Sähköhäirikkö

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 02 Huhti 2010, 19:38

Eiköhän tuossakin mysteerissä löydy ihan normaali selitys ja laiskat sähkömiehet eivät ole jaksaneet oikeasti seurata, että mikä johto menee mihinkin. Ovat vaan nopeasti vetäneet jonkun ratkaisun hatustaan.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
ZiU-682B
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 18:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja ZiU-682B » 02 Touko 2010, 20:48

kartanonrouva kirjoitti:Sain ison sähköiskun, mutta sairaalassa ei todettu sydämenrytmissä siirtymää. Sain kyllä lääkityksen tykytykseen ja Diapamia lihasjännitykseen. Isku meni kädestä käteen sydämen ja lapaluiden kautta. Ääni lähti vähäksi aikaa.

Olen miettynyt, että voiko tuollaisesta jäädä jotain kehoon kuitenkin. Meillä on mennyt energiansäästölamppuja lähes kuukausittain ja yksi vaan poksahti. Tai sitten tämän asunnon sähköt ovat sekaisin ja häiriköivät itsestään. Sähköiskun jälkeen kolme sähköasentajaa teki keittiön miinakentän vaarattomaksi ja samalla totesivat, että jääkaapin sähkö ei tule minun mittarin kautta, koska pääkytkimestä se ei mene pois. Nyt meille asennettiin uusi ryhmäkeskus. Otin jääkaapin poispäältä sen virtanappulasta. Sähkömiehet olivat kuitenkin käyneet sammutamassa sen toiseen kertaan, kun kesken asennuksen se hyrähti käyntiin. Kysyivät taas, mistä jääkaappi ottaa sähkön.

Minusta tämä on varsin mielenkiintoista, kun toisistaan riippumattomat sähkärit toteavat saman ja esittävät eri teorioita sähköiskulleni ja jääkaapin "mysteerille". Sanottakoon, että naapurista sähkö ei voinut tulla sillä sieltä oli sähköt poikki heidän oman ryhmäkeskuksen asennuksen takia.

Ota pätkä sähköjohtoa ja kuori kummastakin päästä eristettä pois. Sitten yhdistä pistorasian, jossa jääkaappi on kiinni, navat toisiinsa johdolla ja kyllä jossakin pitäisi sulakkeen pamahtaa... :)
Tosiaan vähänkin vanhemmisssa taloissa voi olla tosi kummallisia sähköjohtojen kytkentöjä.
Möllis! !sillöM

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tenkku » 19 Kesä 2010, 09:56

Ei vitsi repeen, kaverin kannettava elää omaa elämäänsä juuri nyt. Se on maannu tossa lattialla jo jonkun aikaa, kun yhtäkkiä hiiren osoitin alkaa liikkua näytöllä. Kaveri on iha kauhuissaan ja minä nauran täyttä päätä. Olispa kamera tässä nyt, huvittava näky! Tuossa tuo liikkuu ees taas näyttöä. Aivan sairaan härön näköstä, en voi lopettaa nauramista :D
Fabulous babe

WM_

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Kesä 2010, 11:24

Minä olen huomannut, että ollessani muiden koneiden läheisyydessä, heidän internet yhteytensä hidastuu.
Esim olen äitini vieressä kun hän näyttää jotain kuvia netistä, ne kuvat avautuvat todella hitaasti. Sitten kun menen parin metrin päähän niin ne avautuu saman tien :D
Kokeiltiin kerran tyttöystävän kanssa että mitattiin netin nopeuksia jonkun sivuston avulla. Netti oli hitaimmillaan kun olin ollut vieressä.

Mutta noh, sattumaa kenties.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 19 Kesä 2010, 18:43

Tenkku kirjoitti:Ei vitsi repeen, kaverin kannettava elää omaa elämäänsä juuri nyt. Se on maannu tossa lattialla jo jonkun aikaa, kun yhtäkkiä hiiren osoitin alkaa liikkua näytöllä. Kaveri on iha kauhuissaan ja minä nauran täyttä päätä. Olispa kamera tässä nyt, huvittava näky! Tuossa tuo liikkuu ees taas näyttöä. Aivan sairaan härön näköstä, en voi lopettaa nauramista :D


Onko kyseessä optinen hiiri? Nimittäin joku hius tai muu pieni roska suoraan lukupään edessä aiheuttaa monesti hilpeitä kursorin reaktioita.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Tenkku » 19 Kesä 2010, 20:34

^ Joo on se. Itekki pähkäiltiin jotain tuon tapaista syyksi.
Fabulous babe

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 19 Kesä 2010, 20:56

Toinen hauska hiiren häiritsijä on sen vieressä oleva kännykkä joka alkaa soimaan.
Monen monta kertaa on hiiri signaalihäiriön vuoksi aukonut useita ikkunoita ja käynnistellyt ohjelmia pikakuvakkeilla. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Jopelius » 21 Kesä 2010, 17:34

Itseasiassa.. Muutamaan otteeseen radio on mennyt itsestään päälle, samoin piirongin laatikosta navigaattori alkaa huutamaan "käänny takaisin jos mahdollista."
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

manalainen74
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Elo 2010, 10:21

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja manalainen74 » 26 Elo 2010, 10:28

Itselleni on sattunut muutamaan otteeseen mielenkiintoisia sähköhäikkiä,ehkä mieleenpainuvin oli asuessani Espoossa n 10 vuotta sitten yksin rivintalon päätyä...eräänä iltana katselin tapani mukaan makuuhuoneessa töllöä ja siinä tuijottaessani kelasin kovasti sen hetkisen elämäni kriisejä. No hetken kuluttua telkun kuva alkoi välkkyä nopsasti ja tämän jälkeen räpsähti pois päältä ja hetken kuluttua taas takaisin päälle. En ajatellut tuosta siinä hetkessä mitään sen kummallisempaa, sillä olin tottunut ko. alueella ns. sähköpiikkeihin,meillä oli suht pieni jakelukeskus tuolloin ko. alueelle....välkehtiminen kuitenkin jatkui ja huomasin että koko asunnon valot tekivät samaa. Sirryin keittiön puolelle ja keittiön lamppu räpsyi myös päälle ja pois päältä. Ihmettelin sitten hiukkasen ja kurkistin ulos ikkunasta , havaitakseni että katuvalot paloivat normaalisti ja naapurien kämpissä ei räpsynyt....tuolloin tuntui kyllä hiukan oudolta. Ilmiötä kesti about 5 minuuttia jonka jälkeen se laantui...ihme kyllä , mulla ei ollut minkäänlaisia pelon tunteita tuon aikana,sillä jotenkin yhdistin tuon koko ajan itseeni ja siihen että kelasin niin kovalla aivokapasiteetilla omia ongelmiani...eli että olisin itse aiheuttanut tuon....mielenkiintoinen kokemus silti.

Avatar
kartanonrouva
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 15:21

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja kartanonrouva » 29 Loka 2010, 15:02

ZiU-682B kirjoitti:Ota pätkä sähköjohtoa ja kuori kummastakin päästä eristettä pois. Sitten yhdistä pistorasian, jossa jääkaappi on kiinni, navat toisiinsa johdolla ja kyllä jossakin pitäisi sulakkeen pamahtaa... :)
Tosiaan vähänkin vanhemmisssa taloissa voi olla tosi kummallisia sähköjohtojen kytkentöjä.


Uusi jakokeskus on kovilla, sillä vähän välilä vipu napsahtaa alas. Vanha sulakekaappi poistettiin uusien ansennusten myötä.
Meillä kävi taas sähkäri eilen. Yhdessä pistorasiassa ei toimi energiansäästölamput ja tavishehkulamput poksahtelee käsiin ja aiheuttaa oikosulun. Avasi pistorasian, kokeili kolmella lampulla ja valaisimella, ei saanut vikaa päälle. Teki jakokaappiin jonkun uuden asennuksen. Totesi vaan, että uusi ryhmäkeskus on niin herkkä, että kaikki mahdolliset piikit vaikuttaa ja onhan se jo todettu, ettei uuden energiansäästölamput vaan toimi kaikilla. Niissä on joku aalto-juttu, joka ei kulje normi virransyötön mukaisesti. (Etsin sen artikkelin, jonka luin ja tää sähkäri oli lukenut myös). Sanoi vaan, että koeta totuutella oikosulkuihin, hän ei voi tehdä enempää. Eli ei päästy eroon edes uusien johtojen ja asennusten myötä. :(

veeruska
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Huhti 2011, 12:52

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja veeruska » 25 Huhti 2011, 13:28

Mulle käynyt niin, että telkkari tulee itsestään päälle, vaikka se ei taatuti ollut päällä, eikä mitään automaatti päällelaittoja. Se oli siis ihan sammuksissa. Toinen on, kun olin vanhemmillani yötä, ja kekellä yötä heräsin siihen , että printteri tulostaa vimmatusti. Siinä ei ollut mustekasettia, eikä paperia, tää sattui kaksi kertaa. Eikä kuulemma ole aikaisemmin tuollaista tehnyt.

vieteri-ville
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Touko 2011, 23:26

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja vieteri-ville » 29 Touko 2011, 01:16

sukulaiselle käy kansa noita sähkö-juttuja. Kun muutti toiseen asuntoon, rupesi koneet reistaamaan: tv ja digiboxi toimii jos huvittaa, tietokone temppuaa jatkuvasti samoin kännykkä. Mikrouuni meni rikki ja korjaantui itsekseen.
Korjaajalle vietynä laitteet toimivat eikä vikaa löydy.
Olemme naureskelleet hänen käsittämättömän huonoa tuuriaan, kunnes pari päivää sitten luin joltain palstalta, että joidenkin ihmisten stressi ja ahdistuneisuus voi (en nyt muista miten se perusteltiin) vaikuttaa juuri sähkölaitteisiin.
Löytyi siis viimein tähän asti paras selitys noille häiriöille. Ja vastaavasti kun stressi helpottaa, surahtaa koneet käyntiin...

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 01 Kesä 2011, 14:45

Sattumaa ehkä mutta eräs katulamppu kotini lähellä on sammunut kolmasti peräkkäisillä kerroilla kun kävelin tai juoksin kyseisen lampun alta ja neljännellä kerralla lamppu välkkyi muttei sammunut, tapaukset sattuivat tänä keväänä noin 5 viikon jakson aikana. Kaikki tapaukset tapahtuivat pimeän aikaan muttei kuitenkaan samoihin aikoihin vuorokaudesta vaan noin viiden tunnin sisällä toisistaan illalla tai aamuyöstä).
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 03 Kesä 2011, 09:41

portinetsija197 kirjoitti:Sattumaa ehkä mutta eräs katulamppu kotini lähellä on sammunut kolmasti peräkkäisillä kerroilla kun kävelin tai juoksin kyseisen lampun alta ja neljännellä kerralla lamppu välkkyi muttei sammunut, tapaukset sattuivat tänä keväänä noin 5 viikon jakson aikana. Kaikki tapaukset tapahtuivat pimeän aikaan muttei kuitenkaan samoihin aikoihin vuorokaudesta vaan noin viiden tunnin sisällä toisistaan illalla tai aamuyöstä).

Sattumaksi minä ainakin vielä kutsuisin koska kyseessä on sama lamppu. Jos tämä tapahtuisi eri lampuilla eri aikoihin illasta ja olisi tapahtunut useamman kerran niin vasta sitten ainakin minä rupeaisin asiaa ihmettelemään. Kyllä itsellekin on käynyt niin että eräs lamppu kaupungilla erään liikenneympyrän vieressä on pari kertaa sammunut kun siitä on mennyt ohi. On tapahtunut myös useimmillakin lampuilla ympäri kaupunkia aina välillä, mutta eipä sitä ole tultua jääty ihmettelemään
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 03 Kesä 2011, 13:24

Näen kyseisen lampun kotini ikkunasta ja parina iltana kahden ensimmäisen sammumisen jälkeen tarkkailin lamppua välillä että sammuuko se omia aikojaan noin tunnin ajanjakson aikana samoihin aikoihin kun sammumiset oli tapahtunut, en nähnyt kertaakaan sellaista tapahtuvan mikä tietenkin heikentää pelkän sattuman mahdollisuutta. Ihmisellä tietenkin on heikko sähkömagneettinen kenttä itsensä ympärillä joten voihan olla että lampun sammuminen/välkkyminen johtui minun sähkömagneettisen kentän resonanssista lampun sähkömagneettisen kentän kanssa vaikka lamppu on melko korkealla maanpinnan yläpuolella.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 03 Kesä 2011, 13:48

portinetsija197 kirjoitti:vaikka lamppu on melko korkealla maanpinnan yläpuolella.

Lampun johdot menevät kuitenkin maan alla ja lampun varren sisällä.
Yksi mahdollisuus on myös että lamppu on heikommassa kunnossa ja tärähtelyt saavat sen helposti sammumaan tai värisemään hetkeksi. Itse pienempänä tuli potkittua aina välillä katulamppuja ja näin siinä melkein aina kävi. Tietenkin lampun pitäisi olla niin heikossa kunnossa että melkein mikä tahansa tärähtely sammuttelee sitä, joten jos et ole nähnyt tämän tapahtuvan kenellekkään muulle ohikulkijalle niin mahdollisuudet ovat tähänkin pienet. Ellet sitten itse paina niin paljoa että maa melkein tärisee kävellessäsi
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 08 Kesä 2011, 15:04

Johdot on tietenkin eristettyjä joten niiden ei pitäisi reagoida kovin herkästi heikkoihin sähkömagneettisiin kenttiin. Tärinä on tietenkin mahdollinen tekijä mutta luulisi esim. autojen sammuttavan lampun herkemmin jos tärähtelystä on kyse, ainakaan yksi kuorma-auto mikä ajoi lampun alta tarkkailessani lampun käyttäytymistä ei aiheuttanut sammumista tai välähtelyä.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja yenn » 20 Elo 2011, 00:32

Kirjotinkin tonne jonnekkin muualle jo siitä että sähkölaitteet tykkää sekoilla mun läsnäollessa.

Lähinnä eniten kummastuttaa tuo mun radio joka menee iteksiään päälle todella usein...
Siinä ei oo mitään ajastusta, ei kaukosäädintä. Noh, kaippa se joskus selviää... tai sitten ei.

Samoin muutkin sähkölaitteet sekoilee, telkkari ja lamput. Tietokone kans, mutta sen ajattelen johtuvan siitä että aikansa kutakin. Tosin ihmiset ketkä on tätä korjannu on aivan halosta saaneita.. kesän aikana 2 kovalevyä rikki, ilman että kone ottaa osumaa tai muutenkaan latailen mitään shittiä tms.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

ninja
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Maalis 2011, 21:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja ninja » 25 Elo 2011, 20:32

Osaisikohan kukaan selittää, mistä tässä voisi olla kyse? Sattumaa, vai...?

Olin yksin kotona ja ajattelin mennä koneelle. Meillä oli tuolloin ikivanha läppäri, joka ei edes käynnistynyt enää ilman, että oli latauksessa. Latausjohto ei ollut seinässä, mitä en tajunnut tarkistaa ensin. Painoin vain suoraan virtanappia. Tietokone ei tuttuun tapaansa reagoinut millään lailla, koska se ei pysty varastoimaan akkua enää edes sekunniksi. Mitään virtaa koko koneessa ei siis sillä hetkellä ollut. Sen sijaan, että läppäri olisi käynnistynyt, selkäni takana olohuoneessa dvd-laite käynnistyi tasan sillä hetkellä, kun painoin tietokoneen nappia.
a single rose left to remember
a single tear falls from her eye
another cold day in December
a year from the day she said goodbye

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Sähköhäirikkö

ViestiKirjoittaja aava » 02 Syys 2011, 14:21

ninja kirjoitti:Osaisikohan kukaan selittää, mistä tässä voisi olla kyse? Sattumaa, vai...?

Olin yksin kotona ja ajattelin mennä koneelle. Meillä oli tuolloin ikivanha läppäri, joka ei edes käynnistynyt enää ilman, että oli latauksessa. Latausjohto ei ollut seinässä, mitä en tajunnut tarkistaa ensin. Painoin vain suoraan virtanappia. Tietokone ei tuttuun tapaansa reagoinut millään lailla, koska se ei pysty varastoimaan akkua enää edes sekunniksi. Mitään virtaa koko koneessa ei siis sillä hetkellä ollut. Sen sijaan, että läppäri olisi käynnistynyt, selkäni takana olohuoneessa dvd-laite käynnistyi tasan sillä hetkellä, kun painoin tietokoneen nappia.


voiskohan tossa olla jotain saman kaltasta kun aikoinaan kuulin että toveri laitto suihkun päälle niin valo sytty käytävässä sit selvis että sähkö johto oli jokseenkin kosketuksissa putkistoon:D ja toinen oli kun toveri avas oven ni valo sytty:D ja siinki oli sähköjohto taasen jokseeki vinksallaa xD
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron