Tässä lista kaikesta minkä muistan tällä hetkellä, ei välttämättä järjestys natsaa ja vuosilukuja en muista.. (:
Lapsena usein kuulin nimeni mainittavan isäni äänellä, joka kerta kysyin tietty mitä asiaa, mutta eipä koskaan saanut vastausta isältä kun eihän hän ollu mua kutsunu! Jäi selittämättömäksi, toisaalta ääni saattoi olla jonkun muun miehen, mutta kuulosti isältä. Isä on elossa vielä tänä päivänäkin, joten nykyisin epäilen äänen kuuluneen jollekkin muulle.
Mulla oli hyvin todentuntuisia mielikuvitusystäviä joskus, en nähnyt heitä, mutta aistin tosi voimakkaasti, joten uskon nyt myöhemmin näitten olleen siis todellisia, en vain tiedä mistä tulivat, minne menivät. Suojelusenkeli/enkeleitä?
Kerran suutuspäissäni olin karkaamassa kotoa keskellä talvea, jalkaisin, vähillä vaatteilla, keskustaan 28km matkaa.. n. kilometrin päässä kotoa tunsin seinän vastassa josta en päässyt kulkemaan, sitten joku tarttui käteeni ja ohjasi hellästi kotiinpäin. Koko matkan tämä olento piti kädestäni kiinni ja irrotti vasta kotipihalla kun varmasti olin menossa takaisin sisään ja nukkumaan.
Siskon kanssa joskus lenkkeillessä pimeässä näin tavallista mustemman "aukon" ilmassa, tästä "aukosta" tuli musta käsi joka koitti tarttua minuun, tietysti kiljasin ja lujaa, siskokin säikähti mikä mulle tuli, käsi ja aukko katosivat. Meni tovi ennenkun pystyin rauhottumaan. MIetin pitkään mitä pahaa oon tehny ansaitakseni "varjon" kimppuuni. Tämä ei onneksi koskaan toistunut.
Opiskeluaikana Limingassa minua seurasi vaalea noutaja-tyyppinen koira monena aamuna mennessäni kouluun, jälkiä en koskaan löytänyt tästä koirasta, näin sen silmäkulmasta ja kun käänsin päätä katsoakseni tarkemmin, koira oli jo kadonnut.
Tämä oli myös opiskeluaikoina Limingassa, iltasin tunsin kuinka joku tuuppi hellästi menemään sängyn laitaan nukkumaan ja asettautui viereen istumaan tai makaamaan, en nähnyt, mutta tästä tyypistä tuli rauhallinen olo. Epäilen suojelusenkeliksi jota tarvihtin sillon paljon, koska haudoin vähän väliä päättäväni elämäni ja kyseinen olento sai toisiin aatoksiin.
Lisää opiskelupaikasta, olin yksi päivä vauhdilla menossa asuntolakämppäni ulko-ovea kohti kun vähän navan yläpuolelle iski samanlainen tunne kun olisi törmännyt puomiin, tipahin kaksinkerroin lattialle, se sattui ihan kunnolla kun vauhtiakin oli..
Vielä yksi opiskelupaikkakunnalta.. Keskellä kirkasta päivää joku iski multa ilmat pihalle kesken tunnin, en voinu siinä sitten kun haukkoa hetken henkeä ja pillahtaa itkuun paniikissa koska luulin kuolevani siihen paikkaan, tulipa kerrankin opettajaan vauhtia..
Tämä seuraava tapahtu taas kotona, lapsuudenkodissa, loppukesän yöt oli jo ruvenneet hämärtymään kun heräsin yks kaks keittiöstä kajastavaan valoon, ajattelin ensin että okei aurinko nousee koska sieltähän se nousi, mutta valo oli liian matalalla, kohta se lähti liikkeelle ja tuli kohti sohvaa, erotin naishahmon, näytti tyyliin joltain Disneyn prinsessalta isoine hameineen (muistaakseni vaalean lila oli olennon vaatetus), tyyppi katosi sohvan alle ja valokin pimeni. Tietty hetken tätä ihmettelin, totesin että nou hätä se meni jo ja jatkoin uniani.
Joskus näin myös kun yks kaks ilmassa leijui jotain kultaista, näytti langalta/hiukselta. Totesin porukoille "mä näin lohikäärmeen." Tiedä sit mistä tämä lohikäärme tuli mieleen, mutta hyvinkin olisi voinut olla ihan minipieni käärmemäinen lohari...

Yläkouluaikoihin mun vaatteista löytyi aina todella pitkiä vaaleita hiuksia, oli meillä luokassa vaaleahiuksia tyttöjä, muttei kellään niin pitkät hiukset olleet mitä vaatteissa oli ja itselläni on tummat hiukset. Hiukset oli myös todella paksuja ja sen verran omituisen sävyisiä etten kellään ole ikinä nähny. Ja kerran sitten löysin ihan pikimustan hevosen jouhea muistuttavan hiuksen tms. En musita ikävä kyllä tapahtuiko tuolloin muuta kun että sairastuin masennukseen, mutta olettaisin että musta hius varoitti sairastumisesta tai vastaavaa? Koska tosiaan aikaisemmin nämä hiuksiksi nimetyt jutut oli vaaleita.
Penskana näin seinässä liekkejä siihen asti kun naapurissa oli tulipalo. Sanoin monta kertaa äitille ja isälle etten uskalla nukkua kun nään talon, tummia ihmishahmoja ja liekit seinällä.. oikeassa palossa ei ketään loukkaantunut onneksi.
Kolme tapausta voi kyllä iskeä unihalvauksen piikkiin, ekalla heräsin kun "piru" istuu rinnan päällä, en saa henkee. Toisella ja kolmannella irtauduin ruumiista hetkeksi, toisella irtautumisella pelkäsin kuolevani koska jouduin tosi kauas fyysisestä kropastani. Hiemanko pelottavaa leijua talvella pimeällä järvellä tietämättä kuka ihme vetää ja mihin. Eli en pystyny hallitsemaan menoa mitenkään joten lienee unihalvausta/painajaista kuitenkin..?
Kerran pelattiin äitini kanssa spiritismiä, jossain vaiheessa totesin että nääksä ton pöllön? Henki näyttäytyi minulle jonakin pienenä pöllönä. Äiti ei nähny mutta sano tuntevansa jonkun läsnäolon. Sen jälkeen ei äitimuori ole sekaantunut spiritismiin, en muuten minäkään...
Kun meiän toinen isosetä ajoi viimestä matkaansa kolaroiden, näin ilmeisesti samaan aikaan, unen jossa tämä ihminen rysäytti autollaan rekkaa päin. Aamulla en edes osannu jätkyttyä kun kuulin tapauksesta, totesin vaan et Martti kertoi mulle jo.. (Martti oli tämän miehen nimi)
Olen nähnyt tähtitaivaalla keinutuolissa istuvan vanhan naisen, tunnistin isomummokseni josta en nyt muista oliko silloin kuollut vai vielä elossa eli en osaa sanoa jättikö jäähyväisiä vai oliko enne lopun lähestymisestä.
Minä ja isäni (joka harvemmin näistä puhuu) näimme tyhjäksi tiedetyn talon tietyssä ikkunassa valoa ja pöydän äärelle kumartuneen hahmon joka tunnistettiin Aaroksi joka oli kuollut silloin aika vasta ja huone oli hänen makuuhuoneensa.
Viimeisin tässä oli nyt se kun toinen isosetä jätti jäähyväiset ilmestymällä unessa, oli mielipuuhassaan kalastamassa, minä kumiveneellä räpiköin lähemmäs, Tane (hänen nimensä) kääntyi katsomaan, hymyili ja katosi. Enkä koskaan muista tämän ihmisen hymyilleen...
Ja voi vitsi näitä olis paljon lisääkin, en nyt muista tämän enempää ja pillitin kirjoittaessa näitä, varsinkin nuo viestit kuolleilta/kuolemassa olevilta hieman herkistää vieläkin..