Unihalvaus

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 16 Heinä 2008, 12:36

Onneksi mulle koskaan tullu tommosta, mahtaa olla aika shokeeraava kokemus. Toivottavasti ei koskaan tulekaan. :shock:
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja ropsoni » 16 Heinä 2008, 13:12

............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sompi
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 09:48

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Sompi » 18 Heinä 2008, 21:49

_
Viimeksi muokannut Sompi, 04 Syys 2012, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Ufomies » 19 Heinä 2008, 00:47

Sitten jostaki seinän läpi tuli joku alieninhahmoinen olento. Mutta jotenki vaan tiesin, ettei se ollut mikään alieni, vaan demoni tai jokin, joka tuli suoraan helvetistä.


- Ihmettelen vieläkin suuresti sitä, miten "alienhahmoinen" voi olla ratkaisevasti eriävä demonista tai muusta henkiolennosta tai vastaavasta. Ehkäpä kaikki havainnot yliluonnollisesta ovatkin havaintoja yhdestä ja samasta. Tämähän on tietenkin täysin poissuljettu selitysmalli, koska diskurssimme sattuvat vain hiukan poikkeamaan toisistaan. (Olisitko sinä kutsunut avaruusolentoa "toisesta maailmasta tulleeksi avaruusolennoksi" etkä "demoniksi" tai "aaveeksi" ennen tätä kulttuurista diskurssia missä elät juuri nyt?)

Miten mies Mooseksen kirjojen aikakaudelta reagoisi avaruusolentojen interventioon? Mitä sanoja hänellä olisi kuvata tapahtumaa? Miten hän kertoisi tapahtuman jälkipolvilleen, mitä tulkintaa ja mitä sanoja ja käsitteitä hän käyttäisi? Miten sinä teet vastaavaan tapahtuman tapahtuessa? Etkö noudata omaa kulttuuriasi, omaa diskurssiasi? Jos olet ateisti, sinulla on tietynlainen tulkinta, jos uskot Jumalaan ja maailmansuunnitelmaan kerrot ehtä tarinasi eri termein? Aikaa on tässä vain käytetty pari neljäntuhatta vuotta edistyä ja silti me kuvittelemme, että vain oma diskurssimme ja aikamme on oikeassa? Mitä esimerkiksi profeetta Hesekiel näki? Miten hän kuvaili näkemäänsä, kun hänellä ei ollut saatavilla meidän diskurssimme käsitteitä kuvata sitä? Luepa Hesekielin Kirja ja mieti asioita myös siltä kannalta, että aina ei ole ollut "lentäviä lautasia", mutta se ei poissulje sitä mahdollisuutta etteikö niitä olisi ollut sen suhteen mitä me käsitämme lentävistä lautasista.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Heinä 2008, 01:45

Ufomies, voisit palata maanpinnalle noiden selityksiesi kanssa noita kun ei oikein aina ota ihan tolkkua :roll:
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 19 Heinä 2008, 15:57

Luulen, että ufomies tarkoitti tuolla todella tylpästi sanottuna, että joku toinen olisi käyttänyt ihan eri sanoja kuin sinä kuvaamaan noita asioita. Ihmisten näkemykset ja ajatukset eri asioista ovat NIIN erilaisia. KAIKKI on suhteellista..
We are what we choose to be, not what we want to be..

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Heinä 2008, 17:00

Ufomies pääsee pätemään kun kirjottaa tuollaisia viestejä
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja tuputhy » 19 Heinä 2008, 19:53

Korvapuikolla on näköjään pakonomainen tarve mitätöidä kaikkien kokemukset. Kerropas "korvapuikko", jotain perusteluja myös mielipiteillesi! Se , että sanoo: "tuo ei ole totta", ei kerro mitään muuta, kuin sen, että sinulla on melko suppea näkökulma elämään. Vaikutus on oletettavasti päinvastainen, kuin mihin pyrit. Aattelepa ite, iha ite!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Heinä 2008, 19:59

tuputhy kirjoitti:Korvapuikolla on näköjään pakonomainen tarve mitätöidä kaikkien kokemukset. Kerropas "korvapuikko", jotain perusteluja myös mielipiteillesi! Se , että sanoo: "tuo ei ole totta", ei kerro mitään muuta, kuin sen, että sinulla on melko suppea näkökulma elämään. Vaikutus on oletettavasti päinvastainen, kuin mihin pyrit. Aattelepa ite, iha ite!

Yleensähän minä kyllä perustelen mielipiteeni aika perusteellisesti (omasta mielestäni). Tarkoittaako se että ei usko yliluonnolliseen että on suppea näkökulma elämään. Voi anteeksi kun olen asioista eri mieltä kun sinä :roll:
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja tuputhy » 19 Heinä 2008, 20:11

Voihan sitä olla uskomatta yliluonnolliseen, mutta ihmettelen kyllä, mitä teet täällä "keskustelemassa" jos asia ei sinua kiinnosta?
Ja jos asia ei sinua kiinnosta, etkä usko siihen, niin miksi sinun pitää mollata toisten mielipiteitä ja kokemuksia? Jos sinulla ei ole ollut kokemuksia, niin ei se sitä tarkoita, etteikö joillain muilla olisi ollut! Olenko väärässä?
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 20 Heinä 2008, 16:24

Korvapuikko kirjoitti:Ufomies pääsee pätemään kun kirjottaa tuollaisia viestejä


Vaikka skeptikot ovatkin välillä hyvästä (itsekin sellainen), ei tarvitse asettautua hyökkäyskannalle, jos et ymmärrä viestin sisältöä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 20 Heinä 2008, 18:24

Eilen yönä meinasi taas tulla halvaus. Uskomatonta, että se vieläkin vaivaa minua. Tuli sellaista tutunkuuloista huminaa korviin ja alkoi tuntua raskaalta. Kohtaus ärtyi aika ilkeäksi. Heti kun pistin silmät kiinni niin alkoi tuntua korvissa ja rupesi ikävästi "nykimään". Tuolla tarkoitan, että jos olisin antanut itseni rentoutua se olisi tullut ja taas jos olisin yrittänyt nousta se loppuisi. Lopulta siitä syntyi vain kamalan tuntuista nykinää tai tärinää. Hyi kamala...
We are what we choose to be, not what we want to be..

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Heinä 2008, 23:47

Aqua vitae kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Ufomies pääsee pätemään kun kirjottaa tuollaisia viestejä


Vaikka skeptikot ovatkin välillä hyvästä (itsekin sellainen), ei tarvitse asettautua hyökkäyskannalle, jos et ymmärrä viestin sisältöä.

Ymmärsin viestin sisällön mutta asia selitettiin niin "hienoilla" sanoilla että hyvää päivää...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Twisted » 21 Heinä 2008, 00:37

Tämä vaikkupuikko alkaa todella tympimään välillä. Jos ei muuta itkemistä keksi toisen viestistä, niin valitetaampa vaikka siitä kuinka "hienosti" se on kirjoitettu. Jos joku, tässä tapauksessa Ufomies, haluaa kertoa näkemyksensä mahdollisimman tarkasti ja sattuu käyttämään joitain sanoja mitkä ei sinun päähän sovi (ei sillä, en minäkään aina ymmärrä kaikkia noita sanoja, mutta minä en sentään valita omaa taidottomuuttani äidinkielessä), ei minusta anna syytä aloittaa nalkuttamaan. Jokaisella on toki omat näkemykset maailman menosta ja en minä sinua, arvon vanupuikko, siitä arvostelekkaan.

EDIT: Niin ja anteeksi offtopic. En vain pystynyt pitämään näppejäni kurissa.

Calira
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 16:21

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Calira » 22 Heinä 2008, 14:03

Jops, kerran on tullut unihalvaus joten läjäytän sen tänne joukon jatkoksi.
Eli, en nyt oikein tiedä olinko hereillä vai unessa. Tuntui että olin jossakin määrin unessa
ja jossakin määrin täysiin hereillä...
Heräsin yöllä siis, ja en pystynyt liikuttamaan yhtäkään ruumiinosaa.
Kauhea paniikki päällä, ja semmoinen tunne että joku tekee pahaa vanhemmilleni.
Jostain syystä silmissäni vilkkuivat poliisin hälyytysvalot.
Yritin kaikin voimin liikuttaa jalkojani, samalla kun tuntui että nyt joku
tulee ja tappaa vanhempani yms.
Loppujen lopuksi onnistuin kääntämään päätäni, ja halvaus loppui.
Siinä sitten makasin ja mietiskelin että voi jumankauta, se oli unihalvaus :roll:
Minusta olis kiva jos onnistuisi jotenkin pysymään rauhallisena unihalvauksen aikana,
että voisi ikäänkuin tutkiskella tuota tilaa :roll:
Luulen kyl et ei onnistu..
Älkää lukeko vain kirjoista.
Vaan menkää.
Ja.
Kokekaa se.

munakki
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 20:00

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja munakki » 28 Heinä 2008, 20:10

jännä juttu, aina kun itsellä on unihalvaus. joka myös on uni halvaus, niin huomaan vain että mitään en pysty liikuttamaan mutta ei mua ahdista millään lailla. yleensä väkisin liikutan kättä niin herään.

quentine
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Elo 2008, 15:02

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja quentine » 18 Elo 2008, 15:17

ITselläni tuli viime yönä tonen unihalvaus.
Kun se tuli ensimmäisen kerran,niin se ei tuntunut kestävän ku ihan minuutin verran. Siinä ei ollu muuta kummempaa havaintoa, kun että näin jonkun pelottavan varjon kattovan mua ja halvaantumisen tunne.
Viimeöinen oli AIVAN KAMALA. Kun se alkoi, luulin eka et nyt lentää yrjö. oli tosi paha olo. Sit alko ottamaan mahasta niin paljon. Ihan kuin olisi tippunut jostain korkealta. Siinä sitten huomasin että kappas empä voi liikkua. Yritin väkisin pitää silmiä auki, sillä sillon se paha olo ja tippumisen tunne loppui. Tai tuntui enemmän ehkä siltä että oisin työntynyt tosi kovaa sänkyyn kiinni. Sitten alkoi kuulua tosi kovaa sellasta epämääräistä ääntä. Sellsta hiljasuuden ääntä. Niin ja sitten oli myös oireena tärinä. Tai kolistelin hampaita pelkästään. Pisteli jokapaikkaan, enimmikseen päähän. Se helpotus tässä oli että tiesin heti että tää on taas tämä unohalvaus. Tarvitaa tosi paljo tahdon voimaa että sain sormet liikkumaa,niin liikku koko keho. Tuntui että tää olis kestänyt useita tunteja!
Mulla aina unohalvauksen yhteydessä uni(tai sen jälkeen?) Lähen liikkumaan. Ja aina lähen ettimään porukoita, että ne auttais mua. Eli mulle aina liittyy siihe loppuun uni. Ja se on aina avun hakemista. Silloin luulen aina että oikeasti liikun, koska se on niin selvää. Liikun kyllä tosi tosi hitaasti ja raskaasti. Nyt viimeyönä kyllä vähä lensin porukoiden luo. Yritin puhua, mutta se oli tosi vaikeeta. Oli pakko tarkistaa aamulla porukoilta taas että herätinkö teiät viimeyönä :D Mutta se oli jo unta. Toivon kyllä että noi unohalvaukset vois loppua.

Avatar
Zhinarkos
Valaistunut
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:49
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Zhinarkos » 28 Elo 2008, 20:23

Välttäkää: selällänne nukkumista, stressia, univajetta ja liian väsyneenä nukkumaan menoa(mikä oikeastaan liittyy univajeeseen).
We are what we choose to be, not what we want to be..

Avatar
Shxam
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:20

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Shxam » 11 Syys 2008, 22:15

Olin mummollassa yötä serkun kaa ja aamulla tunsin kun joku veti tyynyn pois mun pään alta.Heräsin siihen sitten mutta en päässyt liikkumaan enkä saanut silmiä auki ja heti sen jälkee tunsin kauheata pistosta otsassa, siinä vaiheessa rupes vähän jo pelottaa ja jouduin paniikkiin kun tuntui vielä lyöntikin naamassa.Onneks se meni siitä sitten ohi ja paljastu että itikka oli pistänyt otsaan ja serkku oli läimäyttänyt itikan (tahallaan kovaa) kuoliaaksi.Tuossa tulin tuota miettineeksi että jos oisin tienny halvauksen aikana että serkku se siinä häärii ympärillä niin en olisi saanut semmoista paniikkikohtausta :cry:. Ja vielä kun en kuullutkaan muuta kuin semmosta suhinaa korvissa...
Ois hyvä tehä sitä, ja välillä tätäkin, mutta vähiten tulloo virheitä kun ei tee mittää.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 12 Syys 2008, 15:36

Itselläni ei ole onneksi (vielä) unihalvausta ollut.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa