Yksi ensimmäisistä selkounistani oli ala-asteella kun tiesin näkeväni unta. Se oli kiva uni ala-asteen maisemissa, kunnes totesin että haluan jännitystä siihen ja aloin pälyillä epäiolevästi ympärilleni silmiä siristellen. Saman trien pilvet alkoivat kerääntyä taivaalle ja unesta tuli painajainen. Painajaisesta osaan yleensä herättää itseni pään heilautuksella.
Tästä eteenpäin säännöllisesti muokkailen uniani. Lennän, teen temppuja joita en tavallisesti osaa, "taion" paikalla jaikenmaailman julkkuja joita haluan tavata. Lisäksi osaan muuttaa itseäni viehättävämmäksi, esim tissit kasvavat ja sellasta pientä unenomaista plastiikkakirurgiaa

Yhden kerran herätin itseni unesta, jossa olimme jonkun kaverin kanssa kummitustalossa. Tiesimme että pahoja henkiä on tulossa ja piti piiloutua. Kaveri sitten vei minun piiloni eikä päästänyt sisään. Totesin hänelle tyynen rauhallisesti että jää sä lehmä tänne aaveiden etittäväks niin mä herätän itseni.
Sellainenkin outo kokemus mulla on unien saralta, että näin painajaista pirusta tms. Siinä piru tuli ja tarttui mua koko ajan inhottavasti kyljistä kiinni niin että sen todella tunsi unessakin inhottavan selvästi. (pienestä saakka olen nähnyt painajaisia kutittamisesta, etenkin kyljistä). koitin epätoivoisesti herättää itseäni, mutta olin siihen liian väsynyt, joten vaivuin uneen vähän väliä. Siellä se piru odotteli mua ja välittömästi unen tullessa iski kylkiini. Tätä jatkui usean minuutin ajan ja oli todella KURJA kokemus, koska hereilläkin tunsin sen kosketuksen heijasteen. Minulla on ollut myös pari muuta vastaavaa kokemusta.
Erikoisin uni kokemukseni on kuitenkin tapahtunut kahdesti lapsuusiällä. Olen ollut hereillä ja nähnyt silti unta. Olen samaan aikaan selittänyt sen tapahtumia veljelleni, joka nukkui lapsena samassa huoneessa. Tätä pystyi jatkumaan muutaman minuutin, kunnes kuva alkoi hiipua mielestä ja katosi.