Omat kummitus- ja henkihavainnot.

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Avatar
Blasphemer
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 15 Syys 2008, 17:42

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Blasphemer » 08 Huhti 2009, 19:24

thebel kirjoitti:
Blasphemer kirjoitti:
Kernomas kirjoitti:Jännä juttu on myös se, kuinka lähes kaikki hautausmaan sisäpuolella olevat puut ovat kuolleita, mutta heti hautausmaan ulkopuolella kiviaidan toisella puolella puut ovat vehreitä ja terveitä.

Tähän ainakin voin antaa ihan varman selityksen. Puiden juuret ovat pahasti vaurioituneet, kun hautausmaalla aina kovasti kaivellaan kuoppia. Lisäksi usein toistuva maanmuokkaus altistaa puiden juuret sienille ja taudeille. Etenkin koivut ja muut lehtipuut kuolee hautausmailla äkkiä tästä syystä. Ja vaikka heti hautausmaan ulkopuolella aidassa kiinni kasvaisi elävä puu, jonka vieressä olisi kuitenkin ihan lähellä hautoja, niin tämä puu on vain keskittänyt juuristonsa sille puolen jossa maata ei muokata.


Tiedän erään hautausmaan, jossa kasvavat puut ovat järjettömän paksuja ja korkeita, vaikka tämän hautausmaan ulkopuolella olevat ovat ihan normaaleja puita. Ja siellä ei taida olla ainuttakaan kuollutta puuta, vaan kaikki ovat hyvin elinvoimaisia. Mistähän tämä sitten johtuu?

Sanoisin, että moreenimaalle tehty hautausmaa ja havupuita. Havupuut ovat aina sitkishenkisiä ja moreenimaalla niiden juuret ovat syvemmällä, mihin hautoja kaivetaan. Ja paksuksi ne kasvaa, koska niillä on siihen sekä tilaa että tästä johtuva tarve.
Älä koskaan aliarvioi ihmisen tyhmyyttä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Huhti 2009, 22:06

Siinäpä paljon uutta tietoa! Mielenkiintoista kuultavaa :)

Avatar
Frost
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Elo 2008, 18:28
Paikkakunta: Turku

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Frost » 29 Huhti 2009, 11:05

Tässä vain muutama päivä sitten huomasin varsin outoja asioita. Isäni oli keittiössä syömässä ja minä istuin olohuoneessa katsomassa telkkaria. Ykskaks meidän kellarista alkoi kuulua huutoa :? Aivan kuin joku (tai jokin) olisi yrittänyt saada minut menemään sinne. Samalla minusta alkoi tuntua siltä, että minun on pakko käydä kellarissa! Tuntui, että jalat yrittivät viedä väkisin sinne. Mutta koska minua pelotti aivan järjettömästi, taistelin tätä tunnetta vastaan. Isäni kuitenkaan ei ollut kuullut mitään, tosin hänellä on jo aika huono kuulo. Ja olen 100 %:sen varma, ettei ääni tullut telkkarista. Tämä tapahtui iltapäivällä.

Meidän kellari on aina omalla tavallaan pelottanut minua ja kun pelkästään katson kellarin ovea kohti, minua alkaa ahdistamaan. Jotenkin silti joka ilta minun on pakko kurkistaa oven ikkunasta sisään, ettei siellä portaikossa ole ketään (tai mitään).
I'm blessed, yet damned, I'm fallen, yet resurrected

Avatar
Sankari
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Touko 2009, 01:41

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Sankari » 23 Touko 2009, 03:02

Eipä tämä suurta ole, mutta kerronpa kuitenkin:
Eli siis olin mökillämme isäni, hänen vaimonsa ja poikansa kanssa. Kävin ajelemessa mopedilla velipuoleni kanssa, ja vähän matkan päässä pihaa näin että joku valkopaitainen henkilö olisi kävellyt avonaisesta varaston ovesta sisään. No, ajattelin tietysti että sehän oli isäni/ äitipuoleni. Jäin velipuolen kanssa juttelemaan mökin portaille, ja vähän ajan päästä mökin sisältä tulivat kumpikin, isäni ja äitipuoleni. :o
Varastossa ei ketään sisällä näkynyt, enkä nähnyt että sieltä kukaan olisi poiskaan tullut, vaikka kasvot sinne päin istuskelin auringossa.
Mökkimme on rakennettu ennen sotaa, ja siihen on käsitykseni mukaan kuollut isäni isoisä. On mökillä muutakin pientä tapahtunut, esim ovi on mennyt säppiin vaikka kukaan ei ole käynyt lähelläkään. :shock:
"En tiedä millä aseilla kolmas maailmansota soditaan, mutta neljäs maailmansota tullaan sotimaan kepeillä ja kivillä."

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 24 Touko 2009, 13:35

Tässä yksi mieleenpainuvimmista havainnoistani: Olin mökillä, ja oli yö. Minulla oli kaveri yökylässä ja päätimme käydä "yölenkillä" kun ei nukuttanut. Siinä me sitten käveltiin ja tultiin takaisin mökin pihaan. Katsoin viereistä peltoa joka oli ihan sumuinen. Sitten näin semmosen ihmisen näköisen,(vaikutti mieheltä) jutun kävelevän sen pellon poikki. Se oli sumun värinen, paitsi vähän tummempi ja erottui selvästi. Sillä ei ollut päätä eikä toista kättä. Vähän jäi tämä juttu oudoksuttamaan... Olis varmaan pitäny lähtee perään :|
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Tenkku » 14 Kesä 2009, 13:29

Olin tässä vasta tuttuni mökillä Suomussalmella. Siellä lähellä sijaitsee myös tuttuni suvun vanha kartano. Tuttuni sitten kertoi jännän jutun, että kun hänen setänsä ja tämän vaimo olivat asuneet kartanossa joskus vuonna nakki ja muusi. Setä oli kuollut, ja n. vuoden päästä myös vaimo kuoli. Myöhemmin kun kartanoon olivat muuttaneet kuolleen parin lapsi perheineen, yöllä alkoi kuulua kolinaa ja askelia vainajien makuuhuoneesta. Tietenkään siellä ei ollut ketään kun mentiin katsomaan äänien aiheuttajaa. Makuuhuoneen vaatekaapit olivat vielä täynnä kuolleen vaimon vaatteita, jotka poistettiin sieltä lopulta, ja sen jälkeen ei enää kolinaa ja askelia kuulunut öisin. Tuttuni on jo vanha, eikä koskaan valehtele mitään ja ilme joka hänellä oli kun hän tätä juttua selitti kertoi että hän ei vitsaillut.
Fabulous babe

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 08 Heinä 2009, 16:43

Osaisitteko kertoa mikä henki/kummitus tai mikälie minua ja siskoani riivaa. Aina kun olemme keskenään tai yksin tapahtuu outoja asioita joita emme ymmärrä:
1. Olin yksin kotona ja selailin netissä galleriassa kavereiden kuvia kun kylpyhuoneesta kuului räsähdys, no menin sitten katsomaan mitä himputtia hamsterini puuhaa, huomasin siinä että hamsterihan nukkuu no käännyin sitten pesukoneeseen päin se oli sammuksissa ja lattialla oli kaikki saippuat ja kipot kupot sen päältä, ihmettilen siinä sitten että miten on mahdollista että sammuksissa olevan pesukoneen päältä tippui noin 7 saippuapulloa ja 3-4 kippoa.
Ja
Siskoni tunkee aina voiveitsen voihin niin ettei se tipu minnekkään lattialle. No käyhän meillä' aina niin että se on keskellä keittiön lattiaa ja kummastelemme sitä.

2. myös serkkuni kanssa ollaan koettu heillä kaikkea omituista: keittiötasolla oleva pesuainepullo alkoi heilua hillittömästi paikallaa ja oli miltein ilmassa!Katsoimme serkkuni kanssa sitä valkeina kuin lakanat ja lähdimme pois keittiöstä heidän olohuoneeseen. Serkullani kuuluu usein raapimisen ääntä, laahaamista ja askelia vaikka olisimme kahdestaan siellä.
Myös WCn ovi aukeilee itsekseen..
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Heinä 2009, 17:41

"Pics or it didn't happen" :roll:

Melko mielenkiintoiseltahan tuo kyllä kuulostaa. Pistäkää ihmeessä videokamera kuvamaan aina johonkin huoneeseen missä näitä tapahtuu ja jos hyvää materiaalia saatte niin pistäkää nettiin.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Wespa » 08 Heinä 2009, 17:50

Vaikuttaa hengeltä, joka haluaa huomiota. Onko talon historiasta mitään mielenkiintoista tiedossa (kuolleita tms.). Ehkä hengellä on jotain asiaa, tai sitten se haluaa muuten vain leikkiä kanssanne. :D
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 08 Heinä 2009, 18:49

No tässä talossa asui ennen meitä vanha pariskunta 75-85v . Mies kuoli sairauteen sairaalassa. Ja nainen muutti pois hoitokotiin, jos oikein muistan, voisiko se siis olla tuon miehen henki? Kuulen myös että nimeäni huudetaan suihkuhuoneessa ääni on vanhan miehen tai naisen, se vaihtelee, välillä huudan takaisin : mitää? kukaa? asiaa?


/muoks : päätettiin juuri siskon kanssa, että laitetaan tonne wc/kylppäriin tai keittiöön kamera yöksi.
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
riki sorsan veli
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 16:20

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja riki sorsan veli » 08 Heinä 2009, 20:50

ridikulous kirjoitti:pazernukselle sen verran tuosta viimeisestä kokemuksesta, että itselle muutaman kerran on käynyt noin. Varsinkin pimeällä ulkona liikkuessa, kun on muutenkin hermostunut olo, niin paristi on vaan "hermot pettänyt" ja on sännännyt ihan paniikissa takas sisälle... Se on aivan järkyttävä tunne kun ei pysty pitämään itseään kasassa :mrgreen:

niin on. minullekin tulee joskus (varsinkin yöllä) vaan sellainen paniikki, että ryntää äkkiä pois, vaikka ei edes olisi mitään syytä.
mitä jos maailma onkin vain harhaa...

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 08 Heinä 2009, 21:13

riki sorsan veli kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:pazernukselle sen verran tuosta viimeisestä kokemuksesta, että itselle muutaman kerran on käynyt noin. Varsinkin pimeällä ulkona liikkuessa, kun on muutenkin hermostunut olo, niin paristi on vaan "hermot pettänyt" ja on sännännyt ihan paniikissa takas sisälle... Se on aivan järkyttävä tunne kun ei pysty pitämään itseään kasassa :mrgreen:

niin on. minullekin tulee joskus (varsinkin yöllä) vaan sellainen paniikki, että ryntää äkkiä pois, vaikka ei edes olisi mitään syytä.


Tuttu tunne myös minulle, ei oikein hermot kestä pimeällä ulkona tai sisällä yksin ollessa :'<
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Die
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:07
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Die » 10 Heinä 2009, 13:52

Tosiaan, niinkuin Sanniwiuh kertoikin, meillä lentelee voiveitset vaikka se olisi juntattuna siihen voihin, ja saippualaatikot lentelee pitkin pesuhuonetta. Piti laittaa kamera yöksi kuvaamaan, mutta satuttiin sitte huomaamaan että kun se on norm. digikamera että sillä pystyy kuvaamaan vaan vaivaiset kolme minuuttia videota 8[ Mie olisin niin halunnu saada tuon hengen kiikkiin :D

Minulla on muutenkin aina kotona ollessa hirveän painostava olo, tai sellainen että jotenkin ahdistaa, ja tuntuu että joku koko ajan tarkkailisi jokaista mun liikettä :s Äipälle ei olla viitsitty mitään möläyttää kun tietää että hän vaan korkeintaan nauraisi meille 8] Tosin oon alkanut myös ihmetellä kun pikkusisaremme ei suostu nukkumaan omassa huoneessaan yksin, ja hän hokee koko ajan että pelottaa :o Kyllä hän on aina aikaisemmin suostunut sielä yksin nukkumaan, mutta sitten kun näitä tapahtumia alkoi ilmetä, hän tosiaan alkoi pelkäämään yksin nukkumista. Ja täytyy kyllä myöntää että minullakin on todella vaikeaa saada unta illalla, jos huoneessa ei ole muita, heti tulee jotenkin paljon rauhaisampi olo jos sisko sattuu olemaan kotona, meillä on siis yhteinen huone :]
Kuka täällä komentaa?
ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa,
ahneutta ja rahaa.
Joiden temppeleinä toimivat pörssit ja ilotalot,
markkinat, marketit, kaupunkien värivalot.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 10 Heinä 2009, 17:26

Die kirjoitti:Tosiaan, niinkuin Sanniwiuh kertoikin, meillä lentelee voiveitset vaikka se olisi juntattuna siihen voihin, ja saippualaatikot lentelee pitkin pesuhuonetta. Piti laittaa kamera yöksi kuvaamaan, mutta satuttiin sitte huomaamaan että kun se on norm. digikamera että sillä pystyy kuvaamaan vaan vaivaiset kolme minuuttia videota 8[ Mie olisin niin halunnu saada tuon hengen kiikkiin :D

Minulla on muutenkin aina kotona ollessa hirveän painostava olo, tai sellainen että jotenkin ahdistaa, ja tuntuu että joku koko ajan tarkkailisi jokaista mun liikettä :s Äipälle ei olla viitsitty mitään möläyttää kun tietää että hän vaan korkeintaan nauraisi meille 8] Tosin oon alkanut myös ihmetellä kun pikkusisaremme ei suostu nukkumaan omassa huoneessaan yksin, ja hän hokee koko ajan että pelottaa :o Kyllä hän on aina aikaisemmin suostunut sielä yksin nukkumaan, mutta sitten kun näitä tapahtumia alkoi ilmetä, hän tosiaan alkoi pelkäämään yksin nukkumista. Ja täytyy kyllä myöntää että minullakin on todella vaikeaa saada unta illalla, jos huoneessa ei ole muita, heti tulee jotenkin paljon rauhaisampi olo jos sisko sattuu olemaan kotona, meillä on siis yhteinen huone :]


Mutta tosiaan kauhean painostava ilma täällä sisällä ja yöllä vaikka ikkuna olisi auki niin saatan herätä painostavan kuumaan oloon. Eli ihan kuin joku polttaisi nuotiota vieressäsi.
NOTHING LASTS FOREVER

komiyam
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:05

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja komiyam » 14 Heinä 2009, 13:22

Tässä eilen olimme yhdellä vanhalla sahalla kaverin kanssa, joka on rakennettu joskus 1900-luvun alkupuolella. No otimme siellä kuvia ja vähän video pätkää mutta ei videolle päätänyt mitään. Mutta saimme kaksi kuvaa jossa on jotain omituista orbeja kenties? Vai pölyä?

1. http://img204.imageshack.us/img204/5047/22386093.jpg

2.http://img204.imageshack.us/img204/5062/p7130085.jpg

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Jaarno » 14 Heinä 2009, 13:30

Vaikuttaisihan nuo melko paljon pölyltä tai liasta linssissä koska kummatkin näyttävät lähes samassa kohdin kuvaa olevan. :)

Enpäskerro
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 16:43

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Enpäskerro » 14 Heinä 2009, 17:43

Itelle on tullut myös näitä selittämättömiä asioita

Ensimmäinen on viime kesältä, meillä on kotona erillinen rakennus jossa on sauna, suihku ja "oleskeluhuone". Noh olin mennyt laittamaan saunaa tulille ja olin lähdössö pois saunasta, siinä n. 3m päässä seisoo hahmo valkoisessa kaapussa ja silmät näyttivät siltä että hohtaisivat valoa, hahmo seisoi vähän kumarassa, vähän niinkuin iäkäs ihminen ja katosi silmänräpäyksessä, pelästyin ihan s****nan paljon ja kylmät väreet meni koko kehosta läpi. Jäi saunassa käymättä, enkä uskaltanut mennä sinne koko rakennukseen reiluun kuukauteen. Tosin tämä näkemäni hahmo voi olla ihan hyvin ollut näköharha.

Toinen tapaus on oli kun olin syömässä, kunnes näin ulko-ovessa roikkuvien kulkusten heilahtavan itestään, talon kaikki ovet ja ikkunat olivat kiinni.




Seuraavat tapahtumat ovat tapahtuneet kaikki mummini kuoleman jälkeen.


Mummini kuoli 13.03.2009 laajaan aivoinfarktiin sairaalassa. Seuraavana iltana olin ottamassa äidin ja iskän kanssa iltapalaa. Yhtäkkiä ulko-ovessa oleva kolkutin rupeaa hakkaamaan ovea 3-4 kertaa. Äiti meni avaamaan oven ja siellä ei ollut ketään, ajateltiin että jotkut lapset on pilailleet ja juosseet karkuun, mutta ovelta lähtee alas vanhat puurappuset, että niitä ei vaan juosta ääntä pitämättä, lisäksi meillä on siinä terassilla sellainen valo, että jos joku kävelee valon edestä, niin valo syttyy itsestään ja valaisee etupihaa isolta alueelta ja eihän se ollut syttynyt. Keksin että jo se kolkutin oli jäänyt ylä asentoon ja tuuli olisi paiskannut sen alas, kävin tutkimassa kolkutinta ja huomasin että ei se kestä itsestään ylhäällä, ja vaikka miten kovaan yritin sitä lyödä oveen se ei kolahtanut siihen kuin kerran. Tätä tapahtumaa oli todistamassa minä, äiti, isä ja 2 koiraa jotka aloivat haukkua kyseiselle ovelle.

Seuraavana yönä tapahtui taas. Kaikki oli nukkumassa, kunnes huoneessani olevat rummut alkavat yhtäkkiä lyömään. Äiti soitti alakerrasta, miksi hakkaan rumpuja keskellä yötä!? minulla oli vähän WTF olo, kun en ollut niihin koskenut ja en myöskään kuullut tätä ääntä jota muut kuulivat, koska nukuin korvatulpat päässä, tosin kuulin kännykän soivan koska se oli niin kovalla, rumpuja oli kuulemma lyöty 6 kertaa peräkkäin.

Viimeisin tapahtuma, on kuukauden takainen. Minulla oli unirytmi päin P:tä kun oli kesä loma, joten ajattelin lähteä yöllä klo 01.00 nostamaan rautaa autotalliin :D. Ulkona oli ihan pimeää. Siinä kun olin menossa autotalliin, katoin että miksi keskellä perunapeltoa on valkoinen harso pystyssä, (siis sellainen mikä laitetaan marjapensaitten päälle, ettei linnut/jänikset syö marjoja) No en siitä sen kummemmin välittänyt, ajattelin vaan kai siinä näköjään joku pensas sitten kasvaa. Kun olin tunnin treenannut, lähdin pois ja harsoa ei ole enään perunapellolla. :shock: :shock: kyllä aika ripeää tahtia kävelin sisälle, Tämä "harso" oli siis sen näköinen, että ihmiselle olisi vedetty päälle valkoinen lakana, hitto kun ei tullut otettua kuvaa, koska tosiaan luulin sitä ensin joksikin harsoksi, jonkun pienen puun päällä suojana jäniksiltä. Kyllä minä uskon että se oli mummini haamu tai joku muu :ghost:


Edit. Sen unohdin mainita että ennen uskonut mihinkään :ghost: juttuihin ja olen vaan nauranut jos kuulen jonkun kertovan tällasia, mutta nyttemin kun on omalle kohdalle alkanut sattumaan näitä, niin nyt asia on toisin.
Viimeksi muokannut Enpäskerro, 15 Heinä 2009, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Zrud » 14 Heinä 2009, 19:43

uskossa on hyvä elää :-)
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 16 Heinä 2009, 17:54

Zrud kirjoitti:uskossa on hyvä elää :-)

...sanoi lapamato.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Omat kummitus- ja henkihavainnot.

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 16 Heinä 2009, 18:03

Aqua vitae kirjoitti:
Zrud kirjoitti:uskossa on hyvä elää :-)

...sanoi lapamato.

...kun toivo kuoli.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa