Mutta mitä noihin kuumiin ja kylmiin aaltoihin tulee, niin en äkkiseltään muista sellaisia kokeneeni noissa tilanteissa. Ehkä oli sinun tapa tuntea jonkin läsnäolo? Tai sitten ei, eikä edes ollut kukaan tempomassa, mene ja tiedä.

Hartsa kirjoitti:Kysymyshän on hyvä. Tätä voisi tietysti pohtia ja spekuloida pidemmältikin, mutta pysyttäköön lyhyessä vastauksessa. Koska on hereillä, tuntee kuinka irtoaa ruumiista ja se on todellisempaa kuin mikään muu. No viimeisimpään pitänee ottaa se vara että todellisempaa sillä hetkellä ja kun hyvä OBE sattuu kohdalle. Mutta haalea se on eilisen muistokin, jos ei olisi muita sitä varmentamassa.
Ehkä mieluummin tietoisuus kuin sielu sanaa käyttäisin kuitenkin, voivatpa toki olla yksi ja sama juttu, riippunee miten käsitteen on käsittänyt.
Hartsa kirjoitti:Omassa tapauksessani taas sanoisin, että olen hereillä. Toki osa näistä on myös olleet sellaisia hämäränrajamailla irtoamisia, että asiasta ei voi olla mitenkään varma itsekään kerkesikö nukahtaa jossain välissä. Toisinaan taas on irtoamishetkellä melkeinpä yhtä hereillä kun tässä istuessa sulkisin nyt silmät, rentoutuneempana tosin tietysti. Ja tuo toki onkin yksi tärkeimmistä(tärkein?) syistä, mikä antaa olettaa että OBE on muuta kuin uni jonka hallitset.
Oletko OBEssa huomannut että pystyt lentämään ja tekemään ym. normaalipäiväjutuista poikkeavaa?
Eli lyhyesti, jos nyt väittäisin tehneeni onnistuneen testin, niin tuskinpa sitä uskoisit. Vaatisit tekemään sinun valitsemasi testin, jonka voisin onnistua tai olla onnistumatta tekemään, ja jos se onnistuisi niin sekään ei vielä todistaisi OBEn todellisuudesta mitään.
Voisi tietysti sinut henkilökohtaisesti vakuuttaa, tai sitten ei, ihan miten vain haluaisit loppujen lopuksi asian uskoa.
Uskot omien kokemuksiesi puitteissa omalla tavallasi ja minä omieni puitteissa omalla tavallani. Pidän toki mahdollisuuden auki sille että OBE on vain aivojen illuusio, mutta niin pidän myös sille että niin on myös muu "todellisuutenikin". Ja jos jotain uutta opin tai koen, niin kenties mielipiteeni muuttuu, mikään ei ole mielestäni niin typerää kuin jumittua omiin mielipiteisiinsä vain sen takia että aina ennenkin on tietyllä tavalla uskonut/väittänyt.
En toki sinulle mitenkään osoittanut tuota mielipiteisiin juuttumishommelia
Pahoittelen jos koit viestini hyökkäävänä, se ei ollut millään muotoa tarkoitus.
Ihan mielenkiinnosta, jos omaa todennustani et uskoisi, etkä omaa testiäsi laittaisi tekemään, niin mikä voisi olla sinulle kelpaava todiste?
Enkä toki oleta että kukaan muuttaisi mieltään vain sen takia, että joku asian väittää olevan niin(vaikka tämähän on varmasti yleisin tapa muuttaa näkemys, jos sanojan auktoriteetti miellyttää..).
Rohkaisen jokaista olemaan avoimin mielin ja kokeilemaan itse, jos vain kyseessä on asia minkä itse voi testata.
Sinun kohdallasi on tietysti hankalampaa tässä tapauksessa kun kerran olet jo OBEn kokenut useasti ja tehnyt omat johtopäätöksesi niiden perusteella, joten minun on siihen turha tulla mitään pullikoimaan.![]()
.Minullakin on jokusen kerran ollut joitain hahmoja pyörimässä ympärillä kun olen ollut irtoamassa. Yleensä olen vain tuntenut nämä niinpä olen tietysti voinut vain kuvitella nämä. Kerran olen irtoamisvaiheessa luomien läpi nähnyt yhden tällaisen, se näytti lähinnä tummalta savupilveltä joka leijui lähelläni. Irtoamisen jälkeen on sitten tullut muutaman kerran vastaan jotain möllejä
Mitenkä muuten sinulla irtoamisen jälkeen, onko joskus ollut outoja ongelmia liikkumisen yms. kanssa? Et pysty liikkumaan, lentäminen ei meinaa onnistua, seinien läpi on oudon hankalaa kulkea, et nää tms.? Minulla on ollut noita kaikkea ja enemmänkin useamman kerran.. Tuli vain mieleen.
Mukava kuulla että OBEja on sinulle tapahtunut nyt lähiaikoina enemmän, onhan ne hienoja kokemuksia, olivatpa ne sitten mitä tahansa. Minulla ei ole nyt vähään aikaa muistaakseni näitä ollut, mutta enpä ole yritellytkään irtoilla vähään aikaan. Mutta mielenkiinnolla lueskelen kokemuksiasi jos niitä meinasit jakaa.
Taikuri kirjoitti:Tarkoitin tuolla että kyllä se jonkinmoinen testi kelpaisi mutta en ottaisi netin välityksellä tullutta kovin vakavasti, mutta taas jos olisin jonkun oikeasti tavannut ja hän voisi jotenkin minulle tätä asiaa selvittää ja tekisi kanssani "testejä", niin kyllä minä luultavasti muuttaisin kantaani.
Taikuri kirjoitti:Olen kokeillut ties mitä kaikkea astral projectiosta telekineesiin, mutta en ole saanut minkäänlaisia tuloksia ( tästä tosin ei voi kauheasti mitään päätellä)
Taikuri kirjoitti:Minulla on oikeastaan kaksi syytä uskoa niinkuin uskon. Yksi on juurikin tuo "liikkumisen vaikeus". Minulla nimittäin on joskus samanlaisia vaikeuksia myös lucideissa. Myös nämä "mahdottomat" asiat OBE:ssa ovat yksi syy miksi uskon että kyseessä on vain lucid. Mahdottomilla tarkoitan esim että jotain tapahtuu mikä ei aivan käy päinsä (päivä/yö saattaa muuttua kesken kaiken, ja muita unimaisia elementtejä on mukana). Myöskin kiinnostukseni hypnoosiin on yksi syy miksi olen hieman epäilevä. Hypnoosilla saa täydellisen kontrollin toisesta ja olet perjaateessa "jumala" siinä tilanteessa. Yleisen luulon mukaan jos ihminen ei halua tehdä jotain hypnoosin alla hän ei suostu tekemään sitä. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa koska on keinoja päästä tämän yli. Yksi keino on saada ihminen suostumaan ensin johonkin suggestioon tyyliin "tämä kaikki on sinusta hirveän hauskaa.. pla pla pla", ja tämän jälkeen kun hän on mielentilassa missä kaikki on hauskaa, ja voi antaa voimakkaimman suggestion minkä pystyy. Joka on "Kaikki mitä sanon tulee olemaan sinun todellisuuttasi". Tätä täytyy tietenkin jatkaa ja selittää hieman että mitä se tarjoittaa, mutta perjaatteessa tämän jälkeen voit uskotella toiselle että hänen nimensä on vaikka Jeesus Kristus, ja vaikka hän olisi kovanluokan uskovainen ja hän kokisi tämän jumalanpilkkana, niin hän ei voi silti tehdä mitään estääkseen tätä. Tätä voi viedä vielä hieman pidemmälle, ja tämä onkin se syy mikä estää minua uskomasta että OBE on muutakin kuin vain unta. Voit nimittäin saada toisen halusinoimaan ihan mitä itse halua. Voit muuttaa itsesi näkymättömäksi, voit uskotella että hän on plutossa jonne alienit hyökkäävät, ja hän uskoo tämän ja näkee kuin se olisi todella tapahtumassa. Jopa jälkeenpäin hän muistaa tapahtumat niinkuin ne olisivat olleet totta (tosin mieli voi ne joisain tilanteissa blokata, ja monesti hypnotisoija pistää henkilön unohtamaan kaiken mitä hypnoosin aikana tapahtui).
Taikuri kirjoitti: Minulla on jos jonkinmoisia "saatanoita" ollut siinä irtoamisvaiheessa joskus, tosin olen voinut ne vain aistia, ja joskus myös tuntea. En tosin edes haluaisi nähdä niitä.
Taikuri kirjoitti:... En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin se ettei näe kunnolla, ja silmiä ei saa kunnolla auki vaikka mitä yrittäisi.
Taikuri kirjoitti:Juu onhan ne hienoja. Mitenkäs onko sinusta minulla jonkinlaista "vaaraa" että jotain tapahtuisi minulle OBE:n aikana. Kyllähän aina kaikkea varotetaan että pitäisi olla varovainen kun tuota kokeilee.
Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa