Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Perkala
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 07 Syys 2009, 13:02

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Perkala » 07 Syys 2009, 15:03

OSITutkimusseura kirjoitti:Herää yksi kysymys. Sattuiko ko. yönä tuulemaan? Nimittäin tuulella on nätti vaikutus jälkien peittymiseen jos hangen päällä sattuu olemaan irtolunta.
Jos lumi narskuu ja rouskuu, on ulkona todennäköisesti pakkasta ja pakkanen on muodostanut kovan päällysteen hankeen joka sitten edesauttaa todella hyvin irtolumen liikkumista.
Nimim. Kiva kaivaa aina autoa talvisin lumikasan alta kun pakkasyönä on tuullut ja irtolumi on paantanut auton saarroksiin. :)


Tuotakin mietin silloin: sinä yönä ei tuullut. Lumi äänteli eri tavalla kuin pakkasen kiristyessä. Sanotaan, että se rutisee. Hanki rouskuu ja narskuu silloin kun joku kävelee sillä.

Mutta kumminkin: se kävelijä löytyy omien korvien välistä kuten kaikki aaveet.
Täten julistan tapauksen selvitetyksi.

Aamen

RedMeat
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Syys 2009, 05:36

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja RedMeat » 17 Syys 2009, 05:44

Joskus pienenä näimme kavereiden kanssa taivaalla punaisen pallon joka näytti säteilevän eri värejä alaspäin ja jossa oli väriä vaihtava rengas. Se oli silloin outoa mutta luulempa että se oli Mars planeetta joka näkyi erityisen hyvin sinä iltana ja mielikuvitus vain teki temput.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Rebel » 25 Syys 2009, 13:02

Itselle sattui reilu kuusi vuotta sitten sellainen hassu tapaus mille en ole keksinyt selitystä.

Koko tarina meni seuraavasti: Oli 20-vuotis syntymäpäiväni aamu. Olin vessassa pesemässä hampaita, kunnes huomasin pelinkautta kaulassani jotain erikoista.
http://img14.imageshack.us/img14/6066/nimetnx.jpg
Tuossa on paintilla tehty kuva. Kuvion väritys oli kirkkaan vaaleanpunainen, eli siinnä ei ollut noita mustia rajoja mutta muoto oli kuvan mukainen.Onko kukaan nähnyt ennen tuollaista?
Aikani ihmeteltyäni otin karhean pyyhkeen ja kokeilin pestä sitä pois. Merkki ei lähtenyt vaikka hankasinkin. Ei kai siinä mitään, varmaan joku hyönteisen purema tai jotain. Päivän mittaan sitten kävin ihmetteleen peilin edessä kuviota moneen otteeseen, kokeilin pestä sitä saippualla, yms.
Merkkiä eikä sen ympäristöä kutittanut, eikä siinä ei ollut mitää kipuja. Minkäänlaisia allergioita ei minulla ainakaan tietääkseni ole.

Päivä alkoi kääntyä iltaan ja tuli nukkumaan menon aika. Nukuin yön hyvin. Seuraavana aamuna silloinen tyttöystävä tuli näyttämään kämmenselkäänsä. Siinä oli täysin identtinen ja samanvärinen kuvio kuin minulle oli tullut edellis yönä. Hänelläkään ei mitään muita oireita. Kuviot hävisivät noin kahdessa päivässä kummaltakin...oma kuvioni jonkin verran aikaisemmin kuin hänen.

Itse en vielä tähän päivään mennessä ole keksinyt täysin vakuuttavaa selitystä. Aina silloin tällöin se vaan putkahtaa mieleen. Ainut asia mikä on jäänyt harmittamaan nyt jälkeenpäin on se, että en ottanut valokuvaa näistä. Kameraa minulla ei silloin vielä ollut. Olisi pitänyt ostaa vaikka se parin euron kertis kamera. :-(

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 25 Syys 2009, 20:34

^Tuopa mielenkiintoista.. Harmi tosiaankin, ettet saanut kuvaa otettua!
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

tantrum666
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Syys 2009, 10:51

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja tantrum666 » 26 Syys 2009, 11:15

Se mitä on tapahtunut....ovat tosia.

Muutama vuosi taaksepäin olimme nautiskelemassa rauhallista mökki matkaa hyvien ystävieni kanssa. Viinaa ja viinaa tuli otettua sen verran että ilta sujui "rauhallisesti", eilinen toki otti päälle ja lauantai illan takia porukka väsähti jo alta aika yksikön koska jonkun piti ajaa meidät poiskin paikkakunnalta. Tapahtumat alkoivat kunnes pääsimme tarkastamaan "yhtä pientä hommaa", toki toverin kanssa vaihdoimme vähän lippusia......silmäni olivat muuttuneet aivan punaisiksi olin pimeään vessaan teljettynä ja yritin päästä sieltä pois, mutta tieni oli suljettu en päässyt minnekkään, joku oli ottanut minusta vallan :evil: .. kun lopulta olin rauhoittunut istuimme sohvalla ja ystäväni muuttui ja kysyi mitä minä eniten sillä hetkellä haluan. Vastasin "haluan koiran......", ystäväni jotain teki mutta hän ei ollut todellakaan se henkilö joka hänen piti olla, tuntuu että joku otti häneen yhteyttä. Se kertoi minusta muutaman asian mitä tulee tapahtumaan, aivan kaiken että olisin viimeinen joka asiassa... Kunnes pääsin kotiin vanhempieni tykö matkalta vastassani oli koiran pentu..
(asia muistui mieleeni muutamapäivä sitten)

Talvella/Keväällä tänä vuonna, istuimme ja odottelimme jälleen mitä tulee tapahtumaan.. tottakai aloimme tarkastamaan tätä pientä onnennumeroa.. ja jälleen se tapahtui................ Ystäväni olivat ensin onnellisia, sen jälkeen surullisia. Tapahtui jälleen minun muuttumiseni.. Se kilahti, se todellakin kilahti sen voin sanoa. Tällä kertaa vauhittamassa oli lirpakkaa suonet täynnä. Muistikuvani ovat erittäin hämärät, mutta silti erittäin todelliset. Aivan kuin olisin kaatanut kaverini ja hänen päänsä olisi osunut pöydän kulmaan... Hengitys ja kaikki elintoiminnot loppuivat, kunnes tapahtui jotain käsittämätöntä.. Hän yhtäkkiä otti todella tiukkaan henkeä, kun oli ollut pitkään hengittämättä ja hänelle syntyi kirja käsiinsä, jossa ovat kaikki minun tulevat tekemiseni, se ennusti aivan kaiken ja tähän mennessä se on ennustanut kaiken aivan täsmälleen.. Minusta kuulemma piti tulla pelottava henkilö, josta on nyt tullutkit oman elämänsä hullu. Minulle ei saa sanoa jotain asiaa suoraan, tai muutun jälleen punasilmäiseksi sekopääksi. Asioita joita viimekesänä tapahtui ovat käsittämättömiä, koska minulla on aavistuksia mitä tulee tapahtumaan ja tapahtumat ovat olleet tosia. Mutta mistä totuus? Totuus on että joku tai jotkin voimat liikuttavat tätä maapalloa, emme me todellakaan ole täällä yksin. Meitä jokaista ohjaa jokin, taikka joku. Uskon tapahtumien ansiosta enemmän tuohon out of space teoriaan. Mutta se on totta että taivas ja helvetti ovat olemassa.

JJL
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 18:05

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja JJL » 27 Syys 2009, 21:00

Tässä on taas yksi selittämätön taikatemppu tai joku semmoinen:

Eli siis koitettiin eilen uintikisoissa semmoista temppua että yksi istuu tuolilla, ja 4 muuta laittavat kädet niinkuin aseen muotoisella tavalla. Yksi laittaa kädet oikeanpuoleiseen kainaloon, toinen vasemmanpuoleiseen kainaloon, kolmas polvitaipeeseen ja neljäs toiseen polvitaipeeseen. Sitten aluksi yritetään nostaa sillä tavalla henkilöä ilmaan, ja ei noussut millään. Sitten laitettiin kädet vuorotellen järjestyksessä tuolilla istuvan pään päälleja otettiin samassa järjestyksessä pois, yritettiin nostaa uudelleen, ja kappas vaan, tuntui että se henkilö ois ollu höyhenen painoinen ja nousi ihan kevyesti ilmaan. Kokeiltiin tätä monta kertaa monelle henkilölle ja aina onnistui.

En oikeen osannut selittäää, tätä, mutta toivottavasti saitte jotain selvää.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja carcass » 27 Syys 2009, 23:45

JJL kirjoitti:Tässä on taas yksi selittämätön taikatemppu tai joku semmoinen:

Eli siis koitettiin eilen uintikisoissa semmoista temppua että yksi istuu tuolilla, ja 4 muuta laittavat kädet niinkuin aseen muotoisella tavalla. Yksi laittaa kädet oikeanpuoleiseen kainaloon, toinen vasemmanpuoleiseen kainaloon, kolmas polvitaipeeseen ja neljäs toiseen polvitaipeeseen. Sitten aluksi yritetään nostaa sillä tavalla henkilöä ilmaan, ja ei noussut millään. Sitten laitettiin kädet vuorotellen järjestyksessä tuolilla istuvan pään päälleja otettiin samassa järjestyksessä pois, yritettiin nostaa uudelleen, ja kappas vaan, tuntui että se henkilö ois ollu höyhenen painoinen ja nousi ihan kevyesti ilmaan. Kokeiltiin tätä monta kertaa monelle henkilölle ja aina onnistui.

En oikeen osannut selittäää, tätä, mutta toivottavasti saitte jotain selvää.


Tuo kikka on vanha ja siitä on olemassa erillaisia variaatioita, muutamia kertoja olen itsekkin kyseistä tehnyt pienellä porukalla.
Ainakin omien kokeilujeni perusteella koen kys. ilmiön johtuvan ihmisen rentoutumisesta, sillä rennosti nostamalla nousee tuolilla istuva kaverikin paljon helpommin.
-Tämä johtuu lähinnä siitä, että jos yrittää nostaa väkisin niin nosto ei onnistu, sillä ns. "jäkittäminen" jumittaa kehon rentouden.
Samaa voi kokeilla vaikkapa, että yksi kaveri istuu penkillä ja nostajia onkin vain kaksi.. penkillä istuja nousee lähestulkoon yhtä helposti kuin neljälläkin nostajalla

Avatar
arathiel
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Syys 2009, 01:29

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja arathiel » 28 Syys 2009, 00:35

Minulle on tapahtunut kaikenlaista pientä ja vähemmän pientä matkan varrella. Ajattelin jakaa kanssanne tämän seuraavan tapahtuman, joka tapahtui noin viisi vuotta sitten kotikyläni alueella. Olin lähdössä ystäväni luo Tampereelle iltamyöhään autollani iltaa viettämään teen merkeissä. Lähdin ajamaan hyvin tuttua reittiä, joka aluksi kulki kylän keskustan läpi maantielle, joka sitten rampin kautta johti moottoritielle. Tästä maantien pätkästä on noin 2,5-3km valaisematonta, kun taas loppuosuus moottoritielle asti valaistua. Ajelin kaikessa rauhassa keskustan läpi ja tulin liikenneympyrään, josta liityin tälle valaisemattomalle maantien osuudelle. Muuta liikennettä ei tähän aikaan ollut vasta kuin moottoritiellä. Olin ohittanut maantieosuuden mutkan, joten nyt suoralla osuudella saatoin jo erottaa kauempana siintävät katuvalot.

Yhtäkkiä huomioni kiinnittyi tuohon valaisemattoman ja valaistun tieosuuksien rajaan, jossa näin jäniksen loikkivan tien oikealta puolen vasemmalle ja kauemmas metsään (valaistulla alueella). Tässä jäniksessä oli vain se erikoinen puoli, että se näytti niin ikään läpikuultavalta, eikä semmoiselta tavanomaiselta jänikseltä. Se oli kuin varjo, jolla oli jäniksen olomuoto, joka loikki vauhdilla tien poikki. Kun sitten saavuin tuohon kohtaan, missä olin nähnyt jäniksen loikkineen tien poikki, oli keskellä tietä jäniksen raato.

Olin mahdollisesti siis jo kauempaa rekisteröinyt alitajuisesti tiellä olevan raadon ja mielikuvitukseni loi tuon harhan loikkimaan tien poikki. Tai sitten näin ns. muistijäljen, kuten sitä itse tuolloin nimitin. Mene ja tiedä mutta jotakin tuon tapaista olen muulloinkin kokenut.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 28 Syys 2009, 00:57

arathiel kirjoitti:Olin mahdollisesti siis jo kauempaa rekisteröinyt alitajuisesti tiellä olevan raadon ja mielikuvitukseni loi tuon harhan loikkimaan tien poikki. Tai sitten näin ns. muistijäljen, kuten sitä itse tuolloin nimitin. Mene ja tiedä mutta jotakin tuon tapaista olen muulloinkin kokenut.


Aikalailla samanlaista teoriaa itsekkin päässäni pyörittelin. Todennäköisesti tuo kaikessa yksinkertaisuudessaan on oikea vastaus. Ellei sitten saman paikan yli hyppinyt, todennäköisyyksiä milteipä vastaan, toinen jänis...
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

JJL
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 18:05

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja JJL » 28 Syys 2009, 08:11

carcass kirjoitti:
JJL kirjoitti:Tässä on taas yksi selittämätön taikatemppu tai joku semmoinen:

Eli siis koitettiin eilen uintikisoissa semmoista temppua että yksi istuu tuolilla, ja 4 muuta laittavat kädet niinkuin aseen muotoisella tavalla. Yksi laittaa kädet oikeanpuoleiseen kainaloon, toinen vasemmanpuoleiseen kainaloon, kolmas polvitaipeeseen ja neljäs toiseen polvitaipeeseen. Sitten aluksi yritetään nostaa sillä tavalla henkilöä ilmaan, ja ei noussut millään. Sitten laitettiin kädet vuorotellen järjestyksessä tuolilla istuvan pään päälleja otettiin samassa järjestyksessä pois, yritettiin nostaa uudelleen, ja kappas vaan, tuntui että se henkilö ois ollu höyhenen painoinen ja nousi ihan kevyesti ilmaan. Kokeiltiin tätä monta kertaa monelle henkilölle ja aina onnistui.

En oikeen osannut selittäää, tätä, mutta toivottavasti saitte jotain selvää.


Tuo kikka on vanha ja siitä on olemassa erillaisia variaatioita, muutamia kertoja olen itsekkin kyseistä tehnyt pienellä porukalla.
Ainakin omien kokeilujeni perusteella koen kys. ilmiön johtuvan ihmisen rentoutumisesta, sillä rennosti nostamalla nousee tuolilla istuva kaverikin paljon helpommin.
-Tämä johtuu lähinnä siitä, että jos yrittää nostaa väkisin niin nosto ei onnistu, sillä ns. "jäkittäminen" jumittaa kehon rentouden.
Samaa voi kokeilla vaikkapa, että yksi kaveri istuu penkillä ja nostajia onkin vain kaksi.. penkillä istuja nousee lähestulkoon yhtä helposti kuin neljälläkin nostajalla


Kokeiltiin kyllä ensin, että kolme ihmistä oli nostamassa, mutta silloin ei onnistunut.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja carcass » 29 Syys 2009, 00:14

JJL kirjoitti:Kokeiltiin kyllä ensin, että kolme ihmistä oli nostamassa, mutta silloin ei onnistunut.

Voi onnistua jopa helpommin kahdella nostajalla, paino on silloin yleensä helpompi jakaa.
Jos käytössä on kevyt tuoli tai jakkara (ns. taistelujakkara -tyylinen istuin kelpaa mainiosti) niin nostaminen onnistuu myös kahdella nostajalla, kun ottaa huomioon, että nostettavan ihmisen tulee olla suurinpiirtein saman kokoinen/painoinen kuin nostajienkin (kevyempi nousee tottakai helpommin)
-Mitä itse rentoutumiseen tulee, voitte kaveriporukalla testata onko merkitystä miten kätenne laitatte siinä vaiheessa kun normaalisti laittaisitte ne nostettavan pään päälle.
-Kokeilkaa vaikka, onko sillä merkitystä että, nostatteko kädet pään päälle ja mumisette samalla "jammajammaa", nostatte kädet ihan normaalisti pään päälle, nostatte vain toisen kätenne ylös ihan muuten vaan, vai ravisteletteko käsiänne 10-15 sekuntia.
-Myös erillaisia variaatioita kannattaa kokeilla, yleensä noita asioita testailemalla löytyy se syykin, miksi oudolta tuntuva -ilmiö tapahtuu.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 01 Loka 2009, 09:41

JJL kirjoitti:
carcass kirjoitti:
JJL kirjoitti:Tässä on taas yksi selittämätön taikatemppu tai joku semmoinen:

Eli siis koitettiin eilen uintikisoissa semmoista temppua että yksi istuu tuolilla, ja 4 muuta laittavat kädet niinkuin aseen muotoisella tavalla. Yksi laittaa kädet oikeanpuoleiseen kainaloon, toinen vasemmanpuoleiseen kainaloon, kolmas polvitaipeeseen ja neljäs toiseen polvitaipeeseen. Sitten aluksi yritetään nostaa sillä tavalla henkilöä ilmaan, ja ei noussut millään. Sitten laitettiin kädet vuorotellen järjestyksessä tuolilla istuvan pään päälleja otettiin samassa järjestyksessä pois, yritettiin nostaa uudelleen, ja kappas vaan, tuntui että se henkilö ois ollu höyhenen painoinen ja nousi ihan kevyesti ilmaan. Kokeiltiin tätä monta kertaa monelle henkilölle ja aina onnistui.

En oikeen osannut selittäää, tätä, mutta toivottavasti saitte jotain selvää.


Tuo kikka on vanha ja siitä on olemassa erillaisia variaatioita, muutamia kertoja olen itsekkin kyseistä tehnyt pienellä porukalla.
Ainakin omien kokeilujeni perusteella koen kys. ilmiön johtuvan ihmisen rentoutumisesta, sillä rennosti nostamalla nousee tuolilla istuva kaverikin paljon helpommin.
-Tämä johtuu lähinnä siitä, että jos yrittää nostaa väkisin niin nosto ei onnistu, sillä ns. "jäkittäminen" jumittaa kehon rentouden.
Samaa voi kokeilla vaikkapa, että yksi kaveri istuu penkillä ja nostajia onkin vain kaksi.. penkillä istuja nousee lähestulkoon yhtä helposti kuin neljälläkin nostajalla


Kokeiltiin kyllä ensin, että kolme ihmistä oli nostamassa, mutta silloin ei onnistunut.


Itse uskoisin, että johtuu siitä kun aluksi kaikki vain yrittävät nostaa mutta kaikilla on toisiinsa nähden pieni viive nostamisessa eli ensimäisellä kerralla kaikki nostavat hieman eri aikaan. Toisella kertaa kaikki ovat sitten nostamassa aivan samaan aikaan.
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 01 Loka 2009, 11:38

Tuosta tuolikikasta tuli mieleeni se, että se on näitä todella vanhoja taikatemppuja mitä itsekkin kakarana osasi tehdä. Liittyi muistaakseni lihasmuistiin ja aivojen-lihasten tietyllä tavalla hitaaseen kommunikaatioon. Eli ei mitään ihmeellistä asiassa.
Samaan kategoriaan kuuluu se temppu, että menette seisomaan oviaukkoon, pidätte kädet suorina ja painatte kämmenselät ovenkarmeihin kiinni. Sen jälkeen yritätte työntää ovenkarmeja sivulle niin kovasti kuin pystytte. Yritätte työntää vaikkapa minuutin ajan ja sitten lopetatte touhun. Astutte pois ovenkarmista tilaan jossa kädet saavat vapaasti liikkua ja rentoudutte mahdollisimman hyvin. Kas kummaa, kädet lähtevät itsestään nousemaan.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 29 Loka 2009, 09:23

Voi ei, näitä on niin monia... no, kerron tämän parhaiten mieleen jääneen kokemukseni, joka tapahtui ollessani ehkä noin 7-vuotias.

Olin joskus ala-asteella tehnyt kauniin paperilinnun, jolla oli siniset harsosiivet ja punainen, pahvista leikattu keskivartalo. Ripustimme sen äidin kanssa hakaneulalla kattoon, jotten onnistuisi hukkaamaan sitä. Noin vuosi tämän jälkeen heräsin keskellä yötä siipien lyöntiin, mutta mielettömän kovaääniseen sellaiseen. Aivan, ku joku todella iso lintu, miltei joutsen, olisi ensin ottanut ilmaa siipiensä alle ja sitten lähtenyt voimakkain lyönnein lentoon. Avasin silmäni ja katoin puoliunisena ympärilleni, huomaten, että paperilintu heilui aivan kamalasti. Oli melko hämärää, joku syyskuinen aamuyö kaiketi, mutta näin sen heiluvan päivän selkeästi. Siinä samassa huomasin, kuinka naru katkesi ja lintu liikautti siipiään, mutta jostain syystä suljin juuri silloin silmäni. Kai minua sitten väsytti niin paljon, enkä oikein ymmärtänyt olevani valveilla. Aamulla heräsin ja tuijotin kattoon heti ensimmäisenä, yllätyksekseni huomaten, että paperilintu oli kadonnut. Edellisyön tapahtumia muistellen rupesin paniikissa etsimään lintua lattialta, patterin ja hyllyjen välistä, mutten löytäny sitä mistään. Kysyin kaikilta perheenjäseniltä, olivatko he koskeneet siihen, mutta kaikki vain kielsivät hämillään. Muistan sen hetken, tunteen, äänen ja yön niin hyvin, että vieläkin ihmetyttää tätä kirjoittaessa. Minulla ei tosiaankaan ole mitään hajua siitä, mihin se lintu olisi voinut päätyä, tai miten se olisi edes "herännyt henkiin"?

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja thebel » 05 Marras 2009, 23:53

Joo tässä pari päivää sitten ennustin kolarin, kyllä minä joskus olen muutakin ennustanut, tai sitten ne ovat olleet vain yhteensattumia.

Eli kotikunnallani yhtäkkiä vilkaisin risteystä, ja jostain kummasta syystä ajattelin, että "entä jos joku nainen ajaa tossa kolarin" tai jotain sinne päin, tuo siis kävi mielessä. Sitten illalla, ihmetyksekseni kuulin, että juuri samalla paikalla oli sattunut kolari, jossa oli myös mukana raskas ajoneuvo. Eräs nainen oli tullut kaupasta ja kääntynyt tielle, eikä ollut huomannut kohti ajavaa rekkaa. Onneksi kolarissa ei sattunut pahasti, koska rekan nopeus oli alle 60 km/h. Ihmeellisen tästä tekee sen, että tuossa risteyksessä ei ole muistaakseni ikinä sattunut kolaria. Aikamoinen yhteensattuma, vaiko jotain paranormaalia, paha sanoa.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 06 Marras 2009, 01:54

Enpä usko että oli ensimmäinen kerta ajatellessasi että tässähä voisi tapahtua kolari?
Tuleehan sitä monesti ajateltua asioita että "Kappas. Tässähän voisi joku vaikka nyrjäyttää nilkkansa" Mutta välttämättä mitään ei tapahdu. Noh sen unohtaa. Sitten kun jossain muualla sattuu ajattelemaan jotain samantapaista ja näin tapahtuu niin WOOW.

Sattumaksi sanoisin tälläiset. Jos ei nyt ihan tavaksi tule. :)

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Wespa » 06 Marras 2009, 03:32

Vaikea sanoa onko noin. En ainakaan itse ajattele useasti kolareita. Ainoastaan jos olen itse kyydissä, niin saatan miettiä, että tapahtuukohan meille kohta kolari, mutta en noinkaan tarkkaan, että ajattelisin, että ajaakohan joku nainen tässä kolarin.

Hienot statistiikat kuitenkin, kun paikka ja sukupuoli osui kohdalleen ja kolari sattui nopeasti tuon ajatuksen jälkeen.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Mosku
Kummitus
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Maalis 2009, 16:03

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Mosku » 08 Marras 2009, 01:03

Itselläni on kaksi "kummittelu" kokemusta, jotka tapahtuivat viime kesänä peräkkäisinä päivinä.

Olin vartijana eräässä automuseossa, jossa oli mm. vanhoja sotilasambulansseja. Olin yksin koko rakennuksessa ja istuskelin sitten siellä aulassa kun huomasin, että noin 50 metrin päästä minusta käytävällä käveli kissan näköinen ja kokoinen täysvalkoinen elukka. Sillä oli selvästi neljä jalkaa ja kissankorvat ja se tepasteli minusta pois päin. Häntää sillä ei tainnut olla, tai jos oli niin se oli töpöhäntä tai sitten se ei ollut ainakaan pystyssä. Ensimmäisenä tietenkin tuli mieleeni kysymys, "miten se on voinut päästä ohitseni ilman että huomasin sitä?" Isuin nimittäin muutaman metrin päässä museon ovea, joka oli auki. Mitään sen kummempia epäilemättä nousin tuoliltani aikoen häätää eläimen ulos museosta paskomasta antiikkiautojen penkeille. Mutta siinä kun nousin tuolilta ja katseeni oli kiinnittyneenä elukkaan, se katosi. Se toden teolla siis katosi kuin sammutettu liekki. Ehkäpä parhaiten kuvaisi sana "himmennys". "Himmentyminen" kesti ehkä noin 1.5 sekuntia ja sitä ei enää ollut siinä. Jatkoin vain matkaani sitä kohti, tai siis sitä paikkaa kohti jossa se oli ollut. Suorastaan juoksin sille kohdalle heti tyyliin: "HEI MITÄ IHMETTÄ!" Siinä hetken pällistelin ympärilleni, kurkistelin autojen alle, sammuttelin ja sytyttelin valoja ja kiersin museon ympäri mutta mitään ei näkynyt.

Toinen kokemus tuli seuraavana päivänä samassa paikassa kun olin jälleen yksin koko rakennuksessa ja tein lyhyen tarkastuskierroksen ajan kuluksi. Sitten tapahtui näin, että kävelin erään seinän vieressä ja näin kun hieman ihmistä suurempi varjo tuli seinän kulmasta esiin ja meni parin metrin päästä ohitseni eteenpäin seinää pitkin ja hävisi vastakkaiseen kulmaan. Seinällä oli pituutta noin 60 metriä ja varjo liikkui juoksunopeutta sen matkan. Varjolla ei ollut mitään erityistä henkilön muotoa. Se oli epämääräinen pitkulainen varjo jossa ei ollut mitään suoria reunoja ym. Siinä sitten kävelin hieman hämmästyneenä edestakaisin ja tuijottelin seiniä ja mietiskelin, että mitä täällä oikein tapahtuu. Musessa ei ollut ikkunoita jotka olisivat voineet synnyttää sisälle varjoilmiöitä ym.

Kerroin nuo nyt aika "uskottavasti", tarkoitan selkeästi ja sillä tavalla, että siitä saa käsityksen kuin olisin hyvin varma näkemästäni ja että olisin katsonut näitä ilmiöitä hyvin tarkasti. Mutta olivathan ne aika epämääräisiä. Kuvailin ne selkeämmin mitä ehkä todellisuudessa edes näin. Minä itse suhtaudun näihin kokemuksiini erittäin skeptisesti kuten myös muidenkin kertomiin kokemuksiin. Ei sille nyt vain voi mitään että minä en kertakaikkiaan järkipäisenä usko tällaisiin juttuihin vaikka itse näkisin :tapu:

Tuon ensimmäisen kokemuksen pistäisin väsymyksen piikkiin. Sitä ihminen näkee kaikenlaista joskus. En pidä mahdottomana myöskään kissa vaihtoehtoa. Se saattoi olla oikea kissa joka vain hyppäsi karkuun kun aloin nousta tuolilta ja kenties räpäytin silmiä siinä välissä. Toinen kokemus saattoi sitten johtua edellisen aiheuttamasta mielikuvituksesta ja jonkinlaisesta "toiveajattelusta", että täällä kummittelee. Jos ne olivat jotain paranormaalia, ne olivat demoneita. Uskon demoneihin. Tässä tapauksessa tarkoitan demonilla "pahoja henkiä". Mielestäni jokainen kummitustapaus on harha, feikki tai äärimmäisessä tapauksessa demoni. Minusta vain tuntuu niin mahdottomalta, että mikään kummitus olisi ihmisen sielu. Ei täällä mitään sieluja vaella, ne ovat pelkkää spekulaatiota. Mutta ottakaa huomioon tätä lukiessanne, että tämä viimeinen kappale käsittelee minun omaa mielipidettäni ja uskomustani.
"Niille, jotka haluavat nähdä, on riittävän valoisaa. Niille, jotka eivät halua, on riittävän pimeää."

- Blaise Pascal

Cinderia Black
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Marras 2009, 15:37

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Cinderia Black » 13 Marras 2009, 17:00

1. Kello oli noin seitsemän (illalla) ja katselin televisiota. Mainostauolla päätin käydä kellarissa hakemassa pakastimesta mansikoita. Yht' äkkiä kellarin rappukäytävän oven karmiin ilmestyi ovi ja sen takaa olin kuulevinani naurua. Pian ovi katosi jäin vain ihmettelemään mitä tapahtui.

2. Olin menossa nukkumaan n. klo 10.30. Keittiössä oli vielä valot. Kun tulin keittiöön, näin kuinka jääkaapin ohi meni hitaasti tumma varjo. Säikähdin hieman ja suljin valot menin nukkumaan. Asia unohtui pariksi päiväksi, kunnes taas muistin sen eräänä aamuna. Lähdin normaalisti kouluun. Kolmannella tunnilla (matematiikka) ojensin edessä istuvalle ystävälleni kynän lainaan ja silloin käteni alta viuhahti jokin tumma varjo. Säikähdin :ghost:

Kaikista pelottavinta juttua en nyt kerro, ette kuitenkaan uskoisi :alien2:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Jaarno » 13 Marras 2009, 17:31

Heh, kerro pois vain. Siksihän tämmöinen topic on. Onko sillä väliä ketkä uskovat ja ketkä eivät? :)


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa