Olen seissyt unessa hautakiven ääressä ja lukenut siitä nimen ja syntymä- ja kuolinajan, tästä unesta en onneksi muistanut herätessäni mitä siinä luki..
Näin unta että olin hautajaisissa joissa haudattiin joku samansukuniminen, isäni täti kuoli muutamaa päivää myöhemmin. Pari vuotta sitten jossain unessa taistelin kuoleman kanssa, kuolema oli siivekäs suuri olento jolla oli nuoliviini ja jousi, kuten minullakin, ammuin kaikki nuoleni ja kuolema nauroi ja veti viinestään vielä ainakin kolme nuolta, olin erittäin pettynyt ja surullinen. Heräsin ja muutaman päivän kuluttua paikallinen sympaattinen ihana hassu vanha mies, joka ajeli pyörällä kylänraitilla, kuoli sairaskohtaukseen.
Nuorempana eräässä unessa eräs tuttu nainen selitti minulle vakavana keskoskaksosistaan, että "Make ei ole enää "make, "make on nyt "Kille. Kun kerroin seuraavana kouluaamuna asiasta kouluautossa hänen pikkusiskolleen tämä purskahti itkuun ja sanoi että se on ajankohtaista, "make kuoli. Niskavillat nousi kyllä pystyyn tuolloin.
Olen nähnyt teininä kaverini hevosesta unta, että se seisoi jalat veressä pellolla, kerroin naureskellen unen kaverilleni, että kuinka oikein hoidat eläimiä kun näin tämmöstä unta, hevonen olikin telonut koheltaessaan etusensa verille!
Lisäksi näin unta kadoksissa olevasta miehestä, että hänet oli käärittiin oranssiin pressuun ja kuljetettiin paikkaan joka näytti soramontulta, jossa oli reunan kaivannon alle menevä onkalo, jossa oli nyrkin kokoisia ja suurempia kiviä. Luin sitten sanomalehdestä myöhemmin, että katoamiseen saattaa liittyä pressu. Karmivaa.
(Näen paljon unia, joten en rekisteröi niistä puoliakaan, enkä jaksa niitä ruveta miettimään sen enempää. Kai sitä löytyisi mitä ihmeellisempiä tulkintoja, kun oikein alkaa mielikuvitus lentää