Eob kirjoitti:Entä jos hyppäisi vaikka Grand Canyoniin, ja siinä puolivälissä sitä tippumista ajattelisikin '' En tahokkaan kuolla! ''
Ihanaa, muutkin on miettiny tätä ! joskus kavereiden kanssa laskettiin, että siinä matkalla Grand Canyonin pohjalle ilmojen halki, ehtis jopa soittaa pikasen puhelun ja kertoa että loppu tuli :'D
.. niin siis, jos ei osu kiviin ennen sinne pohjalle pääsyä :')
Mutta asiaan. Itselläni on ahtaanpaikan- ja korkeanpaikankammo. Etenkin tuo jälkimmäinen, ensimmäisestä olen jo päässyt pois, mutta just maton sisään rullaamisesta tms. on aina tullut epämukava olo..
Ja sitten, en muista tän fobian nimeä, mutta esim. isoissa ihmisporukoissa tai avarassa tilassa tulee ahdistava olo. Ihmisporukassa alkaa mielettömästi ahdistaa, eikä asiaa auta sekään että oon normaalia lyhyempi, ja ikään kuin 'uppoan' sinne toisten sekaan.. ei kiva fiilis.
Avarassa, ja siis nyt tarkoitan todella avarassa, tilassa tulee myös kumma olo, tosin erilailla. Lähinnä sellainen suojaton olo.
Toisaalta pelkään myös epäonnistumista ja joitakin teräviä esineitä. Tuo jälkimmäinen kammo on jokseenkin kummallinen ja tyypillisestä poikkeava: neulat, veitset tms. omassa kädessä ei tunnu miltään, eikä sekään jos joku toinen antaa vaikka rokotuksen, tai veitsi viiltää mulle haavan. Mutta se, jos joku toinen osoittaa mua veitsellä, saa mulle tosi kummallisen fiiliksen. Enkä todellakaan tiedä mistä tämä johtuu, mutta silmiäni kohti osoittava veitsi alkaa särkeä silmiäni jne.. kumma juttu :D
hmm en sitten nyt muista, on mulla näitä varmaan vielä lisääkin, tosin pienempiä vain mutta..