ilme. Hän esittää käsillään, kuinka suolia revittäisiin irti(kiskoo ilmaa vatsansa kohdilta). Sitten katson ulos ja näen ala-asteen pihan. Pihan läntisessä päässä seisoo tumma hahma. Uneni loppuu tähän. Kuin seinään.

Mitä ihmettä se kaikki tarkoitti?
We are what we choose to be, not what we want to be..


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa