mikä piru se kummittelee...

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 19 Syys 2009, 02:55

Ystäväni, joka ei missään nimessä usko eikä harrasta mitään paranormaaleja tai henkisiä asioita, kertoi kokemuksestaan, joka kuitenkin tuntui ahdistavan häntä vielä näin aikuisenakin: Hän leikki veljensä kanssa lumikinoksessa, joka oli pudonnut navetan katolta. Navetan tuplaikkunoiden välissä(!) ystäväni näki tummanharmaan
luisevan käden, jonka nimettömässä suuri selvästi näkyvä sileä kultasormus.
Veli ei nähnyt mitään silloin ikkunassa eikä navetassa ollut ketään.
Ystäväni vakuuttaa nähneensä Pirun käden ja hän kammoksuu vieläkin koko tapausta.
Tämä ei varmaan kyllä liity asiaan, mutta ostaessani em.ystävälleni ulkomailta ns.pirunsormuksen, hän ei ole voinut pitää sitä koskaan koska sormus hajoaa koko ajan moniin osasiinsa lukuisista kokoamisista huolimatta.
No jaa.

WM_

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Syys 2009, 10:31

Mielenkiintoisen kuuloinen tarina kyllä! Kummallista jos sormus hajoaa!

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Jaarno » 19 Syys 2009, 16:06

Koottava sormus joka hajoilee?
Video or it didn't happen. ;)

Tuosta kädestä sen verran että löisin kyllä näköharhaksi.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Syys 2009, 19:45

Jaarno kirjoitti:Koottava sormus joka hajoilee?
Video or it didn't happen. ;)

Tuosta kädestä sen verran että löisin kyllä näköharhaksi.

Kannatan.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 19 Syys 2009, 22:51

Aqua vitae kirjoitti:
Jaarno kirjoitti:Koottava sormus joka hajoilee?
Video or it didn't happen. ;)

Tuosta kädestä sen verran että löisin kyllä näköharhaksi.

Kannatan.

Ja täältä toinen kannatus ääni.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Zrud » 20 Syys 2009, 22:22

En tienykkää että Piru olisi naimisissa oleva luuranko...
Kaikkea sitä oppii... :tapu:

Ja kyllä. Tämä hajoava sormus on todella järkeenkäypän kuuloista.
Feel the LOVE

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja carcass » 21 Syys 2009, 00:19

Tässähän olisi hyvä tarina manifestaatiosta monellekkin demonologille.
Monestakaan syystä en usko kyseessä olevan piru, sillä kuvatun kaltainen astraalinen olento tuskin manifestoituu yhtään minnekkään, sillä ainakin allekirjoittaneen silmissä kyseessä on täysin persoonaton olomuoto, jota on helpompi ymmärtää arkkityyppisenä olentona.
Vaikka kokemus onkin ollut outo, ehkä on helpompi lähteä asiaa miettimään laajemmalla näkökannalla.
-Onko ystäväsi varma ettei navetassa ollut ketään? (tarkistiko hän asian)
-Olisiko kyseessä voinut olla ikkunan heijastuma?
-Onko hän yrittänyt selvittää asiaa tarkemmin, vai tyytyykö hän omaan äkkipikaiseen arvioon?
-Vai, kuvitteliko hän koko asian?

Ei muuta kuin tulta päin ja tutkimaan asiaa ajan kanssa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Zrud » 21 Syys 2009, 00:50

asiaa joka on jo tapahtunut ja mistä on vain ja ainoastaan todisteena oma mielen luoma kuva johon ei todellakaan voi luottaa... niin asiaan ei enää milloinkaan saada mitään vastausta tai vastaavaa. Joten puppuna pysyköön.
Feel the LOVE

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 24 Syys 2009, 21:29

Pirun käsi ja pirunsormus-juttuun:
Se, että ystäväni oli näki lapsena mystisen käden navetan ikkunassa oli varmaankin näköharha tai jotain muuta. Ihmeellistä on se miten moni lukija täällä koki parhaimpana väittää sen NÄKÖHARHA.
Öö, voi olla tai ei voi olla. Mitäpä se minulle kuuluu? Kerroin vain miten ystäväni koki sen asian.
Pirunsormukseenkaan ei valitettavasti liity mitään dramaattista. Sormus on todennäköisesti niin hölpästi tehty että se hajoaa osiinsa jos sen laskee pöydälle yhtään huolimattomasti tai sormuksen sormessa ollessa tekee jotain käsillään, se hajoaa.( Hassua muuten miten jotkut aina vaativat heti videota, jostain tapauksesta. En tiedä miten varakkaita ihmiset nykyään ovat, mutta minulla ei ole minkäänlaista taloudellista mahdollisuutta ostaa tai vuokrata videokameraa. Eikä ystävillänikään ole. Ja nyt tulee paha: en tarvitse sitä. Ihan totta, tunnen eläväni täyttä elämää, ilman,että todistaisin joka tapahtuman kuvaamalla sen videolle.)
No, miksi siis kirjoitin sen pirunkäsi ja pirunsormus-jutun? Vastaus: Sen vuoksi kun muutkin kirjoittavat samantyylisiä juttuja tälle palstalle.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Jaarno » 24 Syys 2009, 22:00

Ei nyt tarvitse heti hernettä nokkaan vetää, eh? ;)

Tuosta otsikosta ja tekstistä sellaisen käsityksen ainakin minä sain että kysyt mikä tuo "käsi" olisi voinut olla. Joten vastasin että luultavasti näköharha. Ei tuossa pitäisi mitään väärää olla?

Ja tuosta videosta sen verran että siksi minä haluaisin nähdä videon tuosta hajoamisesta kun en millään saa hahmoteltua minkälaisesta asiasta on kyse. :) Nykyään nyt peruspuhelimissakin perus videokamerat ovat joten ei luulisi niin mahdotonta tuon olevan. Tosin riippuuhan se ihan omasta tahdosta jaksaako sitä laittaa.
Jäi vain kiinnostamaan että minkälainen se sormus on ja miten se hajoaa yms. :)

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 24 Syys 2009, 22:12

Videon vaatiminen ei ole kohtuuton pyyntö.
Jos postaa tänne siksi, että "muutkin tekevät" niin ei voi olettaa, että täällä vain luetaan tarina ja jätetään se prosessoimatta, niin kyllä alkaa ihmettelmään, mitä annettavaa sillä on kenellekään? Pitäisikö jonkun heti olla kommaamassa: "Juu mielenkiintoiselta kuulostaa. Kiitos päivän satuhetkestä."?
Ei se toimi näin.

Ellei tarkoitettu iltasaduksi:
Anekdoottinen tarina: Faktuaalista aineistoa perään
Faktuaalista aineistoa: Anekdoottinen tarina taustaksi ja mahdollisesti lisää aineistoa.

Tervetuloa todellisuuteen.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 24 Syys 2009, 22:26

No enpä ole ihan samaa mieltä tuosta video-hommasta. Kuten jo ed.viestissä sanoin ettei kaikillla ole plaa plaa..jne.
Kuvitellaanpa, että olin vaikka 25 v. sitten ulkomailla Marokossa ja näen ufon, kummituksen, peikon...yms. Ja kerron kokemuksestani vaikkapa tällä palstalla.
Miten helskutissa voin sen todistaa videolle? Ei kai ihmiset kulje koko ajan kamera kaulassaan tallentaessaan mahdollisia paranormaaleja ilmiöitä? Ymmärrän toki sen, joku tekee vaikkapa sen hyrränpyörittämis-tempun ja tallentaa sen viedolle todistaakseen miten hyrrä pyörii.
Mutta olenko ainoa ihminen maailmassa, jolla ei ole videokameraa, kamerapuhelinta tms.
Toki olen itse hyvinkin kriittinen, enkä usko mitään ihan tältä istumalta.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Jaarno » 24 Syys 2009, 22:44

Tottakai pitää ottaa huomioon tilanne. Kohtuutontahan tuo olisi esim. tuosta 25 vuoden, tai mistään ufojutusta videota vaatimaan todisteeksi.
Mutta nyt kuitenkin tuollainen tapahtuma joka ymmärtääkseni tapahtuu todella useasti. Siitä uskalsin jo ihan pyytää jos vain viitsit. :)

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 25 Syys 2009, 00:07

Taidan ymmärtää mitä meinaat:
Vähän nokkaannuin kommenteistanne, myönnän... :oops:
Kyse on siis ns.pirunsormuksesta, sormuksesta, joka on tehty esim, 6 tai 8 erimuotoon väännellystä renkaasta, jotka yhdessä muodostavat sormukseen kiemuraisen kuvion. Tälläinen sormus on mahdollista hajottaa eri osiin, ja siitäpä sitten näitä renkaita yhdistelemällä saa kokoon sormuksen. Löytyy ihan kultakaupasta, ei ole mitään salatiedettä.
Siksi, tätä maailman tylsintä juttua on turha kuvata videolle. Sormuksen kun purkaa itse näppineen tai heittää kovakouraisesti päöydälle, sormuksen solmut aukevat.
Miksi siis kirjoitin alunperin koko jutun? En tiedä, nyt kadun koko asiaa.
Eli, nyt nollaan koko jutun: Ystäväni LUULI näkevänsä Pirun käden siellä navetan ikkunassa, Ostin hänelle HUONOSTI TEHDYN ns.pirunsormuksen, joka ei pysy koossa millään. Paskapuhetta kaikki.
Ja: Itse suhtaudun kriittisesti kaikkiin ns. paranormaaleihin juttuihin.
(Miksihän tällainen palsta muuten on?)

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 25 Syys 2009, 00:20

Jaarno kirjoitti:Ei nyt tarvitse heti hernettä nokkaan vetää, eh? ;)

Tuosta otsikosta ja tekstistä sellaisen käsityksen ainakin minä sain että kysyt mikä tuo "käsi" olisi voinut olla. Joten vastasin että luultavasti näköharha. Ei tuossa pitäisi mitään väärää olla?

Ja tuosta videosta sen verran että siksi minä haluaisin nähdä videon tuosta hajoamisesta kun en millään saa hahmoteltua minkälaisesta asiasta on kyse. :) Nykyään nyt peruspuhelimissakin perus videokamerat ovat joten ei luulisi niin mahdotonta tuon olevan. Tosin riippuuhan se ihan omasta tahdosta jaksaako sitä laittaa.
Jäi vain kiinnostamaan että minkälainen se sormus on ja miten se hajoaa yms. :)


Vastaan tuohon peruspuhelin-juttuun vaan sen verta, että minulla on 7 v. vanha kännykkä, jossa ei ole kameraa. Ja tunnen muitakin , joilla ei ole. Miksi helskatissa pitäisi olla kamerapuhelin? Kun haluan valokuvata, kaivan 30 vuotta vanhan Canonin esiin ja otan kuvia.
Tai olen ottamatta.
Ystävyydellä Hiijenlampi :)

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Wespa » 25 Syys 2009, 00:32

Älä ota itseesi, muut eivät vain ymmärtäneet sinua, mutta uskon että nyt ymmärtävät kun selitit tuon sormuksenkin tarkemmin. Kiitos paljon kokemuksen kertomisesta. :) :peukku:

PS. Videopyyntöjä tai muita todistelupyyntöjä ei tarvitse toteuttaa myöskään. Toiset uskovat ilman kummempia todisteita, toiset eivät vaikka todisteitakin tulisi. ;) Kivojahan ne valokuvat yms. ovat joka tapauksessa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Hartsa » 25 Syys 2009, 00:44

Näin nimenomaan kuten Wespakin mainitsi. Se on vähän kuin parablogin tulikaste, että jos jotain erehtyy täällä kertomaan tai kysymään niin heti tuli "pics or it didn't happen" pyramidi.. tai tässä tapauksessa video.

Minä ainakin tiedän minkänlainen pirunsormus on, olen nähnyt sekä kuusiosaista sekä kahdeksanosaista.. oikein hienoja sormuksia, sain jopa toisen kasattuakin aikani ähistyä. :D Ainakin ne yksilöt mitä itse pääsin hypistelemään pysyivät kyllä hyvin kasassa, eikä ne ihan itsestään hajoilemaan menisi.. mutta esim pöydälle viskaamalla kunnolla voisi arvella siitä jonkun osan irtoavan tai liikahtavan paikoiltaan, mutta laaduissahan tietysti voi olla eroja, kuten mainitsitkin.

Itse tuosta käden näkemisestä on vaikea kommentoida sen enempää, kuin että jännä juttu. Ainakin itse kokija on varmasti uskonut nähneensä jotain siinä ikkunoiden välissä, jos tapaus edelleen puistattaa(itselläkin edelleen puistattavia tapahtumia, niin tiedän fiiliksen hyvin). Eikun vain kiitos tämän jakamisesta.. vielä kun onnistuisi se muistojen latailu kuten elokuvassa "final cut" niin pysyisi videon pyytelijätkin aina tyytyväisenä :)
Viimeksi muokannut Hartsa, 25 Syys 2009, 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja carcass » 25 Syys 2009, 00:46

hiijenlampi kirjoitti:Taidan ymmärtää mitä meinaat:
Vähän nokkaannuin kommenteistanne, myönnän... :oops:
Kyse on siis ns.pirunsormuksesta, sormuksesta, joka on tehty esim, 6 tai 8 erimuotoon väännellystä renkaasta, jotka yhdessä muodostavat sormukseen kiemuraisen kuvion. Tälläinen sormus on mahdollista hajottaa eri osiin, ja siitäpä sitten näitä renkaita yhdistelemällä saa kokoon sormuksen. Löytyy ihan kultakaupasta, ei ole mitään salatiedettä.
Siksi, tätä maailman tylsintä juttua on turha kuvata videolle. Sormuksen kun purkaa itse näppineen tai heittää kovakouraisesti päöydälle, sormuksen solmut aukevat.
Miksi siis kirjoitin alunperin koko jutun? En tiedä, nyt kadun koko asiaa.
Eli, nyt nollaan koko jutun: Ystäväni LUULI näkevänsä Pirun käden siellä navetan ikkunassa, Ostin hänelle HUONOSTI TEHDYN ns.pirunsormuksen, joka ei pysy koossa millään. Paskapuhetta kaikki.
Ja: Itse suhtaudun kriittisesti kaikkiin ns. paranormaaleihin juttuihin.
(Miksihän tällainen palsta muuten on?)


"Nou hätä.." vaikka nokkaannuitkin hieman kommenteista, niin kukaan ei ole hyökännyt tekstiäsi vastaan, vaan pitemminkin;
-Yrittivät esittää omia näkemyksiään ja spekulaatioitaan kyseisestä tapahtumasta, sekä siitä, mikä on luonnollisin tapa lähestyä asiaa.
Kuten itse kirjoitin; En usko kysessä olleen itse pirun käden, sillä en usko siihen, että kyseinen olomuoto pystyisi manifestoitumaan tai ottamaan persoonallista muotoa muullakaan tavalla, vaan mielelläni miellän kyseisenkaltaisen havainnon joksikin "luonnollisemmaksi". -kuten varmasti ymmärrät.
-Yleisön haluamat videot voi helposti selittää sillä, että jopa skeptikot haluavat löytää tällaisia ilmiöitä, mikäli tällaiseen olisi mahdollisuus, vaikkapa tallennetussa muodossa, jonka jälkeen he itse pääsisivät heittämään kattavammin oman kortensa kekoon, tapauksen analysoinnin tiimoilta....

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja Jaarno » 25 Syys 2009, 14:02

Hyvä kun selvensit että oli siis tälläisestä moniosaisesta koottavasta sormuksesta kysymys. Käsitin että kyseessä olisi ihan yhtenäinen sormus joka yhtäkkiä hajoilee osiin. :) Siksi tuo videonpyytö.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: mikä piru se kummittelee...

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 27 Syys 2009, 23:36

Kiitos Wespa, Hartsa.
Vähän otin tosiaan nokkiini, mutta teidän lohduttavat kommentinne ilahduttivat.
Totta kai pitää paranormaaleihin ja paranormaaleilta vaikuttaviin asioihin suhtautua terveellä arkijärjellä ja yrittää miettiä aina se tavallisin ja tylsin vastaus,
Mutta minua tämän palstan olemassaolo on kuitenkin helpottanut,
:peukku:


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron