Kirjoitanpa vielä yhden

näitä kyllä riittäis mutta myöhemmin lisää..
Olen jotenkin viimeisen vuoden-parin aikana alkanut näkemään vähän enteellisiä unia. Asioita joita näen unissa, on myöhemmin todellisuudessa tapahtunut tai ainakin hyvin samankaltaisesti, joskus ne ovat lähes turhia, mutta olen alkanut ymmärtää että niiden tarkoitus voisi olla suojella minua pahoilta asioilta ja antaa tietoa mahdollisesti kiinnostavista asioista, vähän kuin auttaa elämässä tai jotain... Koska on ollut unia mistä en pidä, tai uskonut mahdolliseksi mutta niin kumminkin kävi lähes täydellisesti, joten sen voisi ottaa ennalta varoittavana unena.
Eiköhän se myöhemmin vielä selviä mikä on homman nimi.

Noh, tässä yksi uni vähän reilu kk. takaa: (ensin on taustatietoa)
Olimme seuraavana päivänä lähdössä viemään siskoani lentokentälle, koska hän oli lähdössä vuodeksi vaihto-oppilaaksi. Hänen yläaste aikainen luokanvalvojansa oli aivan ihana ja hyvin pidetty ihminen, tuskin kukaan voisi olla pitämättä hänestä. Hänelle vain sattui onnettemuus viime syksynä ja hän kuoli siinä... Opettaja on opettanut myös minuakin joskus. Hän oli kovin kiinnostunut siskoni lähdöstä vaihto-oppilaaksi ja kyseli kaikkea aina, rohkaisi ja halusi kuulla kaiken siskoni matkasta. Valitettavasti hän ei ehtinyt. Näin viimeisen kerran opettajan kun hän oli meillä kylässä, lainaamassa minulta ammattikoulunkirjaa. Juttelimme perheeni kanssa opettajan kanssa paljon kaikesta. Sitten uneen... Näin sen siis edeltävän yönä, kun olimme lähdössä seuraavana aamuna kentälle.
Olimme paikallisen huvipuiston "suihkari"laitteen vieressä. Laite kohoaa ylös vivusta vetämällä. En tiedä onko sitä enään edes koko huvipuistossa vai ei. Unessä olin minä, siskoni ja opettaja. Ei ketään muita missään. Opettajan ympärillä oli kauttaaltaan kirkasta taivaallista sädettä, n 15cm paksuudelta. Hän oli kumminkin ihan omissa vaatteissaan ja minä ja siskomme olimme täysin normaaleita, ei säteilyä. Tiesin heti että hän oli enkelinä tai vastaava. Se oli todella kaunista! Opettaja ojensi kätensä siskoani kohti ja toivotti hyvää matkaa rauhoittavasti hymyillen.
Minulle jäi unesta hyvä ja rauhoittava mieli, tosin haikeakin. Tuntui että opettaja oli tarkoituksellaan tullut uneen ja halunnut toivottaa hyvää matkaa kun ei kerennyt muutenkaan. Ja samalla tavallaan näin, että hänellä oli kaikki hyvin. Ehkä hän ei tullut siskoni uneen tai ei päässyt siihen, siskoni ei usko oikeen mihinkään ns. yliluonnolliseen. Kerroin unen siskolleni ja itkin kertoessani sitä, koska tiesin kuinka hyvä ihminen opettaja oli ollut ja läheisissä väleissä oppilaisiinsa, enkä olisi halunnut juuri lähtöaamuna ottaa puheeksi kuollutta ihmistä, mutta minun piti kertoa se.