Pienenä tyttönä (n. 8v.) olin pyöräilemässä isäni kanssa läheisellä teollisuusalueella, kun polvelleni lensi jokin eriskummallinen hyönteisen näköinen, suuri... jokin? Minulla oli oranssit pyöräilyshortsit jalassa, ja yhtäkkiä huomasin vasemmalla reidelläni jököttävän jonkin suuren vihreän hyönteisen jollaista en ollut aikaisemmin nähnyt. Ja nyt kun puhun suuresta, niin tarkoitan myös suurta. Pituutta tällä oli arviolta noin 25 senttiä ja oli muodoltaan ovaali. Se näytti jokseenkin yöperhoselta, mutta oli väriltään läpikuultava ja siivet olivat tiukasti kiinni vartalossa. Sillä ei ollut tuntosarvia enkä ehtinyt nähdä sen jalkoja tai silmiä kunnolla. Ehdin ehkä nanosekunnin katsella sitä, ja paniikissa huitaisin sen pois reideltäni jolloin se lensi noin 20 metrin päähän asfaltille - ei pelkän huitaisuni voimasta vaan itse lentäen. Vilkaisin perääni ja huomasin sen istuvan asfaltilla ja jatkoin matkaani. Isäni muistaa kyllä hyvin että meinasin kaatua ja ajaa rinnettä alas järveen koska säikähdin jotain, muttei muista mitä. Hänellä ei ole mitään muistikuvaa tästä vihreästä "hyönteisestä". Ystäväni ovat ehdottaneet mahdollisiksi vaihtoehdoiksi jotain lepakkolajia (??), mutta itse en tunne yhtään vihreää ovaalinmuotoista lepakkoa.. Kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemuksia vihreistä lepakoista.

Toinen vaihtoehto olisi ylisuuri hyönteinen, mutta en taaskaan tiedä yhtään hyönteistä joka olisi vastaavan näköinen. Tiedättekö te?
Kolmas vaihtoehto olisi sitten... noh, avaruusolio. En kuitenkaan haluaisi mieltää todeksi sitä, että avaruusolio on istunut polvellani. Onko teillä mitään järkevämpää selitystä / ehdotusta ja mitä mieltä te olette, rehellisesti?
Yritin sutata jotain kuvaa jotta käsittäisitte millainen tämä vihreä kummajainen on. Silmien muodosta ja tarkasta paikasta en ole ihan varma, sillä mielestäni ne olivat jonkinlaisen kuoren tai nahan alla enkä nähnyt niitä selvästi.. Tein kuitenkin jonkinlaisen räpellyksen joka näkyy alla.

Onkohan minulla sittenkin ollut ensikäden kokemus avaruusoliosta vai onko tämä vain hemmetin iso hyönteinen?
(en ole aivan varma menikö avaus oikealle osastolle, mutta toivottavasti meni
)