Käsittämätön puhelu

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 24 Heinä 2012, 13:19

Heti alkuun pyydän anteeksi jos löytyy samaa aihetta käsittelevä ketju, mutta en ainakaan itse löytänyt vaikka hain ja hain. Foorumin jumalat lukitkoon ketjun ja laittakoon minut pannaan jos olen epäonnistunut surkeasti :)

Huhtikuussa 2012 puhelimeni soi ja mieheni soitti minulle. Avasin linjan mutta toisesta päästä ei kuulunutkaan mieheni ääni vaan joku täysin kummallinen, kenties mielikuvituksella tulkittuna, "ei tästä maailmasta" oleva ääni. Puhelu jatkui muutamia minuutteja ja kuuntelin tätä kovaa, kamalaa ääntä. Mieheni oli kuullut saman äänen kuin minä. Onneksi hänellä raksutti ja huomasi laittaa puhelunnauhoituksen päälle. Olemme itse yrittäneet tätä tulkita, vääntää ja kääntää ohjelmilla mutta mitään järkevää selitystä ei näille äänille ole löytynyt. Olisin halunnut liittää viestiin kylkiäiseksi äänitteen mutta en saa pakattua sitä tarpeeksi pieneen kokoon. Jokainen joka äänitteen haluaa huutaa hep ja minä lähetän sen sähköpostilla heti joko mp4 tai wav muodossa. Tai jos joku osaa neuvoa jos tuota kokorajoitusta pystyy kiertämään jotekin helposti. Olisin erittäin iloinen jos joku tämän mysteerin selvittäisi!

Nauhoittetta kuunneltaessa voi kuulla kun mieheni kävelee pihalla, askeleet tiellä kuuluu välillä hyvin. Minä en niitä puhelun aikana kuullut. Puhelu lähti Oulusta, Oysin pihalta. Äänite on nauhoitettu Nokian E7 puhelimella ja äänitys loppuu siihen kun minä olen katkaissut linjan.
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Aavedata
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Elo 2011, 20:58
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Aavedata » 24 Heinä 2012, 20:57


Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 25 Heinä 2012, 12:55

Aavedata kirjoitti:hep! aavedata@gmail.com


Siellä on, pahoittelen reilun 12 tunnin viivästystä :)

Haluaisin lisätä tuohon alkuperäiseen tekstiin että olen myynyt matkapuhelimiä yli viisi vuotta ja en ole kertaakaan kuullut tällaisesta saatika törmännyt itse. Luonnollisesti monet virhetilanteet matkapuhelinverkoissa tms ovat käsieni kautta kulkeneet ja tämä ei muistuta edes etäisesti mitään kokemustani.
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 26 Heinä 2012, 11:53

Laittakaahan tänne jotain tietoa sitten, jos saatte selville, mistä oli kyse. Kiinnostaa kiinnostaa. :mrgreen:

Avatar
Hohhoijaa
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 17:16

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Hohhoijaa » 27 Heinä 2012, 20:35

Kysyn vain uteliaisuudesta, oletko itse pohtinut tuota asiaa kummalta kantilta: Matkapuhelin myyjän järkevältä ja realistiselta ("häiriö on verkko-ongelma yms.") vai yliluonnolliselta (ufot, henkien yhdeydenotto yms.)?
On olemassa faktaa, joka hyväksytään, ja faktaa joka on useimpien mielestä järjetöntä. Tämä foorumi käsittelee jälkimmäistä.

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 28 Heinä 2012, 00:50

Hohhoijaa kirjoitti:Kysyn vain uteliaisuudesta, oletko itse pohtinut tuota asiaa kummalta kantilta: Matkapuhelin myyjän järkevältä ja realistiselta ("häiriö on verkko-ongelma yms.") vai yliluonnolliselta (ufot, henkien yhdeydenotto yms.)?



Ensin ihan järkevältä kannalta mutta en ainakaan omien kokemuksien myötä löydä mitään vastaavaa tapahtuneeksi matkapuhelinverkoissa eikä myöskään työkaverini joilla olen kuunnelluttanut pätkän eikä kasa muitakaan random tyyppejä. Olen realistinen, skeptinen "hihhuli" jos näin nyt voi sanoa :)

En itse olisi välttämättä ensimmäisenä käyttämässä sanaa yliluonnollinen vaan selittämätön, yli ymmärryksen menevä tapahtuma. Jos joku pystyy asian selittämään jollakin, oli kyse sitten normaaleista tai ns epänormaaleista asioista, olen erittäin iloinen siitä että asia selviää!

Pitänee yrittää saada tänne liite että saatte kaikki helposti kuunnella pätkän siitä mitä tarkoitan. Koko äänitettä ei pysty millään tänne liittämään kokorajoituksien takia, mutta edelleen lähetän nauhoitteen jokaiselle joka sen haluaa sähköpostilla :!:

EDIT: ihan pakko korjata että yliluonnollisella meinaan juuri näitä henkimaailman yms. asioita ja yli ymmärryksen menevällä ihan normaaleja asioita joita ei vaan ymmärrä. Ei vaan osaa öisin oikein selittää tyhjentävästi mitä tarkoittaa!
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Aavedata
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Elo 2011, 20:58
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Aavedata » 29 Heinä 2012, 21:30

Hei!

Anteeksi, että vastaaminen kesti. Kuuntelin nauhoituksen ja ensimmäisenä tuli kyllä mieleen häiriö verkossa. Tosiaan askeleet kuuluvat taustalta mutta siinä saattaa olla sellainen ero, että ne eivät voimakkuudeltansa ole suuria. Tämä siis voisi tarkoittaa ettei ääni ns. "säre" kuten puheen aikana. Samanlainen mongerrus saattaa tapahtua myös kosteuden vaikuttaessa mikrofoniin. Tähän törmään silloin tällöin työssäni.

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 30 Heinä 2012, 10:53

Aavedata kirjoitti:Hei!

Anteeksi, että vastaaminen kesti. Kuuntelin nauhoituksen ja ensimmäisenä tuli kyllä mieleen häiriö verkossa. Tosiaan askeleet kuuluvat taustalta mutta siinä saattaa olla sellainen ero, että ne eivät voimakkuudeltansa ole suuria. Tämä siis voisi tarkoittaa ettei ääni ns. "säre" kuten puheen aikana. Samanlainen mongerrus saattaa tapahtua myös kosteuden vaikuttaessa mikrofoniin. Tähän törmään silloin tällöin työssäni.


Eli siis ääntä tulee ilman lähdettä kosteuden vaikuttaessa mikkiin ja kuuluu siis molempiin suuntiin yhtäaikaa?
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja carcass » 01 Elo 2012, 12:30

Jos olet vielä halukas jakamaan -äänitiedostoa, niin otan sen mielelläni kuunneltavaksi.
sähköposti: carcass[at]osit.fi

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 03 Elo 2012, 12:26

carcass postista löytyy, anteeksi pieni viivästyminen :)
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
korulause
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Elo 2012, 02:23
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja korulause » 16 Elo 2012, 06:03

Miekin mielelläni tahtoisin kuulla =)
korulause@hotmail.com
Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 16 Elo 2012, 18:22

korulause kirjoitti:Miekin mielelläni tahtoisin kuulla =)
korulause@hotmail.com


Siellä lepää :)
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Wespa » 19 Elo 2012, 04:48

Uppaa vaikka tänne tai tänne:
http://www.2shared.com/
http://www.sendspace.com/

ja laita sitten linkki ketjuun :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

BoogieWoogie
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Syys 2012, 14:05

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja BoogieWoogie » 11 Syys 2012, 22:06

.
Viimeksi muokannut BoogieWoogie, 25 Heinä 2015, 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 22 Syys 2012, 14:37

Wespa kirjoitti:Uppaa vaikka tänne tai tänne:
http://www.2shared.com/
http://www.sendspace.com/

ja laita sitten linkki ketjuun :)


Pienen palstahiljaisuuden jälkeen takaisin kehissä. Vieläkään ei ole tosiaan löytynyt selitystä kyseisille äänille. Monta vaihtoehtoa on kyllä suljettu pois mutta selitys uupuu yhä. Nyt on upattu ja linkkiä tulee het seuraavaksi :)

Tässäpä wav muotoinen tiedosto. http://www.2shared.com/audio/ZJbfXi-l/nite.html

Kysymykset tahi ehdotukset voi laittaa suoraan sähköpostiin tai sitten palstalle. Palstaa tosin en lue joka päivä ( en edes joka viikko :o ) mutta jossain vaiheessa kyllä sitten vastaan aiheeseen :)
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Rabies
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Syys 2011, 18:15
Viesti:

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Rabies » 24 Syys 2012, 20:25

Serafi kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Uppaa vaikka tänne tai tänne:
http://www.2shared.com/
http://www.sendspace.com/

ja laita sitten linkki ketjuun :)


Pienen palstahiljaisuuden jälkeen takaisin kehissä. Vieläkään ei ole tosiaan löytynyt selitystä kyseisille äänille. Monta vaihtoehtoa on kyllä suljettu pois mutta selitys uupuu yhä. Nyt on upattu ja linkkiä tulee het seuraavaksi :)

Tässäpä wav muotoinen tiedosto. http://www.2shared.com/audio/ZJbfXi-l/nite.html

Kysymykset tahi ehdotukset voi laittaa suoraan sähköpostiin tai sitten palstalle. Palstaa tosin en lue joka päivä ( en edes joka viikko :o ) mutta jossain vaiheessa kyllä sitten vastaan aiheeseen :)


Kyllä sai tapella ton sivun kanssa, ennen kuin sai vattua tuon äänitteen Media Playrilla (tyrkytti koko ajan jotain setup.exeä).

Aika oudolta (ja pelottavalta ainakin näin iltapimeällä kuunneltuna) kyllä kuulosti. Toivottavasti omasta luuristani ei koskaan kuulu tuollasia ääniä, oli niiden syy sitten mikä tahansa.
‎"You talk to God, you're religious. God talks to you, you're psychotic." - Dr. House

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 25 Syys 2012, 13:26

Ääni kuulosti purske lähetys/lataus ääneltä, joillakin radiolaitteilla on tuontyyppisiä lähetys/vastaanottoääniä lähinnä koodatuissa moodeissa.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Serafi » 29 Syys 2012, 18:33

Nyt se sitten on tapahtunut toisen kerran, täysin sama ääni mutta eri paikka, samat puhelimet ja palveluntarjoajat. Tällä kertaa ääni kesti noin 30sek mutta harmiksemme ei mieheni ehtinyt laittaa nauhoitusta päälle. Tätä häiriötä, oli se nyt sitten mikä vain, ei ole esiintynyt missään muussa puhelussa ei minulla eikä miehelläni.

portinetsija197 kirjoitti:Ääni kuulosti purske lähetys/lataus ääneltä, joillakin radiolaitteilla on tuontyyppisiä lähetys/vastaanottoääniä lähinnä koodatuissa moodeissa.

Millä taajudella tuo purske kulkee? Onko sulla antaa tarkempaa tietoa mitä laitteet mahdollisesti ovat? Ko google ei tietänyt ainakaan pikasella katsomisella tarkempia tietoja jotta voitaisiin joko sulkea keissi selitettynä tai sitten sulkea pois tämäkin mahdollisuus. :D
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 01 Loka 2012, 11:09

Minusta on periaatteessa ihan mahdollista, että tuo johtuu jostain taajuus-jutuista tai vastaavista. Kuulostaa kyllä etäisesti ihan ihmisen puheelta, joka on jotenkin hieman katkeilevaa ja peittyy jonkun vahvan "äänivallin" taakse, mikä voi johtua juurikin siitä, että jostain syystä teidän puhelunne aikana jotain meni vialle linjoissa. Ehkä teidän puhelunne päälle sekoittui jonkun toisen puhelua, mutta koska sitä ei oltu teidän linjoillenne tarkoitettu, se kuulostaa aika vääristyneeltä.

Mulle sattui itelleni kerran samantapainen juttu, kun soitin kaverilleni, ja yhtäkkiä puhelimesta alkoi kuulua ihan käsittämättömiä ääniä. Siinä oli paljon rätinää, mutta päällisin puolin jotain epäinhimillisiä huutoja ja taustalla kuului joku matala, voimistuva ääni. Olin tietenkin ihan että mitä ihmettä, soitinko mä nyt johonkin helvettiin. :D Katkaisin puhelun ja soitin kaverilleni uudestaan, ja hän kertoi että oli itsekin kuullut ihan samantapaista. Eli todennäköisesti oli linjat menneet jotenkin ristiin, kuulin todennäköisesti muiden ihmisten sen hetkisiä (tai aikaisempiakin jopa?) puheluita päällekäin, mikä voi kuulostaa aika demonimaiselta. Jäi se hetkeksi vaivaamaan, mutta uskon kyllä, että mitään sen kummempaa tuossakaan ei ollut kuin nykyteknologian hetkellinen kaatuminen.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Käsittämätön puhelu

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 01 Loka 2012, 12:59

Kyse oli sotilaspuolen radiolaitteista,se mitä ääni muistutti eniten oli muistaakseni jonkun mm. radiohäirintään käytetyn laitteen lähetysääni, mutta en muista merkkiä kun aikaa on kulunut parisenkymmentä vuotta.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa